Gå til innhold

Har venninnen min rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

venninen du overdriver VELDIG

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett. Hilsen tidligere barnevernspedagog.

Anonymkode: 4c8da...add

Skrevet

Det vil alltid finnes unyansert folk som tolker f.eks "babyer skal ikke ligge alene å gråte" til at det er skadelig med 10 sekunders pause etc.

Det jeg syns er skremmende er at Studenter på studier som krever mye refleksjon ikke luker slike folk ut. Det MÅ jo være synlig i praksis og oppgåver de skriver.

Anonymkode: 7dfc8...66f

Skrevet

Er det bare meg som reagerer at en barnevernspedagog synes noe sånt er bekymringsverdig?? Herlighet altså hva skall til for at de familiene hun besøker ikke gjør bekymringsverdige ting?

Anonymkode: 8265e...a5d

Skrevet

Du, har du sett filmen om shaken baby syndrome fra Stine sofies stiftelse? Husker de viste den på helsestasjonen da eldste vat baby, og hvis jeg husker helt feil er det et uttalt poeng i den filmen at man skal gjøre akkurat slik du gjør. 

Jeg har ikke hatt gråtebabyer selv, men må noen ganger ta en time out for å ikke ta for hardt i en trassig fireåring. JEG tar 10 sek time-out, altså, ikke barnet. 

Anonymkode: 73d72...c62

Skrevet
På 10.7.2017 den 16.17, Anonym bruker skrev:

Hun har ikke barn selv og har ikke noe peiling på hvordan det er å stå der med en skrikende baby og en 3-åring alene! At du går ut og teller til ti og inn igjen viser at du har selvinnsikt og vet at nå har du fått nok og trenger en liten time-out. Det er så mye bedre enn en mamma som klikker, for det er det som er faren her. Har du noen som kan hjelpe deg litt? Kanskje venninnen din heller kan hjelpe enn å kritisere...

Anonymkode: cbd55...355

Enig! Dette måtte jeg selv av og til gjøre. Venninnen er helt på jordet.

Jeg tror at en del tilfeller av "shaken baby" kunne vært forebygget om jordmødre og helsesøstre hadde informert om at dette er helt OK å gjøre. Ellers ser jeg at hi heldigvis har fått mange gode råd her om hvordan håndtere situasjonen.

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, har du sett filmen om shaken baby syndrome fra Stine sofies stiftelse? Husker de viste den på helsestasjonen da eldste vat baby, og hvis jeg husker helt feil er det et uttalt poeng i den filmen at man skal gjøre akkurat slik du gjør. 

Jeg har ikke hatt gråtebabyer selv, men må noen ganger ta en time out for å ikke ta for hardt i en trassig fireåring. JEG tar 10 sek time-out, altså, ikke barnet. 

Hvis jeg IKKE husker feil. 

Skrevet
På 10.7.2017 den 12.08, Anonym bruker skrev:

Det er godt å høre at jeg ikke er helt på viddene. Ble veldig satt ut, og lei meg når hun mer eller mindre kjeftet på meg og kalte meg uansvarlig. 

Hun har ikke barn selv nei. 

Anonymkode: 004d5...9c6

Det er typisk folk som ikke har barn selv, de har ikke peiling. Hadde lett fortalt henne at hvis hun ikke kan legge jobben fra seg hjemme når hun er på besøk så får hun la være å komme til andre, normale, folk. 

Anonymkode: 00a57...519

Skrevet

Hun har ikke barn selv nei. Da forstår jeg. Ikke rart det er mye merkverdigheter og støy rundt barnevernet når man ansetter folk med så begrenset erfaring om barn spesielt og livet generelt...

Skrevet

Det er da bedre at du tar deg en pause, roer uværet i deg selv, for så å ta opp barnet igjen..

Enn å fortsette til desperasjonen tar deg og hive barnet ut vinduet? For det kan faktisk skje... Du er flink som har selvinnstinktet til å ta den pausen du trenger og fortjener. Stå på :) 

Skrevet

Jeg er også barnevernspedagog, og småbarnsmor. Det du gjør er bra. Du er reflektert og moden fordi du forstår at barnet ikke tar skade av å ligge alene litt så du kan fungere som mor. Venninnen din er helt på jordet, og tipper det lommer av at hun ikke har barn og livserfaring nok. Jeg ville synes dette var helt greit før jeg ble barnevernspedagog og mor. Det sier seg selv at det er bedre enn en mor som bryter sammen. 

Anonymkode: 79274...2ab

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er også barnevernspedagog, og småbarnsmor. Det du gjør er bra. Du er reflektert og moden fordi du forstår at barnet ikke tar skade av å ligge alene litt så du kan fungere som mor. Venninnen din er helt på jordet, og tipper det lommer av at hun ikke har barn og livserfaring nok. Jeg ville synes dette var helt greit før jeg ble barnevernspedagog og mor. Det sier seg selv at det er bedre enn en mor som bryter sammen. 

Kommer av

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...