MammantilNurket Skrevet 14. juli 2017 Forfatter #26 Skrevet 14. juli 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å bruke bleier som 4åring er et skandinavisk fenomen. I andre land slutter man som regel som 2åring på dagtid. At en funksjonsfrisk 4-åring bruker bleier, er direkte vemmelig, og grenser mot omsorgssvikt. Anonymkode: e53cc...54a Nå får du gi deg. Han har akkurat fylt fire. Vi har trent masse og vi har ikke stresset. Å omtale at barn er litt trege med å slutte med bleie som "omsorgssvikt" er drøyt - særlig med tanke på at det finnes mange barn som faktisk utsettes for omsorgssvikt. Mistenker at du er et skikkelig troll med alvorlige fritidsproblemer.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #27 Skrevet 14. juli 2017 20 minutter siden, MammantilNurket skrev: Nå får du gi deg. Han har akkurat fylt fire. Vi har trent masse og vi har ikke stresset. Å omtale at barn er litt trege med å slutte med bleie som "omsorgssvikt" er drøyt - særlig med tanke på at det finnes mange barn som faktisk utsettes for omsorgssvikt. Mistenker at du er et skikkelig troll med alvorlige fritidsproblemer. Ooookey, whatever floats your boat.. Anonymkode: 42a58...77e
Fotballflue Skrevet 14. juli 2017 #28 Skrevet 14. juli 2017 Fire år er faktisk lovlig seint, om du liker det eller ikke.
MammantilNurket Skrevet 14. juli 2017 Forfatter #29 Skrevet 14. juli 2017 3 minutter siden, Fotballflue skrev: Fire år er faktisk lovlig seint, om du liker det eller ikke. Jeg er helt enig i at det er sent, men det er ikke noe voldsomt avvik heller. Jeg hadde forventet å få ham tørr i fjor sommer - det gikk ikke. Han forklarte selv at han ikke kjente det inne i tissen når han måtte på wc, og var superfortvilet når han tisset på seg. Når det er sagt ... barnet er nå tørt, han ligger meget godt an språklig og er ellers særdeles normal. Jeg lurte bare på hvor mange truser han trengte ...
Hjertefru Skrevet 14. juli 2017 #30 Skrevet 14. juli 2017 (endret) Her er enda ei lat mor med tendens til sviktende omsorg(!) Sønnen min er like gammel som herr sønn og han har også bråsluttet nylig med bleie. At noen driver "momshaming" på bakgrunn av dette er bare latterlig. Både jeg og nurketmammaen vet at det er litt sent, men det er ikke uvanlig. Bare halvparten av gruppa i barnehagen var tørre i vår. Som MTN hadde vi et forsøk på å kutte ut bleia i fjor, men det gikk ikke. Vi kunne selvfølgelig ha kuttet bleia tvert da, med tusen uhell og klesvask døgnet rundt, men valgte å ikke utsette oss selv og gutten for dette. At barn i andre land og til andre tider slutter/sluttet før har med både kulturelle og praktiske årsaker å gjøre(barn i Spania fex får ikke plass i barnehage før de er tørre). Klima og hjemmearbeidende mødre er fex to faktorer. Tenkte jeg ikke skulle blande meg inn i nok en bleiedebatt, men som firebarnsmor vet jeg nok om temaet til at jeg faktisk blir litt forbanna når noen mener det bunner i latskap og er omsorgssvikt at barn er 4 når de kaster bleia. Endret 14. juli 2017 av Hjertefru
Hjertefru Skrevet 14. juli 2017 #31 Skrevet 14. juli 2017 Sønnen min har for tiden bare 8 truser forresten. Lite kanskje, men vasker ofte klær.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #32 Skrevet 14. juli 2017 Hm. Eldste barnet mitt sluttet da hun var rundt 2. Ett uhell, og det var så ekkelt at det ikke skjedde igjen. Yngste "sluttet" da hun var rundt 3 tror jeg, med uhell i lang tid. Hun var nok ikke klar nok, med tanke på at hun nå har diagnosen autisme. Det er mange fordommer i samfunnet, bla dette med bleieslutt. Har ikke barnet sluttet med bleier når det er 2, da er du dårlig forelder og det burde meldes bekymring til bv. Om barn i andre land slutter med bleie når de er 2, hva så? De aller aller fleste, vil gå uten bleie størsteparten av livet. Det går nok veldig bra 🙂 Anonymkode: 1b4a6...2a2
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #33 Skrevet 14. juli 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hm. Eldste barnet mitt sluttet da hun var rundt 2. Ett uhell, og det var så ekkelt at det ikke skjedde igjen. Yngste "sluttet" da hun var rundt 3 tror jeg, med uhell i lang tid. Hun var nok ikke klar nok, med tanke på at hun nå har diagnosen autisme. Det er mange fordommer i samfunnet, bla dette med bleieslutt. Har ikke barnet sluttet med bleier når det er 2, da er du dårlig forelder og det burde meldes bekymring til bv. Om barn i andre land slutter med bleie når de er 2, hva så? De aller aller fleste, vil gå uten bleie størsteparten av livet. Det går nok veldig bra 🙂 Anonymkode: 1b4a6...2a2 Nå er vel 3 regnet som vanligst? Men mange slutter jo før. 4 det er sent. Veldig sent. Anonymkode: bf986...d1a
februarprins2013 Skrevet 14. juli 2017 #34 Skrevet 14. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Å bruke bleier som 4åring er et skandinavisk fenomen. I andre land slutter man som regel som 2åring på dagtid. At en funksjonsfrisk 4-åring bruker bleier, er direkte vemmelig, og grenser mot omsorgssvikt. Anonymkode: e53cc...54a alle barn er ikke like, mange er sikkert klare når de er 2-3 år andre ikke, min var ikke klar før nå, og han er 4 og halvt i august, og dra det så langt og si at det er omsorgsvikt, er sykt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå