Gå til innhold

Er det kipt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt OK😊 Reiser skaper gode minner👌 Vurderer å gi døtrene mine en London-tur i julegave. Tanta deres flyttet dit i juli☺️ Leker, klær og penger får de uansett av familie og venner😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna er 16, 12, 8 og 6 år. Kan jo legge ved 1000 kr til dem hver som de skal spare til lommepenger? 

Anonymkode: 59884...fde

Det er i så fall mer enn våre får til jul. Bare 1000-lappen altså. Så absolutt ikke kjipt nei. 

Skrevet

Ikke kjipt! Ønsker å gjøre det samme med våre barn. Vi tenkte å ta dem med til Florida, men får ikke det til i 2018 pga husbygging. Satser på å reise i vinterferien 2019. Det blir overraskelse til jul 2018. De kommer til å bli ekstatiske. Leker er glemt på to dager.

Anonymkode: 9b74d...c80

Skrevet

Det er dødskjipt! Barna skal ikke måtte betale sommerferien. Da får dere dra om 2 år da. Dere voksne får ett år ekstra å spare på. 

Nesten like kjipt som å få linser i bursdagsgave. 

Anonymkode: 51931...8f2

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er dødskjipt! Barna skal ikke måtte betale sommerferien. Da får dere dra om 2 år da. Dere voksne får ett år ekstra å spare på. 

Nesten like kjipt som å få linser i bursdagsgave. 

Anonymkode: 51931...8f2

Barna betaler ikke for ferien. Latterlig tankegang. 

Anonymkode: e6c6d...049

Skrevet

Fantastisk julegave :) Jeg ville gjort som en annen foreslo, gitt noe lite ved siden av som refererer til turen slik at de må gjette seg frem til hva gaven er, og kanskje også hvor dere skal reise. Så kan dere legge inn mye morsomt i halvåret før reisen. Ha familiekvelder med mat fra det landet, les om området dere skal til og forbered dere på ev. turer, gjør det til et familieprosjekt at alle i familien skal lære seg litt av språket i det landet dere skal til. Det finnes gode små reiseparlører, og det finnes også ganske gode/morsomme apper som er fine for å lære språk.

Da jeg var lita var det helt vanlig at vi ønsket oss bestemte ting vi hadde lyst på. Et år var det f.eks. en bestemt type støvletter "alle" ønsket seg. De var dyrere enn hva de fleste ville brukt på støvletter til ungene sine, derfor var det mange som ønsket seg det til jul. Noen visste da på høsten at det var det de fikk til jul, og da var det greit å gå i bittelitt små, gamle støvletter frem til jul, eller støvler med et ekstra par sokker i. Det var også god læring i det, at man ikke kan få alt man vil, at av og til må man vente litt på det man ønsker seg, og av og til må man prioritere og kanskje velge bort andre ting.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke husker noen vanlige leker jeg fikk til jul da jeg var lita. Plast og dilldall huskes ikke. Derimot husker jeg de støvlettene. Jeg husker fremdeles min store glede da jeg fikk tripp-trapp-stol til jul i akkurat den fargen jeg ønsket meg (var fire-fem år). Og så husker jeg at jeg fikk to skoesker med hjemmestrikkede bamseklær da jeg var 5-6 år. Men alt annet dill-dall husker jeg ikke noe av. Vil tro at mange i dag mener foreldrene mine var helt uansvarlig som ga meg støvletter og stol til jul ;)

Anonymkode: 2e66c...921

Skrevet

Helt topp. Mine unger fikk svømmekurs til jul ett år. Det var kjempestas. Vi har også kjøpt konsertbilletter,kinobilletter og utenlandstur. 

Leker og annet får de likevel av familien 😊

Jeg fikk forresten sydentur av mine foreldre og det er den beste gaven jeg har fått 😊

Anonymkode: 9e840...2d4

Skrevet

Jeg og broren min fikk en gang en (familie)reise til Thailand i julegave. Ble veldig glad for det! Har også fått tur med danskebåten.

Anonymkode: 93261...744

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner jeg må være grusom som syntes dette var en skikkelig god ide! Nå skal det sies at ungene her liker å få både vanlige klær, ull, yttertøy, ski, ytterøy, badehåndklær osv til jul, noe enkelte synes er helt hårreisende fordi "det er slikt man må ha likevel". Ferie er "Normann må ha likevel". Hva er galt med å gi noe fornuftig, som samtidig gleder? Er ikke det poenget med gaver, å glede noen? 

Anonymkode: f71a3...078

Jeg latet også alltid som jeg ble glad av sånt selv om jeg hvert år ble kjempeskuffa. Venner fikk nye leker og ting de ønsket seg jeg fikk ting jeg uansett måtte fått. 

Foreldrene mine aner ikke hvordan jeg (og søsteren) min følte det for vi sa jo aldri noe. 

Anonymkode: 38661...c85

Skrevet

Synes det var en god ide😄 Vi har også gitt opplevelser til barna til jul, å det er den gaven dei snakker mest om. Streifa dei ikke en tanke at dei ikke fikk leker av oss,for dei fikk jo mer en nok av det fra alle andre. 

Anonymkode: 42c76...2bd

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg latet også alltid som jeg ble glad av sånt selv om jeg hvert år ble kjempeskuffa. Venner fikk nye leker og ting de ønsket seg jeg fikk ting jeg uansett måtte fått. 

Foreldrene mine aner ikke hvordan jeg (og søsteren) min følte det for vi sa jo aldri noe. 

Anonymkode: 38661...c85

Jeg fikk dyne ett år. Alle søskene mine fikk leker. Drit kjipt. 

Anonymkode: 51931...8f2

Skrevet

Skulle jeg brukt 100 000 på en ferie, hadde jeg hvertfall ikke dratt til "syden" 😱😱 

 

Ellers synes jeg det er helt innafor å gi en slik tur i julegave 👍🏻

Anonymkode: f0a82...5a6

Skrevet

Barna MÅ ikke få denne ferieturen. Dere kan jo spørre dem: "Vil dere ha sydentur til neste sommer til en verdi av mange tusen sammen med pappa og meg, eller vil dere ha en ting til et par tusen (herregud, jeg har aldri fått så dyr gave av mine foreldre...)? 

Om dere også gir dem en liten ting (alderstilpasset) til noen hundre kroner hver så BURDE faktisk ikke jula være ødelagt :blink:

De finste gave jeg har fått til jul noensinne kostet noe sånt som 2-300kr....

Anonymkode: c8037...fe0

Skrevet

Overhodet ikke kjipt! Fantastisk gave! Og nokk i massevis! 

Pakk inn badeball etc, og gjør det til en morsom gjettelek. :)

 

Anonymkode: cb492...b26

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er dødskjipt! Barna skal ikke måtte betale sommerferien. Da får dere dra om 2 år da. Dere voksne får ett år ekstra å spare på. 

Nesten like kjipt som å få linser i bursdagsgave. 

Anonymkode: 51931...8f2

Hvordan betaler barna? Er det bare leker som teller som gave? 

Anonymkode: 9b74d...c80

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg latet også alltid som jeg ble glad av sånt selv om jeg hvert år ble kjempeskuffa. Venner fikk nye leker og ting de ønsket seg jeg fikk ting jeg uansett måtte fått. 

Foreldrene mine aner ikke hvordan jeg (og søsteren) min følte det for vi sa jo aldri noe. 

Anonymkode: 38661...c85

Jeg fikk tur til London med mamma for å se Cats. Beste gaven noen sinne og den jeg husker aller best. Hva jeg fikk året før og året etter kan jeg ikke huske.

Forskjell på å få sokker/truser og en tur man ellers ikke ville fått.

Anonymkode: 9b74d...c80

Skrevet

Nei ikke kjipt om dette er noe de ønsker seg. 

Synes det er flott med foreldre som gir opplevelser i gave i dagens materielle samfunn. 

Vi har selv gitt fellesgave til ungene et år, tur til Disneyworld. De får ellers masse gaver fra resten av familien så det har jeg null problemer med. Jeg opplevde at denne gaven var en enorm suksess, vi gledet oss sammen i månedsvis. Så filmer og bilder fra parken, planla hva vi skulle gjøre. Fant restauranter. Ungene var med på å planlegge alt. Jeg følte at dette førte oss nærmere hverandre og vi hadde så mange hyggelige stunder rundt kjøkkenbordet før reisen, der alle gjorde det samme. TV og spill var totalt uinteressant, ungene var så engasjert. 

Og turen var fantastisk. Fem år etter snakker de fortsatt om hvor "amazing" (den må være amazing siden vi var i USA) den var. Kjør på. 

Flere burde gi opplevelser og samvær i gave. 

Anonymkode: 5c378...0fa

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er litt kjipt barna ikke får noen nye leker å leke med i jula. Det er jo så kos.

Anonymkode: 33664...d57

Får barna bare gaver fra foreldrene? 

I så tilfelle blir det jo en stusselig jul, det er jeg enig i. 

Hos oss får ungene rundt 12-15 gaver hver. Da gjør det ikke noe om mamma og pappa gir reise. 😊

Anonymkode: 5c378...0fa

Skrevet

Jeg fikk sydentur i julegave flere ganger i min barndom. Fikk noen smågaver i tillegg, men sydentur var den absolutt største og beste gaven. Gledet meg og planla hele våren. Det er en super gave!

Anonymkode: 71950...960

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk tur til London med mamma for å se Cats. Beste gaven noen sinne og den jeg husker aller best. Hva jeg fikk året før og året etter kan jeg ikke huske.

Forskjell på å få sokker/truser og en tur man ellers ikke ville fått.

Anonymkode: 9b74d...c80

De drar vel på ferie uansett?

Anonymkode: 38661...c85

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De drar vel på ferie uansett?

Anonymkode: 38661...c85

Jo, helt sikkert. Men ikke en ferietur til 100 000... Du skjønner vel forskjellen om du gidder å tenke deg om? 

Anonymkode: e6c6d...049

Skrevet

Kjipt virkelig ? det er jo helt perfekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...