Gå til innhold

Dere som er norske kan dere forklare meg dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med hundeoppdrett ergo har jeg en del hunder. I dag gikk jeg med min venninne på tur med 6 hunder. Vi rusler IG tusler og skravler. Men hver og en personbil møtte på den nesten to tiner lange turen MÅ kommentere!!! Hvorfor?? Enten er de positive og det er hyggelig men omtrent annenhver person kommenterer noe negativt hvorfor? Jeg komenteree da ikke vilt fremmede på gaten jeg. Jeg har da like mye rett i å gå tur som andre! Dette skjer hver eneste gang jeg går på tur som er daglig selvsagt! Mine hunder oppfører seg er i bånd og sier ikke ett pip. 

Anonymkode: eb6a3...778

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi dette gikk fort for seg på iPhonen det er personer vi møter

Skrevet

Hva sier de ? 

Anonymkode: 6d392...e97

Skrevet

Personbiler som kommenterer? Det er høyst uvanlig :D

Egentlig er innlegget ditt noe uforståelig. Kan du prøve en gang til?

Anonymkode: d82e5...d35

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Personbiler som kommenterer? Det er høyst uvanlig :D

Egentlig er innlegget ditt noe uforståelig. Kan du prøve en gang til?

Anonymkode: d82e5...d35

Ha ha så det selv. Sånn går det når man prøver å skrive fort og sitter i en samtale med mannen 😂

Så poenget her er at når jeg er ute med hundene så må alle som går forbi kommentere. Det er noen hyggelige kommentarer og veldig mange ufyselige. Det meste hører jeg ikke en gang da de mumler men det meste går i fysj og æsj og slikt. Eller flytt på deg osv. Veldig lite hyggelig! 

Skrevet

Kjipt at de er så forutinntatt. Jeg tror det beste du kan gjøre er å være en mønsterhundeeier. De fleste tenker kanskje at du har seks hunder, ikke at du er oppdretter. Og en del hundeeiere er *ikke* flinke, så mange har negative opplevelser.

Anonymkode: 26b39...ca3

Skrevet

Har hund selv og har aldri opplevd at noen har kommet med negative kommentarer.

Anonymkode: ba1ff...b30

Skrevet

Du er ikke en smule paranoid? Eller tar opp hele fortauet/stien/turveien? Mange vil virkelig ikke ha hunder bort til seg. Ellers er det jo uvanlig å gå med en hel kennel, ikke rart at det kommenteres (hyggelig).

Skrevet

Dette med ufyselig vet jeg ikke, men det med å prates på tur kjenner jeg igjen. Mange nordmenn kan ikke si så mye som «unnskyld meg» på butikken, men vlir skravlemaskiner så snart asvaltdekket forsvinner. Veien opp til seteren vår er en populær turvei, og minst annenhver jeg møter skal absolutt veksle noen ord. Spesielt de som vet at vi eier skogen og veien har mye å si og mener om mangt. Travelt når jeg bare vil gå i fred. 

Nå har jeg begynt å gå veldig tidlig på dag, og møter stort sett bare andre grunneiere. Vi kjenner hverandre, men nøyer oss med et kjapt nikk. Har vel like erfaringer. Prates gjør vi ellers, men ikke i skogen.

Anonymkode: 56000...c67

Skrevet

Er ikke sikker på at jeg forstår, går kommentarene på hundene? At de synes hundene ser ekle/farlige ut eller noe? Eller at de er redd for at du ikke plukker opp etter dem? Eller er det DEG som person kommentarene går på? Og hva sier de? Tror aldri jeg har opplevd at folk slenger kjipe kommentarer etter meg på gata, da må det i tilfelle være noe jeg har gjort som får folk til å reagere.

Anonymkode: 96542...5fe

Skrevet

Plukker du opp bæsjen? Lar du de tisse overalt? Er de velstelte og stinkfrie? Har du kontroll på dem og er det plass til andre å komme forbi/møtes?

Anonymkode: dd45f...959

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hund selv og har aldri opplevd at noen har kommet med negative kommentarer.

Du har bare en. Dette skjer alltid om jeg går med tre eller mer.

Skrevet

Min mamma driver også med oppdrett og går tur med mange hunder, tror aldri jeg har hørt noen si noe negativt om det.

Kan ikke skjønne hvorfor folk er negative, er det fordi du går på et smalt fortau og tar opp hele plassen så folk ikke kommer forbi uten å få en hund klint inntil bena sine da?

Anonymkode: 9bddc...dfb

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Plukker du opp bæsjen? Lar du de tisse overalt? Er de velstelte og stinkfrie? Har du kontroll på dem og er det plass til andre å komme forbi/møtes?

Dette er altså hunder som er flerfoldige Champions. De er meget velstelte og lydige. Plukker selvsagt opp etter de og de går i kort bånd når jeg møter noen. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mamma driver også med oppdrett og går tur med mange hunder, tror aldri jeg har hørt noen si noe negativt om det.

Kan ikke skjønne hvorfor folk er negative, er det fordi du går på et smalt fortau og tar opp hele plassen så folk ikke kommer forbi uten å få en hund klint inntil bena sine da?

Anonymkode: 9bddc...dfb

Tenker at det må være stedet her. For aldri kommentarer når jeg i Oslo feks. Bor på ett lite tettsted og hår som regel i skogen. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette er altså hunder som er flerfoldige Champions. De er meget velstelte og lydige. Plukker selvsagt opp etter de og de går i kort bånd når jeg møter noen. 

Hva slags hunder er det da? Stygge hunder? Eller slike som avles fram for å se "riktig" ut og som har store plager pga det?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags hunder er det da? Stygge hunder? Eller slike som avles fram for å se "riktig" ut og som har store plager pga det?

Ingen av delene ønsker ikke å si hvilken rase det er for da er jeg veldig lett gjenkjennelig. Det er relativ små hunder med helt normal nese lengde og stå ører de har også meget funksjonell kropp og regnes som en relativ sunn hunderase i følge agria forsikring. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og unnskyld meg men hva i huleste mener du med stygg hunderase ?? 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et er sant, tenkte ikke på det.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes mange stygge hunder altså. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke til å komme bort fra at ikke alle hunder er like dekorative.

1.jpg.a8e4928ed54c4f8279528643f4081dbe.jpg2.jpg.3af60f5d37c101856d3289633651a8d9.jpg

Ikke at utseendet på hundene gir folk noe mer rett til å slenge kommentarer etter deg når du går tur, da.

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gått med tre store i tjue år og aldri fått sure kommentarer.

Skrevet

Er det store hunder som er typiske vakthunder du har ? I såfall er veldig mange nordmenn rare og fulle i fordommer mot slike hunder. Mine foreldre har en diger Rottwailer som jeg ofte går tur med. Hunden er snill som dagen er lang. Longrer til alle han møter og blir veldig glad om han møter barn da han elsker unger. Han har aldri verken knurret,bjeffer eller vært aggressiv i møte med andre mennesker,barn,dyr eller hunder. Men allikevel så rygger folk unna,kommer med bemerkning om at jeg bør gå turer på steder der jeg ikke vil møte på noen.. jeg har forøvrig full kontroll på hunden og lar den ikke hilse om vedkommende ikke vil. 

I dag så var det et foreldrepar med 2 barn som gikk over på andre siden av veien da jeg og hunden kom. Min loggret og ville veledig gjerne hilse,men foreldrene sa nei og sa at ungene heller burde hilse på hunden på andre siden av  veien,en labrador som bjeffer og knurret etter barna...men det var j tross alt en labrador og de er jo så snille 😨😩

Anonymkode: db1eb...943

Skrevet

Seks hunder?? Da hadde jeg tittet litt ekstra hvertfall. Min datter hadde sikkert fått stallsjokk hadde hun møtt dere. 

Vi hadde ikke sagt noe da. Men antar det er overraskelsen over det uvanlige å gå med seks hunder samtidig som gjør at de kommenterer. 

Jeg har aldri sett noen gå med så mange hunder på en gang i mitt liv. (Bare på TV, haha)

Anonymkode: 4b4d3...7d0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Derom jeg møter et menneske med 6 hunder og de er feks store, blir jeg redd. Jeg er redd hunder. Det spiller ingen rolle om de er snille som dagen er lang. Det kan ikke jeg VITE. 

Dessuten, om de tar opp hele fortauet/stien blir jeg selvfølgelig irritert. Jeg er kun en person, og det må da kunne være plass til meg også.

Så: det er mange grunner til at folk ikke nødvendigvis synes det er stas med 6hunder på tur, uansett hvor mye medaljer de har eller veloppdragne du (eier) mener de er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...