MammantilNurket Skrevet 13. juli 2017 #1 Skrevet 13. juli 2017 Herr Sønn (4 år) har sluttet med bleie. Han bråsluttet 2-3 uker siden og har ikke hatt, bank i bordet, et eneste uhell. Har vært på truseshopping i dag og kommet frem til at barnet har rundt 25 truser (både briefs og boxere) i ulike farger og mønstre. Er det passe?? Er jo fint at han kan velge litt også, og han går jo absolutt ikke "tom" for rent undertøy - har allergi mot å ikke være à jour med klesvask 😂😂 Har selv ikke anelse om hvor mange truser jeg har ...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #2 Skrevet 13. juli 2017 Min som er like gammel som din har rundt 10. Holder i massevis Anonymkode: 31f54...6b0
MammantilNurket Skrevet 13. juli 2017 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2017 Haha ... skjønner nåat jeg, som vanlig, har tatt litt av 😂😂
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 Min sønn som akkurat ble fire har rundt 35-40 boxere. Veldig kjekt med mange slik at en slipper å vaske hele tiden. Slik som i ferien. Var i syden 14 dager også reiste vi på hytten en uke før vi dro videre på roadtrip. Hadde en natt hjem, hvor jeg vasket opp noen. Men var likevel ikke tom før det. Har kjøpt i str 6år så han har de en stund. Anonymkode: 35f7d...a96
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #5 Skrevet 13. juli 2017 Det holder i massevis. Eneste grunnen til å trenge flere er hvis man har VELDIG mange uhell, men det høres jo ikke ut som det er noen umiddelbar fare for det. Anonymkode: d5159...8e9
Mamma_til_2 Skrevet 13. juli 2017 #6 Skrevet 13. juli 2017 Haha har akkurat lagt sammen en hel haug med tøy etter ferie og har nok bare nå funnet ca 40 truser som tilhører 5 åringen, itilegg til at hun har en dæsj i skapet😉 man ksn aldri få for mange truser😊
februarprins2013 Skrevet 13. juli 2017 #7 Skrevet 13. juli 2017 min har akkurat sluttet, snart 4 og halvt ,hatt et uhell siden 2 juli, han har nok altfor mange, tror han har 21
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #8 Skrevet 13. juli 2017 Jeg telte alle boxerne når min sønn hadde vokst ut av dem. 42 stk! som han passet under bleieslutt. Men det skal da sies at sikkert tjue av dem var hamstret på Kreta Anonymkode: 5b83d...6de
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #9 Skrevet 13. juli 2017 Mine har i hvert fall 20 når de er litt eldre. Yngste (4 år) har over 30. 2-3 i skiftehylla i barnehagen. 1-2 i tursekken. Kler av seg selv og slipper en boxer i lekekassa og to havner under sofaen, en i senga... osv... I tillegg er det fantastisk å ikke stresse med klesvask. I travle perioder er jeg skikkelig glad for å ha nok av ting (sokker, truser, ull+++) Vi hadde fint klart oss med halvparten, men jeg velger å ha mer enn nok! Anonymkode: 3cb87...8f2
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #10 Skrevet 13. juli 2017 Min 4 åring har sikkert 20 stk ca.. måtte kjøpe flere. Han er typen som holder seg og skvetter litt i trusa. Ikke brukt bleier på 2 år. 6 åringen ca like mange kunne klart seg med 10 totalt, også med skift i barnehage/ skole ingen uhel (også bleie tørr siden 2 års alder) Anonymkode: 20266...d30
FruTusenfryd Skrevet 13. juli 2017 #11 Skrevet 13. juli 2017 5 timer siden, MammantilNurket skrev: Haha ... skjønner nåat jeg, som vanlig, har tatt litt av 😂😂 Jeg er som deg ! Tør ikke telle.. Noe har blitt for smått igjen. Kanskje 25- 30 ja 🙈
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #12 Skrevet 13. juli 2017 Jeg bli mest sjokkert over at det finnes (normale?) fireåringer som bruker bleie. Trodde det var slutt på det mellom 2-3 års alder? Fireåringer går jo på stor avdeling, og går på besøk til venner. Ganske ukult med bleia full av bæsj da.. Anonymkode: 42a58...77e
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #13 Skrevet 13. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg bli mest sjokkert over at det finnes (normale?) fireåringer som bruker bleie. Trodde det var slutt på det mellom 2-3 års alder? Fireåringer går jo på stor avdeling, og går på besøk til venner. Ganske ukult med bleia full av bæsj da.. Anonymkode: 42a58...77e Det er veldig individuelt når de slutter, og det er ikke lenger uvanlig at spesielt gutter er fylt 4 før det skjer. Ingen krise det. Bleiebarn på stor avdeling er helt vanlig. Anonymkode: d5159...8e9
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #14 Skrevet 13. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg bli mest sjokkert over at det finnes (normale?) fireåringer som bruker bleie. Trodde det var slutt på det mellom 2-3 års alder? Fireåringer går jo på stor avdeling, og går på besøk til venner. Ganske ukult med bleia full av bæsj da.. Anonymkode: 42a58...77e Og jeg blir helt sjokkert over hvor uvitende noen er Anonymkode: 0d65b...4b8
MammantilNurket Skrevet 13. juli 2017 Forfatter #15 Skrevet 13. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg bli mest sjokkert over at det finnes (normale?) fireåringer som bruker bleie. Trodde det var slutt på det mellom 2-3 års alder? Fireåringer går jo på stor avdeling, og går på besøk til venner. Ganske ukult med bleia full av bæsj da.. Anonymkode: 42a58...77e Stort mangfold innenfor normalen her. Noen barn er tidlig ute og noen er litt tregere. Akkurat som hos oss voksne: noen er ganske kjappe i topplokket, mens andre er ganske trege og skriver teite kommentarer på DiB 😊😊
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #16 Skrevet 14. juli 2017 15 timer siden, MammantilNurket skrev: Stort mangfold innenfor normalen her. Noen barn er tidlig ute og noen er litt tregere. Akkurat som hos oss voksne: noen er ganske kjappe i topplokket, mens andre er ganske trege og skriver teite kommentarer på DiB 😊😊 Vel, du kan fortelle deg selv det om du føler det er noen trøst. Men faktum er at det er ingen grunn i verden til at friske barn skal bruke bleie opp til fireårsalderen. Det er rett og slett bare latskap fra foreldrenes side. Anonymkode: 42a58...77e
Mamma_til_2 Skrevet 14. juli 2017 #17 Skrevet 14. juli 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, du kan fortelle deg selv det om du føler det er noen trøst. Men faktum er at det er ingen grunn i verden til at friske barn skal bruke bleie opp til fireårsalderen. Det er rett og slett bare latskap fra foreldrenes side. Anonymkode: 42a58...77e Det er jo bare tull, det finnes mange mange friske 4 åringer som bruker bleie, nervetrådene som sender signaler fra blære til hodet at man må tisse og de trådene som sender signal videre om at man nå gå på do er ikke alltid utviklet når man er 2, 3 år.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #18 Skrevet 14. juli 2017 15 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Det er jo bare tull, det finnes mange mange friske 4 åringer som bruker bleie, nervetrådene som sender signaler fra blære til hodet at man må tisse og de trådene som sender signal videre om at man nå gå på do er ikke alltid utviklet når man er 2, 3 år. Ja, da må dette være noe som gjelder kun norske barn, for i alle andre land er alle unger bleiefri lenge før fireårsalderen.. 😂 Ah, curling generasjonen ass.. 😍 Anonymkode: 42a58...77e
MammantilNurket Skrevet 14. juli 2017 Forfatter #19 Skrevet 14. juli 2017 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, da må dette være noe som gjelder kun norske barn, for i alle andre land er alle unger bleiefri lenge før fireårsalderen.. 😂 Ah, curling generasjonen ass.. 😍 Anonymkode: 42a58...77e Hvor korka går det an å bli?? Jeg synes også at han har vært litt treg mht bleieslutt, men han har ikke vært klar - vi har prøvd med jevne mellomrom og gjort alt etter boken. Det er en fysiologisk aspekt å ta hensyn til - det bør du vite.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #20 Skrevet 14. juli 2017 På 13.7.2017 den 16.32, MammantilNurket skrev: Herr Sønn (4 år) har sluttet med bleie. Han bråsluttet 2-3 uker siden og har ikke hatt, bank i bordet, et eneste uhell. Har vært på truseshopping i dag og kommet frem til at barnet har rundt 25 truser (både briefs og boxere) i ulike farger og mønstre. Er det passe?? Er jo fint at han kan velge litt også, og han går jo absolutt ikke "tom" for rent undertøy - har allergi mot å ikke være à jour med klesvask 😂😂 Har selv ikke anelse om hvor mange truser jeg har ... Hvis han ikke har uhell (ikke så rart når han ikke slutter før han er fire...) og du vasker klær normalt ofte så er jo det mer enn nok. Gutta mine vil ikke ha annet enn boxere, truser likte de aldri. Anonymkode: bf986...d1a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #21 Skrevet 14. juli 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er veldig individuelt når de slutter, og det er ikke lenger uvanlig at spesielt gutter er fylt 4 før det skjer. Ingen krise det. Bleiebarn på stor avdeling er helt vanlig. Anonymkode: d5159...8e9 Helt vanlig er det vel ikke akkurat. Det er de med ekstra utfordringer eller late foreldre som slutter såpass sent. At det blir mer og mer vanlig at barn går med bleie er jo bare trist, siden det skyldes at foreldre ikke gidder hjelpe barna å slutte. Barn gikk ikke med bleie til 4 årsalder før. Anonymkode: bf986...d1a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #22 Skrevet 14. juli 2017 17 timer siden, MammantilNurket skrev: Stort mangfold innenfor normalen her. Noen barn er tidlig ute og noen er litt tregere. Akkurat som hos oss voksne: noen er ganske kjappe i topplokket, mens andre er ganske trege og skriver teite kommentarer på DiB 😊😊 Ja, det er jo du et godt eksempel på. Anonymkode: bf986...d1a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #23 Skrevet 14. juli 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt vanlig er det vel ikke akkurat. Det er de med ekstra utfordringer eller late foreldre som slutter såpass sent. At det blir mer og mer vanlig at barn går med bleie er jo bare trist, siden det skyldes at foreldre ikke gidder hjelpe barna å slutte. Barn gikk ikke med bleie til 4 årsalder før. Anonymkode: bf986...d1a Det er helt vanlig i de barnehagene vi har brukt i alle fall. Stellebord på stor avdeling og flere av barnas hyller har bleier og våtservietter. Da mitt barn gikk over på stor avdeling var de 7 i kullet som flyttet over samtidig, og kun 1 av dem hadde sluttet med bleie. Ser ikke helt hva som er trist med det, eller hvorfor det plager deg sånn. Det handler nok mer om at foreldre ikke vil tvinge barna til å slutte før de er klare, enn at de ikke gidder å hjelpe dem. Anonymkode: d5159...8e9
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #24 Skrevet 14. juli 2017 Å bruke bleier som 4åring er et skandinavisk fenomen. I andre land slutter man som regel som 2åring på dagtid. At en funksjonsfrisk 4-åring bruker bleier, er direkte vemmelig, og grenser mot omsorgssvikt. Anonymkode: e53cc...54a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #25 Skrevet 14. juli 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er helt vanlig i de barnehagene vi har brukt i alle fall. Stellebord på stor avdeling og flere av barnas hyller har bleier og våtservietter. Da mitt barn gikk over på stor avdeling var de 7 i kullet som flyttet over samtidig, og kun 1 av dem hadde sluttet med bleie. Ser ikke helt hva som er trist med det, eller hvorfor det plager deg sånn. Det handler nok mer om at foreldre ikke vil tvinge barna til å slutte før de er klare, enn at de ikke gidder å hjelpe dem. Anonymkode: d5159...8e9 Det er feil. Har ikke noe med tvang å gjøre. Hvorfor er barn i andre land klare før da, eller hvorfor var barn i Norge klare tidligere før? Ingen bhg jeg kjenner til har stellebord på storebarn. Og det er en del. De eneste barna jeg vet om som gikk med bleier til over 4 års alder hadde ekstra utfordringer, og noen late foreldre rett og slett. Har hørt, mamma jeg må tisse, og mamma som svarer, du har jo bleie tiss i den🙄 Anonymkode: bf986...d1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå