Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Vi holder på å bestille oss en 14 dagers sydentur til neste sommer. Vi har aldri vært på denne type ferie og ungene, spesielt de eldste har høye ønsker om at vi skal gjøre det. Er det kipt om dette blir julegaven deres? Anonymkode: 59884...fde
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 Ja, det er kjipt Anonymkode: 67a3b...ba9
sug lut Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 Kjempegave! De kommer til å bli elleville. Vi har gjort sånt mye med mindre ting - en dyr sommerleir, en dyr treningssamling ungen ikke regnet med å få vært med på - og det er gøy fordi det ikke er noe som forventes. Vi har også fått reisegavekort av foreldrene våre helt ut av det blå og ble like glade som ungene.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 Ja det synes jeg er kjipt. Det er ikke barna som skal "betale" familieferien. At de derimot får litt rimeligere gaver dersom økonomien er trang, er greit. Anonymkode: 6dab2...54d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 Nei, hvorfor det? Barn har ikke vondt av å lære seg at det ikke alltid er penger til både-og. At hvis dere skal ha råd til reise, så er det andre ting dere ikke har råd til. Anonymkode: 4d68b...4d4
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #6 Skrevet 5. august 2017 Det kommer helt annnpå hvor gamle barna er og om de kan se at dette er en gave som skal brukes senere eller ikke.... Anonymkode: 35616...3d7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #7 Skrevet 5. august 2017 Barna er 16, 12, 8 og 6 år. Kan jo legge ved 1000 kr til dem hver som de skal spare til lommepenger? Anonymkode: 59884...fde
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #8 Skrevet 5. august 2017 NEI, ikke kjjpt! Men, det dere kan gjøre, er å ikke si noe til barna, også pakke inn ting de skal ha med seg på reisa. Badeball, solkrem, shorts etc, som dere uansett ville kjøpt. To-tre slike gaver hver, og la dem pakke opp samtidig og la dem resonnere seg fram til hva gaven egentlig er. Et år fikk jeg og min bror vinterdyner til jul av vår mor. Det var nok ikke det vi ønska oss, men hadde ikke en fryktelig barndom for det. Å fått en sydentur hadde vært drømmegave! Anonymkode: d69fe...389
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #9 Skrevet 5. august 2017 Synes det er litt kjipt barna ikke får noen nye leker å leke med i jula. Det er jo så kos. Anonymkode: 33664...d57
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #10 Skrevet 5. august 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: NEI, ikke kjjpt! Men, det dere kan gjøre, er å ikke si noe til barna, også pakke inn ting de skal ha med seg på reisa. Badeball, solkrem, shorts etc, som dere uansett ville kjøpt. To-tre slike gaver hver, og la dem pakke opp samtidig og la dem resonnere seg fram til hva gaven egentlig er. Et år fikk jeg og min bror vinterdyner til jul av vår mor. Det var nok ikke det vi ønska oss, men hadde ikke en fryktelig barndom for det. Å fått en sydentur hadde vært drømmegave! Anonymkode: d69fe...389 Tenkte å gjøre noe sånt ☺ Anonymkode: 59884...fde
sug lut Skrevet 5. august 2017 #11 Skrevet 5. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes det er litt kjipt barna ikke får noen nye leker å leke med i jula. Det er jo så kos. Anonymkode: 33664...d57 Leker er oppskrytt.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #12 Skrevet 5. august 2017 Stas når barna må betale familieferien. Wow. Anonymkode: b82bb...c03
Gjest Antarctica Skrevet 5. august 2017 #13 Skrevet 5. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Stas når barna må betale familieferien. Wow. Anonymkode: b82bb...c03 På hvilken måte "betaler" de for den? Jobber de? Knekker mor og far sparekontoen deres?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #14 Skrevet 5. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Stas når barna må betale familieferien. Wow. Anonymkode: b82bb...c03 Morsom du eller? Ferien vil komme på ca 100 000. Pleier virkelig ikke å gi 25 000 til hver av dem. Anonymkode: 59884...fde
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #15 Skrevet 5. august 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stas når barna må betale familieferien. Wow. Anonymkode: b82bb...c03 Litt rar måte å fremstille det på, men dersom man kun har råd til drømmeferien dersom man sparer inn på andre ting, så blir det jo et valg mellom ferie og ordinære julegaver. Barn har SÅ GODT av å lære seg at man av og til er nødt til å velge - så sitter de kanskje ikke i kredittfella om noen år, fordi de trodde at man må ha alt på en gang. Anonymkode: 4d68b...4d4
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #16 Skrevet 5. august 2017 At vi ikke tenkte på det Har bestilt tur til jul, men tar ideen om å gi de penger i julegave som de kan bruke når vi er på ferien Anonymkode: 1f509...1ce
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #17 Skrevet 5. august 2017 Skjønner jeg må være grusom som syntes dette var en skikkelig god ide! Nå skal det sies at ungene her liker å få både vanlige klær, ull, yttertøy, ski, ytterøy, badehåndklær osv til jul, noe enkelte synes er helt hårreisende fordi "det er slikt man må ha likevel". Ferie er "Normann må ha likevel". Hva er galt med å gi noe fornuftig, som samtidig gleder? Er ikke det poenget med gaver, å glede noen? Anonymkode: f71a3...078
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #18 Skrevet 5. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Synes det er litt kjipt barna ikke får noen nye leker å leke med i jula. Det er jo så kos. Anonymkode: 33664...d57 Fordi du bare automatisk går ut fra at det kun er foreldrene som kjøper leker i gave til barna sine til jul? I dagens Norge er jo det rimelig spesielt å tenke sånn... Anonymkode: e6c6d...049
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #19 Skrevet 5. august 2017 Hvor dyre gaver pleier dere kjøpe til barna deres til jul? Om dere pleier å kjøpe for 3.000 til hver unge kan dere godt kjøpe en badebukse og en badeing, pakke inn og si at de de skal få sydentur til sommeren. Pleier dere bruke 300 er jo det bare en dråpe i havet i forhold til hva en sydentur koster så da synes jeg godt de kan få julegave som vanlig Anonymkode: 1e3ec...83b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #20 Skrevet 5. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Stas når barna må betale familieferien. Wow. Anonymkode: b82bb...c03 Virkelig?? "Barna må betale familieferien", faktisk. Tenker du i det hele tatt lengre enn din egen nesetipp? 🙄 Hvis man normalt sett drar på hytta eller Sverige på ferie (feks), og foreldrene nå i år bestemmer seg for å bruke masse ekstra penger på å dra til "Syden" fordi BARNA ønsker seg dette mest av alt, så er det da helt greit å gi dette gave til barna. Barn nå til dags (og åpenbart ganske mange foreldre også) trenger å lære seg verdien av penger og det at man faktisk må prioritere her i verden. En nyttig kunnskap å inneha i livet generelt Anonymkode: e6c6d...049
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #21 Skrevet 5. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Synes det er litt kjipt barna ikke får noen nye leker å leke med i jula. Det er jo så kos. Anonymkode: 33664...d57 Får barna dine bare gaver av dere foreldrene altså? DET er kjipt det! Barna mine hadde blitt elleville over en sånn gave. Har ikke tall på hvor mange esker med leker vi har gitt bort som de har lekt med maks ti minutter. Anonymkode: 16cdb...dc2
Yellow Brick Road Skrevet 5. august 2017 #23 Skrevet 5. august 2017 Vet ikke om jeg vil kalle det kjipt, det er det sikkert ikke. Men jeg ville aldri ha gitt en ferietur som julegave, kanskje ikke som gave i det hele tatt. Men ungene kunne fint fått beskjed om at ettersom vi skal på en dyr ferie neste år, så blir det mindre julegaver og ev. bursdagsgaver i år. De har godt av å lære at det ikke bare er å bla opp penger.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #24 Skrevet 5. august 2017 Vi fikk tur til Savalen for noen år siden,hele familien. Synes det er en fin idé istedenfor en ting som tar opp plass. Mine barn får også dyre klær/vinterdresser/sykler i bursdagsgave/julegave Anonymkode: 6653f...65f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #25 Skrevet 5. august 2017 Det er ikke kjipt i det hele tatt. Det er en kjempe fin gave å få. Vi har selv gitt ferieturer / konsertbilletter osv til barna. De er 8 år og de elsker det! Det er pakkegave til bursdag og opplevelse gaver til jul. Alltid gjort slik. Det du tenker er kjempe fint!! :)) Anonymkode: decac...a43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå