Gå til innhold

Dere som er i mot dagens regjering


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det de har gjort "galt" i deres øyne?

Jeg har bare sett positiv utvikling hittil...

Anonymkode: b7c86...843

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir skattelette til de rike og kutter i støtte til f.eks foreldre med syke barn. Er veldig kåte på å privatisere slik at få luringer kan gjøre seg rike på renovasjon, eldreomsorg etc. 

Anonymkode: f9cf1...8fe

Skrevet

De har vel knapt gjort noe rett, men det viktigeste og verste er vridningen mot ytterste høyre vedr menneskesyn, det være innvandrere, flyktninger, asylsøkere, uføre, kronisk syke osv. 

De styrer landet mot mer hat, større forskjeller og mindre empati. Det er en umoralsk regjering, med den skumle Listhaug i front. 

Anonymkode: ae50c...411

Skrevet

Tja, jeg personlig har fått dårligere råd, men mange vil vel si det er en positiv utvikling, ettersom jeg er ufør.

Anonymkode: 45df5...2a0

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Gir skattelette til de rike og kutter i støtte til f.eks foreldre med syke barn. Er veldig kåte på å privatisere slik at få luringer kan gjøre seg rike på renovasjon, eldreomsorg etc. 

Anonymkode: f9cf1...8fe

På tide å minne om hva negativt den røde regjeringen gjorde sist kanskje?

Anonymkode: 8790e...e50

Skrevet

Jeg har ikke sett ett eneste positivt utviklingstrekk ved den blå-blå (-brune) sittende regjering. I dag snakkes deg om «meg og mitt», vi og oss, solidaritet og samhold er glemt. Et kaldt og hardt samfunn, med noen riktig brunstripete innslag. Skammelig.

Anonymkode: df7bb...243

Gjest Antarctica
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

På tide å minne om hva negativt den røde regjeringen gjorde sist kanskje?

Anonymkode: 8790e...e50

Ja, prøv? Og vær gjerne konkret?

Selv tenker jeg at når noen partier er så lite framtidsretta at de med viten og vilje selger ut fellesskapets infrastruktur (se på jernbanen, fiskekvotene etc), så har de ekstra god grunn til å rope høyt om de 78 dokumenterte tilfellene av flyktninger som besøker hjemlandet ulovlig. Taktikken er kjent helt fra de gamle romere og kalles "barbarians at the gates". For da får de folk til å se en annen vei.

 

Skrevet

De har fjernet støtten til ungdomsskolene med mange elever som forrige regjering innførte slik at det der nå er mindre penger å bruke på undervisningen.  

Helt konkret betyr det færre lærere og større klasser = mindre praktisk undervisning, vanskeligere å få hjelp, letter å mobbe uten å bli oppdaget. 

Jeg blir spesielt kvalm av Venstre og Krf som later som de ikke har hatt noen skyld, men de er støttepartier for dette. Forventer ikke annet av egopartiene H og Frp. 

Anonymkode: 12665...38b

Skrevet

Sylvi Listhaug....

Hun alene er et godt nok argument til å skifte ut hele regjeringen.

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Modesty Blaise. skrev:

Sylvi Listhaug....

Hun alene er et godt nok argument til å skifte ut hele regjeringen.

Per Sandberg og Terje Søviknes. Say no more.

Skrevet

Avskilting av lærere

Anonymkode: a82d9...825

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det de har gjort "galt" i deres øyne?

Jeg har bare sett positiv utvikling hittil...

Anonymkode: b7c86...843

Gjort landets rikeste til nullskatteytere.

Stått bak uverdig og inhuman behandling av asylsøkere, istedenfor å ha fokus på vellykket integrering og menneskeverd.

Fjernet ordninger i sosialsystemet for små, men utsatte grupper, som ikke hadde mye fra før. Slik som foreldre med kronisk syke barn, aleneforeldre under utdannelse, arbeidsledige mm.

Anonymkode: 8cf13...76d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Avskilting av lærere

Anonymkode: a82d9...825

Og dette også. Stusselige saker!

Anonymkode: 8cf13...76d

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Avskilting av lærere

Anonymkode: a82d9...825

Hva mener du med det?

Anonymkode: 2734c...8f5

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har vel knapt gjort noe rett, men det viktigeste og verste er vridningen mot ytterste høyre vedr menneskesyn, det være innvandrere, flyktninger, asylsøkere, uføre, kronisk syke osv. 

De styrer landet mot mer hat, større forskjeller og mindre empati. Det er en umoralsk regjering, med den skumle Listhaug i front. 

Anonymkode: ae50c...411

Dette 👆

Anonymkode: 7e325...011

Skrevet

De har- og fortsetter å svekke arbeidstakeres rettigheter. På sikt vil dette skape et todelt arbeidsmarked og mye større forskjeller mellom fattig og rik i Norge. Denne utviklingen er allerede godt i gang.

eksempler på dette er midlertidige ansettelser, privatisering av offentlige foretak og sette tjenestene de yter ut på anbud i hele Europa. 

Anonymkode: 9bd21...a8b

Skrevet

Svekking av arbeidsvilkår

Utsalg avfellesskapets verdiar

Gjort barnehage dyrare

Auka byråkratiseringa

Og generelt satt oss i forlegenhet med Listhaug og Sandberg i spissen.

Anonymkode: ac1fa...ed3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De har- og fortsetter å svekke arbeidstakeres rettigheter. På sikt vil dette skape et todelt arbeidsmarked og mye større forskjeller mellom fattig og rik i Norge. Denne utviklingen er allerede godt i gang.

eksempler på dette er midlertidige ansettelser, privatisering av offentlige foretak og sette tjenestene de yter ut på anbud i hele Europa. 

Anonymkode: 9bd21...a8b

Det var flere midlertidig ansettelser under de rødgrønne enn de blåblå. 

Når det kommer til offentlige anskaffelser skal alle anskaffelser over 1,75 mill settes ut i TED (Europa) hvis det er bygg og anleggskontrakter skal det ut hvis det er over 44 mill. Regelverket har blitt endret slik at nå kan vi dele opp anskaffelsene mer slik at vi egentlig kan komme under disse verdiene. Det nye regelverket trådte ikraft 1.1.17. Regelverket som var før så måtte man se på hele prosjektet som et prosjekt og ikke dele opp kontraktene. 

Så det du sier her er feil. 

Når det kommet til infrastrukturprosjekter så er det mange "norske" som vinner anbudene. For de mange tror er norske er ikke norske men svenske. 

Man får ofte også ansatt veldig gode folk i privat sektor (det har vært utallige tråder her inne om ombrukelige folk i offentlig sektor) man må mere tenke på å prestere enn å heve lønn. Det er mer innovasjon i private bedrifter. Så å gjøre noe privat er ikke det største problemet. 

Det var under den rødgrønne regjeringen det ble privatisert mer enn under dagens. 

Anonymkode: b3298...b3f

Skrevet

Enig med de andre talere! 

I går feks, på debatten. Nå skal det offentlige satse penger på private sykehus for å løse køene. Altså ikke bare betale for enkeltoperasjoner, men faktisk gi høye økonomiske tilskudd. Jeg grøsser av deres mangel på innsikt! 

Anonymkode: 9b760...c3a

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gir skattelette til de rike og kutter i støtte til f.eks foreldre med syke barn. Er veldig kåte på å privatisere slik at få luringer kan gjøre seg rike på renovasjon, eldreomsorg etc. 

Anonymkode: f9cf1...8fe

Jepp, for slik det er nå med offentlige sykehus, Jernbaneverket, Posten, så fungerer alt finfint. Mangel på konkurranse er skummelt. Jernbaneverket, NSB og Posten utøver ikke offentlig myndighet, ergo kan disse tjenestene gjøres av andre. Når en regning kommer til meg 2 dager etter forfall etter å ha tatt "snegleveien" på 14 dager, er det noe galt med Posten. Jernbaneverket har hatt rot i systemene sine helt siden 1990-tallet. Husker da jeg var gravid på begynnelsen av 2000-tallet og skulle komme meg fra Drammen til Oslo på Universitetet. Hvor mange ganger måtte jeg stå hele veien, løpe til bussen som ble satt i stedet for tog, stå og vente i over en time på neste tog slik at jeg ikke rakk barnehagen? Stå i den samme jævla tunellen fordi lysanlegget på Skøyen har vært ødelagt i snart 10 år og fortsatt ikke er fikset? Hva med NRK som alle MÅ betale for, enten du vil eller ikke - det går for det meste repriser, sport og søppelprogrammer der? Jeg er ikke interessert i repriser av gamle programmer jeg har sett 3 ganger før, og heller ikke sport. Men likevel må jeg betale for makkverket, I TILLEGG til å ha kanaler jeg faktisk VIL ha, som Discovery, BBC, SVT og så videre. Sommerstengte fødestuer, slik at fødende blir sendt rundt omkring i bil i flere timer for å lete etter ledige plasser på nærmeste sykehus - mange blir snudd i døra og kjørt videre. Antall transportfødsler har økt de siste årene. Jada, mangel på konkurranse er sikkert en veldig bra utvikling...

Anonymkode: c6dae...0ad

Skrevet

Alle mødre bør tenke på barna: De har kuttet i ressursene til undomsskolene, og vil fortsette å nedprioritere barnehage og skole. Både i barnehage, skole, helse og eldreomsorg tenker de: Ikke flere lærere, bare flinkere lærere. Ikke flere sykepleiere, bare flinkere sykepleiere og maskiner (tekniske hjelpemidler) som skal "overta" mennesklig kontakt, ikke mer politi, bare flinkere politifolk og sentralisering til de store byene. osv osv.. 

IKKE kast bort stemmen din på V, H, Krf eller Frp! 

Miljøsaken nedprioriteres, og de velger å ikke fokusere på den viktigste saken i dette viktige valget: Fremtiden. 

Kun ett parti vil sikre mine og dine barn en god oppvekst og ei god fremtid. MDG har best politikk på alle de vanlige områdene, i tillegg  til at de løfter den viktigste saken: Ei fremtid der vi har mat og der ikke klimaet er så endret at folk flere steder må bli flyktninger for det ikke lengre vil være mulig å bo der på grunn av temperaturstigningene. Får vi ikke ned de menneskeskapte klimaendringene vil minst 20 % av verdens befolkning få store problemer med å livnære seg og bo der de bor i dag. 

Kanskje noe Norges politikere burde tenke på? Nei til å lete etter enda flere oljefelt. Oljenæringa må utfases i løpet av 15 år. 

Anonymkode: 12665...38b

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med de andre talere! 

I går feks, på debatten. Nå skal det offentlige satse penger på private sykehus for å løse køene. Altså ikke bare betale for enkeltoperasjoner, men faktisk gi høye økonomiske tilskudd. Jeg grøsser av deres mangel på innsikt! 

Anonymkode: 9b760...c3a

Problemet er jo at mange dør i sykehuskøer hvert år i rike Norge. Køene er enorme og blir bare lengre og lengre for hvert år som går. Hvis du hadde trengt hjertetransplantasjon for å ikke dø fra barna dine, tror jeg du ville ha solgt huset ditt og flyttet inn i en leid leilighet for å betale operasjon for privat sykehus. I dag reiser slike folk til utlandet for å bli operert og betaler fra egen lomme - så slikt eksisterer allerede i stor skala. Når noe ikke fungerer, må man finne på et alternativ. Man kan ikke bare takke og bukke, og bare dø mens man gjør det. Jeg er såpass egoistisk at jeg hadde gjort alt for å ikke gjøre barna mine foreldreløse, uansett hvor mye penger det ville ha kostet meg.

Anonymkode: c6dae...0ad

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Alle mødre bør tenke på barna: De har kuttet i ressursene til undomsskolene, og vil fortsette å nedprioritere barnehage og skole. Både i barnehage, skole, helse og eldreomsorg tenker de: Ikke flere lærere, bare flinkere lærere. Ikke flere sykepleiere, bare flinkere sykepleiere og maskiner (tekniske hjelpemidler) som skal "overta" mennesklig kontakt, ikke mer politi, bare flinkere politifolk og sentralisering til de store byene. osv osv.. 

IKKE kast bort stemmen din på V, H, Krf eller Frp! 

Miljøsaken nedprioriteres, og de velger å ikke fokusere på den viktigste saken i dette viktige valget: Fremtiden. 

Kun ett parti vil sikre mine og dine barn en god oppvekst og ei god fremtid. MDG har best politikk på alle de vanlige områdene, i tillegg  til at de løfter den viktigste saken: Ei fremtid der vi har mat og der ikke klimaet er så endret at folk flere steder må bli flyktninger for det ikke lengre vil være mulig å bo der på grunn av temperaturstigningene. Får vi ikke ned de menneskeskapte klimaendringene vil minst 20 % av verdens befolkning få store problemer med å livnære seg og bo der de bor i dag. 

Kanskje noe Norges politikere burde tenke på? Nei til å lete etter enda flere oljefelt. Oljenæringa må utfases i løpet av 15 år. 

Anonymkode: 12665...38b

Vi bor i en kommune som styres av AP, SV og MDG. Her har det blitt lagt ned flere skoler etter KOMMUNESTYRETS vurdering. Resultatet er klasser i småskolen med opptil 60 (!) elever, planer om å bygge en megaskole der alle byens barn skal høre til og annet galskap. Så neida, jeg tror ikke AP er noe bedre enn FrP. Og når det gjelder MDG - fint for dere som bor i Oslo. Vi bor grisgrendt og MÅ ha bil. Vi har ikke råd til 7-seters Tesla til 1,5 million, derfor må vi ha bensin- eller dieselbil. Vi trenger ikke mer utgifter til NØDVENDIG (!) kjøring til butikk, barnehage, jobb og fritidsaktiviteter. Hos oss er det ikke offentlig transport, ikke tog og ingenting innen gå- eller sykkelavstand. En annen ting - det hjelper ikke at diesel i Norge koster 30 kroner literen, når vi ikke er på langt nær den verste forurenseren i verden. Det går bare ut over vanlige folk som må jobbe seg i hjel for å finansiere vanlige ting i hverdagen som mat og drivstoff. Maten blir jo betraktelig dyrere hvis fraktkostnadene øker som følge av avgifter og økte drivstoffpriser.

Anonymkode: c6dae...0ad

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er jo at mange dør i sykehuskøer hvert år i rike Norge. Køene er enorme og blir bare lengre og lengre for hvert år som går. Hvis du hadde trengt hjertetransplantasjon for å ikke dø fra barna dine, tror jeg du ville ha solgt huset ditt og flyttet inn i en leid leilighet for å betale operasjon for privat sykehus. I dag reiser slike folk til utlandet for å bli operert og betaler fra egen lomme - så slikt eksisterer allerede i stor skala. Når noe ikke fungerer, må man finne på et alternativ. Man kan ikke bare takke og bukke, og bare dø mens man gjør det. Jeg er såpass egoistisk at jeg hadde gjort alt for å ikke gjøre barna mine foreldreløse, uansett hvor mye penger det ville ha kostet meg.

Anonymkode: c6dae...0ad

Leste du det jeg skrev? Jeg skrev ikke at folk ikke burde betale for egen legehjelp om de vil det! Jeg stiller meg kritisk til å drifte to helseinstitusjoner i konkurranse situasjon. Vi har ikke flere leger enn vi har

Anonymkode: 9b760...c3a

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leste du det jeg skrev? Jeg skrev ikke at folk ikke burde betale for egen legehjelp om de vil det! Jeg stiller meg kritisk til å drifte to helseinstitusjoner i konkurranse situasjon. Vi har ikke flere leger enn vi har

Anonymkode: 9b760...c3a

Men det kan hende at vi får det hvis den private institusjonen vil tilby bedre vilkår enn den offentlige. De har jo nettopp har hatt stor sak om at det på enkelte sykehus er kun midlertidige ansettelser i flere år - hvem i all verden gidder det? Masse overtid, uverdig behandling av varslere og så videre. Det er ikke noe rart at mange leger heller velger administrativt arbeid. Det som også er problemet, er at enkelte helsetjenester ikke finnes i privat regi i Norge. Det gjelder for eksempel fødselstilbudet. Du kan ikke føde på privat institusjon, du MÅ føde på sykehuset som du sogner til. Har du store fødselsskader som totalruptur, seteleie osv og sykehuset ikke ønsker å innvilge deg KS, så MÅ du føde vaginalt. Du kan ikke dra til privat sykehus og få utført KS der.

Anonymkode: c6dae...0ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...