Gå til innhold

Merkelig svigerinne..


Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må jeg spørre; hvordan skal jeg oppføre meg da? Virkelig  - jeg er meg selv til alle jeg kjenner. Men ingen er som henne. Når folk kommer på middag tar vi de i mot med åpne armer og viser interesse for dem. Det skulle bare mangle. Men selvfølgelig ønsker vi å få noe tilbake. Et intervju/enveis kommunikasjon er ikke det jeg er ute etter.

Anonymkode: 886ac...733

Kunne ikke vært mer enig! Vi har også et slikt vennepar. Jeg føler jeg går godt overens med de aller fleste, spør og virker interessert. Så har vi et par, mannens kamerat med kone. Hun sier ingenting, annet enn å svare på spørsmål, da gjerne med enstavelsesord. Tror jeg aldri har fått et spørsmål tilbake noengang. Blir veldig tungt og holde samtalen igang! Jeg viser masse interesse for henne og deres liv, men får altså ingenting igjen. 

En gang inviterte jeg et annet par sammen med paret med tause Birgitte. Tenkte det kunne lette litt på trykket. Da takket de for seg rett etter at siste bit dessert var fortært og kunne ikke komme seg fort nok hjem.

Hadde det vært opp til meg hadde vi aldri invitert dette paret igjen.. Skjønner ikke at de alltid takker ja heller, eller at de inviterer oss tilbake.  Hun må jo åpenbart kjede seg noe fryktelig i mitt selskap.

Anonymkode: 9c8f2...250

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kunne ikke vært mer enig! Vi har også et slikt vennepar. Jeg føler jeg går godt overens med de aller fleste, spør og virker interessert. Så har vi et par, mannens kamerat med kone. Hun sier ingenting, annet enn å svare på spørsmål, da gjerne med enstavelsesord. Tror jeg aldri har fått et spørsmål tilbake noengang. Blir veldig tungt og holde samtalen igang! Jeg viser masse interesse for henne og deres liv, men får altså ingenting igjen. 

En gang inviterte jeg et annet par sammen med paret med tause Birgitte. Tenkte det kunne lette litt på trykket. Da takket de for seg rett etter at siste bit dessert var fortært og kunne ikke komme seg fort nok hjem.

Hadde det vært opp til meg hadde vi aldri invitert dette paret igjen.. Skjønner ikke at de alltid takker ja heller, eller at de inviterer oss tilbake.  Hun må jo åpenbart kjede seg noe fryktelig i mitt selskap.

Anonymkode: 9c8f2...250

Godt å høre flere blir frustrert av slikt😉

Anonymkode: 886ac...733

Skrevet
6 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Det er selvsagt alminnelig høflighet å spør om noen har hatt en fin ferie og man har også mer å fortelle etter en tur til eksotiske reisemål enn etter en tur på hytta. 

At det skal være kjedelig å høre om andres opplevelser er bare sært. Så sant man ikke drar lysbildeshow og insisterer på å fortelle i detalj syns jeg det er kjekt å høre hvordan mine venner og familie har hatt det i sommer. 

Helt enig. 

Og å si "ja, jeg orket ikke å kommentere noe" eller "dere hadde jo et veldig kjør?" - det forteller jo bare at hun er sur og misunnelig.

Anonymkode: bd4d2...ad8

Skrevet

Ikke lest alle svar etter hi. 

Jeg tenker hun er misunnelig, eller, og dette er ikke et angrep på hi, at hi muligens er av den skrytete sorten. 

Har en bekjent som starter i November å prate om ferier på sosiale medier. Og ja, det er digre flotte ferier. Safari i Kenya, Australia i en måned, ranchliv i USA. Hun kan skrive, så var turen betalt, vi er 100 000,- fattigere. 

Så kommer nedtellingen. Jeg må ærlig si at jeg er drittlei ferien hennes fem måneder før den har begynt. Hun deler også flittig under ferien så det er faktisk ikke vits å spørre om den når de er hjemme igjen. Vi vet ALT om den, fra pris til antall myggstikk. Hva er det igjen å spørre om?

Kanskje du er en som voldtar forsiden på FB med ferien din og folk er lei? Kanskje hun er misunnelig. Kanskje hun nylig hadde fått en nedslående beskjed og dermed hadde nok med sitt. 

Det er mange muligheter. 

 

Anonymkode: 47dc5...b91

Skrevet

Jeg tenker to ting:

1) hun er misunnelig, og klarte ikke helt å skjule det. 

Og 

2) du har delt for mye på Facebook

Skrevet

Åhhh, jeg synes det er sååå teit med "feriebilder" fra syden🙈 Hvorfor kan man ikke dra på ferie uten å vise det på Facebook?? Så vi som er hjemme skal bli misunnelige, ikke for noe annet man poster syden bilder.

Kan godt hende svigerinna er litt misunnelig men må si meg litt enig med henne. Hadde ikke spurt deg jeg heller, du har jo vist alt på Facebook så ingen vits å spørre. 

Helt utrolig at man ikke lenger har noe privatliv.

Anonymkode: a8847...81f

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åhhh, jeg synes det er sååå teit med "feriebilder" fra syden🙈 Hvorfor kan man ikke dra på ferie uten å vise det på Facebook?? Så vi som er hjemme skal bli misunnelige, ikke for noe annet man poster syden bilder.

Kan godt hende svigerinna er litt misunnelig men må si meg litt enig med henne. Hadde ikke spurt deg jeg heller, du har jo vist alt på Facebook så ingen vits å spørre. 

Helt utrolig at man ikke lenger har noe privatliv.

Anonymkode: a8847...81f

Litt enig. 

Ikke at det er teit, men synes hyppig deling på FB er utdatert på en måte. 

Med dagens samfunn og sosiale mediers inntog så synes jeg personlig det er på tide å slutte å dele så mye. 

Jeg har flere "venner" på FB jeg bare er drittlei. Mennesker som er hyggelige og sosiale som jeg garantert hadde blitt glad for å treffe på gata, men nå ser jeg jo disse daglig på FB og vet alt om de. 

Spesielt de som inkluderer barna sine i alt av delinger har jeg problemer med å forstå. Stakkars barn. I min verden begår man litt sosialt selvmord ved å opptre slik. Ukritisk eksponering av barn gjør at jeg misliker folk litt.

Sosiale medier og bruken har forandret seg. Å dele bilde av at ungen har mistet sin første tann og biffmiddagen på lørdag er så forbanna uinteressant. 

Anonymkode: 47dc5...b91

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt enig. 

Ikke at det er teit, men synes hyppig deling på FB er utdatert på en måte. 

Med dagens samfunn og sosiale mediers inntog så synes jeg personlig det er på tide å slutte å dele så mye. 

Jeg har flere "venner" på FB jeg bare er drittlei. Mennesker som er hyggelige og sosiale som jeg garantert hadde blitt glad for å treffe på gata, men nå ser jeg jo disse daglig på FB og vet alt om de. 

Spesielt de som inkluderer barna sine i alt av delinger har jeg problemer med å forstå. Stakkars barn. I min verden begår man litt sosialt selvmord ved å opptre slik. Ukritisk eksponering av barn gjør at jeg misliker folk litt.

Sosiale medier og bruken har forandret seg. Å dele bilde av at ungen har mistet sin første tann og biffmiddagen på lørdag er så forbanna uinteressant. 

Anonymkode: 47dc5...b91

Har ei i familie som delte bilder fra ferie noe voldsomt. 2 uker har de vært på ferie og hver dag har hun lagt et eller flere bilder på Facebook. Hvordan de bader, når de var på middag, når de tok fiskefot massasje eller hva det heter, når de tok parasailing, bilde av dattera, bilde av sønnen...Hver dag? Wtf?! Greit at de eksponerer seg selv men barna? Helt utrolig?

Etter så mye oppdateringer på Facebook så kan det aldri falle meg inn å spørre henne hvordan de har hatt det på ferie.

Anonymkode: a8847...81f

Skrevet

Noen må klage på ALT. Det lukter sjalusi lang vei. Min kusine er helt lik. "Stakkars meg som ikke har råd til ferie". Ok så søk deg mer enn 50% stilling da. Lord!

Anonymkode: 7d186...8b8

Skrevet
På 5.8.2017 den 19.35, Anonym bruker skrev:

Misunnelig etter en norsk drittsommer😌

Anonymkode: 9c8f2...250

Jepp😀

Skrevet

Takk for alle svar😊 Jeg er ikke en skrytete person, og jeg er heller ikke den som stadig legger ut SLT mulig på FB. Jeg la ut noe fra ferieturen vår, men rr ikke den som spammer hver dag. Min svigerinne liker best å snakke om seg og sitt. Hun bryr seg ikke så mye om oss. viser overhodet ingen interesse i det hele tatt. Det har min eldste datter skjønt, og holder seg stort sett vekk. Hun vil ikke være med hvis hun ikke må( hun er 17 år nå). Et eksempel på hva hun sa til min datter etter forrige gang vi var på tur. Min datter hadde fått satt på negler etter en tur til Kypros, og spurte tante om ikke de var fine. "Åh det er no drit det der. Har selv hatt det, og det er bare stress. Faller av og må etterfylles". Datteren min ble lei seg og sa ikke mer under det besøket. Det går ikke på økonomi, de kan også reise på tur, selv om de har veldig små barn. Hun er bare veldig ofte sur og humørsyk. Virker fryktelig misfornøyd. Jeg vet hun ikke liker meg no særlig, av en eller annen grunn. Jeg har ikke gjort henne noe spesielt. Men hun har alltid vært misunnelig. Liker ikke at andre, og da spesielt ikke vi, har noe bedre eller gjort noe bedre enn henne. Jeg skryter av hennes unger, og av det hun har klart av skole og jobb. Men nå gidder jeg snart ikke mer. Jeg prøver å late som ingenting, og skifter fort samtaleemne dersom jeg merker hun blir ufin. Hun er slitsom å være med rett og slett. Men som familie så må man jo av og til treffes. Leit det skal være sånn, og aller mest leit er det at ungene mine også har merket dette, og spør om hvorfor tante ***** sier og svarer sånn og sånn. 

Anonymkode: 124e1...187

Skrevet

Skjønner deg HI. Man skal vise interesse for andre og ikke være ufin og frekk. Misunnelig og smålig. 

Anonymkode: 5029a...9c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...