MammantilNurket Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Kjæresten (heretter kalt "Forloveden") fridde mens vi var på ferie. Stor stas! Hva gjør vi nå?? Setter dato? Finner lokale og kirke? Sist jeg giftet meg (!) var jeg 23 år og hadde ikke peiling. Var opptatt av at forlovelsen ikke skulle være for lang. Ikke så opptatt av det nå. Jeg kunne tenke med formiddagsbryllup etterfulgt av lunch med foreldrene våre, Herr Sønn, våre søsken m/følge og forlovere, fest på kvelden med venner ... Forloveden (hehe) heller mot Ettermiddagsbryllup. Gode forslag og innspill mottas med takk
amandine Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Gratulerer! Forøvrig ingen innspill, vi hadde ikke gjester, kun bryllup i tosomhet. ( Men med the works hva kjole, blomster, mat, champagne etc angår). Hurra for kjærlighet!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Gratulerer. Men det er vel ingenting som heter formiddags- og ettermiddagsbryllup her i Norge? Hvor har du de tradisjonene fra? Vi bare ordnet alle papirene, bestilte time på en ambassade i utlandet og dro for å gifte oss. Fortalte det ikke til noen og hadde ikke med oss noen 😀 Veldig fin tur, giftemål og bryllupsreise i ett Da kom kom hjem inviterte vi til en heidundrende fest. Anonymkode: a0813...39b
MammantilNurket Skrevet 28. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2017 Tror min svigermor vil bli dypt ulykkelig om hun ikke inviteres i kirkebryllup ...
Stridsmøy Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 19 minutter siden, MammantilNurket skrev: Tror min svigermor vil bli dypt ulykkelig om hun ikke inviteres i kirkebryllup ... Gratulerer :-) Hvis dere skal ha kirkebryllupet er det første dere må gjøre etter å ha bestemt dato er å bestille vielsen i kirken dere vil vies i. Den må taes først. Litt kjedelig å ha bestilt mat, lokale osv. på en dato hvor det ikke er ledig i kirken.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 Ettermiddagsbryllup i kirken? Anonymkode: 7b5b6...16f
frk Nilsen Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 Gratulerer så mye Viktigste er vel at du og forloveden din tar en vielse som passer dere(om det blir borgerlig eller i kirken). Regner med du skal servere bobler uansett om det blir formiddag eller ettermiddag
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #10 Skrevet 28. juli 2017 4 timer siden, MammantilNurket skrev: Kjæresten (heretter kalt "Forloveden") fridde mens vi var på ferie. Stor stas! Hva gjør vi nå?? Setter dato? Finner lokale og kirke? Sist jeg giftet meg (!) var jeg 23 år og hadde ikke peiling. Var opptatt av at forlovelsen ikke skulle være for lang. Ikke så opptatt av det nå. Jeg kunne tenke med formiddagsbryllup etterfulgt av lunch med foreldrene våre, Herr Sønn, våre søsken m/følge og forlovere, fest på kvelden med venner ... Forloveden (hehe) heller mot Ettermiddagsbryllup. Gode forslag og innspill mottas med takk Gratulerer !😄 Jeg ble også fridd til i ferien😍 Anonymkode: 05137...0a5
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #11 Skrevet 28. juli 2017 Gratulerer så mye! Ett lite innspill fra meg: Jeg har vært i et sånt "delt" bryllup, og synes ikke noe om det. Vi var i kirken kl. 11 eller noe, så var det lunsj, men det var kun for A-listen. Vi på B-listen trasket rundt i en ukjent by i dårlig vær og ventet på at det skulle være vår tur til å komme til festen. Det er helt ok å bli invitert kun på kaker og kaffe, det er ganske vanlig i Norge. Men et langt opphold mellom kirken og festen, der deler av gjestelisten har sin egen feiring, det synes ikke jeg personlig noe om. Vi valgte å kjøre kun én gjesteliste i bryllupet vårt, så ingen kake- og kaffegjester. Anonymkode: 1181f...def
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #12 Skrevet 28. juli 2017 Får vi se ringen? Anonymkode: 7936a...870
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #13 Skrevet 28. juli 2017 Hvis du har vært gift før, ville jeg ikke valgt kirkebryllup. Gratulerer 💕 Anonymkode: 407d7...090
MammantilNurket Skrevet 28. juli 2017 Forfatter #14 Skrevet 28. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Får vi se ringen? Anonymkode: 7936a...870 Helt vanlige, klassiske glatte ringer i gult gull 😊
MammantilNurket Skrevet 28. juli 2017 Forfatter #15 Skrevet 28. juli 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du har vært gift før, ville jeg ikke valgt kirkebryllup. Gratulerer 💕 Anonymkode: 407d7...090 Hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #16 Skrevet 28. juli 2017 Gratulerer 😃❤Du får ringe kirken og høre om de har ledig den datoen dere vil ha. Husker ikke klokkeslettet jeg giftet meg ? 🤔 det ble servert frukt og bær før middag i 16-17 tiden. Vi spiste kake ute på en svær veranda. Stas å skjære kake ute i vakker solnedgang 😃 Anonymkode: a459c...40e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #17 Skrevet 28. juli 2017 52 minutter siden, MammantilNurket skrev: Hvorfor ikke? For min del så syntes jeg bare det blir merkelig med kirkebryllup nr.2. Vet ikke hvorfor, men føler det er noe en bare gjør en gang i livet, å stå hvit brud. Sikkert bare jeg som er veldig gammeldags. Anonymkode: 407d7...090
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #18 Skrevet 28. juli 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: For min del så syntes jeg bare det blir merkelig med kirkebryllup nr.2. Vet ikke hvorfor, men føler det er noe en bare gjør en gang i livet, å stå hvit brud. Sikkert bare jeg som er veldig gammeldags. Anonymkode: 407d7...090 Trenger jo ikke være hvit brud for å gifte seg i kirken. Hverken første eller andre gang. Anonymkode: 139bf...e1e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #19 Skrevet 28. juli 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: For min del så syntes jeg bare det blir merkelig med kirkebryllup nr.2. Vet ikke hvorfor, men føler det er noe en bare gjør en gang i livet, å stå hvit brud. Sikkert bare jeg som er veldig gammeldags. Anonymkode: 407d7...090 Helt enig med deg, blir rett og slett litt tacky Anonymkode: 7b5b6...16f
Kira Skrevet 28. juli 2017 #20 Skrevet 28. juli 2017 Gratulerer 💐 Vi giftet oss i utlandet, men feiret med brunch på Villa Malla da vi kom hjem. Kan virkelig anbefale det stedet hvis du ikke bor for langt unna Hurum. Håper dere finner bryllupet som passer dere. Kirke, hvit kjole, treretters middag og taler er ikke alltid et must 😊
MammantilNurket Skrevet 28. juli 2017 Forfatter #21 Skrevet 28. juli 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig med deg, blir rett og slett litt tacky Anonymkode: 7b5b6...16f Ny mann, ny kirke ... må da være greit det? Dessuten er det jo kjempelengesiden jeg giftet meg første gang.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #22 Skrevet 28. juli 2017 2 minutter siden, MammantilNurket skrev: Ny mann, ny kirke ... må da være greit det? Dessuten er det jo kjempelengesiden jeg giftet meg første gang. Jeg syntes ikke det. Spenningen må jo være borte, du vet jo alt som kommer til å skje. Gifter seg en i kirken, så er det en kristen handling "til døden skiller dere ad", og det er det jo ikke her. Jeg syntes bare det er rart, blir jo sikkert en del av de samme gjestene også, og hvis din far følger deg til alters, blir det bare rart.Man gir ikke bort sin datter opp til flere ganger. Ny forlover også? Nytt utdrikkningslag? Vi er alle forskjellige, så er det riktig for deg, så gjør det. Anonymkode: 407d7...090
MammantilNurket Skrevet 28. juli 2017 Forfatter #23 Skrevet 28. juli 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syntes ikke det. Spenningen må jo være borte, du vet jo alt som kommer til å skje. Gifter seg en i kirken, så er det en kristen handling "til døden skiller dere ad", og det er det jo ikke her. Jeg syntes bare det er rart, blir jo sikkert en del av de samme gjestene også, og hvis din far følger deg til alters, blir det bare rart.Man gir ikke bort sin datter opp til flere ganger. Ny forlover også? Nytt utdrikkningslag? Vi er alle forskjellige, så er det riktig for deg, så gjør det. Anonymkode: 407d7...090 Vanligvis er man sammen om å bestemme ... Kjæresten min har ikke vært gift før, og han vil gjerne gifte seg i kirken etterfulgt av fest med familie og venner.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #24 Skrevet 28. juli 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syntes ikke det. Spenningen må jo være borte, du vet jo alt som kommer til å skje. Gifter seg en i kirken, så er det en kristen handling "til døden skiller dere ad", og det er det jo ikke her. Jeg syntes bare det er rart, blir jo sikkert en del av de samme gjestene også, og hvis din far følger deg til alters, blir det bare rart.Man gir ikke bort sin datter opp til flere ganger. Ny forlover også? Nytt utdrikkningslag? Vi er alle forskjellige, så er det riktig for deg, så gjør det. Anonymkode: 407d7...090 Jeg er helt enig med deg, om som gjest hadde jeg tenkt mitt. Men det er klart, brudeparet bestemmer helt selv. Anonymkode: 7b5b6...16f
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2017 #25 Skrevet 28. juli 2017 8 timer siden, MammantilNurket skrev: Kjæresten (heretter kalt "Forloveden") fridde mens vi var på ferie. Stor stas! Hva gjør vi nå?? Setter dato? Finner lokale og kirke? Sist jeg giftet meg (!) var jeg 23 år og hadde ikke peiling. Var opptatt av at forlovelsen ikke skulle være for lang. Ikke så opptatt av det nå. Jeg kunne tenke med formiddagsbryllup etterfulgt av lunch med foreldrene våre, Herr Sønn, våre søsken m/følge og forlovere, fest på kvelden med venner ... Forloveden (hehe) heller mot Ettermiddagsbryllup. Gode forslag og innspill mottas med takk Gratulerer Hva slags fest på kvelden tenker du deg? Som en stor familiefest som involverer barn, eller mer som en vennefest uten barn? Anonymkode: 52e9b...c46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå