Yellow Brick Road Skrevet 17. august 2017 #26 Skrevet 17. august 2017 Å "pålegge" familie og venner masse utgifter med å reise til utlandet eller andre steder bare for moro skyld, synes jeg er en uting. Og jeg hadde ikke reist så sant det ikke var så nær familie at jeg bare måtte, og da hadde jeg nok sagt klart og tydelig hva jeg mente om det. Men når Per er fra Sør og Kari fra Nord må jo noen av gjestene reise, og sånn er det bare. Da vi giftet oss måtte halve familien og noen venner reise og overnatte, men vi sørget for å finne et rimelig alternativ for overnatting og inviterte til en god lunsj dagen etter sånn at ingen trengte å bruke penger på å spise ute mens de ventet på hjemreisen. Selvfølgelig må man respektere at det kan være noen som ikke har råd til å reise, men de får la være å surmule.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #27 Skrevet 17. august 2017 3 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Å "pålegge" familie og venner masse utgifter med å reise til utlandet eller andre steder bare for moro skyld, synes jeg er en uting. Og jeg hadde ikke reist så sant det ikke var så nær familie at jeg bare måtte, og da hadde jeg nok sagt klart og tydelig hva jeg mente om det. Men når Per er fra Sør og Kari fra Nord må jo noen av gjestene reise, og sånn er det bare. Da vi giftet oss måtte halve familien og noen venner reise og overnatte, men vi sørget for å finne et rimelig alternativ for overnatting og inviterte til en god lunsj dagen etter sånn at ingen trengte å bruke penger på å spise ute mens de ventet på hjemreisen. Selvfølgelig må man respektere at det kan være noen som ikke har råd til å reise, men de får la være å surmule. Så hvis de har dårlig råd så skal de ikke surmule, men hvis du synes det er unødvendig å reise så langt så hadde du sagt klart og tydelig i fra hva du mente om det. Merkelig logikk. Anonymkode: 37263...1d0
Yellow Brick Road Skrevet 17. august 2017 #28 Skrevet 17. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så hvis de har dårlig råd så skal de ikke surmule, men hvis du synes det er unødvendig å reise så langt så hadde du sagt klart og tydelig i fra hva du mente om det. Merkelig logikk. Anonymkode: 37263...1d0 Nei, ikke om du leser hva jeg skriver. Om du mennesker er fra to forskjellige plasser og kanskje bor på en tredje, så kan de ikke gifte seg to ganger, og dermed må noen reise for å komme i bryllupet. Sånn er det bare, ingen har grunn til å bli sur av den grunn. Men om Tom og Trine fra Trondheim bestemmer seg for å gifte seg langt unna bare fordi de synes akkurat den plassen er såååå fin (og gjerne eksklusiv) sånn at gjestene både med bruke unødvendig mye penger og feriedager, synes jeg at man har lov til å si i fra at man ikke synes noe om å pålegge folk unødvendige utgifter på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå