Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #1 Skrevet 16. juli 2017 Jeg er tatt opp på masterprogram ved en høgskole et stykke unna. Jeg har gledet meg veldig, var superfornøyd med masteren og ikke minst at jeg vil få lektorstatus på jobben. Nå ser jeg at flere av de som er tatt opp har utdanning som barnehagelærer og barnevernspedagog. Jeg visste ikke at slike utdanninger kvalifiserte til opptak på master, holder de virkelig bachelornivå? For meg ble mye av gleden ødelagt nå, ser for meg at kvaliteten på utdanningen vil lide under svak studentmasse. Masteren er ganske populær, så jeg trodde ikke de ville måtte ta inn dårlig kvalifiserte studenter for å fylle opp, ikke minst er jeg litt bitter på lærere som evt. ikke er blitt tatt opp sine vegne. De minster muligheten til å få lektorstatus, mens folk som jobber i barnehage nok ikke kan bruke denne masteren i jobben, så hvorfor gidder de? Vurderer faktisk å søke en annen master neste år i stedet... Hva ville dere gjort? Anonymkode: 6cb65...7e4
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #2 Skrevet 16. juli 2017 Både barnehagelærer og barnevernspedagog er bachelorstudier. Nå vet jeg ikke hvilken master du skal gå, men det står vel i opptakskravene hva som må til for å komme inn. Anonymkode: d88b7...0f7
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #3 Skrevet 16. juli 2017 Ja, du er en solstråle. Hva med å møte dine medstudenter før du kaller dem ubrukelige? Anonymkode: e0408...160
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #4 Skrevet 16. juli 2017 Om du ikke vet at førskolelærere og barnevernspedagoger er høyskoleutdannet så tviler jeg sterkt på at du er lærer... Anonymkode: e828e...d8c
Pengetreet Skrevet 16. juli 2017 #5 Skrevet 16. juli 2017 (endret) Snakk om forhåndsdømming. Er i grunnen mest sjokkert over at mennesker som deg er lærere og skal lære elevene gode verdier og holdninger. Forresten... Dette må være trolling. Endret 16. juli 2017 av Pengetreet
Twintipp Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 (endret) De senere årene har det vært langt vanskeligere å komme inn på bachelor i barnevern eller sosialt arbeid fremfor lærerutdanning. Så du skal ikke se bort i fra at dine medstudenter har et par triks i erme å lære bort;-) Endret 16. juli 2017 av Twintipp
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #7 Skrevet 16. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Om du ikke vet at førskolelærere og barnevernspedagoger er høyskoleutdannet så tviler jeg sterkt på at du er lærer... Anonymkode: e828e...d8c Jeg visste at de var høgskoleutdanninger, men trodde ikke man fikk bachelorgrad. Jeg har sett makaronikunsten førskolestudentene laget da jeg gikk på lærerutdanning. At det skulle gi opptak til master virker ganske fjernt. Anonymkode: 6cb65...7e4
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #8 Skrevet 16. juli 2017 Au da! Dette var jo både litt pinlig for deg at du ikke klarte å Google, og en dårlig nyhet for medstudentene dine. Du blir neppe noen positiv bidragsyter til et godt læringsmiljø med den typen elitistiske og forutinntatte holdninger. Anonymkode: 82315...77e
Gothic Skrevet 16. juli 2017 #9 Skrevet 16. juli 2017 Barnehagelærer ( førskolelærer) og barnevernspedagog er bachelorutdanninger som disse "svake studentene" har karret til seg! Gud forby at de skal ta samme master som deg! Skjerp deg! Måten du karakteriserer andres studieevner på er bare kvalmt!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #10 Skrevet 16. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Både barnehagelærer og barnevernspedagog er bachelorstudier. Nå vet jeg ikke hvilken master du skal gå, men det står vel i opptakskravene hva som må til for å komme inn. Anonymkode: d88b7...0f7 Det står lærerutdanning med så og så mange studiepoeng i relevante fag. Anonymkode: 6cb65...7e4
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #11 Skrevet 16. juli 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg visste at de var høgskoleutdanninger, men trodde ikke man fikk bachelorgrad. Jeg har sett makaronikunsten førskolestudentene laget da jeg gikk på lærerutdanning. At det skulle gi opptak til master virker ganske fjernt. Anonymkode: 6cb65...7e4 😂 så dum er det ikke lov å være 🤦♀️ Anonymkode: 6a7f8...e34
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #12 Skrevet 16. juli 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er tatt opp på masterprogram ved en høgskole et stykke unna. Jeg har gledet meg veldig, var superfornøyd med masteren og ikke minst at jeg vil få lektorstatus på jobben. Nå ser jeg at flere av de som er tatt opp har utdanning som barnehagelærer og barnevernspedagog. Jeg visste ikke at slike utdanninger kvalifiserte til opptak på master, holder de virkelig bachelornivå? For meg ble mye av gleden ødelagt nå, ser for meg at kvaliteten på utdanningen vil lide under svak studentmasse. Masteren er ganske populær, så jeg trodde ikke de ville måtte ta inn dårlig kvalifiserte studenter for å fylle opp, ikke minst er jeg litt bitter på lærere som evt. ikke er blitt tatt opp sine vegne. De minster muligheten til å få lektorstatus, mens folk som jobber i barnehage nok ikke kan bruke denne masteren i jobben, så hvorfor gidder de? Vurderer faktisk å søke en annen master neste år i stedet... Hva ville dere gjort? Anonymkode: 6cb65...7e4 Du er så tåpelig dum at jeg må bare le av deg. Anonymkode: 4e706...ca2
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #13 Skrevet 16. juli 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg visste at de var høgskoleutdanninger, men trodde ikke man fikk bachelorgrad. Jeg har sett makaronikunsten førskolestudentene laget da jeg gikk på lærerutdanning. At det skulle gi opptak til master virker ganske fjernt. Anonymkode: 6cb65...7e4 Herregud........ Anonymkode: 4e706...ca2
soleia Skrevet 16. juli 2017 #14 Skrevet 16. juli 2017 Ha, ha, du må vere ei trollmor som vil ha litt action på forumet 😆
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #15 Skrevet 16. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: 😂 så dum er det ikke lov å være 🤦♀️ Anonymkode: 6a7f8...e34 Det har vært vanlig med ett og toårige høgskoleutdanninger som ikke gir en formell grad. Anonymkode: 6cb65...7e4
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #16 Skrevet 16. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det har vært vanlig med ett og toårige høgskoleutdanninger som ikke gir en formell grad. Anonymkode: 6cb65...7e4 Men nå er ikke barnehagelærer og barnevernspedagog ett og toårige studier da:. Men jeg skjønner jo at du troller, for så dum er det ikke lov til å være Anonymkode: 4e706...ca2
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #17 Skrevet 16. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men nå er ikke barnehagelærer og barnevernspedagog ett og toårige studier da:. Men jeg skjønner jo at du troller, for så dum er det ikke lov til å være Anonymkode: 4e706...ca2 Jeg har ikke hatt noen grunn til å sette meg inn i dette. Ingen med disse utdanningene har noen sinne imponert meg. Ped lederen i min yngste sin barnehage hører hjemme på vernet bedrift. De jeg møter gjennom jobben fremstår svært lite reflektert. Anonymkode: 6cb65...7e4
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #18 Skrevet 16. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke hatt noen grunn til å sette meg inn i dette. Ingen med disse utdanningene har noen sinne imponert meg. Ped lederen i min yngste sin barnehage hører hjemme på vernet bedrift. De jeg møter gjennom jobben fremstår svært lite reflektert. Anonymkode: 6cb65...7e4 Og du høres jo kjempereflektert ut.......................... At du lærer, med sånne holdninger er en skam. Anonymkode: 4e706...ca2
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #19 Skrevet 16. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og du høres jo kjempereflektert ut.......................... At du lærer, med sånne holdninger er en skam. Anonymkode: 4e706...ca2 Da må alle skolene jeg har jobbet på (fem større skoler) skremme vettet av deg. Disse oppfatningene deler alle jeg noen gang har hørt uttale seg om disse yrkesgruppene. Anonymkode: 6cb65...7e4
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #20 Skrevet 16. juli 2017 Håper virkelig du ikke er lærer for mine barn.. Du virker utrolig ureflektert. Anonymkode: 1fab5...b9a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #21 Skrevet 16. juli 2017 Hahaha, så idiot nekter jeg å tro at en lærer kan være, dette må være trolleri. Anonymkode: c0a05...521
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #22 Skrevet 16. juli 2017 Nå vet jeg ikke hvor troll utdanner lærerne sine, men du karret det tydeligvis knapt gjennom utdannelsen. Hvis du mot absolutt all formodning skulle være lærer (noe jeg ikke tror et øyblikk) så viser du jo bare at du er langt verre enn de du kritiserer. Du har særdeles lite kunnskap om norsk utdannelsessystem, du er trangsynt, svært lite reflektert, du har enormt mye fordommer, du er arrogant... og helt ærlig, du fremstår som rimelig enkel. Men trollmor, du har vel fremdeles noen av de 11 som ikke har lagt seg? Anonymkode: fe2c8...253
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #23 Skrevet 16. juli 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må alle skolene jeg har jobbet på (fem større skoler) skremme vettet av deg. Disse oppfatningene deler alle jeg noen gang har hørt uttale seg om disse yrkesgruppene. Anonymkode: 6cb65...7e4 Jeg tror at det eneste du er ute etter med denne tråden er å slenge dritt om barnehageansatte Anonymkode: 4e706...ca2
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #24 Skrevet 16. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg tror at det eneste du er ute etter med denne tråden er å slenge dritt om barnehageansatte Anonymkode: 4e706...ca2 Altså barnehagepedagoger Anonymkode: 4e706...ca2
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #25 Skrevet 16. juli 2017 Med tanke på alle skrive- og orddelingsfeilene i innleggene dine føler jeg meg smart og velartikulert i forhold og jeg er bare gammeldags førskolelærer fra 90-tallet etter 3 år på høyskole! Tenk at jeg er kvalifisert til å ta master etter å ha laget makaronikunst og skiftet bleier i 20 år - makan! Anonymkode: 96fe6...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå