Gå til innhold

Forlovet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer, så deilig å bli fridd til ☺ Og gled deg over å ha funnet kjærligheten på nytt selv om du har vært gift før. Jeg er uenig i de som sier man ikke kan gifte seg kirkelig på nytt. Ikke la de legge demper på gleden din. Du har vært uheldig med mann nr 1, og fortjener da virkelig å kunne prøve på nytt med forhåpentligvis en mer riktig mann. Også kirkelig.

Om dere er litt uenig i hvordan bryllupet skal være nå, så ikke stress, bruk tid på å bli enige og det blir helt sikkert et bra kompromiss alle kan leve med. Plutselig finner dere det ut 😉👍

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

For min del så syntes jeg bare det blir merkelig med kirkebryllup nr.2.

Vet ikke hvorfor, men føler det er noe en bare gjør en gang i livet, å stå hvit brud. 

Sikkert bare jeg som er veldig gammeldags.

Anonymkode: 407d7...090

Noen prester vier ikke skilte. Haha! De er helt idioter i kirken. Fatter ikke hvorfor noen vil gifte seg i kirken. 

Å "stå hvit brud" refererer til å være jomfru, så om du hadde hatt sex før giftermål, var ikke du heller "hvit brud". Du er vel ikke gammeldags, bare lett uvitende. 

Anonymkode: bcc87...ba0

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, om som gjest hadde jeg tenkt mitt. Men det er klart, brudeparet bestemmer helt selv. 

Anonymkode: 7b5b6...16f

Interessant tankegang. Betyr det at dersom f.eks. din søster eller beste venninne var så heldig å finne den store kjærligheten en gang til, ville du altså ha sittet under vielsen og "tenkt ditt"?

Skrevet
1 minutt siden, MammantilNurket skrev:

Interessant tankegang. Betyr det at dersom f.eks. din søster eller beste venninne var så heldig å finne den store kjærligheten en gang til, ville du altså ha sittet under vielsen og "tenkt ditt"?

Ja, jeg ville det. Kirkebryllup med alt det innebærer gjør man én gang! Så pinlig det hadde vært for pappa å fulgt storesøster ned midtgangen en gang til 🙈

Skrevet (endret)

Gratulerer :)

Hva slags fest på kvelden tenker du deg? Som en stor familiefest som involverer barn, eller mer som en vennefest uten barn?

Anonymkode: 52e9b...c46

Tenker fest uten barn og med venner. Fingermat, dans, god drikke og bra musikk 😊

Endret av MammantilNurket
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg ville det. Kirkebryllup med alt det innebærer gjør man én gang! Så pinlig det hadde vært for pappa å fulgt storesøster ned midtgangen en gang til 🙈

Dette er bare DiB på sitt beste :popcorn:

Skrevet
32 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Dette er bare DiB på sitt beste :popcorn:

Jeg er nok ikke den eneste som tenker dette nei. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et spørsmål til slutt: Er du kristen? 😊

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Kirkebryllup andre gang er bare pinlig! Da velger man heller byfogd med fest etterpå eller ambassade. Kirke andre gang...nei uff så flaut. 

Anonymkode: 52e9a...2a1

Skrevet
9 timer siden, MammantilNurket skrev:

Ny mann, ny kirke ... må da være greit det? :) 

Dessuten er det jo kjempelengesiden jeg giftet meg første gang.

SELVFØLGELIG er det greit! 😃❤

Anonymkode: a459c...40e

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig med deg, blir rett og slett litt tacky

Helt enig med dere. 

Anonymkode: a8f8b...274

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig med dere. 

Jøss, så kjipe folk er her inne

Anonymkode: 2749d...296

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk er ikke kjipe, bare delte meninger...

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk er ikke kjipe, bare delte meninger...

Folk er kjipe når de må gni det inn

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk er kjipe når de må gni det inn

Det er bare DiB-damene i et nøtteskall. Ingenting å bry seg om. 

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så da skal brudgommen som ikke har vært gift før bli fratatt et kirkebryllup? 

Og bruden må ikke følges opp kirkegaten. Hun kan gå alene, bli møtt av brudgommen halvveis eller gå sammen med brudgommen opp. 

Anonymkode: 6c0e7...acc

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjipe. Det er litt Harry å gifte seg i kirken flere ganger. Hva er grensa liksom? 2 ganger, 4 ganger. Og de som mener at mannen blir straffer, så burde han heller funnet ei som holder det hun lover i kirken. Til døden.....osv

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så da skal brudgommen som ikke har vært gift før bli fratatt et kirkebryllup? 

Og bruden må ikke følges opp kirkegaten. Hun kan gå alene, bli møtt av brudgommen halvveis eller gå sammen med brudgommen opp. 

Bryr menn seg faktisk sååå mye om et kirkebryllup? 

Det viktigste må jo være at en faktisk blir gift. 

Folk må gjøre det de føler er riktig, men for meg blir det bare rart å være kirke brud to ganger. 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjipe. Det er litt Harry å gifte seg i kirken flere ganger. Hva er grensa liksom? 2 ganger, 4 ganger. Og de som mener at mannen blir straffer, så burde han heller funnet ei som holder det hun lover i kirken. Til døden.....osv

Den mørke middelalder ringte ... de vil gjerne ha deg tilbake ...

Skrevet
24 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Den mørke middelalder ringte ... de vil gjerne ha deg tilbake ...

Så hvis man tror på gode verdier og familiestabilitet så tilhører man middelalderen? Så da betyr ikke det du sier i kirken noe for deg da? Det er liksom no man sier fordi det hører med? Jadda, herlig. 

Skrevet

Hehehehe hohohoho hahahaha hihihihi 😁 Det er bare på dette forumet man møter slike holdninger i 2017 🤣

Anonymkode: 57a13...0f7

Skrevet

Visste det kom til å bli diskusjon av dette når MtM er trådstarter 😂

Anonymkode: 7936a...870

Skrevet

Gratulerer så mye! Veldig hyggelig. 

Jeg ville hatt vennefesten en annen dag enn vielsen tror jeg, hvis det skulle vært en lunch med bare de nærmeste. I hvert fall hvis dere ønsker at også vennene skal være til stede i kirken. Det blir en veldig lang dag hvis de først skal i kirken, så henge rundt i finstasen før de inviteres i selskap på kvelden. 

For min del er kirke ikke aktuelt, men jeg mener det er helt greit å gifte seg i kirken to ganger hvis man har et livssyn som innebærer at kirke er viktig. Det er klart man tror det skal vare livet ut når man gifter seg, det er derfor man lover "i gode og onde dager...". Så blir ikke alltid livet som man tenker. Jeg håper at Gud er mer romslig enn noen av dem som tror på ham. Å unne andre kjærlighet burde bare mangle. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bryr menn seg faktisk sååå mye om et kirkebryllup? 

Det viktigste må jo være at en faktisk blir gift. 

Folk må gjøre det de føler er riktig, men for meg blir det bare rart å være kirke brud to ganger. 

Livet blir ikke alltid som forventet. Derfor er det noen som gifter seg flere enn en gang. Og jeg trudde kristne folk unnet andre å oppleve kjærligheten igjen selv om det ikke gikk første gang...

Skrevet

Tenker det samme som noen andre her skriver at det er kjedelig å være gjest hvis man må vente lenge mellom vielsen i kirken og festen på kvelden. Så lenge det ikke hadde vært i nærheten av der jeg selv bodde slik at jeg kunne dratt hjem i mellomtiden. Hadde du vært en venninne hadde jeg jo hatt lyst til å være med på selve vielsen. Vi kommer nok til å kjøre en variant av dette selv, men vi velger å gifte oss i tinghuset. Da blir det lunch med nær familie etterpå, så får vi se om vi velger vennefest ved en senere anledning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...