Gå til innhold

Folk som har flotte hus ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dere flaue over at andre har det flottere enn deg ? Altså store flotte funkishus osv. Jeg må innrømme at jeg blir litt sjalu av venner med flotte hus ! Er det normalt ? 

Anonymkode: a9c07...028

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke flau, men skulle ønske jeg hadde mer sans for interiør, sånn at det hadde vært litt mer stilfullt hjemme hos oss... 

Anonymkode: 64064...1c3

Skrevet

Ja er vel det mest her å. Ikke så flink på interiør. Et par av de vi kjenner måler lykke i fancy hus og interiør . Føler meg dust... må vel få nye venner. 

Skrevet

Nei, er heldigvis sikker nok på meg selv til å ikke føle det. Og jeg er fattig og leier og har så utdaterte og få ting at det kanskje burde være flaut. Synes det er flott å se husene til de som har det fint. Overraskende ofte tenker jeg også for meg selv at selv om de har det veldig flott så hadde jeg valgt andre løsninger om jeg hadde hatt like mye penger.

Anonymkode: 3cc32...732

Skrevet

Jeg synes det er kjempegøy å komme hjem til venner og bekjente, og se hvordan de har det hjemme. Jeg måler dog verken de eller megselv ut fra hvordan hjemmet ser ut. Det er jo bare dumt. I mine øyne. 

Anonymkode: 88448...999

Skrevet

Overhode ikke. Vi har et lite, eldre hus med masse sjel. Vi kunne kjøpt et stort fancy hus vi også, men føler ikke behovet og ønsker ikke å ha stor gjeld. Er bare snakk om ulike prioriteringer. 

Mer mange av mind venner med store, nye hus som kommer til å slite max den dagen renta går opp. Sånn frykt orker ikke jeg å leve med.

Anonymkode: 5b3d0...cea

Skrevet

Hæ??? Er funkis-hus "flott"?? Mitt barndomshjem er en funkisvilla og jeg har alltid tenkt på det som en diger kasse. :nigo:

Skrevet

Nei, blir ikke flau av det. Syns at andre kan ha det kjempefint og flotte hus, men  jeg ønsker å prioritere pengene mine annerledes og da gjør jeg det. 

Skrevet

Vi har et bittelite veldig gammelt hus. Jeg er ikke misunnelig på noen, jeg er bare glad for at vi til slutt fikk mulighet til å kjøpe noe i det hele tatt, da vi hadde sett for oss å leie hele livet. Men om vi får besøk av noen som er hos oss for første gang, og jeg vet at de selv har store flotte hus, så kan jeg føle meg litt beklemt og lure på hva de tenker...

Anonymkode: fd043...398

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Hvis husene derimot er veldig flotte og prangene kan jeg tenke at jeg er glad jeg slipper å leve sånn, det hadde jeg nemlig synes var flaut.

Anonymkode: afdf4...12f

Skrevet

Funkishus er kanskje store, men langt fra flotte. Det er sterile hus uten sjel, og jeg synes synd i folk som må bo i et funkishus.

Anonymkode: c1c28...f18

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, overhodet ikke. Hvis husene derimot er veldig flotte og prangene kan jeg tenke at jeg er glad jeg slipper å leve sånn, det hadde jeg nemlig synes var flaut.

Anonymkode: afdf4...12f

Janteloven lenge leve...

Anonymkode: a4dcc...585

Skrevet

Vi har ett stort flott hus. Store vinduer, bor rett ved sjøen, båtgarasje og kai. Store flotte rom, men huset er også koselig. Stortrives! Men; for 3 år siden bodde jeg og barnet mitt i en leilighet på 50kvm, delte soverom og hadde tidenes minste kjøkken ;-) stortrivdes der også og var aldri misunnelig på de som har store flotte hus :) 

Anonymkode: 2a6ee...f6b

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Funkishus er kanskje store, men langt fra flotte. Det er sterile hus uten sjel, og jeg synes synd i folk som må bo i et funkishus.

Anonymkode: c1c28...f18

Det er jo bittelitt generaliserende da. 🙄

Anonymkode: 88448...999

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bittelitt generaliserende da. 🙄

Anonymkode: 88448...999

Det kan godt hende, men jeg har vært inni mange funkishus og alle har vært sterile og helt uten sjel.

Anonymkode: c1c28...f18

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan godt hende, men jeg har vært inni mange funkishus og alle har vært sterile og helt uten sjel.

Anonymkode: c1c28...f18

Du skjønner vel at smaken din er annerledes enn de som syns funkishus er flott, og at det ikke handler om sterilitet og sjel..? 

Det blir akkurat som om jeg (som liker funkis) sier at alle andre hus er kjedelige eller kråkeslott med masse rot inni. Hva skal man med alle skråtakene og de stygge taksteinene? Så trange og rotete rom og romløsninger. 

 

Skrevet

Flau? 👀

Anonymkode: c37b8...6a9

Skrevet

Vi bor i et dyrt område. Alminnelige rekkehus (110-150 kvm) går for 6-9 mill. Vi valgte å bo i et stort rekkehus å være gjeldsfrie, fremfor villa og gjeld. Vi er storfornøyde med valget og bryr oss katten om andre bor større eller mindre enn oss. Vi har det bra her vi bor :)

Anonymkode: e6f56...78d

Skrevet

Vi tenkte at dette huset vi bor i, var et førstegangshus. Bare for å komme inn på markedet. Kostet 2 mill under krisen i 09. Vi har råd til et hus på 5 mill , og jeg ser mange flotte drømmehus på finn. 

Men ! Det er her vi bor. Kort vei til alt. Rolig strøk. Vi trives. 

Kvier oss til og evnt flytte.Tenk hvis vi angrer. Jeg tenker også at vi er heldige som har et hus. Skal vi strebe etter det perfekte hele tiden? Det orker jeg ikke. 

 

Anonymkode: 8014c...85f

Skrevet
20 minutter siden, mirakela skrev:

Du skjønner vel at smaken din er annerledes enn de som syns funkishus er flott, og at det ikke handler om sterilitet og sjel..? 

Det blir akkurat som om jeg (som liker funkis) sier at alle andre hus er kjedelige eller kråkeslott med masse rot inni. Hva skal man med alle skråtakene og de stygge taksteinene? Så trange og rotete rom og romløsninger. 

 

Du skjønner vel også at jeg svarer utfra min subjektive oppfatning? Jeg synes funkishus er sterile, uten sjel og er stygge. Det er min mening, men jeg har ikke påstått at det er en objektiv oppfattelse som hele verden mener.

Anonymkode: c1c28...f18

Skrevet

Grunnen til at jeg syns det de litt klein er at noen få måler lykke og status i funkishus . Da tenker jeg, må man ha funkishus for å være vellykket . Syns bare det er så rart å være sånn. Aldri tenkt sånn før jeg traff en del jålete folk ... 

Anonymkode: a9c07...028

Skrevet

noen folk er jålete uansett hvilken type hus det er, bare det er stooort. 

Haha, det står en sykt stor villa med flere søyler på uti Sunnmøre en plass. Dvs en bittelite fattigslig bygd på et par kilometer. Bygda består av litt industri og masse arbeiderboliger. Pluss denne enorme villaen med søyler, som er like malplassert som en låve på Times Square. Enten en lottomillionær eller bedriftseieren. Lurer på hva resten av bygda sier om dét huset. 

Anonymkode: 06abc...176

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner vel også at jeg svarer utfra min subjektive oppfatning? Jeg synes funkishus er sterile, uten sjel og er stygge. Det er min mening, men jeg har ikke påstått at det er en objektiv oppfattelse som hele verden mener.

Anonymkode: c1c28...f18

Ja,  nå skjønner jeg det 😂 

Litt langt ned i flaska.. 

Anonymkode: 06abc...176

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Overhode ikke. Vi har et lite, eldre hus med masse sjel. Vi kunne kjøpt et stort fancy hus vi også, men føler ikke behovet og ønsker ikke å ha stor gjeld. Er bare snakk om ulike prioriteringer. 

Mer mange av mind venner med store, nye hus som kommer til å slite max den dagen renta går opp. Sånn frykt orker ikke jeg å leve med.

Anonymkode: 5b3d0...cea

Det er ikke gitt at de med store nye hus kommer til å slite.. Oftest har jo de med disse husene høy inntekt.

Vi har nytt funkishus utenfor Oslo, men ikke høy gjeld for det. Huset er verdt 8 mill, har 3,5 i lån.

Anonymkode: 15093...455

Skrevet

"Lite , eldre hus med masse sjel"... vel, hus kan vel ha "sjel" om de er nyere og store..

Anonymkode: 2a6ee...f6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...