Gå til innhold

Hvor mange dager klarer du å gå uten å vaske håret?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Hannasbananas skrev:

Eh, nei. 

Bare fordi du har ødelagt hårbunnen din med shampoo, slik at håret ditt blir fett etter et kvarter, så gjelder ikke det alle andre. 

Håret mitt lukter definitivt ikke vondt etter fem dager uten hårvask. Men så er det jo noen som tror at helt normal kroppslukt lukter vondt, da. Du er kanskje en av dem?

Det er ikke meningen at man skal gå rundt og lukte som en tax free-sjappe. 

Jeg får aldri fett hår, men vasker det annenhver dag fordi nyvasket hår både føles, ser ut og lukter bedre enn emmen gammel hårlukt. Og dere kan prøve så hardt dere kan å overbevise dere selv om at ingen ser og lukter deres uvaskede hår, men fakta er at det merkes veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan gå 4-5 dager mellom, men vanligvis blir det oftere. Har veldig tørt hår, blir aldri fett. Men etter noen dager begynner jeg å klø, tror kanskje det er hårspray-rester som gjør at jeg klør...?

Anonymkode: edad2...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke går greit.

Har enormt tykt hår med fridd som det forferdelig ut dagen det er vasket, trenger en natt på det for å ha lyst til å gå ut. Finest er det dag 3. Så vasker det uansett aldri hver eller annen hver dag. Hver 5 er snittet. 

Anonymkode: 28bcc...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som vasker håret skjelden: Hva gjør dere etter trening? Jeg trener så og si hver dag og da må jeg jo vaske håret også... 

Anonymkode: b5274...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En uke går greit.

Har enormt tykt hår med fridd som det forferdelig ut dagen det er vasket, trenger en natt på det for å ha lyst til å gå ut. Finest er det dag 3. Så vasker det uansett aldri hver eller annen hver dag. Hver 5 er snittet. 

Anonymkode: 28bcc...4f9

Det er helt likt hår jeg har. Men tydeligvis så er vi to da i stinke klubben 😂 jeg er ikke norsk og håret mitt er veldig anderledes en norskt hår. Min mann som er blond og norsk kan ikke gå mer en to-tre dager dør det virkelig stinker. Jeg har bedt han lukte mange ganger og jeg er ekstremt var for egen lukt og han har aldri ment at håret litt stinket. Samme som håret til datteren min hun elsker håret sitt hennes store stolthet. Uansett hvor hun går blir det kommentert hvor fantastisk flott det er. Flettene hennes er på størrelse med halen til en hest. Hun begynner å lukte ca etter litt over en uke men vasker det i snitt hver søndag. Av og til  litt oftere om det har vert noe spesielt. Hun sover i tillegg i kokkos fett fra lørdag til søndag før hun vasker det ut. Og nei ingen av oss stinker, det er jo en god mulighet for at vi mennesker kansje er forskjellige??😱

#hårstinkeklubben 

Anonymkode: e431a...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som vasker håret skjelden: Hva gjør dere etter trening? Jeg trener så og si hver dag og da må jeg jo vaske håret også... 

Anonymkode: b5274...3d0

Jeg trener ikke. Men jeg drev med konkurranse svømming til jeg var 16 år. Trente da 5 ganger i uken. Håret mitt var helt ødelagt med store blemmer og kviser i hodebunnen. Dette forsvant når jeg sluttet.

Anonymkode: e431a...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trener ikke. Men jeg drev med konkurranse svømming til jeg var 16 år. Trente da 5 ganger i uken. Håret mitt var helt ødelagt med store blemmer og kviser i hodebunnen. Dette forsvant når jeg sluttet.

Anonymkode: e431a...c10

Men det er ikke vanlig, du skjønner det? De fleste som ikke har en hudsykdom tåler fint å få vann på hodet hver dag. 

Anonymkode: 29e94...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ikke vanlig, du skjønner det? De fleste som ikke har en hudsykdom tåler fint å få vann på hodet hver dag. 

Anonymkode: 29e94...1bd

Gahh, hvor dum er det lov å være? Det er ikke vann som er poenget, det er såpen som ødelegger kroppens naturlige funksjoner og skaper overproduksjon av fett, eller andre problemer som sår, eksem og kløe. 

