Gå til innhold

Back To School!! - Raskt Svar Vær Så SNILL!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
48 minutter siden, Blondzilla skrev:

Jeg har svært vanskelig for å tro at sønnen din er usedvanlig begavet, med en så lite begavet mor. Du fremstår som svært uintelligent. 

Helt enig! 

Anonymkode: e95ce...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan skåret barnet på de ulike områdene i wisc?

Anonymkode: f9380...501

Hva dette med spørsmålet mitt å gjøre. Barnet mitt er kvalifisert (hvis det er riktig ord) til å hoppe over et trinn. 

Skrevet

Jeg begynte med et enkelt spørsmål. Om noen hadde erfaring med det å hoppe over to trinn. Ettersom jeg ikke klarer å styre temperamentet mitt har jeg utdelt utallige private detaljer og ønsker derfor ikke å fortsette med dette forumet. 

Sorry but not sorry. Bye😉

Skrevet
12 minutter siden, API31415 skrev:

Hva dette med spørsmålet mitt å gjøre. Barnet mitt er kvalifisert (hvis det er riktig ord) til å hoppe over et trinn. 

Jeg spør fordi jeg stusser på at dere ikke kommer til enighet, du, kontaktlærer og rektor. Det må da være en grunn til det? Er selv sertifisert i wisc, tenkte kanskje resultatet kunne gi en pekepinn.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spør fordi jeg stusser på at dere ikke kommer til enighet, du, kontaktlærer og rektor. Det må da være en grunn til det? Er selv sertifisert i wisc, tenkte kanskje resultatet kunne gi en pekepinn.

Mitt barn er testet med wisc 3-test. Resultatet ble 98 precentil på den logiske delen. 96 preventiv på IQ delen. Resten husker jeg ikke akkurat nå.

Skrevet
6 minutter siden, API31415 skrev:

Mitt barn er testet med wisc 3-test. Resultatet ble 98 precentil på den logiske delen. 96 preventiv på IQ delen. Resten husker jeg ikke akkurat nå.

Nei, beklager. Ser på testresultatene nå som viser 97,9% percentil på IQ delen, men viser litt dårligere resultater på den verbale siden hvis jeg leser av riktig. 

Skrevet

Hvis du er sertifisert på WISC så er jeg ikke HI men sitter og klør meg i hodet av en WISC4 test av samme grunn (vil hoppe opp et år). Men testen spriker mellom 99,7 (pri)persentilen og 79 persentilen (phi). Ppt konkluderer med at spriket er for stort til at testen kan tolkes, men sier at resultatet er innenfor normalen... 

Anonymkode: b7520...678

Skrevet

Min unge er testa. Snakket med wisc psykologen, som ikke anbefalte å gå opp en klasse. 

Tenker tilbake på min egen barndom, jeg fulgte min klasse. Faglig var det en "tragedie", men jeg tror nok det sosialt hadde vært en større "tragedie" om jeg hadde hoppet over to år.

Jeg var svært umoden, og barnslig naiv, temmelig langt opp i voksen alder. I tillegg sent ute fysisk, da jeg gikk på skolen. Ser guttungen er like barnslig som jeg var, og like treg i pubertetsutvikling som jeg var. 

Det faglige kan du fikse på mange vis, det sosiale har du mindre kontroll på.

Jeg hadde ikke gjort det om han er umoden på noe vis. Det er ensomt å falle enda mer utenfor. 

Lykke til med vanskelige valg.

Anonymkode: d48b6...828

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min unge er testa. Snakket med wisc psykologen, som ikke anbefalte å gå opp en klasse. 

Tenker tilbake på min egen barndom, jeg fulgte min klasse. Faglig var det en "tragedie", men jeg tror nok det sosialt hadde vært en større "tragedie" om jeg hadde hoppet over to år.

Jeg var svært umoden, og barnslig naiv, temmelig langt opp i voksen alder. I tillegg sent ute fysisk, da jeg gikk på skolen. Ser guttungen er like barnslig som jeg var, og like treg i pubertetsutvikling som jeg var. 

Det faglige kan du fikse på mange vis, det sosiale har du mindre kontroll på.

Jeg hadde ikke gjort det om han er umoden på noe vis. Det er ensomt å falle enda mer utenfor. 

Lykke til med vanskelige valg.

Jeg tolker han som svært dyktig sosialt sett med null utviklingsvansker. Han er verken umoden eller barnslig. Han søker stadig etter utfordinger og nye miljøer. 

Takk igjen. 

Skrevet

De to første tekstdelen er GAI, det er IQ scoren. De to siste testene er ikke kognitive tester, men støtte funksjoner, om hvor lett de kan nyttegjøre seg IQen. 

Her er persentilene i IQ. 

Er det stort gap så kalles det 2E, det kan googles. Kan ikke nok om det, mitt barn er ikke 2E. 

IMG_1482.PNG

Skrevet
8 timer siden, API31415 skrev:

Hjelp meg!!!!

Ja, det er jammen fristende å hjelpe deg og få hodet bitt av om man ikke svarer helt som du forventer! 

Anonymkode: 4c18a...7db

Skrevet

Det var som jeg sa i første svar. Nesten ingen får det, så det er ikke noe å tenke på. Nå har noen forsøkt å hjelpe deg likevel og det ble rimelig klart hvorfor ikke nettopp dere får denne hjelpen, selv for oss med gjennomsnitt i iq og det meste annet.

Hvor gammelt er dette barnet? 

Anonymkode: 2bad5...fab

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De to første tekstdelen er GAI, det er IQ scoren. De to siste testene er ikke kognitive tester, men støtte funksjoner, om hvor lett de kan nyttegjøre seg IQen. 

Her er persentilene i IQ. 

Er det stort gap så kalles det 2E, det kan googles. Kan ikke nok om det, mitt barn er ikke 2E. 

IMG_1482.PNG

GAI er generelle evner. Den bruker man når IQ-skåren ikke er gyldig. Noen ganger er ikke GAI heller gyldig. Da må man tolke testen ned på deltestnivå, men jo yngre barnet er jo mindre gyldig blir det.

WAIS som du viser til het er forresten testen for voksne. Hi har opplyst om at barnet ble testet med WISC-III, så da går jeg ut ifra at det er en god stund siden barnet ble testet ettersom WISC-IV kom i norsk versjon i 2009. Tredje versjon har forresten fått mye kritikk, så barnet burde absolutt testes på nytt. Det har nå nylig kommet en femte versjon av denne testen.

Skrevet
19 timer siden, API31415 skrev:

Jeg ønsker ikke å legge ut om meg og mine barn, samt vårt privat liv. Jeg spør bar rom noen kjenner noen som har hoppet over to trinn og hvordan dette ble gjennomført. Jeg kjenner en, men jeg er litt på glattis med hun og får ikke snakket ut om mitt problem med hun ut krangling.

Skolen er noe dritt som vil ha det så lett som mulig for dem selv. Utrolig vanskelig å snakke med dem uten latterlige svar. Svar dom for eksempel, det blir vanskelig sosialt, gutten din må lære seg å skrive fint eller han rekker for mye opp i time eller snakker i mot læreren (som tar feil).

Skolen er noe dritt... Akkurat. Du hoppa over hele skolen selv, eller?

Skrevet
På 7/31/2017 den 19.06, sug lut skrev:

Skolen er noe dritt... Akkurat. Du hoppa over hele skolen selv, eller?

Noen skoler er faktisk helt elendige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...