Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Blir dere flaue over at andre har det flottere enn deg ? Altså store flotte funkishus osv. Jeg må innrømme at jeg blir litt sjalu av venner med flotte hus ! Er det normalt ? Anonymkode: a9c07...028
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Blir ikke flau, men skulle ønske jeg hadde mer sans for interiør, sånn at det hadde vært litt mer stilfullt hjemme hos oss... Anonymkode: 64064...1c3
Sysse Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Ja er vel det mest her å. Ikke så flink på interiør. Et par av de vi kjenner måler lykke i fancy hus og interiør . Føler meg dust... må vel få nye venner.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 Nei, er heldigvis sikker nok på meg selv til å ikke føle det. Og jeg er fattig og leier og har så utdaterte og få ting at det kanskje burde være flaut. Synes det er flott å se husene til de som har det fint. Overraskende ofte tenker jeg også for meg selv at selv om de har det veldig flott så hadde jeg valgt andre løsninger om jeg hadde hatt like mye penger. Anonymkode: 3cc32...732
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 Jeg synes det er kjempegøy å komme hjem til venner og bekjente, og se hvordan de har det hjemme. Jeg måler dog verken de eller megselv ut fra hvordan hjemmet ser ut. Det er jo bare dumt. I mine øyne. Anonymkode: 88448...999
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 Overhode ikke. Vi har et lite, eldre hus med masse sjel. Vi kunne kjøpt et stort fancy hus vi også, men føler ikke behovet og ønsker ikke å ha stor gjeld. Er bare snakk om ulike prioriteringer. Mer mange av mind venner med store, nye hus som kommer til å slite max den dagen renta går opp. Sånn frykt orker ikke jeg å leve med. Anonymkode: 5b3d0...cea
MammantilNurket Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 Hæ??? Er funkis-hus "flott"?? Mitt barndomshjem er en funkisvilla og jeg har alltid tenkt på det som en diger kasse.
Jojo x3 Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 Nei, blir ikke flau av det. Syns at andre kan ha det kjempefint og flotte hus, men jeg ønsker å prioritere pengene mine annerledes og da gjør jeg det.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 Vi har et bittelite veldig gammelt hus. Jeg er ikke misunnelig på noen, jeg er bare glad for at vi til slutt fikk mulighet til å kjøpe noe i det hele tatt, da vi hadde sett for oss å leie hele livet. Men om vi får besøk av noen som er hos oss for første gang, og jeg vet at de selv har store flotte hus, så kan jeg føle meg litt beklemt og lure på hva de tenker... Anonymkode: fd043...398
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #10 Skrevet 11. august 2017 Nei, overhodet ikke. Hvis husene derimot er veldig flotte og prangene kan jeg tenke at jeg er glad jeg slipper å leve sånn, det hadde jeg nemlig synes var flaut. Anonymkode: afdf4...12f
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #11 Skrevet 11. august 2017 Funkishus er kanskje store, men langt fra flotte. Det er sterile hus uten sjel, og jeg synes synd i folk som må bo i et funkishus. Anonymkode: c1c28...f18
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #12 Skrevet 11. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, overhodet ikke. Hvis husene derimot er veldig flotte og prangene kan jeg tenke at jeg er glad jeg slipper å leve sånn, det hadde jeg nemlig synes var flaut. Anonymkode: afdf4...12f Janteloven lenge leve... Anonymkode: a4dcc...585
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #13 Skrevet 11. august 2017 Vi har ett stort flott hus. Store vinduer, bor rett ved sjøen, båtgarasje og kai. Store flotte rom, men huset er også koselig. Stortrives! Men; for 3 år siden bodde jeg og barnet mitt i en leilighet på 50kvm, delte soverom og hadde tidenes minste kjøkken ;-) stortrivdes der også og var aldri misunnelig på de som har store flotte hus Anonymkode: 2a6ee...f6b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #14 Skrevet 11. august 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Funkishus er kanskje store, men langt fra flotte. Det er sterile hus uten sjel, og jeg synes synd i folk som må bo i et funkishus. Anonymkode: c1c28...f18 Det er jo bittelitt generaliserende da. 🙄 Anonymkode: 88448...999
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #15 Skrevet 11. august 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo bittelitt generaliserende da. 🙄 Anonymkode: 88448...999 Det kan godt hende, men jeg har vært inni mange funkishus og alle har vært sterile og helt uten sjel. Anonymkode: c1c28...f18
MerraSomGår Skrevet 11. august 2017 #16 Skrevet 11. august 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan godt hende, men jeg har vært inni mange funkishus og alle har vært sterile og helt uten sjel. Anonymkode: c1c28...f18 Du skjønner vel at smaken din er annerledes enn de som syns funkishus er flott, og at det ikke handler om sterilitet og sjel..? Det blir akkurat som om jeg (som liker funkis) sier at alle andre hus er kjedelige eller kråkeslott med masse rot inni. Hva skal man med alle skråtakene og de stygge taksteinene? Så trange og rotete rom og romløsninger.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #18 Skrevet 11. august 2017 Vi bor i et dyrt område. Alminnelige rekkehus (110-150 kvm) går for 6-9 mill. Vi valgte å bo i et stort rekkehus å være gjeldsfrie, fremfor villa og gjeld. Vi er storfornøyde med valget og bryr oss katten om andre bor større eller mindre enn oss. Vi har det bra her vi bor Anonymkode: e6f56...78d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #19 Skrevet 11. august 2017 Vi tenkte at dette huset vi bor i, var et førstegangshus. Bare for å komme inn på markedet. Kostet 2 mill under krisen i 09. Vi har råd til et hus på 5 mill , og jeg ser mange flotte drømmehus på finn. Men ! Det er her vi bor. Kort vei til alt. Rolig strøk. Vi trives. Kvier oss til og evnt flytte.Tenk hvis vi angrer. Jeg tenker også at vi er heldige som har et hus. Skal vi strebe etter det perfekte hele tiden? Det orker jeg ikke. Anonymkode: 8014c...85f
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #20 Skrevet 11. august 2017 20 minutter siden, mirakela skrev: Du skjønner vel at smaken din er annerledes enn de som syns funkishus er flott, og at det ikke handler om sterilitet og sjel..? Det blir akkurat som om jeg (som liker funkis) sier at alle andre hus er kjedelige eller kråkeslott med masse rot inni. Hva skal man med alle skråtakene og de stygge taksteinene? Så trange og rotete rom og romløsninger. Du skjønner vel også at jeg svarer utfra min subjektive oppfatning? Jeg synes funkishus er sterile, uten sjel og er stygge. Det er min mening, men jeg har ikke påstått at det er en objektiv oppfattelse som hele verden mener. Anonymkode: c1c28...f18
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #21 Skrevet 11. august 2017 Grunnen til at jeg syns det de litt klein er at noen få måler lykke og status i funkishus . Da tenker jeg, må man ha funkishus for å være vellykket . Syns bare det er så rart å være sånn. Aldri tenkt sånn før jeg traff en del jålete folk ... Anonymkode: a9c07...028
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #22 Skrevet 11. august 2017 noen folk er jålete uansett hvilken type hus det er, bare det er stooort. Haha, det står en sykt stor villa med flere søyler på uti Sunnmøre en plass. Dvs en bittelite fattigslig bygd på et par kilometer. Bygda består av litt industri og masse arbeiderboliger. Pluss denne enorme villaen med søyler, som er like malplassert som en låve på Times Square. Enten en lottomillionær eller bedriftseieren. Lurer på hva resten av bygda sier om dét huset. Anonymkode: 06abc...176
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #23 Skrevet 11. august 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skjønner vel også at jeg svarer utfra min subjektive oppfatning? Jeg synes funkishus er sterile, uten sjel og er stygge. Det er min mening, men jeg har ikke påstått at det er en objektiv oppfattelse som hele verden mener. Anonymkode: c1c28...f18 Ja, nå skjønner jeg det 😂 Litt langt ned i flaska.. Anonymkode: 06abc...176
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #24 Skrevet 11. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Overhode ikke. Vi har et lite, eldre hus med masse sjel. Vi kunne kjøpt et stort fancy hus vi også, men føler ikke behovet og ønsker ikke å ha stor gjeld. Er bare snakk om ulike prioriteringer. Mer mange av mind venner med store, nye hus som kommer til å slite max den dagen renta går opp. Sånn frykt orker ikke jeg å leve med. Anonymkode: 5b3d0...cea Det er ikke gitt at de med store nye hus kommer til å slite.. Oftest har jo de med disse husene høy inntekt. Vi har nytt funkishus utenfor Oslo, men ikke høy gjeld for det. Huset er verdt 8 mill, har 3,5 i lån. Anonymkode: 15093...455
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #25 Skrevet 11. august 2017 "Lite , eldre hus med masse sjel"... vel, hus kan vel ha "sjel" om de er nyere og store.. Anonymkode: 2a6ee...f6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå