Gå til innhold

Forbanna lege

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde aldri latt legen overkjøre meg på den måten heller. Jeg har da egen vilje og egne meninger. Dere må jo være veldig tafatte. 

Anonymkode: c5aa1...1f5

hva skulle vi ha gjort da? før timen og etter timen trodde vi at det var Knuterosen(som ikke er så alvorlig),siden hun hadde hatt den sykdommen før  og hadde noen lunde erfaring med den, så vi tenkte ikke at det ville bli noe slik ut av det.

Anonymkode: c0f99...e32

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hva skulle vi ha gjort da? før timen og etter timen trodde vi at det var Knuterosen(som ikke er så alvorlig),siden hun hadde hatt den sykdommen før  og hadde noen lunde erfaring med den, så vi tenkte ikke at det ville bli noe slik ut av det.

At jeg ikke hadde latt meg avfeie på dn måten. Men blitt sittende til jeg var fornøyd. 

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At jeg ikke hadde latt meg avfeie på dn måten. Men blitt sittende til jeg var fornøyd. 

Det er vanskelig. En lege er og blir en autoritetsperson for de aller fleste, om de vil det eller ei. 

Det jeg stusser på er at moren din er 38 år gammel, og du er den som er her inne. Men, men. Hele situasjonen høres fælt ut. 

Anonymkode: 9d692...28e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanskelig. En lege er og blir en autoritetsperson for de aller fleste, om de vil det eller ei. 

Det jeg stusser på er at moren din er 38 år gammel, og du er den som er her inne. Men, men. Hele situasjonen høres fælt ut. 

Moren min er 38, fyller 39 i november. Jeg er 21. Jeg ble født da hun var 18, er det merkelig?

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper ikke. Å la seg overkjøre på den måten hadde vært uaktuelt. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper ikke. Å la seg overkjøre på den måten hadde vært uaktuelt. 

Ja, nå skjønner jeg ikke hvorfor du tenker at vi har latt oss overkjøre. der og da brydde vi oss ikke noe særlig om manerene hans og hva han hadde på seg. Det viktigeste var at mamma fortalte om sykdommen sin og fikk sykemelding, for det er umulig å jobbe med den foten. Så da var det ok, vi fikk sykemeldingen, alt er greit. Da vi kom hjem forveksla vi noen setninger med hverandre om at han var litt rar, men vi hadde hørt at han var flink til å henvise videre, så vi tenkte at det var det han gjorde. Videre neste dag fikk mamma melding fra nav og der stod diagnosen som legen ikke sa noe som helst om.

Det vi stusser på selve diagnosen. Det kan absolutt ikke være rett, som sagt symptomene er like, men akkurat de samme symptomene har jo Knuterosen og ikke minst mange andre sykdommer. Så der har han tatt kraftig feil tror vi, med mindre den diagnosen ikke stod der tidligere. I så fall burde eventuelt de andre lege/spesialistene som hun har vært hos si det til henne for 7 år siden? kanskje han trodde at hun visste det, det kan være en mulighet. Men hun satt jo å bablet om at det er 100% knuterosen, den første diagnosen som ble stilt.

Skrevet

Baserer du diagnosen på hva som står på sykmeldingen fra legen?

Jeg jobber i NAV og min erfaring er at legene veldig ofte skriver feil diagnosekoder. Noen diagnoser er også under samme diagnosekode, han kan lett velge feil kode. Mest sannsynlig er det det som har skjedd. 

F.eks. er kode A04 både tretthet og ME. ME kan jo være veldig alvorlig,mens tretthet er et lite symptom. 

Det er likt med mange revmatiske sykdommer også. 

Anonymkode: bdb5a...3a2

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Baserer du diagnosen på hva som står på sykmeldingen fra legen?

Jeg jobber i NAV og min erfaring er at legene veldig ofte skriver feil diagnosekoder. Noen diagnoser er også under samme diagnosekode, han kan lett velge feil kode. Mest sannsynlig er det det som har skjedd. 

F.eks. er kode A04 både tretthet og ME. ME kan jo være veldig alvorlig,mens tretthet er et lite symptom. 

Det er likt med mange revmatiske sykdommer også. 

På sykemeldingen står det DIAGNOSE: ********* 

Videre rett vedsiden står det DIAGNOSEKODE: ******

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

På sykemeldingen står det DIAGNOSE: ********* 

Videre rett vedsiden står det DIAGNOSEKODE: ******

Når legen skriver inn koden (som ofte kan være en random diagnose innen en dykdomsgruppe som f.eks. revmatisme) så er det ikke sikkert at sykdommen/symptomet som kommer opp er korrekt. Så jeg hadde ikke stresset noe fælt med dette hvis dette er eneste grunn til at du mener at hun har denne diagnosen.

Jeg fikk selv diagnosen "tumor/svulst i fot", men det var en utvekst oppå tåneglen som ble skapet bort.

Annet eksempel er KOLS og hoste har samme diagnosekode. Diagnosenavn som kommer opp lar seg ikke endre i systemet. 

Mange leger velger også random koder for f.eks. revmatisme. En med leddgikt kan få diagnose "plager muskel og skjelett" eller "artritt".

Fordtår du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...