Gå til innhold

kontakte lege imorgen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

SYMPTOMER PÅ HODESKADER 
 

  • Psykisk uro   Balanseforstyrrelser   Hukommelsestap   Lammelser
  • Hodepine   Kvalme   Brekninger   Fallende/langsom og kraftig puls 
     
  • Stigende/høyt blodtrykk   Høyere kroppstemperatur   Kaldsvetting
  • Rødmussa/tørr hud i ansiktet   Blekhet   Brudd på hodeskallen 
     
  • Uregelmessig, ofte snorkende respirasjon   En stor og en liten pupille
  • Den store pupillen er lysstiv/reagerer ikke på lys   Bevisstløshet   Koma

Anonymkode: b5317...8ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan har det gått i dag?

Anonymkode: b012b...e4c

Det første han gjorde når han sto opp var å kaste opp å har gjort det en del i dag.Han sier av og til at han har vondt i hodet men føler meg rolig nå på at han bare er syk å at det ikke er noe mer alvorlig.Han har hatt feber i dag å reagerer med å kaste opp når han spiser mat så tror bare han er syk heldigvis.

Anonymkode: d20b6...a97

Skrevet

Synes fortsatt at det er veldig uansvarlig å bare få beskjed om å gi han paracet når han skriker om natten fordi han har vondt i hodet når de vet at han kastet opp på dagen,ikke var i form og hadde slått hodet bare noen dager før. Men denne gangen ser det heldigvis ut som det går bra.

Anonymkode: d20b6...a97

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det første han gjorde når han sto opp var å kaste opp å har gjort det en del i dag.Han sier av og til at han har vondt i hodet men føler meg rolig nå på at han bare er syk å at det ikke er noe mer alvorlig.Han har hatt feber i dag å reagerer med å kaste opp når han spiser mat så tror bare han er syk heldigvis.

Anonymkode: d20b6...a97

Håper han bare er syk med oppkastsyken, da er han i full fart igjen om få dager :)

Men jeg er helt enig med anonym a97 at det var uansvarlig med den historien å ikke sjekke gutten din nærmere.

 

Anonymkode: b012b...e4c

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen på at ting "går bra" når det gjelder et lite barn. 

Jeg hadde ringt legevakten igjen, og sagt at jeg var bekymret. 

Anonymkode: df584...ed5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke tatt sjansen på at ting "går bra" når det gjelder et lite barn. 

Jeg hadde ringt legevakten igjen, og sagt at jeg var bekymret. 

Anonymkode: df584...ed5

Legevakten vet at jeg var veldig bekymret å de mente jo egentlig at han burde vært på sykehuset for å sjekke han,men sykehuset mente det ikke var nødvendig.

Anonymkode: d20b6...a97

Skrevet

Herlighet så tafatte enkelte er... Dra til legevakten og krev henvisning til sykehus for sjekk av blødninger eller brudd! Hvis det er en av disse kan du ende opp med at barnet faller i koma eller dør. Sykehusene vil alltid prøve å ha minst mulig pasienter som ikke er synlig kritiske eller på venteliste, men dette er et såpass alvorlig tilfelle som burde vært utredet snarest! 

Anonymkode: 319ba...ab7

Skrevet

Mulig sykehuspersonalet har bedre rutiner på dette enn dere altså. Kanskje han rett Iog slett har fått spysjuke. 

Anonymkode: 6785b...d5c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig sykehuspersonalet har bedre rutiner på dette enn dere altså. Kanskje han rett Iog slett har fått spysjuke. 

Anonymkode: 6785b...d5c

Ja nå tror jeg at han bare har spysyke.Men jeg burde blitt tatt mer alvorlig når jeg trodde det kunne være hodeskade.

Anonymkode: d20b6...a97

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet så tafatte enkelte er... Dra til legevakten og krev henvisning til sykehus for sjekk av blødninger eller brudd! Hvis det er en av disse kan du ende opp med at barnet faller i koma eller dør. Sykehusene vil alltid prøve å ha minst mulig pasienter som ikke er synlig kritiske eller på venteliste, men dette er et såpass alvorlig tilfelle som burde vært utredet snarest! 

Anonymkode: 319ba...ab7

Når sykehuset sier nei til at vi skal komme ned så er det ikke så mye jeg kan gjøre.

Anonymkode: d20b6...a97

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når sykehuset sier nei til at vi skal komme ned så er det ikke så mye jeg kan gjøre.

Anonymkode: d20b6...a97

Både legevakten og du kunne stått på deres og krevd hjelp enten der eller et annet sykehus. 

Vi har også vært inn og ut av sykehus med barn før så det er stor forskjell på hvor seriøst de tar det hvis foreldrene selv bare tar lett på og sier at det helt sikkert bare er litt annen sykdom. Hvis de sier at det sikkert ikke noe alvorlig kontra vi er ikke kvalifiserte til å gjette på hvorfor barnet vårt reagerer slik, men vi mistenker alvorlig sykdom/skade, så sier det seg selv hva sykehuset velger å gjøre i de ulike tilfellene. 

Hvis ett av mine barn hadde slått hodet sitt slikt, spydd, klaget over hodepine og fått feber ville jeg definitivt IKKE bare satt meg ned på et forum og spurt om jeg burde tatt med barnet til lege. Da ville legevakta vært første stedet for deretter å krevd en røntgen av hodet. Blødninger kan bygge seg opp over flere dager.

https://nhi.no/forstehjelp/akuttmedisin/hode-og-rygg/hodeskader-og-hjernerystelse/

Barnet ditt hører nok til under delen "komplikasjoner". NHI er norsk helseinformasjon- et oppslagsverk for både helsepersonell og vanlige dødlige.

Anonymkode: 319ba...ab7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...