Gå til innhold

Hvor mange dager klarer du å gå uten å vaske håret?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vasker det annen hver dag. Kan til nød vente i 3 dager, men da føler jeg meg skikkelig ekkel. Er jeg på fjellet/ telt uten innlagt vann vasker jeg det i bekken eller i et vann ute. 

Anonymkode: c8f12...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket håret hver 5-7 dag, det så ikke fett ut, og jeg følte meg helt fin. Men så sa 7-åringen min: du er veldig fin mamma! Men du lukter litt rart. Du luktet litt rart ganske ofte😱 

Da begynte jeg å vaske håret oftere🙄

Anonymkode: 23065...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker én gang i uken, skyller de andre dagene. Bruker ikke såpe på kroppen heller (men selvsagt på hendene) 😱 

Bodde et halvt år i øst-Afrika, med tilgang kun på kaldt vann. Da skylte jeg bare håret en gang i uken, ca. Aldri hatt så fint hår som da. 

Anonymkode: db8a6...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker vanligvis håret hver 3. dag, eventuelt oftere om jeg trener eller svetter. Bruker tørrsjampo daglig fra dag tre. Har ikke forsøkt mer enn fem dager i strekk. Satte stor pris på å få vasket håret da, følte meg skitten og ustelt, men utseendemessig så det helt greit ut. 

Anonymkode: 2c7f5...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hver 5 el 6. Dag. På 6. Dagen MÅ jeg vaske det føler jeg. Men har veldig tørt og frizzy litt krøllete hår og får aldri fett hår, må isåfall være etter dag 6 for føler det aldri. Frisører sier jeg har veldig sterkt og sunt hår og at å ikke putte mye kjemikalier i hår og hodebunn selvfølgelig er best. Har hår til midt på ryggen og bruker ingenting av spray eller ting i. Nå er jeg en som svetter ganske lite overalt så blir aldri svett i hodebunn av trening f eks. 

Anonymkode: a7866...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normalt vasker jeg hårt 1-2 ganger i uka, kan gå lengre uten problemer. Kort hår som ikke er vant til å bli vasket veldig hyppig. 

Jo mer håret vaskes, jo fortere blir det fett og det begynner å lukte. 

Anonymkode: 97900...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne tråden en konkurranse om hvem som er mest grisete? Anonym som verken bruker såpe på kroppen eller håret leder ganske klart etter min mening. Fysj! 

Endret av MrsRiddick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Går max to dager uten vask, og håret har ikke klaget ennå. 

Hvilket grunnlag har du for å si at (alt) hår ikke har det bra av å være rent?

Anonymkode: 29e94...1bd

Såg du farmen då Tonje Blomseth var med? Ho vasker nok håret veldig sjelden. Det såg ikkje skittent ut ein gong då ho gjekk ut av farmen på dag 8. Såvidt eg veit vaska ho det ikkje der.

Hodebunnen har godt av å få kvile iblant. 

Anonymkode: 4b589...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vasker én gang i uken, skyller de andre dagene. Bruker ikke såpe på kroppen heller (men selvsagt på hendene) 😱 

Bodde et halvt år i øst-Afrika, med tilgang kun på kaldt vann. Da skylte jeg bare håret en gang i uken, ca. Aldri hatt så fint hår som da. 

Anonymkode: db8a6...dad

Du ser sikkert fin ut og har bra har, men om målet er å ikke lukte menneske har du tapt. Du lukter garantert, om lukten er god eller ei er vel en smakssak. Harskt hud og hår lukter sjelden fresht. Litt som fenalår og pinnekjøtt før jul, og som boknafisk litt lengre ned....

Anonymkode: c8f12...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MrsRiddick skrev:

Er denne tråden en konkurranse om hvem som er mest grisete? Anonym som verken bruker såpe på kroppen eller håret leder ganske klart etter min mening. Fysj! 

Nei, men du er helt i toppen i konkurransen "ufine kommentarer" i denne tråden. Spør hudleger om problemet i Norge er at vi vasker oss for mye eller for lite. Mulig du og såpebrigaden ville blitt overrasket.

Anonymkode: 79ed9...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er første anonym som svarte at jeg vasker håret en gang i uken noe jeg har gjort i alle år siden jeg var barn. Helt til jeg drev med aktiv svømming og ødela hele hodebunnen min. Fra jeg var 16 gikk jeg så tilbake til 1 gang i uken. I dag er jeg på dag 5 jeg ba mannen min i går kveld om å sniffe meg i håret virkelig lukte ned i hodebunnen og si om det luktet noe. Vi er helt åpne og ærlig med hverandre og går aldri rundt grøten. Vel han sa jeg ikke lukter noenting bortsett fra litt svak parfyme fra dagen i forveien. Jeg dusjer dog nesten daglig og føler meg absolutt ikke skitten. 

Anonymkode: e431a...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men du er helt i toppen i konkurransen "ufine kommentarer" i denne tråden. Spør hudleger om problemet i Norge er at vi vasker oss for mye eller for lite. Mulig du og såpebrigaden ville blitt overrasket.

Anonymkode: 79ed9...186

Jada, og da er det riktig å gå all inn og droppe såpe helt? Du blir ikke kvitt gamle hudrester og svettelukt av å skylle kroppen med litt vann altså. Hva gjør du i offentlige basseng da? Dropper såpe da også?

Endret av MrsRiddick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MrsRiddick skrev:

Jada, og da er det riktig å gå all inn og droppe såpe helt? Du blir ikke kvitt gamle hudrester og svettelukt av å skylle kroppen med litt vann altså. Hva gjør du i offentlige basseng da? Dropper såpe da også?

Tatt i betraktning hvor mange som ikke dusjer i det hele tatt og hvor mange som dusjer med badetøy på, tror jeg de som skyller kroppen grundig uten badetøy er renere enn de som vasker med såpe etter bassenget. 

Anonymkode: 79ed9...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 25.7.2017 den 8.22, Anonym bruker skrev:

Tatt i betraktning hvor mange som ikke dusjer i det hele tatt og hvor mange som dusjer med badetøy på, tror jeg de som skyller kroppen grundig uten badetøy er renere enn de som vasker med såpe etter bassenget. 

Anonymkode: 79ed9...186

Du tror fett og bakterier skylles av med vann? Eh..? 

Anonymkode: 2221d...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎07‎.‎2017 den 8.22, Anonym bruker skrev:

Tatt i betraktning hvor mange som ikke dusjer i det hele tatt og hvor mange som dusjer med badetøy på, tror jeg de som skyller kroppen grundig uten badetøy er renere enn de som vasker med såpe etter bassenget. 

Anonymkode: 79ed9...186

Så det at andre er grisete, betyr at en selv med god samvittighet også kan være det? Blir koselig hvis dette overføres på andre områder - siden noen plukker etter hunden sin med hundepose, men setter posen igjen i vegkanten, så kan jeg drite i å plukke etter hund i det hele tatt. Bæsjen er økologisk bedre for naturen enn plastposer. Det er også sikkert noen som ikke vasker hender etter å ha vært på offentlig do - da kan vi sikkert slutte å vaske hender alle mann, siden vi sikkert blir skitne ved å ta på håndtak og så videre. Jeg vasker meg ikke primært for å bidra til at andre ikke skal bli skitne, men for å være ren selv. Man blir ikke ren av kun vann. Og hva betyr "grundig" skylling med bare vann? Går det an å skylle på annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verdens beste tørrsjampo så håret holder nå i opp mot en 1 dersom det skulle være behov for det. Har håret opp da, men alikevel ser det ikke fett ut i panne, på siden osv.

Anbefales!  R+Co Badlands Dry Shampoo Paste 

Ellers så har vi også hytte uten innlagt vann, så da koker jeg opp vann og vasker ved behov ute på tunet. Evt bruker pumpedusjen.

Anonymkode: 8e96c...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 8.22, Anonym bruker skrev:

Tatt i betraktning hvor mange som ikke dusjer i det hele tatt og hvor mange som dusjer med badetøy på, tror jeg de som skyller kroppen grundig uten badetøy er renere enn de som vasker med såpe etter bassenget. 

Anonymkode: 79ed9...186

Men disse som ikke dusjer eller har badetøy har sikkert mange dusjet på morgenen eller hvertfall dagen før. Alt trumfer jo å ikke dusje seg med såpe noensinne. Da blir msn jo bare våt..

Anonymkode: 2221d...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 11.01, Anonym bruker skrev:

Det er helt likt hår jeg har. Men tydeligvis så er vi to da i stinke klubben 😂 jeg er ikke norsk og håret mitt er veldig anderledes en norskt hår. Min mann som er blond og norsk kan ikke gå mer en to-tre dager dør det virkelig stinker. Jeg har bedt han lukte mange ganger og jeg er ekstremt var for egen lukt og han har aldri ment at håret litt stinket. Samme som håret til datteren min hun elsker håret sitt hennes store stolthet. Uansett hvor hun går blir det kommentert hvor fantastisk flott det er. Flettene hennes er på størrelse med halen til en hest. Hun begynner å lukte ca etter litt over en uke men vasker det i snitt hver søndag. Av og til  litt oftere om det har vert noe spesielt. Hun sover i tillegg i kokkos fett fra lørdag til søndag før hun vasker det ut. Og nei ingen av oss stinker, det er jo en god mulighet for at vi mennesker kansje er forskjellige??😱

#hårstinkeklubben 

Anonymkode: e431a...c10

Hvor da gjør du det når du kurer håret med kokosolje? Jeg har også frizzie hår som absolutt ser best ut dagen etter hårvask. Kunne tenkt meg å prøve den kokosolje greia☺

Anonymkode: 8910a...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

hårstinkeklubben

Fi

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor da gjør du det når du kurer håret med kokosolje? Jeg har også frizzie hår som absolutt ser best ut dagen etter hårvask. Kunne tenkt meg å prøve den kokosolje greia☺

Anonymkode: 8910a...8fc

Kjøper extra virgin kokos olje har det i håret ganske mye. Så fletter vi det. Men om du ønsker å ikke få det på pute trekker kan du sove med sånn dusjhette. Så vasker du det når du står opp. Håret blir utrolig glansfullt og fint 

Anonymkode: e431a...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fi

 

Kjøper extra virgin kokos olje har det i håret ganske mye. Så fletter vi det. Men om du ønsker å ikke få det på pute trekker kan du sove med sånn dusjhette. Så vasker du det når du står opp. Håret blir utrolig glansfullt og fint 

Anonymkode: e431a...c10

Takk, det skal jeg prøve

Anonymkode: 8910a...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 4.47, MrsRiddick skrev:

Jada, og da er det riktig å gå all inn og droppe såpe helt? Du blir ikke kvitt gamle hudrester og svettelukt av å skylle kroppen med litt vann altså. Hva gjør du i offentlige basseng da? Dropper såpe da også?

Hva er farlig med gamle hudrester? Du har dem på deg hele tiden, også to sekunder etter at du har dusja.

 

Anonymkode: d1acf...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg leser av denne tråden er at jeg nå skjønner hvorfor så mange slanker seg og klager over hvor overvektige de er. For det kan umulig være mange som trener av dere som har svart i denne tråden. Jeg trener annenhver dag og da må håret selvfølgelig vaskes. 

Anonymkode: d7056...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...