Gå til innhold

What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig enig med deg, HI, la barn være barn og ikke sende ut signaler de ikke er klare for å ta konsekvensen av (hotpants, miniskjørt og vatterte topper)... Men jeg ser også at det kan være vanskelig med biomor. 

Prøvd en annen vinkel? Jenta sitt eget selvbilde og fornuft. Klarer du og ha nok samtaler med henne om egenverdi og "ektehet", signaler man sender ut (som er feil av menn å tolke som sexuelt, men det skjer jo i realiteten...husker det selv🙈), og hvordan man ønsker å bli oppfattet?! Da kanskje hun selv velger anderledes, i allefall tilslutt. 

Vet at det er tyngre vei å gå en bare et forbud. Men noe lignende skjedde faktisk meg... Min mor lot meg kle meg som ei hore, og bruke sminke. Etter å ha blitt tafset på av en voksen mann som 13-åring så begynte jeg å se litt anderledes på det. Min stemor var veldig oppegående og jordnær, og takket være henne forsto jeg etterhvert at jeg hadde større verdi en kroppen min (og klær og sminke). 

Lykke til :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Jeg er veldig enig med deg, HI, la barn være barn og ikke sende ut signaler de ikke er klare for å ta konsekvensen av (hotpants, miniskjørt og vatterte topper)... Men jeg ser også at det kan være vanskelig med biomor. 

Prøvd en annen vinkel? Jenta sitt eget selvbilde og fornuft. Klarer du og ha nok samtaler med henne om egenverdi og "ektehet", signaler man sender ut (som er feil av menn å tolke som sexuelt, men det skjer jo i realiteten...husker det selv🙈), og hvordan man ønsker å bli oppfattet?! Da kanskje hun selv velger anderledes, i allefall tilslutt. 

Vet at det er tyngre vei å gå en bare et forbud. Men noe lignende skjedde faktisk meg... Min mor lot meg kle meg som ei hore, og bruke sminke. Etter å ha blitt tafset på av en voksen mann som 13-åring så begynte jeg å se litt anderledes på det. Min stemor var veldig oppegående og jordnær, og takket være henne forsto jeg etterhvert at jeg hadde større verdi en kroppen min (og klær og sminke). 

Lykke til :) 

Å fjerne hårvekst fra leggene sender ikke ut noen signaler overhode...

Anonymkode: 0dafe...44a

Skrevet

En stemor er og blir en stemor. La nå jentungen få sminke seg og barbere seg. Hadde du likt å gått med hår her og der..??? De første av oss føler oss mye finere med sminke så hvorfor ikke la henne få føle seg fin. 

Anonymkode: bece9...695

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å fjerne hårvekst fra leggene sender ikke ut noen signaler overhode...

Anonymkode: 0dafe...44a

Oi, du misset virkelig hele poenget du... 😅 (Det sto nemlig noe i hovedinnlegget om både klesstil, sminke OG hårfjerning) 

Gjest Antarctica
Skrevet

Vis med ditt gode eksempel at kroppen er bra nok som den er. Plant holdninger i henne; fortell at hun ikke trenger liksompupper og glatte legger for å være verdens flotteste jente. Nyt å leve i din kropp, og vis henne hvordan det skal gjøres. Jålefasen må alle igjennom, men du kan hjelpe henne å komme ut på andre siden. 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er stemor til tre jenter på 9, 10 og 12 år. Har vært i livet deres i 8 år, så vi har et nært forhold. Vi har den daglige omsorgen.

Jeg og biomor har veldig ulikt syn på saker og ting, og "verkebyllen" nå er hvorvidt den eldste skal kle seg og sminkebruk. Hun har også fått barberhøvel av sin mor for å barbere beina... (overhodet ikke sterk/sjenerende hårvekst) Jeg er så sterkt uenig i dette! Sminke har jeg sagt hun kan få bruke når hun begynner på ungdomsskolen. Mor sier at hun kan få gå med det nå. Hun har fått vatterte topper av mor da hun var 9 slik at det skal se ut som hun har bryster. Jeg sier at kun tynne bomullstopper er greit. Jeg mener hun skal gå med normale klær, mor kjøper korte (skikkelig korte) shortser. Far er helt passiv, og snakker best med den han snakket sist med. Han er ekstremt (!) konfliktsky.

Hva gjør jeg? Skal jeg bare slutte å ha en mening og ti stille? Hadde det vært mine døtre, hadde jeg jo ikke tillatt det 😔 

Anonymkode: e9c7c...6c1

Jeg syns ikke du skal legge deg oppi det jeg. 😊 Dette er jo bare filleting. Jeg har en søster på 12 år. Hun har begynt å shave beina.Jeg syns det er tidlig, men jeg husker søstra mi og jeg satt og klipte hår av beina med saks i den alderen. 😂 

Tror det blir bare mye verre hvis du blander deg med akkurat dette. 

Et familiemedlem fikk ikke lov til å ha sminke, hull i ørene, ikke gå med sånne og slike klær. Vi fikk lov til alt. Det var hun med strenge foreldre som ble den verste av oss. Mest sminke, korteste klær, piercinger overalt, drakk da ho var 14 osv. 

Så la det fare 

Anonymkode: 918e8...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...