Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #26 Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Enig. Alternativet er mye verre. Ser mye i jobben min, og har virkelig lært å sette pris på livet. Ta deg en dag i akuttmottak eller på en kreftavdeling. Kanskje du får ett annet fokus. Anonymkode: 097f4...7a4 Ja det tviler jeg ikke på. Har mistet en i kreft også, så dette vet jeg. Men det er lov å ikke ønske å forfalle. HI Anonymkode: f3706...45e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #27 Skrevet 30. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja er enig. Det er bare det at alt er så mye kjedeligere og tregere nå enn 20 og 30 årene. Alt mulig har dabbet av. Eneste "flørt" blir på sosiale medier med folk jeg kjenner fra før, og da kan det fort bli nasty, og det klarer jeg ikke. Har selvrespekt ja. Mange som ikke klarer å flørte skikkelig, men som er desperate. Utseende er ikke alt nei! Jeg er trygg som person og hvem jeg er. Jeg ønsker å se ut som den jeg er også! Ikke forfalle. Det er vondt å se. HI Anonymkode: f3706...45e Du ser nok ut som den du er. En ganske negativ dame på 40. Det er nok ikke det du vil være, men det er det du er. Hvorfor skulle noen gidde å flørte med deg så lenge du har den innstillingen? Jo mer du skriver jo mer overfladisk, selvsentrert og negativ virker du. Ta deg sammen og begyn å tenke på andre enn deg selv. Anonymkode: 83386...a11
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #28 Skrevet 30. juli 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan faktisk forstå noe av det du kommer med. Jeg er i slutten av tjueårene, men det er ikke meg. Altså i speilet ser jeg det. Jeg ser så tydelig at jeg begynner å bli eldre. Øynene, huden, munnen... Det er ikke som det en gang var. Dro på venninner i sommer til Syden, noe jeg ikke har gjort på ti år (mann, barn a4) og det var absolutt ikke som forventet! For ti år siden fikk jeg masse oppmerksomhet, sprudla, pulte rundt, oppe hele natta, festa 14 dager i strekk. Nå var jeg fornuftigheten selv. Sååå kjedelig. Ikke blir jeg lagt merke til lenger heller. Anonymkode: df361...9fb I know! Det er mye som blir en skuffelse. Man er en av de eldste på discoen ( jeg elsker å danse til techno eller lignende musikk) For all del, mange hyggelige mennesker ute, kan få fine komplimenter også. Men som sagt, jeg bruker mye tid på utseendet. Det er ingen spenning på Syden turer eller ute på byen. Har ikke så lyst å gå på brune puber heller, bare for å få litt flørt. Eller på dansegalla. Hater svensketopp. Skjønner deg godt. Man har store forventninger til å ha det kult, men så stopper det av seg selv, fordi man ikke føler seg vel eller en venninne vil gå å legge seg osv osv. Det blir ikke det samme som før, uansett hvor mye man prøver. Men jeg er heldig, har noen få venninner jeg kan le med, heldigvis. Uten humor hadde jeg virkelig visnet. HI Anonymkode: f3706...45e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #29 Skrevet 30. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du ser nok ut som den du er. En ganske negativ dame på 40. Det er nok ikke det du vil være, men det er det du er. Hvorfor skulle noen gidde å flørte med deg så lenge du har den innstillingen? Jo mer du skriver jo mer overfladisk, selvsentrert og negativ virker du. Ta deg sammen og begyn å tenke på andre enn deg selv. Anonymkode: 83386...a11 Åh jeg visste ikke at du bestemte over meg. Du kjenner da ikke meg utifra dette innlegget. Har ikke sagt at jeg ikke tenker på andre, det er ikke det tråden handler om. Fordi jeg er kvinne, så må jeg da for all del ikke tenke på meg selv, er det det du mener?? Uansett, slike kommentarer og spydigheter klarer jeg faktisk å heve meg over nå som jeg er over førti! Ha en flott dag og kos deg! HI Anonymkode: f3706...45e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #30 Skrevet 30. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åh jeg visste ikke at du bestemte over meg. Du kjenner da ikke meg utifra dette innlegget. Har ikke sagt at jeg ikke tenker på andre, det er ikke det tråden handler om. Fordi jeg er kvinne, så må jeg da for all del ikke tenke på meg selv, er det det du mener?? Uansett, slike kommentarer og spydigheter klarer jeg faktisk å heve meg over nå som jeg er over førti! Ha en flott dag og kos deg! HI Anonymkode: f3706...45e Hvilket kjønn du har er likegyldig, men alt du skriver oser av negativitet. Du kan ha er fantastisk flott liv som 40, 50, 60, 70 og 80 åring. Det er opp til deg. Ting endrer seg når du blir eldre, men det blir ikke kjedelig av den grunn. Det er du som gjør det kjedelig. Jeg kjenner deg heldig vis ikke. For min del må du gjerne fortsette å være sur og synes synd på deg selv, men for din egen del hadde den nok vært bedre om du gjorde en innsats for å få det bedre. Anonymkode: 83386...a11
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #31 Skrevet 30. juli 2017 Tusen takk for alle svar!! Det er supert å høre om andres erfaringer innen dette temaet! Noen er komfortable med alderen, andre ikke. Og det respekterer jeg. Jeg tenker at jeg er midt i mellom ung og gammel? Og det er veldig uvantMen har mange gode år fremover, og jeg liker meg selv, og livet er jo ikke over på noen måte. Jeg er glad for at jeg skrev dette innlegget, for alle er ikke enige med alle uansett. Og noen har det jo som meg. Vi behøver heller ikke sammenlikne hverandre.Vi har forskjellig ståsted. Dette innlegget handlet ikke om døden, sykdom eller at jeg ikke er takknemlig nok for at jeg lever. Jeg har opplevd nok av død og sykdom med mange familiemedlemmer, og jeg vet at livet er skjørt. HI Anonymkode: f3706...45e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #32 Skrevet 30. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilket kjønn du har er likegyldig, men alt du skriver oser av negativitet. Du kan ha er fantastisk flott liv som 40, 50, 60, 70 og 80 åring. Det er opp til deg. Ting endrer seg når du blir eldre, men det blir ikke kjedelig av den grunn. Det er du som gjør det kjedelig. Jeg kjenner deg heldig vis ikke. For min del må du gjerne fortsette å være sur og synes synd på deg selv, men for din egen del hadde den nok vært bedre om du gjorde en innsats for å få det bedre. Anonymkode: 83386...a11 Det er helt greit. Men at du sier at jeg er negativ, betyr ikke at jeg er det.Du sporer helt av her, og kaller meg det ene og det andre. Ha en fortsatt flott dag! HI Anonymkode: f3706...45e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #33 Skrevet 30. juli 2017 Jeg skjønner tildels hva du mener. Jeg er 40, og det jeg ser i speilet stemmer ikke med det jeg tenker inni hodet at jeg er. Min løsning er å passe på å få nok søvn, aktivitet, sunn mat, yoga og kutte alkohol. Da føler jeg meg så bra st jeg gir blaffen i hva jeg ser i speilet 😊 Jeg er ikke på jakt etter flørting og masse oppmerksomhet fra mannfolk jeg ikke kjenner. Og da er det kanskje lettere å slå seg til ro med utviklingen. Anonymkode: b8fcd...4cb
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #34 Skrevet 30. juli 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner tildels hva du mener. Jeg er 40, og det jeg ser i speilet stemmer ikke med det jeg tenker inni hodet at jeg er. Min løsning er å passe på å få nok søvn, aktivitet, sunn mat, yoga og kutte alkohol. Da føler jeg meg så bra st jeg gir blaffen i hva jeg ser i speilet 😊 Jeg er ikke på jakt etter flørting og masse oppmerksomhet fra mannfolk jeg ikke kjenner. Og da er det kanskje lettere å slå seg til ro med utviklingen. Anonymkode: b8fcd...4cb Ja for meg er det viktig med egenpleie, det hjelper det. Er ikke på jakt jeg heller. Uansett, jeg var veldig komfortabel med 30 årene, og savner det bare! Årene går så veldig fort! HI Anonymkode: f3706...45e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #35 Skrevet 30. juli 2017 Forstår deg godt. Er i 40 årskrisen selv. www.sinnetshelse.no/artikler/krise_40.html Anonymkode: b7263...356
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #36 Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Forstår deg godt. Er i 40 årskrisen selv. www.sinnetshelse.no/artikler/krise_40.html Anonymkode: b7263...356 Takk. Skal lese artikkelen med en gang! HI Anonymkode: f3706...45e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #37 Skrevet 30. juli 2017 Jeg er "bare" 36, men skjønner hva du mener. Forfallet er skikkelig i gang, og ansiktet mitt er tragisk. Dratt og pløsete på én gang. Huden min er slapp og puppene har begynt å henge. Jeg legger lettere på meg, og får mer og mer rynker. Jeg er ikke komfortabel med det i det hele tatt. Anonymkode: d5897...8f5
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #38 Skrevet 30. juli 2017 Jeg nærmer meg straks 40. Syntes det forsåvidt høres mye ut. Men utseendemessig ser jeg minst 10 år yngre ut, og føler jeg ser bedre og bedre ut. 😄 Ser ung ut utvendig men innvendig føler jeg meg moden, har masse livserfaring( opplevd masse på godt og vondt) føler meg sterkere, men samtidig ung til sinns. Så kanskje ikke så ille å fylle 40 år alikevel😊 selvom jeg lenge har gruet meg til det. Livet er kanskje ikke sånn jeg ville at det skulle bli når jeg var i den alderen jeg er nå. Men fornøyd alikevel, og får ikke gjort så mye med det nå. Modne meg ser bare at jeg burde tatt andre valg enn det jeg gjorde som yngre. Anonymkode: 89847...570
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #39 Skrevet 30. juli 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Åh jeg visste ikke at du bestemte over meg. Du kjenner da ikke meg utifra dette innlegget. Har ikke sagt at jeg ikke tenker på andre, det er ikke det tråden handler om. Fordi jeg er kvinne, så må jeg da for all del ikke tenke på meg selv, er det det du mener?? Uansett, slike kommentarer og spydigheter klarer jeg faktisk å heve meg over nå som jeg er over førti! Ha en flott dag og kos deg! HI Anonymkode: f3706...45e Oj! Der bekreftet du jo hvor negativ du er... Anonymkode: 8c588...495
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #40 Skrevet 30. juli 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er helt greit. Men at du sier at jeg er negativ, betyr ikke at jeg er det.Du sporer helt av her, og kaller meg det ene og det andre. Ha en fortsatt flott dag! HI Anonymkode: f3706...45e Nei, hun kaller deg negativ. Og det er sant. Hvert eneste av dine innlegg har en negativ grunntone. Anonymkode: 8c588...495
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #41 Skrevet 30. juli 2017 Nå som jeg er femti har jeg endelig fått med meg at: Rynker spiller ingen rolle - de plager bare meg, andre folk ser dem ikke. Det er opp til meg hvor bra jeg vil se ut. Vil jeg sove lite og drikke vin - så synes det på en lite positiv måte dagen etter. Streben etter perfeksjon er bare slitsomt Når jeg liker meg og er konfortable med meg, smitter det til omgivelsene 40 er kult. Dra til Frankrike - der er den alderen hot :-) Anonymkode: 15441...9f8
Pengetreet Skrevet 30. juli 2017 #42 Skrevet 30. juli 2017 Det virker som utseendet er veldig viktig for deg og at du ikke helt klarer å akseptere aldringsprosessen. Samfunnet vi lever bygger også opp under ungdomsidealet. Evig ung og evig pen. Men dersom du fortsetter å tviholde på illusjonen om evig ungdom, så vil du fortsette å føle som du gjør. Og ikke bare det, du vil se deg selv i speilet som 60 åring og gremmes over at du ikke satte pris på deg selv som 40 åring. Liker du å danse, så dans, liker du å le mye, le mye. Lev livet ditt og la andre leve sitt. Blås i hva andre mener. Sett på Mamma mia filmen og bli inspirert av Meryl Streep.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2017 #43 Skrevet 31. juli 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, hun kaller deg negativ. Og det er sant. Hvert eneste av dine innlegg har en negativ grunntone. Anonymkode: 8c588...495 Er ikke det, bare fordi jeg likte 30-årene bedre!!! Veldig mye som skjer i 40-årene, ikke bare utseendemessig. Men si meg, hva er så farlig hvis man er negativ da? Aldri vært det du da? Ikke hørt om om å formulere seg riktig? Å kalle meg noe som helst går på meg direkte som person, men det er faktisk du som OPPFATTER situasjonen jeg er i som negativ! Tenker jeg blir mer riktig. Ikke sett meg i bås takk. Trodde jeg hevet meg over det, men blir faktisk kvalm av feige nett-troll. Voksent er det ihvertfall ikke. Og igjen : man kan ikke bare være såååå positiv til alt hele tiden. Litt av alt vet du, og alt til sin tid! Jeg har det ikke fælt, og er ikke negativ, et klageinnlegg her definerer ikke meg. Du som sier at jeg har negativ grunntone : Hvordan kan man høre grunntoner i et innlegg?? Da har du ikke lest igjennom innleggene skikkelig! For deg er jo dette ramme alvor da tydeligvis. Du skjønner jo ingenting av innlegget mitt. HI Anonymkode: f3706...45e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå