Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Jeg har to barn i samme idrettslag. Skal jeg da stille opp dobbelt så ofte opp på dugnader? Altså vaktene til begge årskullene? Eller skal alle familiene bidra like uavhengig antall barn de har? Anonymkode: ae99e...674
Superdolly Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Da må du nesten sjekke med ditt idrettslag. Her ville du måtte tatt din del for begge barna, altså dobbelt så mye som om du hadde ett barn. Det vil si like mange kioskvakter og like mye kjøring for barn 1 og for barn 2.
amandine Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Her er det litt varierende, i lagidrett er dugnad på de forskjellige lagene og da har jeg tre unger på tre lag og må derfor påregne mange kvelder i kiosken.. Med individuell idrett er det større årsklasser så mine tre er i samme.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 Her er det per barn, og ikke per familie. Med fem barn, hvorav fire i idrettslaget så langt, skulle vi gjerne hatt færre runder😅 men synes uansett det er den riktige måten å gjøre det på. Anonymkode: 79f11...abf
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 Her er det også pr barn, så det blir en del dugnad med fire barn Skal 04-guttene ha ansvaret for kiosken på et arrangement må jeg pent stille selv om jeg også stilte da 07-jentene hadde ansvaret. Anonymkode: 38bc9...1ff
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 Her er det per barn, såfremt det ikke er fellesdugnad. Da må vi selv siifra at vi har flere barn, siden de ikke har kontoll på det. Som oftes har fellesdugnadene bare vært å rake og rydde vår og høst, så da har det ikke bært ett problem. Noen få ganger har det vært andre fellesdugnader, da har vi fått beskjed veldig tidlig slik at vi kan siifra at vi har flere barn og hvem det er slik at de får det inn i kabalen når de lager dugnadsvaktene. Jeg jobber turnus og slit litt med dunadr innimellom, når jeg ser det har kræsjet med slikt har jeg gitt tidlig beskjed og tilbud meg hjelpe før eller etter om det er hjelp for det. Det har gått veldig greit og aldri vært ett problem for noen. Mulig noen foreldre furter siden jeg ikke alltid har vært der, men totalt sett så har jeg stilt opp mer enn jeg må. Anonymkode: 55ec9...8d3
Iiiiik Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 Vi får dugnadsvakter pr barn. Det synes jeg er helt rimelig. Ser selv at dersom alle med søsken hadde sluppet unna med halv innsats, så ville jeg hatt problemer med å fylle kioskvakter osv. Hadde blitt veldig mye på dem som bare har et barn i idretten. Mine tre barn får jo tredobbelt av godene også, sammenlignet med familier som bare har et barn i idrettslaget. Unntaket er hvis vi skal selge noe, da får ikke hver familie "full leveranse" for hvert barn.
sug lut Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 Vi får også dugnadsvakter pr barn, det er bare å forvente, siden flere barn = flere ressurser i bruk. Og begge foreldre settes opp om det er fellesdugnader, enten man har ett eller fire barn. Igjen, helt rimelig.
Sanchin Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 I klubben vår er det som regel dugnadsvakter per barn på kioskvakter og cuper, mens det er per familie på større fellesdugnader. På alt salg (kalender, lodd, osv) er det per familie.
amandine Skrevet 11. august 2017 #10 Skrevet 11. august 2017 Det hadde vært deilig med kjøp og salg pr familie og ikke pr barn......
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #11 Skrevet 11. august 2017 Litt forskjellig. Har to som går på allidrett, og da er det kun en dugnad i kiosken. Så kommer jo dugnad på fotball, svømming o.s.v. i tillegg. Anonymkode: 08977...bd8
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #12 Skrevet 11. august 2017 Kjøp og salg pr familie var nytt for meg, her får man pr unge... Det blir faktisk veldig mye som skal selges. Anonymkode: 38bc9...1ff
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #13 Skrevet 11. august 2017 I judoklubben er det ingen pålagt dugnad. På fotballen er det dugnader for hvert barn. Anonymkode: b981e...950
Iiiiik Skrevet 11. august 2017 #14 Skrevet 11. august 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjøp og salg pr familie var nytt for meg, her får man pr unge... Det blir faktisk veldig mye som skal selges. Anonymkode: 38bc9...1ff Jeg har tre barn i en klubb som har inngått en femårig avtale om salg av sokker. De første to årene måtte vi selge sokker for alle tre. Det ble j... mye sokker i et nabolag hvor det var umulig å selge noen siden nesten alle hus hadde sine egne lagre av sokker. Nå er det sånn at vi får en levering for guttene og en for jenta. Litt mindre lager i kjelleren...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #15 Skrevet 11. august 2017 Her er det per barn. Under turnering er det 2 dugnader per barn. Tror tanken er en for mor og en for far. Jeg er alene og får 4 dugnader iløpet av en helg når det er turnering. 16 timer totalt. Anonymkode: 71a97...961
hilde-juni Skrevet 11. august 2017 #16 Skrevet 11. august 2017 Pr barn. De aller fleste har flere barn i klubben. Hvis alle de skulle blitt fritatt fra minst halvparten av dugnadsvaktene, ville kabalen aldri gått opp. Hilsen dugnadsansvarlig
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #17 Skrevet 11. august 2017 Per barn i idrettslaget her også. Men hender på noen av dugnadene at de med flere barn får en av øktene litt "lettere". Slipper f.eks to lange kioskvakter, men tar en kioskvakt og hjelper til med å rydde etter arrangementet, som ikke tar så lang tid (men litt tyngre...) Anonymkode: 80226...7aa
aanonym Skrevet 12. august 2017 #18 Skrevet 12. august 2017 Per barn er nok vanligst, men i mindre/oversiktlige klubber kan det hende man får "lettelser" pga flere barn.
frk Nilsen Skrevet 12. august 2017 #19 Skrevet 12. august 2017 Pr.barn her, ulike oppgaver i forhold til idrett.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #20 Skrevet 12. august 2017 Her er det per barn. Vi har begge en del arbeidshelger, så da blir det 2 vakter på den ene av oss. Har heldigvis en snill tante som stiller på sidelinjen, heier og knipser bilder. 😊 2 vakter per barn ment på en til mor og en til far er jo horribelt. Med tanke på alle de som er helt alene med sine. Blir jo fryktelig mye arbeid på en person. Samt de som jobber helger og må dra alene på slike arrangement. 4 vakter på et arrangement er jo helt sinnsykt. 😱 det burde bli tatt opp i styret. Anonymkode: 1eb84...912
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #21 Skrevet 12. august 2017 Takk for svar. Jeg er av samme oppfatning og jeg som har to stiller på dugnad for begges lag, selv om det er et felles arrangement for hele idrettslaget. Men når jeg skal sette folk opp på vakter møter jeg ofte argumentet "jeg har allerede en vakt for storebrors lag". Tror vi må sette noen klare regler så alle vet hva de skal forholde seg til... HI Anonymkode: ae99e...674
amandine Skrevet 12. august 2017 #22 Skrevet 12. august 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Jeg er av samme oppfatning og jeg som har to stiller på dugnad for begges lag, selv om det er et felles arrangement for hele idrettslaget. Men når jeg skal sette folk opp på vakter møter jeg ofte argumentet "jeg har allerede en vakt for storebrors lag". Tror vi må sette noen klare regler så alle vet hva de skal forholde seg til... HI Anonymkode: ae99e...674 Det er greit å si at man allerede er satt opp om det er tidspunkt som kolliderer, man kan ikke være flere steder samtidig. Men da blir det vaffelsteking først og banevert etterpå, og gjerne også rigging helt til slutt.. Og så vin.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #23 Skrevet 12. august 2017 7 minutter siden, amandine skrev: Det er greit å si at man allerede er satt opp om det er tidspunkt som kolliderer, man kan ikke være flere steder samtidig. Men da blir det vaffelsteking først og banevert etterpå, og gjerne også rigging helt til slutt.. Og så vin. Det var ikke samtidig, men fordelt på forskjellige dager. Fordi årskullene har ansvar for forskjellige delarrangement. HI Anonymkode: ae99e...674
amandine Skrevet 12. august 2017 #24 Skrevet 12. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det var ikke samtidig, men fordelt på forskjellige dager. Fordi årskullene har ansvar for forskjellige delarrangement. HI Anonymkode: ae99e...674 Og da er det som jeg sa ikke greit. Da blir det én ting først og så en ny etterpå. Hadde en som mente hun ikke trengte stille på datterens vegne i år fordi hun jo stilte i fjor på samme arrangement, hun hadde jo gjort det alt syntes hun. Da blir jeg en blanding av lattermild og oppgitt.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #25 Skrevet 12. august 2017 Pr barn her. Og ingen samordning. Jeg er alene med tre barn, og i helga som var stod jeg i kiosken samtidig som min far var parkeringsvakt og broren min var garderobevakt. Fikk det jo til, men det er ganske ydmykende å fortsatt være avhengig av pappa i en alder av 52 år. Anonymkode: d59f5...b9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå