Gå til innhold

Nettdating - de er overvektige og gamle.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i min aldersgruppe, derfor blir vi matchet.

De aller fleste er tjukke og ser veldig gamle ut. Jeg er midt på 40-tallet og blir matchet med pluss minus 10 år. Jeg har justert alder til max 48 på mennene, men det er fremdeles langt mellom mennene jeg finner attraktive. 

Det er rett før jeg justerer maxalder på mennene til langt unna min, men er redd for å gå glipp av den ene kjekke. Vil egentlig møte en på min alder, men de ser jo ikke ut 🤔

Anonymkode: 32c56...ecf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke akkurat kremen som er igjen når man kommer i den aldren :kari:

Anonymkode: f7aa2...5dc

Skrevet

Føler det på samme måte. Er selv 39 år, men de fleste tror jeg er mye yngre. Jeg er nok og ganske ungdommelig av meg. Og de jeg møter, ser ut som gamle gubber, og de vil bare sitte i sofaen og se på film. De ønsker en dame som skal lage mat, gjøre husarbeid, og ha sex med de.

Jeg vurderer jo og bare finne meg, en yngre elsker.

Anonymkode: 324f0...223

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det mange som skiller seg i denne alderen da. Så man skulle tro det var noen bra single menn på denne alderen. Det er jo bra single damer på den alderen.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Føler det på samme måte. Er selv 39 år, men de fleste tror jeg er mye yngre. Jeg er nok og ganske ungdommelig av meg. Og de jeg møter, ser ut som gamle gubber, og de vil bare sitte i sofaen og se på film. De ønsker en dame som skal lage mat, gjøre husarbeid, og ha sex med de.

Jeg vurderer jo og bare finne meg, en yngre elsker.

Å herregud, du sier det mye bedre enn meg 😂 

Jeg turde ikke si så mye i hovedinnlegget I fare for å bli høvlet ned. Jeg ser nok bra ut, og er helt annerledes enn mine venninner. Mennene deres er gamle gubber, så de kan ta det helt rolig, jeg er ikke ute etter mennene deres.

Men jeg ser alle ulempene med en mye yngre mann, så jeg håper på et mirakel.

hi

Skrevet

De er gamle fordi alle datingsider tviholder på å favorisere det gamle kjønnsrollemønsteret om at mannen må være eldre enn kvinnen.

Jeg er bikket 45, har satt alder på menn 36-46 - likevel får jeg masse matcher som her mellom 55 og 60. Disse mennene søker som regel kvinner som er 30 - 5 år yngre enn seg selv. Noen skal til og med ha kvinner som er minst 10-15 år yngre, og da er jeg for gammel for dem ;) Det blir jo bare morsomt når man ser "Mann, 54, har barn, ønsker ikke flere barn, søker kvinne for langvarig forhold med kvinne 25-36". Gjerne da en bleikfeit mann uten noen som helst sjarm hverken på bilder eller i profiltekst, og heller ikke særlig rik på materielle verdier. Slike blir blokkert av meg, uten unntak.

Jeg ønsker meg en mann på min alder +/- 5 år. Men øker jeg mitt preferansekriterie på alder så får jeg plutselig opp menn på opp til 70 år.

Det er bare å innse det, alle disse sidene er først og fremst lagt opp for å tiltrekke seg menn. Det er langt flere menn enn kvinner på disse sidene, og de må ha en profil som gir menn det de fantaserer om.

Men, det finnes flotte menn også i riktig alder, problemet er bare å finne den riktige, og ikke en dust som er ute etter en pyntedukke som er 20-25 år yngre ;)

Anonymkode: ead50...9a1

Skrevet (endret)

.

Endret av Søte Satan
a
Skrevet

Å hjelp, det er altså sånn at menn på 45 setter maxgrensen på alder til dama til 35? Derfor matches jeg bare med tjukkingen 😣

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å hjelp, det er altså sånn at menn på 45 setter maxgrensen på alder til dama til 35? Derfor matches jeg bare med tjukkingen 😣

Det er selvfølgelig individuelt, men det er overraskende mange som mener dama må være en god del yngre. Men jeg synes det er helt greit å se også. En mann på f.eks. 48 som søker kvinner mellom 20 og 45 har jeg lite tilfelles med. En mann på nesten 50 år som kunne tenke seg å være sammen med en 20-åring er ikke min type mann. Så jeg tenker det er helt greit at de viser det.

En annen på 48 kan kanskje sette alder til 28-48, men fremdeles så blir det turnoff når en mann søker etter eller håper på å få napp av en på 28.

Men igjen - det finnes gode og kjekke og trente menn på vår alder som også søker damer på noenlunde samme alder også, det er bare færre av dem. Men vi trenger jo bare én for at det skal klaffe - den riktige ;)

Skrevet

Så alder og attraktivitet er det viktigste? Uten det på plass, ingen håp om kontakt? Profilteksten gir da en langt bedre pekepinn om hva som bor i en match? Trudde jeg, da...

Anonymkode: 59835...00e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så alder og attraktivitet er det viktigste? Uten det på plass, ingen håp om kontakt? Profilteksten gir da en langt bedre pekepinn om hva som bor i en match? Trudde jeg, da...

Anonymkode: 59835...00e

Nei, alder er ikke det viktigste. Hva som er attraktivt kommer også helt an på øyet som ser. Jeg tenner absolutt ikke på overvektige menn, det er ikke noe jeg får gjort noe med, det er mitt tenningsmønster. Men utover det så er det veldig mye forskjellig som kan være attraktivt. De som kalles klassisk pene er som regel ikke de jeg faller for. Men skal jeg ha et forhold til en mann så må han definitivt være attraktiv i mine øyne og være en mann jeg kan tenne på. Uten tenning og sex blir det bare et platonisk forhold, og det er ikke derfor jeg er på en dateside.

Jeg svarte over, og nevnte der profilteksten som noe som er viktig. Pussig nok så er det svært mange av de jeg ikke tiltrekkes av fysisk har også veldig dårlige profiltekster. Jeg faller f.eks. ikke for en mann som skriver ingenting eller lite om seg selv, men en lang avhandling om hvordan drømmedama hans er.

Nettdating er dessverre en ganske overfladisk arena. Men på en måte ikke særlig anderledes enn å gå ut på byen. Førsteinntrykket man får av noen avgjør vi ubevisst på få sekunder, også om vi møter noen i det virkelig liv. Vi tolker utseende, uttrykk i øynene, kroppsholdning m.m. Det er færre faktorer man har å bedømme på nettdating, men det er likevel mye av det samme. Nettdating er dessverre ikke et godt sted å være for de som ikke kan å uttrykke seg skriftlig. Trenger ikke skrive perfekt, men de må kunne uttrykke seg ordentlig. Det er jo kun det skriftlige man har å vurdere ut fra i tillegg til bildene vedkommende har.

Skrevet

Jeg er 45 og møtte en på 42 fra nettet for 2 mnd siden. Har aldri kost meg så mye før, på alle plan. Han er gentleman og frekk på samme tid. Og et syn for øyet. 

Så det finnes håp 😊

Anonymkode: 19401...22e

Skrevet

Det er vel bare å finne seg en yngre mann da. 😉

Jeg er 39, mannen 34, og vi har vært sammen i snart ti år. 

De fleste venninnene mine har menn/samboere som er eldre, fra 44-49 år gamle. Jeg ser jo tydelig forskjell på interesser og aktivitetsnivå mellom dem og min mann. Ikke at det er feil, men det er helt klart at han og hans aldre passer bedre for meg, enn de andre mennene. Og det betyr jo bare at jeg har valgt rett mann for MEG (og mine venninner for seg).  

Anonymkode: 040e6...95d

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

I helga falt jeg for en på 48, og han er bare krem!

Anonymkode: 3c106...405

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det mange som skiller seg i denne alderen da. Så man skulle tro det var noen bra single menn på denne alderen. Det er jo bra single damer på den alderen.

De skiller seg ikke for å få ei ny voksen dame med meninger og livserfaring, de skiller seg for å pule på folk de kan føle seg karslige med, dvs enkle damer på 25.

Anonymkode: 43645...99a

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De skiller seg ikke for å få ei ny voksen dame med meninger og livserfaring, de skiller seg for å pule på folk de kan føle seg karslige med, dvs enkle damer på 25.

Anonymkode: 43645...99a

Så du mener at det er ingen menn i 40-årene som skiller seg fordi kona er utro, fordi de har holdt sammen for barnas skyld og barna har vokst, fordi kona har dratt, begynt med psykisk terror eller fysisk vold, driter fullstendig i hvordan hun ser ut (og da snakker jeg dårlig hygiene, evig joggebukse, fett hår og 100 kilo), drikker osv? Du har noe forenklet syn på menn generelt. For øvrig, ikke alle damer på 25 er enkle.

Anonymkode: d9b9d...5fc

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

De er gamle fordi alle datingsider tviholder på å favorisere det gamle kjønnsrollemønsteret om at mannen må være eldre enn kvinnen.

Jeg er bikket 45, har satt alder på menn 36-46 - likevel får jeg masse matcher som her mellom 55 og 60. Disse mennene søker som regel kvinner som er 30 - 5 år yngre enn seg selv. Noen skal til og med ha kvinner som er minst 10-15 år yngre, og da er jeg for gammel for dem ;) Det blir jo bare morsomt når man ser "Mann, 54, har barn, ønsker ikke flere barn, søker kvinne for langvarig forhold med kvinne 25-36". Gjerne da en bleikfeit mann uten noen som helst sjarm hverken på bilder eller i profiltekst, og heller ikke særlig rik på materielle verdier. Slike blir blokkert av meg, uten unntak.

Jeg ønsker meg en mann på min alder +/- 5 år. Men øker jeg mitt preferansekriterie på alder så får jeg plutselig opp menn på opp til 70 år.

Det er bare å innse det, alle disse sidene er først og fremst lagt opp for å tiltrekke seg menn. Det er langt flere menn enn kvinner på disse sidene, og de må ha en profil som gir menn det de fantaserer om.

Men, det finnes flotte menn også i riktig alder, problemet er bare å finne den riktige, og ikke en dust som er ute etter en pyntedukke som er 20-25 år yngre ;)

Du er bikket 45 og har satt alder på menn fra 36-46, og så synes du det er rart at menn på datingsider "til og med vil ha kvinner som er 10-15 år yngre enn dem"? 

Anonymkode: 31be7...172

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er bikket 45 og har satt alder på menn fra 36-46, og så synes du det er rart at menn på datingsider "til og med vil ha kvinner som er 10-15 år yngre enn dem"? 

Det tenkte jeg på også. Hun er like "ille som hun mener menn er, men selvinnsikt står nok ikke først når det kommer til hennes egenskaper. 

Anonymkode: 346b4...0be

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

I helga falt jeg for en på 48, og han er bare krem!

Anonymkode: 3c106...405

Jeg har også sett noen få snaxy menn på mellom 50 og 60 (er selv 35). Er for øvrig så utsultet på sex nå (er gift med en som viste seg å være aseksuell), at jeg ikke hadde takket nei til en kjekk mann på 55. Alder i seg selv er ikke noe problem. Men hvis mannen er kraftig overvektig, vil dette sette en stopper for sexlivet. Dessverre. Og da snakker jeg ikke om "bamsete" utseende med 5-10 kilo ekstra, men skikkelig overvektig. Jeg er selv 170 cm og 64 kilo, og ønsker å ha en partner som er normalvektig. Ikke bare på grunn av tiltrekningen, men også interesser. Jeg er interessert i dans, turer på fjellet og aktiv livsstil. Noe som ikke lar seg kombinere med en vekt på 120 kilo og tilhørende dårlige lunger og vonde knær.

Anonymkode: d9b9d...5fc

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når hun fremdeles får tilbud om menn på over 50, og endrer hun alderen oppover, får hun dem enda eldre, da forstår jeg hvorfor hun gjør det.

Anonymkode: 300d5...707

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når hun fremdeles får tilbud om menn på over 50, og endrer hun alderen oppover, får hun dem enda eldre, da forstår jeg hvorfor hun gjør det.

Anonymkode: 300d5...707

Hun er bikket (dvs er i alle fall over) 45, og ønsker ikke svar fra menn på over 50 (!)  Selvsagt forstår jeg hvorfor hun gjør det, det er ikke det. Men da burde man kanskje forstå hvorfor menn på 35 ikke nødvendigvis ønsker seg damer på 45 heller...?

Skrevet

Slik du beskriver det er det noe rart med programmeringen. Den gangen jeg drev med nettdating fikk jeg opp treff som i stor grad oppfylte de kravene jeg og han hadde stilt, men jeg fikk også opp de mennene som hadde vist interesse for min profil så vidt jeg husker. Kanskje det er noe likende med den siden du bruker?

Anonymkode: 586d0...801

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg ikke skrev noe om er at jeg i profilteksten forklarer hvorfor jeg har satt alderen som jeg har gjort på det man må svare på som søkeområde, ergo åpner jeg for menn på min alder og også eldre. Men jeg gidder ikke å få masse menn på over 60 år og opp mot 70 år som tar kontakt med meg fordi en eller annen allgoritme er utarbeidet av en eller annen som fremdelse kjører eldgammelt kjønnsrolledeling som har bestemt at som kvinne skal jeg være interessert i menn som er opp til 25 år eldre enn meg. Alderen jeg har satt er kun satt for å utelukke de som er langt, langt over det som er interessant alder for meg. Jeg får uansett ikke opp menn yngre enn 39 år, selv med den avgrensningen (noe som er helt greit fordi jeg ikke er interessert i de fleste av dem uansett), så selv der er det skjevdeling mtp. hvilken alder menn kvinner tildeles på slike datesider.

Forskjellen mellom meg og de mennene er at når de søker så unge damer, da får de også opp enda yngre damer som alternativ, men svært få som går over den alderen de selv har satt som maks.

Jeg ser at den setningen som du viser til ikke er tydelig nok. Men poenget var at mange menn søker kvinner som ikke skal være nærmere dem selv i alder enn minst 10-15 år yngre, helst mer. Når en mann har satt som maksalder 10-15 år yngre enn seg selv, og kanskje søker helt ned i 30 år yngre damer, da er det ikke menn som er attraktive for meg. Det er stor forskjell på å søke etter en mann som er fra 10 år yngre og til egen alger (selv om jeg egentlig ikke gjør det en gang) og det å søke etter kvinner som er minimum 10-15 år yngre, helst enda yngre.

Likestilling har det vært snakk om på forumet i det siste - ikke i nettdateverden ;)

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik du beskriver det er det noe rart med programmeringen. Den gangen jeg drev med nettdating fikk jeg opp treff som i stor grad oppfylte de kravene jeg og han hadde stilt, men jeg fikk også opp de mennene som hadde vist interesse for min profil så vidt jeg husker. Kanskje det er noe likende med den siden du bruker?

Anonymkode: 586d0...801

Nei, det er en skjevdeling mtp. alder, det har også siden selv innrømmet. Kvinner blir tilbydt noen menn på samme alder, ytterst få yngre (to år yngre eller mer er visstnok veldig dårlig match iflg. dem)  og aller mest eldre menn. Motsatt med menn. Slik det er i dag tilbyr deg meg en hel masse menn på mellom 55 og 60 år, endrer jeg mitt søkekriterie så tilbyr de meg menn opptil 70. Og dette er forbedring, de var verre tidligere, da fikk kvinner menn som var 25-30 år på listen sin også.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er en skjevdeling mtp. alder, det har også siden selv innrømmet. Kvinner blir tilbydt noen menn på samme alder, ytterst få yngre (to år yngre eller mer er visstnok veldig dårlig match iflg. dem)  og aller mest eldre menn. Motsatt med menn. Slik det er i dag tilbyr deg meg en hel masse menn på mellom 55 og 60 år, endrer jeg mitt søkekriterie så tilbyr de meg menn opptil 70. Og dette er forbedring, de var verre tidligere, da fikk kvinner menn som var 25-30 år på listen sin også.

Jeg fatter ikke hvilke side du bruker. Jeg brukte sukker og møteplassen, og fikk kun match med de som er innenfor min definerte aldersgruppe. Jeg søkte på 7 år yngre og 7 år eldre, og jeg fikk mange treff med både eldre og yngre innenfor mitt aldersspenn. De gangene jeg fikk opp menn som er eldre enn 7 år så var det fordi de hadde sett på min profil, men da fikk jeg også beskjed om at de var utenfor mitt filter. 

Anonymkode: 346b4...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...