Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #26 Skrevet 17. august 2017 På 16.8.2017 den 12.58, Anonym bruker skrev: er så enig med deg... nordmenn ( er det selv ) er så grinete og late når vi er gravide, jeg jobbet hele tiden med ekstrem kvalme, spydde 10-30 ganger daglig,men gikk ikke utover jobben for det, jobbet til jeg skulle.. Anonymkode: d77c7...9f8 Det er jo fantastisk at du tror det skal være like lett for alle å gå og spy 10-30 ganger daglig og være på jobben sin. Ikke alle har en jobb hvor du bare kan stikke på do og spy når du vil. Det er ikke særlig kult hvis du jobber på restaurant eller i matbransjen, står i butikk (ofte alene), er tannlege, kirurg, flyvertinne, svømmelærer, pilot, bussjåfør, ansvarlig for andre maskiner eller sikkerhet, nyhetsreporter, you name it. For ikke å snakke om at enkelte typer arbeid kan være direkte for tunge (abortfremkallende) å holde på med, noe arbeid kan trigge kvalmen i seg selv og gjøre deg ubrukelig, noen har bekkenløsning og kan ikke fysisk utføre jobben sin. Det enkleste er helt klart å ha en kontorjobb og være gravid, det er det enkleste å tilrettelegge for en gravid også. Man kan ikke sitte å si slike ting, uten å vite hva andre driver med i jobben sin, eller hvor syke de føler seg. Jeg blir ikke imponert av at noen går og spyr 20 ganger på jobben sin akkurat, jeg synes mer synd på personen, for det er fryktelig å spy så mye. Unner såklart at de kan få spy og ha det forjævlig hjemme i fred og ro, til det går over. Selv om folk må ha det annerledes i USA. Ikke akkurat et land vi beundrer for deres helsesystem. Anonymkode: a4841...1cc
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #27 Skrevet 17. august 2017 Hvordan går det med deg Hi? Ikke ta innover deg de sure kommentarene du får her inne. De vet ikke bedre! Jeg har full forståelse for hvordan du har det og håper du får tilrettelagt, og slapper av. I mitt første svangerskap var jeg ikke en dag dårlig, trente masse og var i super form. Kom meg raskt etterpå også. Nå derimot har jeg vært dårlig siden uke 8 med hypermesis og blødninger. Er fortsatt sykemeldt og er i uke 16. Ta vare på deg selv! Det er ikke mange mnd i løpet av livet man bærer frem et barn. Anonymkode: 5d849...a27
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #28 Skrevet 17. august 2017 På 16.8.2017 den 13.20, Anonym bruker skrev: Gikk fint med Jobben, fikk det tilrettelagt.. det er sikkert sant :). jobbet i bhg så det er sagt, graviditet er ikke smittsomt Anonymkode: d77c7...9f8 Du fikk det tilrettelagt, antagelig på bekostning av dine kollegaer, det er de som må ta hensyn og det er de det går utover Anonymkode: 98cac...7d6
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #29 Skrevet 17. august 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan går det med deg Hi? Ikke ta innover deg de sure kommentarene du får her inne. De vet ikke bedre! Jeg har full forståelse for hvordan du har det og håper du får tilrettelagt, og slapper av. I mitt første svangerskap var jeg ikke en dag dårlig, trente masse og var i super form. Kom meg raskt etterpå også. Nå derimot har jeg vært dårlig siden uke 8 med hypermesis og blødninger. Er fortsatt sykemeldt og er i uke 16. Ta vare på deg selv! Det er ikke mange mnd i løpet av livet man bærer frem et barn. Anonymkode: 5d849...a27 Det går ikke bedre ivertfall, skal til lege neste uke. Blir fort kvalm og svimmel når jeg ikke ligger i ro. Jobber fortsatt men snakka med sjefen idag og hun har allerede funnet en erstatter for meg på jobb om jeg skulle bli sykemeldt. Det er ikke mulighet for tilrettelegging på en liten dagligvare butikk siden vi er så få ansatte. Så håper enegien stiger snart😊 håper det går bra med deg og lille i magen også fremover. hi Anonymkode: b0498...381
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #30 Skrevet 17. august 2017 Selvsagt er det lov å være sliten! Men før du ber om sykemelding bør mannen gjøre det han kan for å avlaste deg hjemme. Dvs det meste med barn og husarbeid, og du må kutte kraftig på det sosiale. Du kan ikke bli sykemeldt så du har overskudd ril venner og husvask. Men hvis du fortsatt er utslitt er det helt innafor å snakke med legen. Men det er selvsagt legens avgjørelse. Du bør i tillegg sjekke om du mangler jern eller b12 ++, det kan gi virkelig lav energi. Anonymkode: 0eab1...4c7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #31 Skrevet 17. august 2017 Er også så sykt sliten at jeg holder på å dø. Men har 3 unger her hele dagen så får aldri slappet av😣 Er i de siste ukene nå heldigvis. Klager ikke. Bare er så mye husarbeid at det er utrolig! Haha.. Ta det med ro HI, det er lov å sykemelde seg i dette landet, tilogmed pga graviditet!! 😱 Anonymkode: 8176e...ad8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå