Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 er ikke mer en ca 6 uker, men er så sliten og trøtt. Følest ut som jeg har svømt 2000 meter, eller gått på fjelltur. Har ikke noe og gå på, blir svimmel, kvalm og uvel. Jobber på matbutikk med høgt tempo og ikke mulighet for tilrette legging da vi er få på jobb. Sjefen vet om dette og sier jeg ikke kan jobbe om jeg har det slik soden da alt blir på den andre personen som jobber. Skal til legen snart kommer han til og sykemelde meg? vet også at bekkenløsninga kommer snart siden den kom i uke 10 med forrige. ble da sykemeldt 100 ut svangerskapet. Anonymkode: b0498...381
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 Sikker på at det ikke er andre ting som gjør deg sliten? Virker ikke som du er mye interessert i å jobbe for å være ærlig. Å være sååå sliten 6 uker ut i svangerskapet er kanskje mulig, men er symptomene SÅ kraftige? Altså, tretthet, kvalme osv.... Bekkenløsning trenger ikke bli like ille i dette svangerskapet selv om du hadde det i forrige. Jeg vet ikke om legen sykemelder deg, men jeg hadde stussa mtp at det er utrolig tidlig i svangerskapet. Tenk så langt svangerskapet blir når du bare skal gå hjemme.... Anonymkode: fb334...9cc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sikker på at det ikke er andre ting som gjør deg sliten? Virker ikke som du er mye interessert i å jobbe for å være ærlig. Å være sååå sliten 6 uker ut i svangerskapet er kanskje mulig, men er symptomene SÅ kraftige? Altså, tretthet, kvalme osv.... Bekkenløsning trenger ikke bli like ille i dette svangerskapet selv om du hadde det i forrige. Jeg vet ikke om legen sykemelder deg, men jeg hadde stussa mtp at det er utrolig tidlig i svangerskapet. Tenk så langt svangerskapet blir når du bare skal gå hjemme.... Anonymkode: fb334...9cc Herregud! Hvor har hun skrevet at hun ikke vil jobbe?? 😅 snakk om å lese det man vil.... Anonymkode: 8176e...ad8
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 jo jeg vil gjerne jobbe men sjefen vil ikke tilrettelegge for meg siden det er en liten butikk so jeg kan ikke bare sitte i kassa likksom. hu har sagt det selv rett ut. sist jeg vat gravid hadde jeg lavt blodtrykk pg lite jern kan være de kansje, jeh vet ikke hvor langt jeg er på vei heller men mellom 6-8 uker. skal på ul denne uka. hi Anonymkode: b0498...381
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 Det er mulig å være såå sliten og trøtt så tidlig i svangerskapet, det var jeg forige svangerskap. Jeg hadde også null kondis og ble andpusten bare ved å gå til bilen. Var ikke kvalm da. Jeg ble sykemeldt. Selvfølgelig vil HI jobbe, det vil vel alle, men når arbeidsgiver ikke er interessert i å tilrettelegge, så er det vel ikke så mye hun kan gjøre. Jeg tenker du blir sykemeldt om du går til legen og forklarer problemet, men du blir sikkert ikke sykemeldt ut svangerskapet, det meste går jo over i 2. trimester. Anonymkode: db654...9c1
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #6 Skrevet 13. august 2017 Hvis du ikke kan jobbe fordi tilrettelegging ikke er mulig, er det svangerskapspenger du skal ha, hi. IKKE sykemelding. Det er en stor og viktig forskjell. Snakk med legen om det! Anonymkode: 31b91...985
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #7 Skrevet 13. august 2017 Jeg jobbet meg gjennom det du beskriver, var et helvete, men det gikk over! Hadde ikke samvittighet til å sykemelde meg fordi jeg var sliten. Føler med deg, men det går nok over!😊 Anonymkode: 4d7bf...575
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #8 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Herregud! Hvor har hun skrevet at hun ikke vil jobbe?? 😅 snakk om å lese det man vil.... Anonymkode: 8176e...ad8 Hun har ikke skrevet det. Ut ifra innlegget tolker jeg det slik. Det står utelukkende ting som gjør at hun tydeligvis ikke kan jobbe. Står ved svaret mitt; som lege ville jeg ha stusset..... Anonymkode: fb334...9cc
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun har ikke skrevet det. Ut ifra innlegget tolker jeg det slik. Det står utelukkende ting som gjør at hun tydeligvis ikke kan jobbe. Står ved svaret mitt; som lege ville jeg ha stusset..... Anonymkode: fb334...9cc Veldig glad du ikke er lege. Men, på seg selv kjenner man andre. Så selv om du overdriver dine plager betyr det ikke at alle andre gjør det. Anonymkode: 522bb...15b
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #10 Skrevet 14. august 2017 ååå så synd på deg.. herregud var kvalm hele svagerskapet, syte og klagde ikke sånn for det Anonymkode: d77c7...9f8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 All sympati til deg HI, å være gravid og bære frem et nytt liv er ikke lekende lett for alle. Jeg er lege og hadde sykemeldt deg, kanskje gradert i en periode. Har som regel mer tillit til pas min enn brukerne her på forumet har til sine medmennesker Anonymkode: 3e412...850
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: ååå så synd på deg.. herregud var kvalm hele svagerskapet, syte og klagde ikke sånn for det Anonymkode: d77c7...9f8 Ååå for en helgen du er som orker et svangerskap med kvalme UTEN å klage. Svangerskap er hardt arbeid! Noen er heldig og har lite plager som resultat av svangerskap, andre har dessverre mer plager. Det ene er ikke mer prisverdig enn det andre. Har man det dritt når man produserer et menneske er det virkelig greit å opplyse de som trenger å vite det (lege, arbgiver, familie, støttespillere). Det mest irriterende er folk som kommer i ettertid og kan opplyse om at de hadde det sååååå ille, men de sa aldri ifra. Da ville jo vi rundt kanskje handlet, passet barn, vasket et golv eller vinduer. Anonymkode: 0f510...723
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #13 Skrevet 14. august 2017 hi her. jeg har 3 barn jeg også vil klare og følge opp i hverdagen. nå kommer jeg hjem fra jobb og stuper på sofaen og blir liggende der noen timer, har null energi til annet. huset ser ikke ut heller, samboer rydder de han klarer når han kommer fra jobb. og de 2 eldste er flinke men masse de ikne gjør også.synd men slik er det bare, jeg prøver og spise regelmessig og drikker masse vann. men håper de går over etterhvert😊 Anonymkode: b0498...381
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #14 Skrevet 14. august 2017 Hvordan kan du vite at bekkenløsningen kommer snart? Selvom du hadde det i forrige svangerskap så er det ikke sikkert du får det denne gangen. Og hvis jobben ikke kan tilrettelegge så er det ikke sykepenger du skal ha, men svangerskapspenger. Kanskje du burde få en liten prosent sykemelding nå slik du kan jobbe kortere dager eller jobbe annenhver dag. lykke til og håper du får et fint svangerskap:) Anonymkode: 3f09a...1cc
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #15 Skrevet 14. august 2017 har fått tidlig bekkenløsning med alle 3 så rart om jeg ikke får de nå. hi Anonymkode: b0498...381
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #16 Skrevet 14. august 2017 At du er så sliten er kroppen som skriker etter hvile, nå raser hormonene og alt er i sin mest kritiske fase. Det blir for mange som å ha ME og omgangssyke om hverandre. Såklart en sykemelding er på sin plass når det er så ille. Jeg vet hvordan det er<3 Det er jo nå det kommer på sitt verste, den trøttheten. Og det kan godt holde på en måned fremover. Jeg hater de sure svarene som kommer her inne. At det ikke er lov å si at man er fryktelig sliten i svangerskapet på et mammaforum er jo ikke til å begripe. At en butikkansatt ikke er på jobb noen få uker pga det hun beskriver bør jo andre mammaer ha full forståelse og sympati for. Anonymkode: a4841...1cc
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #17 Skrevet 14. august 2017 Rartt dette altså. Har masse slekt i USA. Der jobber de med kvalme, bekkenløsning, høyt blodtrykk og diverse. For kommer du ikke på jobb, gir de like gjerne jobben din til noen andre. Utrolig så sarte vi nordmenn er. Men det er vel mest fordi trygdeordningene er så utrolig gode..... Anonymkode: 54ebb...afa
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #18 Skrevet 15. august 2017 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Rartt dette altså. Har masse slekt i USA. Der jobber de med kvalme, bekkenløsning, høyt blodtrykk og diverse. For kommer du ikke på jobb, gir de like gjerne jobben din til noen andre. Utrolig så sarte vi nordmenn er. Men det er vel mest fordi trygdeordningene er så utrolig gode..... Anonymkode: 54ebb...afa Ja, og det gjør ingenting at du poengterer hvor heldige vi er. Vi lever i et godt land. Anonymkode: a4841...1cc
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #19 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, og det gjør ingenting at du poengterer hvor heldige vi er. Vi lever i et godt land. Anonymkode: a4841...1cc Vi er en gjeng med puslinger og pyser som ikke tåler noe Anonymkode: 54ebb...afa
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #20 Skrevet 15. august 2017 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Rartt dette altså. Har masse slekt i USA. Der jobber de med kvalme, bekkenløsning, høyt blodtrykk og diverse. For kommer du ikke på jobb, gir de like gjerne jobben din til noen andre. Utrolig så sarte vi nordmenn er. Men det er vel mest fordi trygdeordningene er så utrolig gode..... Anonymkode: 54ebb...afa Det ble gjort en undersøkelse for noen år siden som viste st norske kvinner som er gravide oftere blir sykmeldt enn i våre naboland. Så ja, kanskje norske kvinner er litt mer sarte/sytete? Til hi: ikke godt å være så sliten. Håper det kommer seg etterhvert! Anonymkode: 892c8...3af
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #21 Skrevet 16. august 2017 På 14. august 2017 den 18.48, Anonym bruker skrev: Ååå for en helgen du er som orker et svangerskap med kvalme UTEN å klage. Svangerskap er hardt arbeid! Noen er heldig og har lite plager som resultat av svangerskap, andre har dessverre mer plager. Det ene er ikke mer prisverdig enn det andre. Har man det dritt når man produserer et menneske er det virkelig greit å opplyse de som trenger å vite det (lege, arbgiver, familie, støttespillere). Det mest irriterende er folk som kommer i ettertid og kan opplyse om at de hadde det sååååå ille, men de sa aldri ifra. Da ville jo vi rundt kanskje handlet, passet barn, vasket et golv eller vinduer. Anonymkode: 0f510...723 ler meg i hjel, dette er tull. skal man klage så over det, la være og bli gravid og adopter i steden Anonymkode: d77c7...9f8
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #22 Skrevet 16. august 2017 På 14. august 2017 den 21.08, Anonym bruker skrev: Rartt dette altså. Har masse slekt i USA. Der jobber de med kvalme, bekkenløsning, høyt blodtrykk og diverse. For kommer du ikke på jobb, gir de like gjerne jobben din til noen andre. Utrolig så sarte vi nordmenn er. Men det er vel mest fordi trygdeordningene er så utrolig gode..... Anonymkode: 54ebb...afa er så enig med deg... nordmenn ( er det selv ) er så grinete og late når vi er gravide, jeg jobbet hele tiden med ekstrem kvalme, spydde 10-30 ganger daglig,men gikk ikke utover jobben for det, jobbet til jeg skulle.. Anonymkode: d77c7...9f8
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #23 Skrevet 16. august 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: er så enig med deg... nordmenn ( er det selv ) er så grinete og late når vi er gravide, jeg jobbet hele tiden med ekstrem kvalme, spydde 10-30 ganger daglig,men gikk ikke utover jobben for det, jobbet til jeg skulle.. Anonymkode: d77c7...9f8 Det må jo ha gått utover jobben om du spydde 5-15 ganger i løpet av en arbeidsdag. Ja, du gjorde det du skulle gjøre, men du ville sikkert jobbet raskere dersom du ikke hadde spydd. Det er ikke alle som har en jobb som kan kombineres med ekstrem kvalme, i min jobb hadde det ikke gått, jeg jobber i bolig med mennesker, og det hadde blitt litt av et rabalder dersom jeg måtte forlate leiligheten 5-15 ganger i løpet av arbeidsdagen for å gå på toalettet å spy. Kunne jo ikke tatt de med ut heller, da det ikke passer å spy i hver busk du passerer på din vei. Bilturer hadde jo ikke gått. Det er heller ikke alle beboere som kan forlates i 5 min for å gå på toalettet, hadde blitt litt styr om jeg måtte finne en ledig kollega som kunne sitte med beboeren min 5-15 ganger i løpet av dagen. Vi pleier å planlegge pauser, sånn at min kollega kommer og avlaster meg til et gitt tidspunkt. Det går jo ikke i slike tilfeller. Medisinhåndtering hadde også tatt noe lenger tid, da man måtte forlate medisinrommet (her skal egentlig alt låses inn før du kan forlate, men det er det kanskje ikke tid til i slike tilfeller) Tror det hadde latt seg vanskelig å kombinere med alle former for jobb med mennesker, barnehage, skole, omsorgsbolig, butikkansatt, sykehus, sykehjem, og lignende. Etikk er jo også et viktig moment i slike tilfeller, både når man jobber med mennesker, og når man jobber med medisiner. Selv har jeg ikke hatt svangerskapskvalme, kan bare tenke meg, har derimot vært sykemeldt fordi jeg var ekstremt sliten og trøtt hele tiden. Det hadde sikkert gått å jobbe litt, men jeg hadde ikke fungert med mine arbeidsoppgaver, som å gå turer, vaske, lage mat, og generelt være tilstede for beboerne. Jeg fungerte ikke hjemme heller i denne perioden. Min mann måtte trå til på hjemmebane. Anonymkode: db654...9c1
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #24 Skrevet 16. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det må jo ha gått utover jobben om du spydde 5-15 ganger i løpet av en arbeidsdag. Ja, du gjorde det du skulle gjøre, men du ville sikkert jobbet raskere dersom du ikke hadde spydd. Det er ikke alle som har en jobb som kan kombineres med ekstrem kvalme, i min jobb hadde det ikke gått, jeg jobber i bolig med mennesker, og det hadde blitt litt av et rabalder dersom jeg måtte forlate leiligheten 5-15 ganger i løpet av arbeidsdagen for å gå på toalettet å spy. Kunne jo ikke tatt de med ut heller, da det ikke passer å spy i hver busk du passerer på din vei. Bilturer hadde jo ikke gått. Det er heller ikke alle beboere som kan forlates i 5 min for å gå på toalettet, hadde blitt litt styr om jeg måtte finne en ledig kollega som kunne sitte med beboeren min 5-15 ganger i løpet av dagen. Vi pleier å planlegge pauser, sånn at min kollega kommer og avlaster meg til et gitt tidspunkt. Det går jo ikke i slike tilfeller. Medisinhåndtering hadde også tatt noe lenger tid, da man måtte forlate medisinrommet (her skal egentlig alt låses inn før du kan forlate, men det er det kanskje ikke tid til i slike tilfeller) Tror det hadde latt seg vanskelig å kombinere med alle former for jobb med mennesker, barnehage, skole, omsorgsbolig, butikkansatt, sykehus, sykehjem, og lignende. Etikk er jo også et viktig moment i slike tilfeller, både når man jobber med mennesker, og når man jobber med medisiner. Selv har jeg ikke hatt svangerskapskvalme, kan bare tenke meg, har derimot vært sykemeldt fordi jeg var ekstremt sliten og trøtt hele tiden. Det hadde sikkert gått å jobbe litt, men jeg hadde ikke fungert med mine arbeidsoppgaver, som å gå turer, vaske, lage mat, og generelt være tilstede for beboerne. Jeg fungerte ikke hjemme heller i denne perioden. Min mann måtte trå til på hjemmebane. Anonymkode: db654...9c1 Gikk fint med Jobben, fikk det tilrettelagt.. det er sikkert sant :). jobbet i bhg så det er sagt, graviditet er ikke smittsomt Anonymkode: d77c7...9f8
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #25 Skrevet 16. august 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: er så enig med deg... nordmenn ( er det selv ) er så grinete og late når vi er gravide, jeg jobbet hele tiden med ekstrem kvalme, spydde 10-30 ganger daglig,men gikk ikke utover jobben for det, jobbet til jeg skulle.. Anonymkode: d77c7...9f8 Så du hadde hyperemesis og kastet opp 10-30 ganger daglig i hele svangerskapet og alikevel jobbet du 100% helt til permisjonstart? Det tror ikke jeg på et sekund! Hilsen en som også hadde hyperemesis, kastet opp 10 ganger om dagen og var innom sykehuset 2 ganger i uken i 3 mnd for å få intravenøst næring og var innlagt 3 ganger 1 uke hver gang. du hadde nok ikke ekstrem svangerskapskvalme, men vanlig kvalme. Stor forskjell. Anonymkode: 3f09a...1cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå