Gå til innhold

Gutter i damegarderoben.

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare finne en annen tråd å kverulere i, EvaBlaum? Eller lag din egen tråd, så kan du trolle , kverulere og krangle til solen står opp.

Anonymkode: cc987...a49

Det er da ikke min feil at du "synser" for mye i denne tråden. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stusser mest på at du som voksen (og mor?) ikke takler at en gutt er i damegarderoben, enten han nå er åtte eller 10 år. Du burde takle det.

Anonymkode: 15f3f...301

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg omgås åtteåringer hele tiden, ingen av dem viser slik bluferdighet enda. Sikker på at det ikke er tillært?

Anonymkode: 19a18...6d2

Det kan jeg ikke vite. Jeg observerte at de ble ubekvemme, forsøkte og dekke seg til og at det stor uro i gruppen. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg omgås åtteåringer hele tiden, ingen av dem viser slik bluferdighet enda. Sikker på at det ikke er tillært?

Hva så om det er tillært? Det er da vel like ille for dem for det. Jeg har en 5 år gammel gutt som har begynt å nekte å kle av seg rundt jenter allerede. Det er i hvertfall ikke tillært hjemmefra, men kan være det andre steder for alt jeg vet. Ikke så mye jeg får gjort med det, annet enn å respektere det. Heldigvis har jeg jobbet intenst med å lære ham å klare seg selv i garderoben, for jeg har sett det komme en stund.

Anonymkode: b43fd...60e

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stusser mest på at du som voksen (og mor?) ikke takler at en gutt er i damegarderoben, enten han nå er åtte eller 10 år. Du burde takle det.

Hvorfor det??? Jeg har da ingen grunn til  å vise meg naken for personer av det motsatte kjønn. Viser meg så klart naken for munnvann og synes det er helt fint.  Er det så rart? På den annen side så er det jo tydeligvis helt ok å løpe rundt toppløs i skogen her på DiB.

Skrevet

Skulle ikke være "munnvann". Autokorrektur som slo inn. Skulle være "min mann".

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det??? Jeg har da ingen grunn til  å vise meg naken for personer av det motsatte kjønn. Viser meg så klart naken for munnvann og synes det er helt fint.  Er det så rart? På den annen side så er det jo tydeligvis helt ok å løpe rundt toppløs i skogen her på DiB.

Fordi du burde være moden nok til å takle det!

Jeg mener ikke at det er ok å gå toppløs slik hun andre gjorde, det hun gjør er blotting. Det er en avsporing av din egen tråd.

En liten gutt bør ikke være nok til å sette en voksen kvinne så ut bare ved å være i en garderobe hvor det er normalt å kle av seg.

Selv er jeg litt restriktiv med å være naken rundt munnvann, stoler ikke helt på de greiene der :P

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Det vet jeg ikke. Jeg vet imidlertid at vi (jeg, jentene og et lar voksne damer til) som var  i garderoben syntes det var ekkelt. Det må da være nok. Han så ikke ut som en åtteåring.

Det hjelper ikke hva du og andre mener, hvis de følger aldersgrensa

Anonymkode: 6101c...a27

Skrevet

Min snart andreklassing er 148 cm høy. Nabogutten, som skal begynne på tredje trinn, er under 130 cm. Min har lov til å bli med i damegarderoben (8-årsgrense, han fyller 7 til høsten), mens nabogutten på 8,5 ikke har lov.

= alder og størrelse stemmer ikke alltid overens.

For ordens skyld: Min sønn har ikke vært med i damegarderoben på drøyt to år.

Anonymkode: e0232...3fc

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du burde være moden nok til å takle det!

Jeg mener ikke at det er ok å gå toppløs slik hun andre gjorde, det hun gjør er blotting. Det er en avsporing av din egen tråd.

En liten gutt bør ikke være nok til å sette en voksen kvinne så ut bare ved å være i en garderobe hvor det er normalt å kle av seg.

Selv er jeg litt restriktiv med å være naken rundt munnvann, stoler ikke helt på de greiene der :P

Moden? Er du helt bortreist? Det har ingenting med modenhet å gjøre. Alt vrøvlet man skal lese her inne..

Anonymkode: ba74b...239

Skrevet

Dette kunne lett ha vært løst ved å ha familiedusjer/garderoberom slik de har en del steder i Danmark. Det at man på død og liv skal ha fellesdusjer uten dusjnisjer og rom er idiotisk. Jeg var forøvrig en alenemor til en handicappet gutt. Gjennom hele hans oppvekst har jeg måttet ta han med inn i damegarderoben. Han har trengt hjelp og veiledning til å skifte og dusje. Fikk en del stygge blikk, men om noen av dem hadde prestert å kreve at jeg skulle sendt han til guttegrderoben alene skulle de nok fått høre hvor skapet sto. Han fikk etterhvert en bonuspappa og etter fylte 9 ble gutten med bonuspappaen i herregarderoben. Nå er gutten 12 og han blir fortsatt med å dametoalettet når vi er ute om det ikke er handicaptoalett tilgjengelig. Det er flere som ser stygt på oss, men det er ingen som sier noe. Han selv er ikke flau og han ser heller ikke på verken jentene eller damene i verken garderobe eller toalett. Tar han som sagt ikke inn i damegarderoben mer, men jeg synes 8 åringer generelt sett fortsatt kan være med i garderoben så lenge de ikke peker/stirrer/ler/kommenterer.

Anonymkode: ea036...959

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette kunne lett ha vært løst ved å ha familiedusjer/garderoberom slik de har en del steder i Danmark. Det at man på død og liv skal ha fellesdusjer uten dusjnisjer og rom er idiotisk. Jeg var forøvrig en alenemor til en handicappet gutt. Gjennom hele hans oppvekst har jeg måttet ta han med inn i damegarderoben. Han har trengt hjelp og veiledning til å skifte og dusje. Fikk en del stygge blikk, men om noen av dem hadde prestert å kreve at jeg skulle sendt han til guttegrderoben alene skulle de nok fått høre hvor skapet sto. Han fikk etterhvert en bonuspappa og etter fylte 9 ble gutten med bonuspappaen i herregarderoben. Nå er gutten 12 og han blir fortsatt med å dametoalettet når vi er ute om det ikke er handicaptoalett tilgjengelig. Det er flere som ser stygt på oss, men det er ingen som sier noe. Han selv er ikke flau og han ser heller ikke på verken jentene eller damene i verken garderobe eller toalett. Tar han som sagt ikke inn i damegarderoben mer, men jeg synes 8 åringer generelt sett fortsatt kan være med i garderoben så lenge de ikke peker/stirrer/ler/kommenterer.

Vanvittig! Hvis det kommer en dag at noen reagerer så håper jeg de forteller DEG hvor skapet skal stå! Har man barn med spesielle behov så får man få en mann (far, bestefar, onkel e.l) til å følge i garderoben. Når det gjelder toaletter, så har jo de fleste steder HC—toalett. 

Anonymkode: 46005...e83

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min 7 år gamle jente vil ikke skifte foran meg og ønsker å være alene i dusjen. Hun liker ikke garderoben i svømmehallen. Hun ville synes det var grusomt om en gutt i klassen så henne naken i garderoben. Og nei, dette er ikke tillært hjemme. 

Som mor til tre jenter synes jeg det er fælt hvordan jenter skal finne seg i å måtte vise kroppen sin for gutter på egen alder. Hvorfor er dette et problem med gutter? Dette ER ikke et problem motsatt vei. Ingen menn som drar med 8 år gamle døtre i herregarderoben. 

Anonymkode: 891c2...eb9

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Din handikappede sønn har ingen fortrinnsrett fremfor jenter i damegarderoben. At du konsekvent var egoistisk og hensynsløs er ikke akkurat noe du burde annonsere. 

Anonymkode: ba74b...239

Skrevet
14 timer siden, Stinkerbelle skrev:

Dette må jo ha vært minst like grusomt for gutten! Min 10-åring hadde fått panikk hvis han hadde måttet skifte i damegarderoben .

Jeg har vært borti situasjon der mot mot gutten dusje i badetøy fordi det var så flaut for han å kle av seg foran masse damer. Gutten vår rundt 10 år.

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri forstått at man måtte lære seg å like å være naken rundt folk av motsatt kjønn. Hvorfor? Får man ikke lov til å ha noe privat?

Skrevet

Jeg er en av de som har krevd at gutter over tillatt aldersgrense skal ut av damegarderoben. Som regel blir mødrene flaue da de forstår at mange reagerer på deres dårlige dømmekraft, men jeg har også møtt mødre som mener at barnet trengte spesialbehandling. Man kan godt si at det var ikke jeg som fant ut hvor skapet skulle stå, men derimot har de tøffe bomullsmammaene tatt med seg guttene og dratt da de fikk klar tale på valgene de har. Det er ikke et valg å ta med gutter i damegarderoben hvis de er over tillatt aldersgrense, de to valgene de har er å enten sende gutten i guttegarderoben eller dra hjem uten å bade.

Anonymkode: 4a7a4...317

Skrevet

Hvorfor er dette et problem med gutter? Dette ER ikke et problem motsatt vei. Ingen menn som drar med 8 år gamle døtre i herregarderoben. 

Anonymkode: 891c2...eb9

Som mann har jeg tilbrakt mer tid i herregarderoben enn deg og kan avkrefte det at ingen menn drar med sine døtre rundt 8 år i herregarderoben. Det gjøres. Har ikke sett noen skråblikk over det. Mulig menn ikke er så bluferdige. Jeg tror ikke unge jenter har interesse av å titte på menn i garderoben og jeg har ikke interesse av å titte på småjenter eller min egen datter. Er det barn av motsatt kjønn i en garderobe, så har en av foreldrene en god eller dårlig grunn til det. Kan ikke si at jeg bryr meg om det. Dersom man får vondt i følelsene av det, så ville jeg anbefalt å jobbe litt med seg selv, slik at man får mindre vondt. Dagene blir så mye lettere av det.

Anonymkode: 576bd...7f2

Skrevet

I vår svømmehall er grensen opp til skolealder. Det vil si at fra august vil min seksåring måtte gå alene i garderoben. Det er han inneforstått med, og vi har trent masse på garderoberutiner.

Men min seksåring er høy, og det har han alltid vært. Fikk kommentarer fra han var fire år om hvorfor jeg hadde med så store barn inn i garderoben. 

Point beeing, du vet ikke om denne gutten faktisk var åtte år. 

Anonymkode: b2171...1d7

Skrevet
1 time siden, MrsRiddick skrev:

Jeg har vært borti situasjon der mot mot gutten dusje i badetøy fordi det var så flaut for han å kle av seg foran masse damer. Gutten vår rundt 10 år.

Akkurat det har jeg også opplevd flere ganger. Jeg har til og med opplevd en mor som har bedt meg dekke meg til i damebadstuen fordi det var pinlig for hennes gutter å være der nr jeg var naken.

Anonymkode: 480b0...d84

Skrevet

Min 6 åring er lang OG kraftig bygd. Får stadig høre at han ser ut som han er 8-10 år. Men....han er fortsatt min barnslige 6 åring.

Tenkt det? At noen faktisk er yngre enn de faktisk ser ut som?

Anonymkode: 9e1a0...1aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...