Gå til innhold

Venninna mi trenger nye venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer et lite hjertesukk på vegne av min nydelige bestevenninne... 

I morgen skulle hun egentlig ha blitt drukket ut, da hun snart skal gifte seg. Ila av uka har samtlige uten om meg (forlover) avlyst utdrikningslaget. Vi ble alle enige om datoen før sommeren og valgte den dagen folk flest kunne komme. Vi ble enige om et budsjett og holdt det. Bruden ønsket syv andre der utenom meg, to av dem kunne ikke noen av de aktuelle dagene, så er altså fem(!!!) som har avlyst den siste uka, to i dag. Prøver å skjønne hvor jeg har feilet, men folk har støttet opp under forslag til aktiviteter etc., så må innrømme at jeg ikke forstår det helt. Kjenner søsteren hennes fra barndommen og hun er ikke helt til å stole på, men fire andre hadde åpenbart bedre ting å gjøre.

Vi tar tilgjengjeld en skikkelig jentedag i morgen og skal forsøke å få til en fest i ettertiden, men bruden er sykt deppa og jeg er åpenbart verdens dårligste forlover. Veit ikke helt hva jeg ville med dette, men det var godt å få det ut! 

Anonymkode: da3b9...6e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke din feil. Det er de som avlyser sin feil. Ønsker de ikke være med burde de heller sagt dette fra første dagen. Jeg håper dere to får en fin dag tross alt

Anonymkode: c2035...c3f

Skrevet

Wow...

Da hadde jeg sendt en melding til de involverte: "XXX gifter seg bare en gang og det er bare ett utdrikkingslag. Alle var med på å sette datoen, ingen har sakt noe på aktivitetene og prisen. Så at ALLE nå avlyser synes jeg er mildt sakt for dårlig og en smule slemt. Jeg har ikke noe imot en venninnedag bare jeg og XXX, men det kan jeg ta en annen gang. Imorgen skulle være XXX sin dag sammen med vennene sine, ikke bare meg. Så foreslår at dere ser en gang til på planene dere har lagt i stedenfor nå i siste liten, tippet de fleste kan gjøres en annen gang."

Anonymkode: fd739...e64

Skrevet

Jeg hadde sendt en fellesmail og skrevet at bruden selvfølgelig er skuffet nå som INGEN av de andre klarte å ha dette som 1prioritet. Det er ikke sånn at dette kom som en nyhet nå at det skulle skje.... 

Skrevet

Akkurat det samme skjedde med meg når jeg ordnet utdrikningslag til en venninne i nå i vår . Vi var egentlig 12 stykker som ble enige om en dato, Men når dagen kom var det bare meg og to andre som var med og overasket den kommende bruden, jeg hadde forhåndsbetalt mange aktiviteter og mat så de ble dyrt for meg 😜😕

Men bruden hadde en veldig fin dag og var veldig fornøyd  😊☺

Anonymkode: a727f...63b

Skrevet

Takk for støtten! 

Det hører liksom med i historien at familien hennes også er ganske «rævva» og at jeg + forloveden har vært hennes eneste supportsstem i mange år nå. Og at hun alltid, alltid stiller opp selv, for alle. Veit at hun i voksen alder har hatt få nære venner uten om meg, men trodde ikke det var så ille. 

Skal sette meg ned og skrive en sint post til dem etter middag/ unger er ferdig for kvelden. 

Hi

Skrevet

Huff, så dårlig gjort. 

Men jeg ville ikke skrevet sinnamail. Det kan jo virkelig være spikeren i kista for vennskapene. Det er jo fortsatt et bryllup som de skal til..

Anonymkode: df634...acf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her kommer et lite hjertesukk på vegne av min nydelige bestevenninne... 

I morgen skulle hun egentlig ha blitt drukket ut, da hun snart skal gifte seg. Ila av uka har samtlige uten om meg (forlover) avlyst utdrikningslaget. Vi ble alle enige om datoen før sommeren og valgte den dagen folk flest kunne komme. Vi ble enige om et budsjett og holdt det. Bruden ønsket syv andre der utenom meg, to av dem kunne ikke noen av de aktuelle dagene, så er altså fem(!!!) som har avlyst den siste uka, to i dag. Prøver å skjønne hvor jeg har feilet, men folk har støttet opp under forslag til aktiviteter etc., så må innrømme at jeg ikke forstår det helt. Kjenner søsteren hennes fra barndommen og hun er ikke helt til å stole på, men fire andre hadde åpenbart bedre ting å gjøre.

Vi tar tilgjengjeld en skikkelig jentedag i morgen og skal forsøke å få til en fest i ettertiden, men bruden er sykt deppa og jeg er åpenbart verdens dårligste forlover. Veit ikke helt hva jeg ville med dette, men det var godt å få det ut! 

Hadde ringt de og vært passe sur altså! Er det mulig...

Anonymkode: c10d0...576

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, så dårlig gjort. 

Men jeg ville ikke skrevet sinnamail. Det kan jo virkelig være spikeren i kista for vennskapene. Det er jo fortsatt et bryllup som de skal til..

Anonymkode: df634...acf

Hvilket vennskap?

Enveisvennskapet? Siden bruden er den eneste som stiller opp...

Skrevet

Av en eller annen grunn har jeg erfart at folk oftere avlyser og er frekke med de son alltid stiller opp og er på tilbudssiden. Det er kanskje fordi de alltid viser forståelse og derfor gjør det lett? De siste årene har jeg også merket at det er blitt vanligere å avlyse eller si at en ikke vil gjøre avtaler fordi noe bedre dukket/kan dukke opp. Spesielt blandet single voksne uten forpliktelser. 

Jeg syns du skal si i fra...

Anonymkode: fc9a3...404

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket vennskap?

Enveisvennskapet? Siden bruden er den eneste som stiller opp...

Jeg, forlover/ hi, kjenner bare bruden og er ikke i samme «krets» som resten, så har ikke noe å tape på å klikke helt, egentlig. Men med tanke på at jeg tenker at en fest for henne etter bryllupet hadde vært ok å ikke bli helt uvenn med dem alle.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg, forlover/ hi, kjenner bare bruden og er ikke i samme «krets» som resten, så har ikke noe å tape på å klikke helt, egentlig. Men med tanke på at jeg tenker at en fest for henne etter bryllupet hadde vært ok å ikke bli helt uvenn med dem alle.

Om dette var mine "venner" ville jeg ikke hatt fest med dem etter bryllupet.

Og hvilke grunner hadde alle til å avlyse?

Anonymkode: e5269...80c

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om dette var mine "venner" ville jeg ikke hatt fest med dem etter bryllupet.

Og hvilke grunner hadde alle til å avlyse?

Anonymkode: e5269...80c

«å, jeg måtte visst jobbe jeg», «kan ikke allikevel»x2, «har ikke lyst når så mange ikke kan»x2. 

Nei, jeg gjør det utelukkende fordi noen andre foreslo det og bruden synes det var en god idé. 

Skrevet

I hvilke del av landet holder dere til, og hvor gamle er dere? Kanskje det finnes noen spontane kg damer i passende alder som kunne tenke seg å være med på et spontant utdrikkningslag? Litt utradisjonelt å bli drukket ut av noen som ikke er gamle venner, men det kunne kanskje vært en positiv opplevelse,samtidig som det kanskje kunne skapt noen nye vennskap...

Anonymkode: e0485...452

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I hvilke del av landet holder dere til, og hvor gamle er dere? Kanskje det finnes noen spontane kg damer i passende alder som kunne tenke seg å være med på et spontant utdrikkningslag? Litt utradisjonelt å bli drukket ut av noen som ikke er gamle venner, men det kunne kanskje vært en positiv opplevelse,samtidig som det kanskje kunne skapt noen nye vennskap...

Oslo, midten/ slutten av tjueårene. Tar gjerne med noen, kjøpt inn en del mat og booket hos The Well, blant annet.

Skrevet

Fy søren så dårlig gjort. Får helt vondt på hennes vegne. Ingen av de unnskyldningene holder mål.

et utdrikningslag er ikke som en vanlig fest. Har man sagt ja får man søren meg stille opp. 

Værst er de som sier at de ikke gidder fordi det er så mange som har avlyst. Desto viktigere å komme. For noen "venner"

Anonymkode: d40e0...48b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fy søren så dårlig gjort. Får helt vondt på hennes vegne. Ingen av de unnskyldningene holder mål.

et utdrikningslag er ikke som en vanlig fest. Har man sagt ja får man søren meg stille opp. 

Værst er de som sier at de ikke gidder fordi det er så mange som har avlyst. Desto viktigere å komme. For noen "venner"

Anonymkode: d40e0...48b

Jeg er helt enig med deg.

Jeg synes at de fortjener i klartekst, å få beskjed om hvor råttent gjort det er. Har du sagt det til dem hi?

Anonymkode: 2811c...c57

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Oslo, midten/ slutten av tjueårene. Tar gjerne med noen, kjøpt inn en del mat og booket hos The Well, blant annet.

Det blir desverre for langt for min del, men det kan jo hende det dukker opp noen andre som vil være med. Håper dere fåren fin dag uansett!

Skrevet

Dersom jeg var bruden og fikk vite om grunnene til de to siste ihvertfall, ville jeg sagt at de ikke var invitert lenger. Helt tydelig at de ikke hadde tenkt å være der for BRUDEN. Var de der fordi de er "mer" venn med noen andre i gruppa da eller? Dette holder ikke mål av voksne mennesker. 

Skrevet

Bor i Rogaland, og skal ikke til Oslo før oktober, viss ikke hadde jeg stilt først i køen på å bli med! Håper andre spreke damer stiller opp!!

For noen "venner"...! 

Skrevet

Fy fader, så utrolig dårlig gjort!!!!!

Hadde jeg bodd i nærheten, hadde jeg stilt opp!!

Skrevet

Hei! Det er kjempetrist, de burde stille opp for henne. Men hvis ikke de kan, så kan jeg gjøre det, hvis du ønsker å ha med noen:) 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Av en eller annen grunn har jeg erfart at folk oftere avlyser og er frekke med de son alltid stiller opp og er på tilbudssiden. Det er kanskje fordi de alltid viser forståelse og derfor gjør det lett? De siste årene har jeg også merket at det er blitt vanligere å avlyse eller si at en ikke vil gjøre avtaler fordi noe bedre dukket/kan dukke opp. Spesielt blandet single voksne uten forpliktelser. 

Jeg syns du skal si i fra...

Anonymkode: fc9a3...404

Jeg har samme erfaring som deg. Bortsett fra at jeg er den single uten forpliktelser og opplever at det nesten utelukkende er de som er i forhold som er slikt. Ingen av mine single venner avlyser uten veldig god grunn. De som er i forhold er gjerne de med de verste unnskyldningene, som f.eks. ba et annet par komme istedenfor, blitt bedt til et annet par, gå ut med andre par osv.

Anonymkode: 2c32f...d8d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har samme erfaring som deg. Bortsett fra at jeg er den single uten forpliktelser og opplever at det nesten utelukkende er de som er i forhold som er slikt. Ingen av mine single venner avlyser uten veldig god grunn. De som er i forhold er gjerne de med de verste unnskyldningene, som f.eks. ba et annet par komme istedenfor, blitt bedt til et annet par, gå ut med andre par osv.

Anonymkode: 2c32f...d8d

Det er like ille det altså. Føler at vi er fanget i en egosentrisk verden der alt dreier seg om at vi til enhver tid skal gjøre det vi har mest lyst til akkurat nå. Om vi så lagde en avtale for to måneder er ikke det så farlig om vi får et "bedre" tilbud. 

Skrevet

Jeg fikk aldri utdrikningslag 

Har overlevd 

Anonymkode: 75a64...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...