Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #26 Skrevet 5. juli 2017 Siden dere har slitt i flere år så høres det ut som om at ungen kan stå opp selv og ordne ser mat ol. slik at du kan sove utpå. Anonymkode: d7b79...e6f
SharonNeedles Skrevet 5. juli 2017 #27 Skrevet 5. juli 2017 Vi sover kun hos mine foreldre for svigers bor veldig nærme. Her har det vært fast rituale så lenge sønnen vår har klart å gå. Rett inn til mormor og morfar så lenge ikke morfar allerede er oppe. Da koser de seg sammen. Pålegg uten brød, is før kl 09 og tegnefilm. Mormor sover lengre.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #28 Skrevet 5. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Siden dere har slitt i flere år så høres det ut som om at ungen kan stå opp selv og ordne ser mat ol. slik at du kan sove utpå. Anonymkode: d7b79...e6f Nei, dessverre. Vi har et barn med spesielle behov. Anonymkode: c1cf9...444
Husbygger Skrevet 5. juli 2017 #29 Skrevet 5. juli 2017 Nei, det har vært dårlig med hjelp på alle måter. Før når vi overnattet hos mamma og pappa så sa mamma at ungene bare kunne stå opp, så skulle hun ta de. Tanken var nok god den, men når hun ikke våknet av de så var det jeg som måtte ta de uansett. For når hun endelig sto opp så måtte hun jo ut å ta seg en røyk osv. Og da var jeg jo allerede våken, så det var ikke mye hjelp i de nei. Svigers har aldri vært sånn som har tilbudt seg å ta ungene, så jeg har stått opp med de der også. Når midterste ikke sov rundt før han var 4.5 år, så var jeg ganske så sliten ja.
tante grusom master of law Skrevet 5. juli 2017 #30 Skrevet 5. juli 2017 Hvis dere er slitne, hvorfor sover dere ikke på skift? Det gjorde vi da barna sto opp kl 5. Mannen sto opp med dem og vekket meg kl 8. Da gikk han og la seg et par timer til.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #31 Skrevet 5. juli 2017 23 minutter siden, tante grusom master of law skrev: Hvis dere er slitne, hvorfor sover dere ikke på skift? Det gjorde vi da barna sto opp kl 5. Mannen sto opp med dem og vekket meg kl 8. Da gikk han og la seg et par timer til. Det gjør vi og, føler det er det eneste som funker. Å få en hel natts søvn er bare å glemme foreløpig, så vi praktiserer "sov når du kan". Vi er ganske ofte på overnattingsbesøk hos svigers, da har ofte svigermor tatt over når hun står opp, vanligvis i 7-8-tiden. Da får vi sove så lenge vi vil etter det, noe som hjelper veldig. Jeg hadde ikke bedt dem om å stå opp midt på natten for å ta over. De har dog hatt eldste på overnatting noen ganger, og da våkner han jo også tidlig. Selv når nattevåkingen sto på som verst har vi klart å holde oss gående med hvert vårt "skift", sovet på forskjellige rom og sovet på dagen når det er mulighet for det. Vi eller barna har aldri overnattet hos mine foreldre, så de har ikke bidratt med avlaste på natten, men de har ofte vært barnevakt på dagtid, i ca 1-3 timer. Da får vi også hentet oss inn, enten om det gjelder søvn, husvask eller alenetid. Anonymkode: 08acc...468
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #32 Skrevet 5. juli 2017 Nei, det har aldri skjedd og nå er de så store at de ordner seg selv noen timer alene. Når det kommer til leggerutiner osv for barn. Jeg har 3 og de er forskjellige alle sammen. Den ene våknet 5 i mange år, nå er han oppe 7. Legger han seg senere sover han ikke lengre, men blir bare sur. Slik er det fremdeles, han er 11. Søvn er vanskelig med små barn! Hi, spør om hjelp eller del ansvaret med mannen. Legg deg tidlig, ta en middagslur, hva som helst for å kunne stå ut disse vanskelige årene. Og husk, det blir bedre! Anonymkode: 185ee...5cb
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #33 Skrevet 5. juli 2017 Nei, de sto aldri opp med dem eller avlaster på natta på noen måte, men de passet dem av og til noen timer på dagen slik at vi kunne sove da. Anonymkode: 1cb02...f7e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #34 Skrevet 5. juli 2017 3 timer siden, tante grusom master of law skrev: Hvis dere er slitne, hvorfor sover dere ikke på skift? Det gjorde vi da barna sto opp kl 5. Mannen sto opp med dem og vekket meg kl 8. Da gikk han og la seg et par timer til. Det gjør vi når vi kan, men det hadde hjulpet godt på om flere kunne avlaste oss. hi Anonymkode: c1cf9...444
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #35 Skrevet 5. juli 2017 Mora mi våknet med førstemann da han var baby. Nå er hun en kronisk sykdom som innebærer at hum har behov for mye søvn og da sover hun og jeg unner henne det. Faren min våkner tidligere men han våkner rundt kl 8 og mine barn våkner kl 7. Siden tredjemann våkner kl 6 og mannen tar ham da så overtar han også de to større barna og lager frokost. Anonymkode: 2de8b...ae9
Snøfnugget Skrevet 5. juli 2017 #36 Skrevet 5. juli 2017 Svigers gjør ikke det men de er som regel oppe 8-9 uansett. Min far gjør det ikke, men min mor som er morgenfugl står gjerne opp med barna. Våre står stort sett opp mellom halv 6 og 7
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #37 Skrevet 5. juli 2017 Mine foreldre har aldri gjort det, jeg har 4 barn. Svigers har alltid gjort det når de er på besøk, eller vi er på besøk der. De er helt fantastiske og stiller mye opp! Er så glad barna mine har slike besteforeldre. Mine foreldre kunne ikke brydd seg mindre om barna mine. Barna til mine to søsken derimot (de har en hver) forguder de, og de står alltid opp med dem når de er på besøk. Hvorfor det er sånn aner jeg ikke. Min mor har gått rundt og sagt til folk at hun hjalp meg mye med nr 2, som hadde kolikk, og barnefar jobbet borte da. Sannheten er at hun var hos meg kanskje 3 dager da 😂 Har sagt til meg selv at når mine barn får barn så skal jeg virkelig stille opp både for barnebarna og barna mine! Anonymkode: b154d...8c9
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #38 Skrevet 6. juli 2017 Nope! Her har vi vært på ferier/helgeturer med både mine foreldre og svigers og det er ingen som tar seg av sønnen min om morgenen enn oss selv. Han sover stort sett til 7:30-8:30, noe som ikke er veldig sent. De kunne fint stått opp med han og kledd på, gitt han frokost en gang i blant. Skulle gjerne ha sovet til 9-10 en gang igjen. Husker ikke hvordan det var. Årevis siden. Sønnen vår er 2,5 år. Ingen av de vil heller ikke sitte barnevakt hjemme hos oss, som er veldig vanskelig å forholde seg til. Da må de jo levere han tilbake innen sengetid kl 19. Får hverken gått på kino eller gått ut for å spise på da. Bortkastet!! Anonymkode: 928fb...773
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #39 Skrevet 6. juli 2017 Svigermor tar de 😍 mamma er så glad i å sitte opp om kveldene selv at hun er trøttest av alle om morgenen.,, Anonymkode: 8f1f5...895
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #40 Skrevet 7. juli 2017 er vel ikke riktig heller, er jo foreldrene sine din jobb Anonymkode: 33fce...306
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #41 Skrevet 7. juli 2017 Nei tilbyr seg aldri og vet godt at vi er slitne. Ikke bare det, men svigers ligger ofte og sover til kl 11 mens vi er oppe fra 6-7, det synes jeg er litt rart, særlig når de bare er her noen dager på besøk. Tilbyr seg heller ikke å ha ungene alene, sitte barnevakt eller noe. Jeg savner alt dette skikkelig mye, både for vår og ungenes del. Svigers jeg snakker om da, har dessverre ikke egne foreldre lenger. Anonymkode: 1b99c...506
Lolitalolita Skrevet 7. juli 2017 #42 Skrevet 7. juli 2017 Vi bodde hos mamma og pappa da minste var ett år, og hun sov ikke særlig godt på natten/tiiiidlig morgen. Da ville pappa helst ha henne på deres rom så han slapp å irritere seg over det når hun sov på vårt rom 😎 det ble tre mnd med god søvn på mor og far, det. Svigerforeldrene sto også opp med dem da de var tidligere oppe og hadde behov for at en voksne var sammen med dem. Nå er de store nok til at de står opp selv ☺
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #43 Skrevet 8. juli 2017 På 5. juli 2017 den 10.48, Anonym bruker skrev: Nei, dessverre. Vi har et barn med spesielle behov. Anonymkode: c1cf9...444 Og det mener du ikke var relevant i hovedinnlegget...? Søk om kommunal avlastning, og slutt å sitte der og forvente at andre skal lese tankene dine. Anonymkode: 9a4cb...4a8
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #44 Skrevet 8. juli 2017 På 6. juli 2017 den 10.23, Anonym bruker skrev: Nope! Her har vi vært på ferier/helgeturer med både mine foreldre og svigers og det er ingen som tar seg av sønnen min om morgenen enn oss selv. Han sover stort sett til 7:30-8:30, noe som ikke er veldig sent. De kunne fint stått opp med han og kledd på, gitt han frokost en gang i blant. Skulle gjerne ha sovet til 9-10 en gang igjen. Husker ikke hvordan det var. Årevis siden. Sønnen vår er 2,5 år. Ingen av de vil heller ikke sitte barnevakt hjemme hos oss, som er veldig vanskelig å forholde seg til. Da må de jo levere han tilbake innen sengetid kl 19. Får hverken gått på kino eller gått ut for å spise på da. Bortkastet!! Anonymkode: 928fb...773 Du virker hjelpeløs. Be gubben ta annen hver dag i ferie eller helg. Lei en barnevakt og betal for det. Vips, problem solved. Anonymkode: 9a4cb...4a8
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #45 Skrevet 8. juli 2017 Jeg er alenemamma å hun tilbyr å stå opp med sønnen min nær vi overnatter hos foreldrene mine.Dessverre nekter sønnen min å stå opp med andre enn meg. Anonymkode: a23e2...a0d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #46 Skrevet 8. juli 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er alenemamma å hun tilbyr å stå opp med sønnen min nær vi overnatter hos foreldrene mine.Dessverre nekter sønnen min å stå opp med andre enn meg. Anonymkode: a23e2...a0d Og siden han er den som bestemmer hjemme hos dere, så blir det slik. Ser den. Anonymkode: 9a4cb...4a8
☆☆☆ Skrevet 8. juli 2017 #47 Skrevet 8. juli 2017 Vel, mitt problem når ungane er hjå foreldra mine er at mamma står opp grisetidlig og det vekker ungane. Dermed blir dei trøtte utover dagen. Vi overnattar aldri med mine foreldre, hjå svigers stod svigermor opp med dei då dei var mindre. Men klokka var jo gjerne både 8 og 9 før dei sjølvvåkna. No står dei opp sjølv og ser tv til resten er oppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå