Gå til innhold

Hvor sinte hadde dere bitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen var ute i går. Han skulle bare sitte hos en kompis og lovet å ikke være sen. Jeg våkner med baby noen ganger pr natt og merker kl 02 at han ikke er hjemme. Etter dette sover jeg utrolig lett og er veldig mye helt våken. Han kom hjem 06! Jeg har ikke snakket med han. Han ligger fullt påkledd i sengen. Stinker alkohol. Jeg stjal mobilen hans fordi jeg er redd han har vært uro. Ingen mld eller tlf tilsier det, men forstår derimot at han har vært på byen! Men når han er så sent hjemme må han vel ha vært et sted før han drog hjem?? Når stenger nattklubber?? Jeg skal selvfølgelig snakke med han når han våkner. Kjenner bare jeg er så skuffa!! Ikke en lyd om at det ble byen allikevel og han vet jeg ser på tlf på natta! Jeg føler det er så respektløst, spesielt når han vet jeg sliter med å sove når han ikke kommer hjem. (I 2011 var han utro og kom hjem 07 på morgenen og sa det var slutt). Derfra angsten min... hva tenker dere? 😩😴😦 nå er jeg oppe med baby helt i svime...

Anonymkode: c6509...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du vekker idioten og ber han forklare seg, og kjeftet han huden full for å oppføre seg som en tenåring, og at du ikke finner deg i det. 

Anonymkode: 43a00...685

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at du vekker idioten og ber han forklare seg, og kjeftet han huden full for å oppføre seg som en tenåring, og at du ikke finner deg i det. 

Anonymkode: 43a00...685

Jeg fikk inn for å prøve å snakke med han ligger der fullt påkledd og buksa hallveis trukket ned over rumpa. Han har vel ikke klart å ta av seg buksen👀 Snorket som et uvær. Tror ikke jeg hadde fått særlig kontakt😠Hi

Skrevet

Vel, du kan starte med å gå inn til ham med kjele og stekespade som du slår hart mot hverandre! Så våkner han nok... 

Jeg hadde gjort enten det eller så hadde jeg bare reist for dagen/noen dager. 

Anonymkode: de89d...32e

Skrevet

Herregud. Hva skal dét liksom tjene til? Får man et likestilt og tillitsfullt forhold av å leke sur mamma til en voksen mann? Eller får man det ved å snakke ordentlig sammen når begge er edru? 

Anonymkode: 1ff83...a52

Skrevet

Jeg er vel den eneste i verden som hadde tenkt at det var fint at han hadde det gøy. I morgen tar han seg av barna vettu.

Anonymkode: 30e9e...dd7

Skrevet

Jeg hadde blitt litt sur fordi han glemte å sende mld om at han ble sen, men ikke noe mer enn det. Jeg hadde latt han sove til han våknet av seg selv og bare sagt at neste gang må han sende mld, for jeg blir bekymret når jeg våkner midt på natta og han ikke er der når han sa han skulle komme tidlig.

Å lage rabalder fordi han tar seg en tur ut med kompiser hadde jeg aldri kommet på en gang, selvfølgelig er det greit. Men nå er ikke mannen min så ofte ute da, og han har aldri gitt meg grunn til å tvile på han.

Anonymkode: 0d47d...75a

Skrevet

Du har valgt å holde på den mannen som var utro mot deg for 6 år siden. Usikkerheten i fht han vil vel alltid være der?

Så for meg som ikke har blitt bedratt hadde jeg kun reagert på at han ikke ga noen beskjed. Og det hadde jeg sagt i fra om.

Anonymkode: d10c4...2de

Skrevet

Nå kom han ned tydelig drita enda og ville ha en klem. Sa han ikke hadde gjort noe galt? Ville gi meg klem og kjenne nærhet? Jeg sa det var fryktelig dårlig gjort av han å ikke bare sende en enkelt mld når han vet at jeg ikke får sove når han blir senere enn han sier... altså såpass mye senere. Han sa bare han var enig og at han ikke tenkte på det. Tenkte ikke på det? Han bryr seg jo ikke om mine følelser da!

Skrevet

Furtekjerring.

Oppførselen hans er usjarmerende, han kynne godt informert om endring i planene, men du er verre. Om du valgte å bli etter utroskap er det stygt gjort å gnage på det lenge etter. Enten går du, eller så legger du det bak deg.

Anonymkode: e19ea...13f

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Furtekjerring.

Oppførselen hans er usjarmerende, han kynne godt informert om endring i planene, men du er verre. Om du valgte å bli etter utroskap er det stygt gjort å gnage på det lenge etter. Enten går du, eller så legger du det bak deg.

Så du synes det er for mye å be om å sende en mld når man endrer planene totalt? Er det for stress for en stakkars mann som bare vil drikke øla sine og feste til morgenen kommer? Han har familie og tenke på! Jeg får ikke sove når han ikke kommer hjem når han sa han skulle komme tidlig hjem. Det tror jeg også jeg hadde slette med om han ikke hadde vært utro. Han valgte også å prøve på nytt med meg. Jeg nevner aldri utroskapen, men en melding synes jeg pokker meg jeg kan kreve av han. Hi

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så du synes det er for mye å be om å sende en mld når man endrer planene totalt? Er det for stress for en stakkars mann som bare vil drikke øla sine og feste til morgenen kommer? Han har familie og tenke på! Jeg får ikke sove når han ikke kommer hjem når han sa han skulle komme tidlig hjem. Det tror jeg også jeg hadde slette med om han ikke hadde vært utro. Han valgte også å prøve på nytt med meg. Jeg nevner aldri utroskapen, men en melding synes jeg pokker meg jeg kan kreve av han. Hi

Leser du før du svarer? 

Skrevet

Han har sagt at han beklager, hva mer vil du ha? 

Å gå rundt å være forbannet og sur hjelper vel ikke så mye?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå kom han ned tydelig drita enda og ville ha en klem. Sa han ikke hadde gjort noe galt? Ville gi meg klem og kjenne nærhet? Jeg sa det var fryktelig dårlig gjort av han å ikke bare sende en enkelt mld når han vet at jeg ikke får sove når han blir senere enn han sier... altså såpass mye senere. Han sa bare han var enig og at han ikke tenkte på det. Tenkte ikke på det? Han bryr seg jo ikke om mine følelser da!

Hvis han enda var drita klokka 10 på morgenen, hvor drita var han da ikke i natt? Beklager å si det, men han tenkte nok ikke så mye fornuftig i natt

Anonymkode: 83f58...db6

Skrevet

Å herregud hvor gammel er du?

Anonymkode: 00084...be6

Skrevet

Det er tre problemer slik jeg ser det.

For det første så har han brutt en avtale. Han skulle bare en tur til en kompis og skulle komme tidlig hjem, lovet at han ikke skulle være sen. Så bryter han den avtalen. Og ikke bare det, han drikker seg så drita full, går på byen og på nachspiel, blir borte hele natten og er så full når han kommer at han ikke en gang greier å kle av seg, og er fremdeles full mange timer senere.

For det andre beklager han ikke at han brøt avtalen, at han har gitt kona en dårlig natt, at han har gjort henne bekymret.

For det tredje så har han en historikk hvor han har vært utro. Da han var utro fulgte han samme mønster, ut med kompiser, var ute hele natten, kom ikke hjem før på morgenen. Etter en utroskap så er gjennoppbygging av tillit avgjørende. Da er det lite intelligent å oppføre seg på samme måte som da han var utro, bare utebli. Han kunne unngått at konas tillit ble svekket igjen hvis han bare sendte en melding til henne om at han og kompisen dro en tur på byen og kanskje ble sene og håpte det var greit. Men han valgte å ikke gjøre det. Han sier han ikke en gang tenkte på at han burde si fra om at han endret planene så drastisk. Det viser en mann med lite omtanke og respekt for kona, spesielt med tanke på historikken med hans utroskap og det at de har liten baby som kona har nattevåk med fremdeles.

Hi, mulig din mann ikke har vært utro, men dere har tydeligvis likevel problemer i forholdet. Noe er galt med kommunikasjonen, noe er galt med omtanken og respekten i forholdet. Det at mannen ikke en gang beklager at han ikke varslet deg er etter min mening et faresignal. Han går bare rett i forsvar og sier han ikke har gjort noe galt. Det er et dårlig tegn mtp. hans respekt og omtanke for deg. Det at han så enkelt gir blaffen i at du konstant sliter med søvn når dere har liten baby og velger å heller gå på dritfylla selv, det viser liten respekt og omtanke, samme gjør det at han ikke en gang beklager seg i ettertid fordi han ikke en gang ga deg beskjed om at planene var endret (og spurt deg om det gikk bra mtp. din nattevåk/søvn, det ville vært normalt).

Jeg er for at det går an å ta en fest en gang iblant. Men har man liten baby i hus bør en voksen mann ha vett nok til å ikke drikke seg så drita full som din tydeligvis gjorde nå. Jeg er også for at det går an å endre planer spontant og gjøre en kompiskveld hjemme til en bytur. Men da viser man i det minste sin partner et minste minimum med respekt og gir beskjed om det og hører om det går greit mtp. babyen - det ville vist omtanke både for kona og babyen. Jeg er også for at alle kan gjøre feil som å glemme noe. Men når man i etterkant da ser at man har brutt en avtale, gjort partneren så bekymret, da er minste minimum i etterkant å beklage, lagt seg flat og sagt at han burde gitt beskjed og heller ikke drukket seg så drita full.  Din mann valgte å "ikke tenke på det" og sier bare at han ikke har gjort noe galt. Dvs. han tar ingen selvkritikk. Det er ikke en god partner i mine øyne.

Slik jeg ser det har dere såpass store problemer med kommunikasjon og respekt at jeg ville krevd parterapi, HI. Dere har en forhistorie med utroskap som gjør at dere stiller svakere når dere utfordres på det med tillit. Det er ikke snakk om at han skal "straffes" til evig tid for sin tidligere utroskap, men dette går på at han må vise deg respekt og omtanke og at dere må kommunisere sammen nettopp for å slippe at forholdet skjærer seg av ting som i utgangspunktet kanskje er bagateller. Kan være han forteller deg sannheten, han bare glemte å gi deg beskjed - men underliggende så ligger det problemer med kommunikasjon, respekt, ansvarsfølelse m.m. Få ham med i parterapi slik at dere kan rydde opp i dette uten at det blir et større problem enn det er, og for å forhindre at slike episoder skjer i fremtiden igjen.

Anonymkode: f03d9...cb3

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda. Men dine sarte og delikate fornemmelser er ikke i sentrum når han er full på byen. Ikke forvent det umulige. Der er ikke en mann i live som sitter og drikker med kompiser og plutselig kommer på "åh, kjæresten min har jo noen følelser jeg burde tenke over akkurat nå!"

Han er ute, han er opptatt med andre ting. Noen timer uten partneren i fokus er faktisk ikke feil. Selv ville jeg ha blitt gal hvis jeg hadde meldeplikt når jeg er på fest. 

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor i all verden du ikke ringte eller sendte sms til mannen din når han ikke hadde kommet hjem som lovet?

Hvorfor lagg du bekymret å sov dårlig, uten å ta kontakt med ham? Jeg hadde jo bare ringt min mann å så hvorfor han ikke var hjemme?

Han burde jo selvfølgelig ha sendt sms selv, men glemte d bort. Fort gjort om det er gøy på fest. 

Du må jobbe med tilliten din, hvis dere skal være sammen, og han burde si unnskyød. Men du kan ikke være sur i hele dag, for du kunne faktisk bare ha ringt ham selv. 

Anonymkode: 64d97...a9c

Skrevet

Joda. Men dine sarte og delikate fornemmelser er ikke i sentrum når han er full på byen. Ikke forvent det umulige. Der er ikke en mann i live som sitter og drikker med kompiser og plutselig kommer på "åh, kjæresten min har jo noen følelser jeg burde tenke over akkurat nå!"

Han er ute, han er opptatt med andre ting. Noen timer uten partneren i fokus er faktisk ikke feil. Selv ville jeg ha blitt gal hvis jeg hadde meldeplikt når jeg er på fest. 

Selvfølgelig finnes det slike menn. Ikke alle er idioter slik de du omgås ( eller selv er).

Anonymkode: 64778...de4

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig finnes det slike menn. Ikke alle er idioter slik de du omgås ( eller selv er).

Må signere den. Det virker som om halve dib omgås kun drittsekker som flørter rundt, drikker seg dritings i tide og utide, spiser middag med eksen og ikke tar i husarbeid i det hele tatt,  og de tror at det er normalen. Samtidig prøver de å fremstille damer som faktisk stiller krav, som patetiske sjalu bitcher.  Det virker som om en del her har usunt forhold til alkohol og tror at å gå på fylla helt spontant hører hjemme i voksenlivet. 

Anonymkode: a5612...fa1

Skrevet

Dette utsagnet ditt er jo bare trist for din del. Jeg har aldri vært sammen med menn som IKKE har tatt slike hensyn. Men det er kanskje at jeg - i motsetning til deg? - har valgt å være sammen med modne, ansvarsfulle og ikke minst omtenksomme menn.

Dette utsagnet ditt viser egentlig bare at du alltid har valgt feil type menn, for at de ansvarlige og modne mennene med omtanke for damene sine finnes, det er det ingen tvil i. Trist at du aldri har møtt noen av dem, men det sier vel at du velger feil menn. Eller muligens at du selv er mann av typen som er hverken moden, oppegående, ansvarsfull eller omtenksom nok til å få et forhold til å fungere i lengden...

Anonymkode: f03d9...cb3

Skrevet

Da jeg var full hjemme hos en venninne for et par helger siden, sendte ikke jeg en meld og spurte om det gikk bra hjemme. Jeg hadde det gøy og tiden gikk fort. Du visste at han var ute. Du høres fryktelig masete ut. Usjarmerende 

Anonymkode: 30e9e...dd7

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må signere den. Det virker som om halve dib omgås kun drittsekker som flørter rundt, drikker seg dritings i tide og utide, spiser middag med eksen og ikke tar i husarbeid i det hele tatt,  og de tror at det er normalen. Samtidig prøver de å fremstille damer som faktisk stiller krav, som patetiske sjalu bitcher.  Det virker som om en del her har usunt forhold til alkohol og tror at å gå på fylla helt spontant hører hjemme i voksenlivet. 

Anonymkode: a5612...fa1

Ja! Dette! Jo mer jeg leser her inne, jo mer setter jeg pris på mannen min! Jeg visste ikke at han var *så* unik. ❤

Hi, ikke hør på dørmattene her inne. Mannen din har oppført seg dårlig og du har all rett til å være skuffet og sint!

Anonymkode: aa719...34f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Signerer denne altså. Såklart tenker man da på den hjemme om en er ute og koser seg..?!?? Man sier fra om planer endres. 

Anonymkode: 87335...8d9

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig finnes det mannfolk der ute som tenker på dama si selv om de koser seg med kompiser!!! Og noen som er påpasselige med å holde avtaler, evt ta kontakt og spørre om det er ok å endre litt på det.

Han skulle være  borte noen timer, og ramler hjem drita seks på morran. Det er hans barn også, og utrolig frekt å bare dumpe det ansvaret på henne uten å avtale det først. Det er jeg 100% sikker på at han her aldri kommer til å gjøre. Ikke forsi han er så perfekt, men fordi han er veldig bevisst på sin rolle som far og samarbeidet med mor er viktig.

Anonymkode: de89d...32e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...