Anonymkode: fb8d7...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg får aldri fett hår, men vasker det annenhver dag fordi nyvasket hår både føles, ser ut og lukter bedre enn emmen gammel hårlukt. Og dere kan prøve så hardt dere kan å overbevise dere selv om at ingen ser og lukter deres uvaskede hår, men fakta er at det merkes veldig godt. 

Tull. Når du kjenner at det IKKE lukter vondt av noens hår, hvordan kan du vite om vedkommende vaska håret for én eller seks dager siden?

Jeg har ei venninne som gradvis har gått over til å vaske håret sitt én gang i uka. Det ser friskt og fint ut, og lukter overhode ikke vondt. Det lukter riktignok ikke kjemiske blomster av det, det er luktftitt, og det er SÅ mye bedre enn sjampolukt.

Anonymkode: d1acf...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg får aldri fett hår, men vasker det annenhver dag fordi nyvasket hår både føles, ser ut og lukter bedre enn emmen gammel hårlukt. Og dere kan prøve så hardt dere kan å overbevise dere selv om at ingen ser og lukter deres uvaskede hår, men fakta er at det merkes veldig godt. 

Med mindre du faktisk SPØR alle rundt deg når de vasket håret sist så kan du selvsagt ikke vite hvem som vasket det samme dag og hvem som vasket det forrige uke. 

Om det lukter av noens hår kan det ha mange ulike årsaker; alt fra sterk svette i hodebunnen til hudsykdommer. 

Og hvorfor i alle dager konkluderer du med at de som ikke lukter vondt nettopp vasket håret? Det kan du jo overhodet ikke vite. 

Anonymkode: fb8d7...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ikke vanlig, du skjønner det? De fleste som ikke har en hudsykdom tåler fint å få vann på hodet hver dag. 

Anonymkode: 29e94...1bd

Herlighet leser du det som står der??? Virkelig altså jeg drev aktivt med konkurranse svømming! Det er da ikke bare vann du for på deg da!!! Og nei selv om en har svømmelue på går klorvannet inn i hodebunnen. I tillegg til at vi brukte potetmel i luen før trening slik at vi fikk den på oss . Svømte 4-5 ganger i uken på trening tre tiner hver dag + stevner i helgene. 

Anonymkode: e431a...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så hadde jeg dn venninne helt norsk med fint nordisk tynt hår. Hun begynnte på no-poo greiene og der skulle du altså ikke vaske håret med noe i tre måneder kun vann. Etter tre måneder så skulle kroppen begynne å rense håret selv. Vel etter var vel 4-5 uker så var vi sammen. Hun beklaget seg over det fæle stinkende håret sitt, og forklarte hva hun prøvde på. Vel for å være helt ærlig så lukter det ingen ting! Dette var da over 4 uker siden hun hadde vasket det sist. Hun skyldte det med Eplecidereddik før hun gikk ut av dusjen! Så egentlig er ikke sjampo en nødvendighet. Det er noe som er blitt gjort nødvendig!

Anonymkode: e431a...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har halvlange hår i oppklipte lengder, så det er ganske luftig. 

på ferie går det helt fint å vaske håret en gang i uken. det blir hverken fett eller stinky eller kløete. 

hjemme vasker jeg det 2 - 3 ganger i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg får aldri fett hår, men vasker det annenhver dag fordi nyvasket hår både føles, ser ut og lukter bedre enn emmen gammel hårlukt. Og dere kan prøve så hardt dere kan å overbevise dere selv om at ingen ser og lukter deres uvaskede hår, men fakta er at det merkes veldig godt. 

Er du en gal dame som spør fremmede på gaten når de sist vasket håret? Hvordan vet du når folk vasket håret sist? Er du synsk?

Anonymkode: 79ed9...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du en gal dame som spør fremmede på gaten når de sist vasket håret? Hvordan vet du når folk vasket håret sist? Er du synsk?

Anonymkode: 79ed9...186

Poenget er jo at man ike trenger å spør, man ser altså veldig godt om et hår er nyvasket eller skittent. Er man nær nok så lukter man det også. Med din filosofi trenger man vel aldri å vaske det? Hvis det nærmest er selvrensende?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Poenget er jo at man ike trenger å spør, man ser altså veldig godt om et hår er nyvasket eller skittent. Er man nær nok så lukter man det også. Med din filosofi trenger man vel aldri å vaske det? Hvis det nærmest er selvrensende?

 

Men når du ser noen med et hår som ser rent og friskt ut, og som det ikke lukter vondt av: Hvordan vet du at det ikke er en uke siden vedkommende sist vaska håret?

Det folk her argumenterer mot er den bastante påstanden "alt hår som ikke er vasket på seks dager ser fett ut og lukter vondt". Det er faktisk ikke tilfelle.

Anonymkode: d1acf...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men når du ser noen med et hår som ser rent og friskt ut, og som det ikke lukter vondt av: Hvordan vet du at det ikke er en uke siden vedkommende sist vaska håret?

Det folk her argumenterer mot er den bastante påstanden "alt hår som ikke er vasket på seks dager ser fett ut og lukter vondt". Det er faktisk ikke tilfelle.

Anonymkode: d1acf...ca1

Sorry, men jo, man ser det. Lev i fornektelse så mye du vil, men alle rundt deg vil være enig med meg. Bortsett fra de andre som er selvrensende selvsagt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Sorry, men jo, man ser det. Lev i fornektelse så mye du vil, men alle rundt deg vil være enig med meg. Bortsett fra de andre som er selvrensende selvsagt 

Du skjønner at ikke alle er like?

http://forskning.no/menneskekroppen-hud/2015/05/mens-ofte-skal-man-vaske-haret

Jeg lever for øvrig ikke i fornektelse, selv må jeg vaske håret mitt 2-3 ganger i uka. Men som nevnt har jeg altså ei venninne som har "avvent" håret sitt for sjampo, og det ser fresht ut og er luktfritt. Du kan nekte for at dette er mulig så mye du vil, men min venninne er ikke den eneste som ikke er avhengig av sjampo flere ganger i uka.

Anonymkode: d1acf...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Sorry, men jo, man ser det. Lev i fornektelse så mye du vil, men alle rundt deg vil være enig med meg. Bortsett fra de andre som er selvrensende selvsagt 

Vel, jeg vasker det sjeldent. Min mor vasker det hver gang hun er hos frisøren (to ganger i året). Ellers skyller hun det. Det lukter ikke og du kan ikke se det. 

Sorry, din påstand holder ikke mål gale dame.

Anonymkode: 79ed9...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Sorry, men jo, man ser det. Lev i fornektelse så mye du vil, men alle rundt deg vil være enig med meg. Bortsett fra de andre som er selvrensende selvsagt 

He he, man skal lese mye morsomt her inne... Du vet selvsagt ikke hvor ofte folk rundt deg vasker håret. Du vet hvem du synes lukter og hvem du synes ikke lukter. Men med mindre du har gjennomført en spørreundersøkelse blant alle menneskene du omgås har du ingen anelse om hva som er årsaken til lukten. 😂😂😂

Anonymkode: fb8d7...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 2-4 dager, avhengig av hvor i syklusen jeg er da dette påvirker talgproduksjonen min veldig og har mye å si for hvor fort jeg får fett hår. 

Anonymkode: 51788...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker håret annen hver dag, kan tåle 4-5 dager hvis jeg er på en hytte uten innlagt vann og det er vinter. 

Må innrømme at jeg svært sjelden reagerer på at andre folks hår ser fett ut, og jeg har faktisk aldri tenkt at det lukter vondt av noens hår. Har i jobbsammenheng møtt noen med svært fett og skittent hår, men i vanlig omgang har jeg ikke reagert på andres hår. Synes hele den "jeg er så naturlig og bruker ikke såpe"-greia er voldsom og litt vanskelig å forstå, men hver sin lyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du trent bort luktesansen din også? Andre lukter og ser det uansett.

Anonymkode: fc6c5...b96

For noe tull, folk (inkludert håret deres) er forskjellige. Venninna mi har et hår som ikke blir fett før det er gått ei uke. Er liksom fresht og nyvasket i dagesvis (hater henne litt da jeg selv ser ut som roadkill 3 dager uten hårvask😁)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trøtt og leste Hvor mange dager kan du gå uten veske? Svaret er soleklart ingen😂😂 men jeg vasker håret på det jevne hver tredje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...