Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #26 Skrevet 23. juli 2017 Jeg har som sagt møtt mange som sier rett ut at de ikke vil jobbe, noen har takket nei til tilbud om jobb fordi de ikke kan jobbe med det og det, fordi de har vondt i en tå, har hodepine etc. Og så hever de sosialhjelp og prøver seg på uføre. Dette er mennesker som har vondt i viljen og som har erfart at det faktisk går an å slippe unna m å jobbe og leve på staten. Mange får innvilget overgangsstønad, dobbel barnetrygd, selv om de bor m barnets far, de er bare ikke gift på papiret og far har fikset seg en annen adresse. Det skjer mye svindel, og det er NAVs plikt å undersøke grundig om våre skattepenger skal gis til folk som virkelig er syke eller avsløre juksemakere som ikke orker å jobbe. Jeg har møtt f.eks møtt innvandrerkvinner som er fullt ut arbeidsdyktig, men sier rett ut at Norge skal forsørge meg. Synes en del her inne på dette forumet har svært lite kunnskaper om dette temaet. Anonymkode: 8cab2...05c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #27 Skrevet 23. juli 2017 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har som sagt møtt mange som sier rett ut at de ikke vil jobbe, noen har takket nei til tilbud om jobb fordi de ikke kan jobbe med det og det, fordi de har vondt i en tå, har hodepine etc. Og så hever de sosialhjelp og prøver seg på uføre. Dette er mennesker som har vondt i viljen og som har erfart at det faktisk går an å slippe unna m å jobbe og leve på staten. Mange får innvilget overgangsstønad, dobbel barnetrygd, selv om de bor m barnets far, de er bare ikke gift på papiret og far har fikset seg en annen adresse. Det skjer mye svindel, og det er NAVs plikt å undersøke grundig om våre skattepenger skal gis til folk som virkelig er syke eller avsløre juksemakere som ikke orker å jobbe. Jeg har møtt f.eks møtt innvandrerkvinner som er fullt ut arbeidsdyktig, men sier rett ut at Norge skal forsørge meg. Synes en del her inne på dette forumet har svært lite kunnskaper om dette temaet. Anonymkode: 8cab2...05c Du jobber IKKE i NAV... Da hadde du ikke brukt begrepene så feil. Det finnes bl a ingen ytelse som heter "uføre". Anonymkode: 070c3...675
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #28 Skrevet 23. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du jobber IKKE i NAV... Da hadde du ikke brukt begrepene så feil. Det finnes bl a ingen ytelse som heter "uføre". Anonymkode: 070c3...675 Spiller ingen rolle hvor hun jobber. Hun har rett og dere som ikke forstår det må være stokk dumme. Anonymkode: ccf4d...d17
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #29 Skrevet 23. juli 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spiller ingen rolle hvor hun jobber. Hun har rett og dere som ikke forstår det må være stokk dumme. Anonymkode: ccf4d...d17 Hun har rett? Basert på hva? Hvis hun ikke selv jobber der (helst som forsker - på NAVs brukere og ytelser) så kan hun ikke vite mer enn meg eller naboen hvilke som snyter og hvilke som er syke. I Norge har vi en merkelig idé om at man skal kunne "se" hvem som er friske og syke, utifra kroppsspråk, aktivitetsnivå eller noe annet. Etter den logikken bør alle med en psykisk lidelse anstrenge seg for å halte litt når de handler inn, ikke sant? For jeg kjenner jo, eller vet om, en masse folk som ikke jobber, men som ser friske ut. Hvordan kan de da være uføre? Det kan de fint, fordi ikke alle sykdommer er synlige. Og legen deres er nødt til å anbefale uføretrygd, og signere på at pasienten ikke kan jobbe med de aktuelle oppgavene det gjelder. Det holder ikke at brukeren selv sier han ikke kan. NAV har også egne leger de kan kalle inn i tvilstilfeller. Så det er ikke brukerstyrte ytelser man får i det norske systemet. Anonymkode: 070c3...675
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #30 Skrevet 23. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du jobber IKKE i NAV... Da hadde du ikke brukt begrepene så feil. Det finnes bl a ingen ytelse som heter "uføre". Anonymkode: 070c3...675 Du må være potte dum! Gidder ikke diskutere m et nek. Hva vet du om hvilke begreper som betyr eller ikke betyr at man jobber et sted? Ok, så fordi du sier det, så jobber jeg ikke der 😂😂😂 Dette er mine erfaringer. NAV er en stor arb.plass med mange ulike stillinger, både kommunale og statlige. Anonymkode: 8cab2...05c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #31 Skrevet 23. juli 2017 Må dere virkelig diskutere uføretrygd i en hver tråd om nav? Denne tråden handler overhodet ikke om uføretrygd, men klage/anke-delen hos nav. Anonymkode: 884b0...221
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #32 Skrevet 23. juli 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er mine erfaringer. NAV er en stor arb.plass med mange ulike stillinger, både kommunale og statlige. Anonymkode: 8cab2...05c De fleste som jobber i NAV vet at det er kommunen som forsørger de som hever sosialhjelp, og ikke staten. I HI ble det vel sagt motsatt? Når det gjelder klage ordningene på statlige ytelser er det skandaløst. Anonymkode: fabe1...a1e
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #33 Skrevet 23. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du må være potte dum! Gidder ikke diskutere m et nek. Hva vet du om hvilke begreper som betyr eller ikke betyr at man jobber et sted? Ok, så fordi du sier det, så jobber jeg ikke der 😂😂😂 Dette er mine erfaringer. NAV er en stor arb.plass med mange ulike stillinger, både kommunale og statlige. Anonymkode: 8cab2...05c Du vasker vel der, da, tenker jeg. Saksbehandler er du i alle fall ikke. De som bruker uttrykket "hun har fått uføre" er vel stort sett dibdamer med lav utdannelse... Anonymkode: 070c3...675
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #34 Skrevet 23. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du må være potte dum! Gidder ikke diskutere m et nek. Hva vet du om hvilke begreper som betyr eller ikke betyr at man jobber et sted? Ok, så fordi du sier det, så jobber jeg ikke der 😂😂😂 Dette er mine erfaringer. NAV er en stor arb.plass med mange ulike stillinger, både kommunale og statlige. Anonymkode: 8cab2...05c Om du jobber i Nav så viser du jo veldig tydelig hvorfor mange har så negative holdninger til de som jobber i etaten. Ikke svarer du på det Hi spør om, du er usaklig, du forsøker å bruke stusselige hersketeknikker - ganske likt mange saksbehandlere i Nav, med andre ord. Om du mot formodning jobber med saksbehandling så anbefaler jeg deg å bytte jobb, du egner deg rett og slett ikke til jobben med de holdningene du har. Du gir etaten dessuten et svært dårlig rykte, og gir inntrykk av at det ikke stilles særlig høye krav til profesjonalitet til de som jobber der. Du skyter deg selv i foten, og forstår det ikke selv - det sier mest om deg, ingenting om andre. Anonymkode: 5d6fe...ee3
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #35 Skrevet 23. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Om du jobber i Nav så viser du jo veldig tydelig hvorfor mange har så negative holdninger til de som jobber i etaten. Ikke svarer du på det Hi spør om, du er usaklig, du forsøker å bruke stusselige hersketeknikker - ganske likt mange saksbehandlere i Nav, med andre ord. Om du mot formodning jobber med saksbehandling så anbefaler jeg deg å bytte jobb, du egner deg rett og slett ikke til jobben med de holdningene du har. Du gir etaten dessuten et svært dårlig rykte, og gir inntrykk av at det ikke stilles særlig høye krav til profesjonalitet til de som jobber der. Du skyter deg selv i foten, og forstår det ikke selv - det sier mest om deg, ingenting om andre. Anonymkode: 5d6fe...ee3 Enig. Dette er bare pinlig... Anonymkode: 070c3...675
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå