Gå til innhold

Jeg ønsker en stor dansk vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn at barnet kan sove i bagvogn leeeenge 

Hvilken skal man velge? Tips mottas med tusen takk.

Anonymkode: f3809...0cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teutonia er vel eneste danske merket? Var det ikke det de het? 

De er i alle fall veldig store. Var veldig poppis da jeg hadde babis tilbake i 2005.

Anonymkode: 2cfe9...a49

Skrevet

Hvorfor vil du ha bagdel lenge? Når de er 4-6 mnd vil de opp og se når de er våken. Ikke ligge nede 

Anonymkode: 7ddb1...cac

Skrevet

Basson har en modell. Ellers har både emaljunga og simo danske vogner,  men da må du importere fra Danmark 

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vil du ha bagdel lenge? Når de er 4-6 mnd vil de opp og se når de er våken. Ikke ligge nede 

Anonymkode: 7ddb1...cac

Jeg ønsker det pga mye lunere og koseligere. De vognene har rygg til å ta opp = de sitter oppi vognen. 😃

Skrevet

Samme tanke hadde jeg... Å jeg er glad for at jeg ikke gikk for en dansk vogn. Var i danmark å så på vogner og kjøpte nesten vogn der. Da hun var 6 måneder fikk jeg ikke mi til å ligge nede i bagdelen lengre så er de store og vanskelige å få med seg rundt på blant annet bussen.. 

Anonymkode: c661d...dfe

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker det pga mye lunere og koseligere. De vognene har rygg til å ta opp = de sitter oppi vognen. 😃

Det har jeg også i min norske vogn hun ville fremdeles ikke være i bagdelen...

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme tanke hadde jeg... Å jeg er glad for at jeg ikke gikk for en dansk vogn. Var i danmark å så på vogner og kjøpte nesten vogn der. Da hun var 6 måneder fikk jeg ikke mi til å ligge nede i bagdelen lengre så er de store og vanskelige å få med seg rundt på blant annet bussen.. 

Hmm oki.

Hvorfor fungerer det så bra i Danmark då?

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hmm oki.

Hvorfor fungerer det så bra i Danmark då?

Kanskje de bare triller når ungen skal sove? Eller de tolererer mer skriking? Eller kanskje.. Barn er forskjellige, og det fungerer bedre for noen enn for andre?

Kan godt hende din vil elske en slik vogn! Min sønn og min venninnes er som natt og dag på det området. Min har aldri vært ekstremt glad i vogn men gikk bra sålenge vi gikk når han skulle sove. Om vi da ikke var hjemme til han våknet ble det ikke akkurat god stemning :P da ville han OPP. Byttet til sportsdel v/4mnd og det gikk hakket bedre (ikke sånn stor og klumpete sittedel der man bare retter opp ryggen). Min venninnes sønn har derimot alltid kost seg veeeldig i vogn. Innpakket i vognpose med bare ansiktet som stikker frem :P våkner han underveis ligger han fortsatt bare å halvdøser og ser ut til å kose seg veldig :P

Anonymkode: 917c6...b3b

Skrevet

De vil ikke ligge og stirre lenger rnn 6 måneder. 

Anonymkode: fb5b8...293

Skrevet

De fleste vanlige vogner kan du legge sportsdelen helt ned, hvorfor styre med en stor klumpete babyvogn i årevis? Bagvogner har vel ikke seler heller, siden meningen er at babyer skal ligge i de?

Anonymkode: 29853...f87

Skrevet

Jeg har en emmaljunga mondial de lux, en av de største bagene. Brukte bagen til hun var ni mnd og kunne fint brukt den lenger. Byttet av andre årsaker. Frøkna syns det var fint med platen som kan vippes opp og hun sov så godt i den. 

Vet ikke om dette var noe hjelp, men☺️ 

Skrevet

Klikket på linken, er tanken at barnet skal sitte rett ut med beina og kikke bakover mot mor til det er 2 år? Og det øyeblikket den store ungen lener seg over kanten av den høye babyvognen velter vel hele greia

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Klikket på linken, er tanken at barnet skal sitte rett ut med beina og kikke bakover mot mor til det er 2 år? Og det øyeblikket den store ungen lener seg over kanten av den høye babyvognen velter vel hele greia

Jeg kjøpte seler som jeg hadde på henne når hun satt, så det gikk veldig fint. 

Nå bruker vi ikke så mye vogn lenger, men huk sitter fortsatt vendt mot meg (fyller 3 i høst). Vi snakker da sammen, skjønner egentlig ikke hvordan de kan sitte andre veien jeg😝

Skrevet

Vi er forskjellige. Jeg kunne aldri tenkt meg sånne spinkle triller til mitt barn f.eks 

Tusen takk for innspill fra dere alle 

Skrevet

Jeg hadde denne. Hadde bag, sportsdel og bilsete. 

Trengte ikke noe bag! Fra 4 mnd brukte jeg kun sportsdelen, og den kunne jo legges helt flatt, var godkjent fra nyfødt. 

Solgte vogna, da neste baby kom. Kjøpte da en Mac Larren søsken trille, en sånn paraply sak. Også godkjent fra nyfødt. Hadde saueskinnspose til baby. Funket kjempe fint.

Trenger en meter lang unge en bag? 

IMG_1490.PNG

Skrevet

Jeg hadde simo duo. Fås nok bare brukt. Men bagen var mer enn lang nok. Hadde klaff som jeg tok opp når de skulle sitte. De satt likevel bedre i sportsdelen når de skulle sitte lenge. De sov også godt i sportsvogna. 

Men enig i at de store danske vognene er kule. De putter jo alle barna oppi :) Tror likevel en simo duo vil dekke ditt behov. Simo kombi har mindre bag, og ikke klaff. Den veier også mer siden man drar på to vogner i ett når man bruker bag. 

Anonymkode: bfd10...0f3

Skrevet

3åringen vår elsker bagen på emmaljunga big star. Vi har brukt den som sovevogn i barnehagen :)

Skrevet

Jeg vil bare tipse om at ingen av mine to har sluttet med bagdelen fordi de ikke hadde plass, men pga de ville ikke ligge ned og pga risiko for å falle ut når de begynte å snu seg, dra seg opp, lene seg ut osv. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde denne. Hadde bag, sportsdel og bilsete. 

Trengte ikke noe bag! Fra 4 mnd brukte jeg kun sportsdelen, og den kunne jo legges helt flatt, var godkjent fra nyfødt. 

Solgte vogna, da neste baby kom. Kjøpte da en Mac Larren søsken trille, en sånn paraply sak. Også godkjent fra nyfødt. Hadde saueskinnspose til baby. Funket kjempe fint.

Trenger en meter lang unge en bag? 

IMG_1490.PNG

Jeg har denne nå jeg. Bebe confort High trek med windoo plus bag. 

Elsker den. Men baby vokser snart ut av bagen. Går bare til 10 kg. Bruker den som bilsete også. Fantastisk frem til 10 kg

Hi

Skrevet
3 timer siden, ❤lille stjerne❤ skrev:

Jeg vil bare tipse om at ingen av mine to har sluttet med bagdelen fordi de ikke hadde plass, men pga de ville ikke ligge ned og pga risiko for å falle ut når de begynte å snu seg, dra seg opp, lene seg ut osv. 

Takk for tips

Hi

Skrevet

Vi hadde Basson vogn for 11 år siden. Super vogn til tross for at trekket falmet litt den gangen. Bunnen på selve kurvdelen kunne settes opp i sittestilling og man kunne bruke selen fra sportsvogndelen og sette den på selve kurvdelen om ungen var aktiv. Vi har nå Emmaljunga Mondial Deluxe og den var rett og slett for kort i kurvdelen i forhold til Bassonen. Har Basson vogna på garasjen klar til bruk i barnehagen. God vogn selv så mange år etterpå. De hadde i sin tid Basson på barnevognhuset Rudo på Grønland.

Anonymkode: 18394...335

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har denne nå jeg. Bebe confort High trek med windoo plus bag. 

Elsker den. Men baby vokser snart ut av bagen. Går bare til 10 kg. Bruker den som bilsete også. Fantastisk frem til 10 kg

Hi

Fantastisk hele veien. Jeg var veldig fornøyd. Du kan fint legge en voksi pose/lanmeskinnspose oppi sportsdelen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...