Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #26 Skrevet 11. juli 2017 SYMPTOMER PÅ HODESKADER Psykisk uro Balanseforstyrrelser Hukommelsestap Lammelser Hodepine Kvalme Brekninger Fallende/langsom og kraftig puls Stigende/høyt blodtrykk Høyere kroppstemperatur Kaldsvetting Rødmussa/tørr hud i ansiktet Blekhet Brudd på hodeskallen Uregelmessig, ofte snorkende respirasjon En stor og en liten pupille Den store pupillen er lysstiv/reagerer ikke på lys Bevisstløshet Koma Anonymkode: b5317...8ca
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #27 Skrevet 11. juli 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan har det gått i dag? Anonymkode: b012b...e4c Det første han gjorde når han sto opp var å kaste opp å har gjort det en del i dag.Han sier av og til at han har vondt i hodet men føler meg rolig nå på at han bare er syk å at det ikke er noe mer alvorlig.Han har hatt feber i dag å reagerer med å kaste opp når han spiser mat så tror bare han er syk heldigvis. Anonymkode: d20b6...a97
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #28 Skrevet 11. juli 2017 Synes fortsatt at det er veldig uansvarlig å bare få beskjed om å gi han paracet når han skriker om natten fordi han har vondt i hodet når de vet at han kastet opp på dagen,ikke var i form og hadde slått hodet bare noen dager før. Men denne gangen ser det heldigvis ut som det går bra. Anonymkode: d20b6...a97
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #29 Skrevet 11. juli 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det første han gjorde når han sto opp var å kaste opp å har gjort det en del i dag.Han sier av og til at han har vondt i hodet men føler meg rolig nå på at han bare er syk å at det ikke er noe mer alvorlig.Han har hatt feber i dag å reagerer med å kaste opp når han spiser mat så tror bare han er syk heldigvis. Anonymkode: d20b6...a97 Håper han bare er syk med oppkastsyken, da er han i full fart igjen om få dager Men jeg er helt enig med anonym a97 at det var uansvarlig med den historien å ikke sjekke gutten din nærmere. Anonymkode: b012b...e4c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #30 Skrevet 11. juli 2017 Jeg hadde ikke tatt sjansen på at ting "går bra" når det gjelder et lite barn. Jeg hadde ringt legevakten igjen, og sagt at jeg var bekymret. Anonymkode: df584...ed5
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #31 Skrevet 11. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke tatt sjansen på at ting "går bra" når det gjelder et lite barn. Jeg hadde ringt legevakten igjen, og sagt at jeg var bekymret. Anonymkode: df584...ed5 Legevakten vet at jeg var veldig bekymret å de mente jo egentlig at han burde vært på sykehuset for å sjekke han,men sykehuset mente det ikke var nødvendig. Anonymkode: d20b6...a97
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #32 Skrevet 11. juli 2017 Herlighet så tafatte enkelte er... Dra til legevakten og krev henvisning til sykehus for sjekk av blødninger eller brudd! Hvis det er en av disse kan du ende opp med at barnet faller i koma eller dør. Sykehusene vil alltid prøve å ha minst mulig pasienter som ikke er synlig kritiske eller på venteliste, men dette er et såpass alvorlig tilfelle som burde vært utredet snarest! Anonymkode: 319ba...ab7
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #33 Skrevet 11. juli 2017 Mulig sykehuspersonalet har bedre rutiner på dette enn dere altså. Kanskje han rett Iog slett har fått spysjuke. Anonymkode: 6785b...d5c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #34 Skrevet 11. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mulig sykehuspersonalet har bedre rutiner på dette enn dere altså. Kanskje han rett Iog slett har fått spysjuke. Anonymkode: 6785b...d5c Ja nå tror jeg at han bare har spysyke.Men jeg burde blitt tatt mer alvorlig når jeg trodde det kunne være hodeskade. Anonymkode: d20b6...a97
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #35 Skrevet 11. juli 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herlighet så tafatte enkelte er... Dra til legevakten og krev henvisning til sykehus for sjekk av blødninger eller brudd! Hvis det er en av disse kan du ende opp med at barnet faller i koma eller dør. Sykehusene vil alltid prøve å ha minst mulig pasienter som ikke er synlig kritiske eller på venteliste, men dette er et såpass alvorlig tilfelle som burde vært utredet snarest! Anonymkode: 319ba...ab7 Når sykehuset sier nei til at vi skal komme ned så er det ikke så mye jeg kan gjøre. Anonymkode: d20b6...a97
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #36 Skrevet 11. juli 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når sykehuset sier nei til at vi skal komme ned så er det ikke så mye jeg kan gjøre. Anonymkode: d20b6...a97 Både legevakten og du kunne stått på deres og krevd hjelp enten der eller et annet sykehus. Vi har også vært inn og ut av sykehus med barn før så det er stor forskjell på hvor seriøst de tar det hvis foreldrene selv bare tar lett på og sier at det helt sikkert bare er litt annen sykdom. Hvis de sier at det sikkert ikke noe alvorlig kontra vi er ikke kvalifiserte til å gjette på hvorfor barnet vårt reagerer slik, men vi mistenker alvorlig sykdom/skade, så sier det seg selv hva sykehuset velger å gjøre i de ulike tilfellene. Hvis ett av mine barn hadde slått hodet sitt slikt, spydd, klaget over hodepine og fått feber ville jeg definitivt IKKE bare satt meg ned på et forum og spurt om jeg burde tatt med barnet til lege. Da ville legevakta vært første stedet for deretter å krevd en røntgen av hodet. Blødninger kan bygge seg opp over flere dager. https://nhi.no/forstehjelp/akuttmedisin/hode-og-rygg/hodeskader-og-hjernerystelse/ Barnet ditt hører nok til under delen "komplikasjoner". NHI er norsk helseinformasjon- et oppslagsverk for både helsepersonell og vanlige dødlige. Anonymkode: 319ba...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå