Gå til innhold

tar penger fra sin syke far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare så det er sagt, jeg har aldri tatt penger av noen. 

Jeg er bare ikke enig i at det i en slik situasjon hi snakker om er så ille. 

Det jeg synes er virkelig ille er hvor lite flink mange av oss, meg selv inkludert, er å ta oss av de eldre. Hvordan barn går måned etter måned uten å se til sine eldre foreldre, eller besteforeldre. Slike barn, avkom, arvinger skal i alle fall holde seg for god til å rope økonomisk vold, om den som faktisk har ytt, har fått litt småpenger til seg selv. 

Anonymkode: b7361...25a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg synes er virkelig ille er hvor lite flink mange av oss, meg selv inkludert, er å ta oss av de eldre. Hvordan barn går måned etter måned uten å se til sine eldre foreldre, eller besteforeldre. Slike barn, avkom, arvinger skal i alle fall holde seg for god til å rope økonomisk vold, om den som faktisk har ytt, har fått litt småpenger til seg selv. 

Skrevet

Mange eldre vil nok gjerne gi litt tilbake for hjelpen de får, men du vet at dette ikke er noe faren selv ønsker og tar initiativ til? Da er det i såfall utnytting og tyveri, og burde absolutt anmeldes!

Anonymkode: 85aec...53d

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slike barn, avkom, arvinger skal i alle fall holde seg for god til å rope økonomisk vold, om den som faktisk har ytt, har fått litt småpenger til seg selv. 

Har fått? Har stjelt, mener du vel?

Anonymkode: 72ac1...5c9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke snakk om å "få litt småpenger", det er snakk om å stjele penger overlagt av sin forelder uten dennes viten eller samtykke. Om forelderen i tillegg er begynnende dement så er det enda verre, for da har ikke forelderen mulighet til å beskytte seg selv.

Det er skremmende at så mange mener det er ok å stjele fra sine foreldre! Ikke rart så mange eldre sliter med overgrep og vold fra sine nærmeste. Denne tråden er bare veldig trist lesing!

Man skal ikke stjele fra foreldrene for å belønne seg selv for å hjelpe foreldrene. Kan man ikke hjelpe sine foreldre uten å stjele fra dem bør man heller skaffe foreldrene hjelp fra kommunen som kan hjelpe, så får man heller bare besøke sine foreldre.

Ingenting kan unnskylde å stjele fra eldre - eller noen som helst! Det er ikke slik at man kan ta seg tilrette av andres penger eller verdier. Det er straffbart og slikt dømmes ofte til fengsel.

Anonymkode: 5964b...bb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...