Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #26 Skrevet 11. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det kan godt hende, men jeg har vært inni mange funkishus og alle har vært sterile og helt uten sjel. Anonymkode: c1c28...f18 En ting er jo hva som er din personlige smak, men ut fra dine utsagn er alle funkishus store hus. OG det er synd i folk som bor der..?? Hvorfor er det synd i folk som har valgt å bo u et hus, uavhengig av hvilket hus de bor i? 🙄 Anonymkode: 88448...999
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #27 Skrevet 11. august 2017 Kommer ofte så mange kommentarer om at de med digre hus kommer til å slite dersom renta går opp. Som om man venter på deres fall og at man kan tenke "hva var det jeg sa". Vi har stort hus med flott beliggenhet, men tjener da også mer enn nok til å håndtere økt rente. Man er ikke økonomisk tilbakestående dersom man har stort hus altså. Ikke sliter vi heller, eller jager etter det perfekte. Vi bare trives i et stort og fint hus. Anonymkode: b8a4f...ab5
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #28 Skrevet 11. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi tenkte at dette huset vi bor i, var et førstegangshus. Bare for å komme inn på markedet. Kostet 2 mill under krisen i 09. Vi har råd til et hus på 5 mill , og jeg ser mange flotte drømmehus på finn. Men ! Det er her vi bor. Kort vei til alt. Rolig strøk. Vi trives. Kvier oss til og evnt flytte.Tenk hvis vi angrer. Jeg tenker også at vi er heldige som har et hus. Skal vi strebe etter det perfekte hele tiden? Det orker jeg ikke. Anonymkode: 8014c...85f Akkurat som å høre oss. vi hadde definitivt ikke vært lykkeligere i større hus, kanskje litt mer system og orden men ikke lykkeligere. Anonymkode: e4388...878
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #29 Skrevet 11. august 2017 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke gitt at de med store nye hus kommer til å slite.. Oftest har jo de med disse husene høy inntekt. Vi har nytt funkishus utenfor Oslo, men ikke høy gjeld for det. Huset er verdt 8 mill, har 3,5 i lån. Anonymkode: 15093...455 Jeg har heller ikke sagt at ALLE med store nye hus vil slite ved en renteøkning. Jeg skrev at "flere av mine venner" kommer til å gjøre det. For øvrig er jo ikke det faktum at nordmenns gjeldsbelastning er bekymringsverdig breaking news akkurat, selv om det ikke gjelder deg personlig. Det er opplest og vedtatt at folk i hopetall vil gå konkurs med en renteøkning til bare 5%. Og jeg er glad ikke det gjelder oss. Det må væte lov å mene. Anonymkode: 5b3d0...cea
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #30 Skrevet 11. august 2017 Vi bor i stort flott hus midt i en stor by med panoramautsikt. Får mange kommentarer for huset vårt. MEN det har ikke alltid vært slik.. huset var bare 1/3 så stort når vi kjøpte det, er bygd på og pusset opp, så har levd i begge typer hus. Ellers kunne jeg godt tenkt meg et interiørgen, eier ikke det 😉 Er forøvrig også gjeldfri, så ikke alle med stort hus som har høyt lån. Anonymkode: 0f207...c15
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #31 Skrevet 11. august 2017 Vi har et flott nytt trehus hus (jup, har også søyler) med utsikt. De andre funkishusene i gata er smakløse og rett og slett harry. Spesielt det ene er bare en stor og massiv betongkloss med mange betongmurer i ulike former rundt. Gyselige greier, men smaken er vel som baken- delt. Om noen har større eller flottere hus enn det vi har så bryr det meg fint lite. Vi har det slik vi vil ha det og huset passer til oss som familie. Det kostet mye, men vi har lån på straks 1/3 av verdien. Vi bodde tidligere 2 voksne og 1 barn på 49 kvm i Oslo og det var heller ingen skam i det. Man skal være glad at man har tak over hodet og mat i magen. Anonymkode: fb404...53d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå