Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #1 Skrevet 3. august 2017 Sønnen min har en fetter på farssiden som er seks mnd. yngre. De skal opp i andre trinn nå begge to, men vår sønn er sterkere på alle omårder. Då er i sammen på svigers sin hytte og jeg merker at de vil at vår sønn skal ned på fetterens nivå. Ingen ser på når han vil underholde oss og de ber han gå å leke med fetteren når han sitter og prater med oss voksne. Dette er en gutt som alle syns er sjarmerende og interessant, men tydeligvis ikke for besteforeldrene. Hva kan jeg si som får dem til å forstå at det er ok at det er forskjeller på barn? Fetteren klarer ikke å holde tråden i voksne samtaler, men vår gutt bidrar jo masse. Anonymkode: 6c89e...ce4
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #2 Skrevet 3. august 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min har en fetter på farssiden som er seks mnd. yngre. De skal opp i andre trinn nå begge to, men vår sønn er sterkere på alle omårder. Då er i sammen på svigers sin hytte og jeg merker at de vil at vår sønn skal ned på fetterens nivå. Ingen ser på når han vil underholde oss og de ber han gå å leke med fetteren når han sitter og prater med oss voksne. Dette er en gutt som alle syns er sjarmerende og interessant, men tydeligvis ikke for besteforeldrene. Hva kan jeg si som får dem til å forstå at det er ok at det er forskjeller på barn? Fetteren klarer ikke å holde tråden i voksne samtaler, men vår gutt bidrar jo masse. Anonymkode: 6c89e...ce4 Ingen 7 åringer bidrar masse i voksne samtaler. Hvorfor tror du de ber han å leke når han blander seg i samtaler med de voksne, antageligvis fordi de ikke synes det er fullt så sjarmerende som du gjør. Jeg tror at skylappene dine er relativt store Anonymkode: 39432...57e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #3 Skrevet 3. august 2017 Sønnen din er et barn som skal opp i andre (!) trinn. Ingen voksne synes det er interessant å prate med barn under "voksne samtaler" over en tid, uansett hvor sjarmerende og interessant moren mener han er. Anonymkode: 2aa61...01f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #4 Skrevet 3. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ingen 7 åringer bidrar masse i voksne samtaler. Hvorfor tror du de ber han å leke når han blander seg i samtaler med de voksne, antageligvis fordi de ikke synes det er fullt så sjarmerende som du gjør. Jeg tror at skylappene dine er relativt store Anonymkode: 39432...57e Det er jo ikke bare jeg. Han er dessuten et uvanlig begavet barn, de har andre behov enn ordinære barn som syns ikke trenger annen stimuli enn primitiv lek. Anonymkode: 6c89e...ce4
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #5 Skrevet 3. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke bare jeg. Han er dessuten et uvanlig begavet barn, de har andre behov enn ordinære barn som syns ikke trenger annen stimuli enn primitiv lek. Anonymkode: 6c89e...ce4 Samme hvor begavet barn, så er det godt med voksentid! Og hvis han er så begavet, så har han godt av å være sammen med et "vanlig barn". Anonymkode: eb9b4...d8a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #6 Skrevet 3. august 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke bare jeg. Han er dessuten et uvanlig begavet barn, de har andre behov enn ordinære barn som syns ikke trenger annen stimuli enn primitiv lek. Anonymkode: 6c89e...ce4 Primitiv lek?! 😂 Anonymkode: b5e07...408
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #7 Skrevet 3. august 2017 Minner meg om hun Fillifjonka i Mummitrollet, hvor ungene bare fikk "lese og studere" Anonymkode: 93248...675
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #8 Skrevet 3. august 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen 7 åringer bidrar masse i voksne samtaler. Hvorfor tror du de ber han å leke når han blander seg i samtaler med de voksne, antageligvis fordi de ikke synes det er fullt så sjarmerende som du gjør. Jeg tror at skylappene dine er relativt store Anonymkode: 39432...57e Dette! 👏🏼👏🏼👏🏼 Anonymkode: 56786...33d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #9 Skrevet 3. august 2017 Herregud! Se på når han underholder? Det gidder jeg nesten ikke med mine egne barn en gang 😂😂😂 Anonymkode: 56786...33d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #10 Skrevet 3. august 2017 Åpenbart noen med fritidsproblemer som har skrevet dette her. For å uansett svare seriøst: Ikke alle samtaler egner seg for barn og voksne har behov for å snakke kun seg i mellom. Hvis et barn har noen å leke med der, så er det helt greit å be barna gå et annet sted. Er det kun ett barn, så kan man naturligvis ikke forvente at barna skal tie og kjede seg alene. Anonymkode: 0e0b3...a55
Admin Skrevet 3. august 2017 #11 Skrevet 3. august 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #12 Skrevet 3. august 2017 Hahahahaha, enebarn eller? Anonymkode: 17839...7c4
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #13 Skrevet 3. august 2017 Dette var direkte festlig! Mor er fornærmet fordi de andre voksne ikke ønsker å se sønnen underholde til stadighet. Dessuten mener hun han er rasende festlig å diskutere med og dermed bør gjøres rom for i alle voksensamtaler. Det må være en fest å være på hyttetur med deg og sønnen din😊 Anonymkode: c59fc...3ee
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #14 Skrevet 3. august 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette var direkte festlig! Mor er fornærmet fordi de andre voksne ikke ønsker å se sønnen underholde til stadighet. Dessuten mener hun han er rasende festlig å diskutere med og dermed bør gjøres rom for i alle voksensamtaler. Det må være en fest å være på hyttetur med deg og sønnen din😊 Anonymkode: c59fc...3ee Ikke glem at hun passer på å presisere at denne svakere og ordinære fetteren som bedriver primitiv lek er en slektning på farssiden. Anonymkode: 6a5ac...069
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #15 Skrevet 3. august 2017 Om han er så begavet har han ikke arvet det av deg 😂😂 Anonymkode: 5ad0c...c94
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #16 Skrevet 3. august 2017 Heldigvis BaCk to ScHool snart! Anonymkode: 04bb1...603
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #17 Skrevet 3. august 2017 Uff. Jeg blir helt flau 🙈 Anonymkode: d326b...99b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #18 Skrevet 3. august 2017 2 trinn på vgs, eller barneskolen? Om det er barneskolen: En 7 åring som underholder bør di jo se på, med mindre det skjer flere ganger om dagen. Men en 7 åring har ingenting i "voksne" samtaler å gjøre uansett hva/hvor mye han er intressert, Det er en grunn til at det er voksen samtaler. Tror kanskje sønnen din har godt av å leke med andre barn jeg. Så positivt for ham å gjøre noe annet enn å være en mini voksen når han er barn! Min sønn og niesa mi skiller 10 mnd, og 1 skoleklasse. Hun er mye mer barn enn min, men di finner alltid ett komprimiss med leker som alle liker. Sett di til å spille ett spill, tegne, lage trehytte(?), lage kongledyr, spikke? Altså, mye passer for alle mellom 5 og 10 år 😉 Lykke til! Ps. Hvis du mener besteforeldrene forskjellsbehandler ungene, er det en helt annen ting enn å behandle dem som di barna di er. Anonymkode: 1231b...59f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #20 Skrevet 3. august 2017 Åååååå. Som jeg hater foreldre som forventer at alle skal synes deres STORE barn er underholdende og morsomme å se på. Og bidrar i samtaler. I min verden bidrar ikke en syvåring i samtalen. Jo det skal få prate og være med, men noe bidrag har de ikke. Kanskje ta på seg brillene og innse at andre finner ditt barn slitsomt. De gangene jeg har bedt unger (også mine) om å leke litt så har de tøyd min strikk for langt. Anonymkode: 888ec...9a3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #21 Skrevet 3. august 2017 Hva betyr forvetet? Anonymkode: 38a75...3ac
Nyttårs barn Skrevet 3. august 2017 #22 Skrevet 3. august 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva betyr forvetet? Anonymkode: 38a75...3ac Det er en form for marinering som gjør at voksne finner roen til å underholdes av 7-årige slektninger. Uff nå er jeg slem..
sug lut Skrevet 3. august 2017 #23 Skrevet 3. august 2017 Unger som underholder? Uæh. Dresserte aper.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #24 Skrevet 3. august 2017 Hahaha! Unger har ikke noe med å være konstant inkludert i voksensamtaler. Ut og lek! Anonymkode: 057fa...d05
Admin Skrevet 4. august 2017 #25 Skrevet 4. august 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep. Ann Christin, admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå