Gå til innhold

Gutter er gutter. Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde min gutt gjort det i den alderen hadde det blitt månelyst! Jeg ville ikke latt jentene leke ute uten anstand. Om du har en mann ville jeg sendt han bort til foreldrene til denne gutten og sagt at hvis de ikke får kustus på gutten sin så vil dere melde ifra til barnevernet om overgrep og seksualisert adferd som ikke passer seg for en 8-åring og forsøk på overgrep mot deres 7-åring. Vil tippe at de da får fart på seg... får de ikke det får dere melde det. Siden du allerede har forsøkt med moren bør en annen forsøke. Om du reiser alene tar du det selvsagt selv. Jeg hadde i alle fall blir eitrande forbanna uansett hvilken side av saken jeg hadde stått på. Hadde jeg vært moren til jenta di hadde jeg nok skjelt ut gutten etter alle verdens noter og lempet han med til foreldrene. Uakseptabel oppførsel!

Anonymkode: b8f7f...abc

Da jeg leste dette så tenkte jeg "helt enig". Men problemet med dette er at gutten gjør det han gjør gjentatte ganger, og han tilbyr også bestikkelser - det kan dessverre være tegn på at han selv er utsatt for seksuelle overgrep og at overgriper bestikker ham, altså, lært adferd hos gutten. Så jeg hadde nok meldt dette direkte til barnevernet siden mor reagerte som hun gjorde.

Anonymkode: 0b68e...b27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også en uggen følelse av dette, for han vet det er galt, men maser om det likevel? Ikke bra.

Anonymkode: 0d3ea...e68

Skrevet

Er jeg den eneste som stiller meg spørsmålet hvor i alle dager denne gutten har fått slik interesse for jentekroppen i så ung alder?! Her ringer alle varselslampene hos meg. Dette er IKKE normalt. 

Og skulle det mot formodning være ren nysgjerrighet(som jeg forøvrig finner det vanskelig å tro i dette tilfellet!), tenker jeg at her gjør ikke moren sin plikt som mor i å lære gutten om grenser og oppførsel. 

Jeg synes absolutt du bør følge litt med på denne gutten og forhøre deg med en instans av noen slag. 

Anonymkode: 78a14...13f

Skrevet

Ja, og tenk om en 10-12 års tid, når gutten og jenta er voksne, og yo-yoen er byttet ut med en drink på byen? Altså et helt vanlig sjekkeopplegg?

Gutten har sannsynligvis skjønt det nå, og kommer neppe til å prøve seg igjen, og selv om mora flira det bort når du konfronterte ho, kan det godt være ho tok det med gutten likevel.

Får håpe gutten skjønner at å kjøpe jenter kortvarig med penger, drinker eller small-talk bare funker på "voksne"

Anonymkode: a57f5...678

Gjest Antarctica
Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 3 gutter. Den ene er litt sånn friere enn andre. Siden vi har bare gutter,de vet hvordam hverandres tiss ser ut. De har aldri sett jentenes tiss så der er de litt nysgjerrig. De har spurt meg hvordan jenter tisser. MEN det er helt uaktuelt at sånt skjer som du beskriver HI. Ingen sjanse. Den mindre sjenerte sønnen måtte lære seg å kle på seg på rommet. De har aldri gjort sånt som du beskriver. Det du beskriver høres ut som om noen har lært dem faktisk. Eller enda verre,de har sett noen gjøre det.

Anonymkode: 75cbf...b52

Samme tenker jeg. Det virker som om atferden er symptom på noe... Og jeg har også gutter, ingen av dem har vært så sykelig opphengt i dette.

Skrevet

Å være nysgjerrig er naturlig, men den masinga hører ingen sted hjemme.

Å si at "gutter er gutter" er en fornærmelse mot gutter. 

Jeg er usikker på om de guttene hadde vært velkomne hos meg, selv om det kanskje er synd på dem.

Anonymkode: f89b0...65c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...