Gå til innhold

Ikm uke 31


minera2011

Anbefalte innlegg

På 29.7.2017 den 8.50, AkkMa skrev:

Dette blir litt tullete, iom at jeg ligger i senga og venter på at svigerfar skal bli ferdig på badet så jeg kan ta en ny test i dag. Men da jeg så på testen jeg tok i går kveld nå synes jeg at jeg ser en svak strek. I et svakt øyeblikk kjøpte jeg Lloyds-tester fordi strimlene ligger igjen hjemme. Jeg hadde jo ikke tenkt å teste før mandag. 😬 Men jeg synes de testene er veldig vanskelige å tolke. Noen flere som synes de ser noe?

(Og ja, veit man verken bør se på de så lenge etterpå eller demontere, men fordi de er så vanskelige å lese av tror jeg nok den så slik ut igår også, men at jeg ikke så det skikkelig før nå i lyset)

Edit: Får ikke Tinypic til å funke.. 😒 noen andre sider som kan brukes?

 

Etter nye siden her bruker jeg laste rett inn på siden bilder. Trenger ikke tinypic

Anonymkode: bd98b...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 29 July 2017 at 9:12 AM, AkkMa said:

Ja, det er det. Det ble i hvert fall litt mer spennende å teste i dag enn jeg hadde forventa! 😬 Ferie med familie, altså. Vanskelig å luske seg rundt med glass og tester når huset er fullt av folk! Men prøver igjen om ikke så lenge, så får vi se. Kjipt at jeg var så gjerrig at jeg endte opp med disse testene jeg synes det er så vanskelig å tyde. 

Ååå, dette er spennende! Skulle du teste igjen idag? Jeg heier sånn på deg!

Jeg er alt mellom 6 og 9 dpo idag (superkjekt med PCO og dobbel uforutsigbarhet..), og har bestemt meg for å vente med å teste til søndag :o *we'll see* ;) 

Jeg tok blodprøve idag for å se om Letrozol har gitt meg eggløsning denne syklusen eller ikke. Tenker jo at det blir for dumt å begynne å teste før jeg i det hele tatt har fått svar på om jeg har hatt EL. Men tro meg - det er så vidt det går! Det er jo så spennende.
Plan: Hvis jeg har maks viljestyrke, så tester jeg søndag(11-15dpo). Hvis jeg har noe som helst viljestyrke, så tester jeg fredag(9-12dpo). Når det er sagt - hvis jeg får positivt svar på eggløsnings-blodprøva, så skal det mye til for at jeg ikke tester umiddelbart (onsdag(8-11dpo)). :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Solstråle92 said:

Og der kom mensen for meg også.. igjen😕  

:( dritt.

Ikke gi opp <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pco-prøver skrev:

:( dritt.

Ikke gi opp <3 

Prøver å holde motet oppe :) Jeg har som tidligere nevnt ustabil syklus, så denne gangen var visst el så tidlig at jeg ikke rakk å starte testingen.. mao - vi satte ikke inn noen aksjoner på riktig tidspunkt. Så skjønner at det ikke klaffet denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pco-prøver skrev:

Ååå, dette er spennende! Skulle du teste igjen idag? Jeg heier sånn på deg!

Jeg er alt mellom 6 og 9 dpo idag (superkjekt med PCO og dobbel uforutsigbarhet..), og har bestemt meg for å vente med å teste til søndag :o *we'll see* ;) 

Jeg tok blodprøve idag for å se om Letrozol har gitt meg eggløsning denne syklusen eller ikke. Tenker jo at det blir for dumt å begynne å teste før jeg i det hele tatt har fått svar på om jeg har hatt EL. Men tro meg - det er så vidt det går! Det er jo så spennende.
Plan: Hvis jeg har maks viljestyrke, så tester jeg søndag(11-15dpo). Hvis jeg har noe som helst viljestyrke, så tester jeg fredag(9-12dpo). Når det er sagt - hvis jeg får positivt svar på eggløsnings-blodprøva, så skal det mye til for at jeg ikke tester umiddelbart (onsdag(8-11dpo)). :D 

Å jada, det testes (jeg har en haug med billigstrimler fra ebay liggende)! Hehe, men det er nok mindre spennende enn de dumme testene fra Lloyds pharmacy ga inntrykk av, dessverre. :( Det er bare på dem jeg har fått noe som ligna to streker. Men - jeg trøster meg med at jeg er ca 8 dpo i dag, så det er fortsatt tidlig!

Skjønner at det er vanskelig å holde seg, jeg har som du skjønner *ingen* selvdisiplin. Men jeg skjønner jo også at det er greit å vente til svaret på blodprøva! Og jeg tror ingen her er annet enn veldig forståelsesfulle om du faller for fristelsen hvis det viser seg at du får positivt svar ;) Da må du holde oss oppdatert! Jeg er ikke så kjent med PCO, men hadde du tegn på el, eller kjente tegn (og sorry hvis jeg gjentar meg, ferie gjør noe med hodet..)? Håper virkelig du får positivt svar på onsdag, og at de neste testene vi tolker etter det er positive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til til dere som er over i neste runde. Håper på litt ordentlig sommer igjen i tida framover, sånn at dagene går fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Solstråle92 skrev:

Prøver å holde motet oppe :) Jeg har som tidligere nevnt ustabil syklus, så denne gangen var visst el så tidlig at jeg ikke rakk å starte testingen.. mao - vi satte ikke inn noen aksjoner på riktig tidspunkt. Så skjønner at det ikke klaffet denne gangen.

Kjipt at det ikke klaffet denne gangen, men dere får legge inn litt aksjer jevnt og trutt da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10dpo i dag. Røk på en test i morges selvsagt. Ser kanskje skygge. Men tror det bare er innbilning. Er på Clearblue. Selvsagt er jeg på ferie i nord-Norge på en liten plass og kan ikke bare gå for å kjøpe flere uren at hele bygda vet det...:/ får vente utålmodig på mens eller retur til Oslo hvor jeg kan kjøpe ny test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke noe denne mnd er jeg redd. Ingen el og mens forventet på lørdag så spennende å se om den dukker opp. Fått time til utredning og hjelp den 15 august.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troor jeg er 9 dpo i dag, og har hatt ganske vondt i magen de siste dagene. Mye murringer og veldig oppblåst. Har en haug med billigstrimler, så har testa en del allerede.. Veit ikke om jeg har såpass streksyn at den skyggen jeg synes jeg skimta i morges faktisk er der, eller om de *to* Lloyds pharmacy-testene jeg tok i helga var falske positive. Strekene kom opp etter tida begge gangene, men jeg har ikke opplevd at det har kommet strek på den måten før, uten at det har vært noe.. Det kan jo være at el var litt tidligere enn jeg trodde.. Lloyds pharmacy skal ha en sensitivtet ned i 10 mlu (eller hvordan man skriver det), mens de strimlene jeg bruker visst kan være litt mindre sensitive enn det som oppgis. Noen som har erfaringer med de testene?

Hm.. Jeg veit jeg bare må vente og se, men jeg er sååå utålmodig, og jeg har så lyst til at det skal klaffe snart at jeg ikke klarer å la være å spekulere litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kom mensen hos meg 🙁

Lykke til til dere som fremdeles venter, jeg krysser fingrene for at spiren sitter for dere! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.7.2017 at 6:31 PM, AkkMa said:

Å jada, det testes (jeg har en haug med billigstrimler fra ebay liggende)! Hehe, men det er nok mindre spennende enn de dumme testene fra Lloyds pharmacy ga inntrykk av, dessverre. :( Det er bare på dem jeg har fått noe som ligna to streker. Men - jeg trøster meg med at jeg er ca 8 dpo i dag, så det er fortsatt tidlig!

Skjønner at det er vanskelig å holde seg, jeg har som du skjønner *ingen* selvdisiplin. Men jeg skjønner jo også at det er greit å vente til svaret på blodprøva! Og jeg tror ingen her er annet enn veldig forståelsesfulle om du faller for fristelsen hvis det viser seg at du får positivt svar ;) Da må du holde oss oppdatert! Jeg er ikke så kjent med PCO, men hadde du tegn på el, eller kjente tegn (og sorry hvis jeg gjentar meg, ferie gjør noe med hodet..)? Håper virkelig du får positivt svar på onsdag, og at de neste testene vi tolker etter det er positive!

Hvordan har det gått? 😊 8dpo er tidlig ja, det kan fortsatt skje mye! Jeg har ei venninne som testa (svaaaaakt) positivt på 7dpo, men det tok nesten enda en uke før testene blei tydelige (hun er 20 uker på vei nå) :)  Nivåene er jo så forskjellige hos ulike kvinner, så det virker som det varierer en del på når testene faktisk blir positive. Jeg heier på deg!

Jeg fikk svar på blodprøvene igår. Det ser ut til at EL ikke har vært enda(jeg er cd31 nå), så det er veeeldig spesielt (men igjen = PCO). Tenker derfor at vi må prøve på nytt, med dobbel dose. Forrige mnd hadde jeg EL på cd35 og fikk positiv g-test 10dpo(mensen kom 3 dager seinere, og negativ test igjen.) Men det var ustimulert syklus, og denne gangen har jeg brukt Letrozol.. EL skulle vært cd21-24, men det har ikke funket. Gynekolog på ferie, så jeg får bare vente og se. Kanskje jeg får EL veldig veldig seint bare? Jeg håper det☺️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AkkMa skrev:

Der kom heksa to dager for tidlig. Og denne måneden har vi prøvd i et år :(

Det var trist å høre.... jeg er faktisk bare her inne å sniker fordi jeg håper dere som har prøvd lenge snart har lykken med dere. Jeg kan på ingen måte si at jeg forstår hvordan du har det, men det må være utrolig frustrerende! Jeg hadde troen på deg denne mnd, håper du lykkes neste gang!😊  Vet om flere som har slitt ett årig to før det gikk veien, du vet aldri når det skjer!😊

Anonymkode: d7b5d...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutes ago, AkkMa said:

Der kom heksa to dager for tidlig. Og denne måneden har vi prøvd i et år :(

Så dritt å høre, AkkMa😔 

Du har sikkert vært hos legen, men gå dit igjen, ta hormonprøver og få henvisning til gynekolog sånn at dere veit åssen det står til.. det er ofte ventetid, så bare bestill og så kan du jo bare avbestille om du ikke skulle trenge det? Kanskje det bare er et lite, riktig dytt som skal til? Uansett. Dette suger! Skulle sånn ønske det klaffet for dere denne mnd!

Jeg føler sånn med deg! Her har det ikke skjedd noe og kommer ikke til å skje heller denne mnd. Det er for mye kluss i kroppen. 😕 Null eggløsning, null symptomer (på eggløsning/graviditet) og dritlang syklus. Dette var med enkel dose letrozol. Hvorfor skal det være så vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, dere er vel søte!! 💛 

Huff, denne gangen håpa jeg nok litt mer enn jeg trodde. Det var liksom for mystisk med tre så tidlige tester med skyggestreker. 

Jeg var hos Fertilitetssenteret i Oslo tidligere i sommer og fikk vite at alt ser bra ut hos meg. Kjæresten min må også få sjekka, og nå er det ingen bønn lenger. Det som likevel gir litt håp er at vi jo fikk det til i desember, så vi veit at det er mulig (selv om det ikke gikk veien - da hadde vi vært foreldre omtrent nå 😥). Vi må nesten bare holde motet oppe og fortsette å prøve. 

Takk for svar og for at dere holder ut med litt sutring! Vi holder vel kanskje følge videre, og forhåpentligvis funker det snart for oss også! 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AkkMa skrev:

Der kom heksa to dager for tidlig. Og denne måneden har vi prøvd i et år :(

Så leit 👎 vet jo hvor frustrerende det er desto lenger tid det tar. Håper dere får god hjelp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her aner jeg ikke om el var tor/fre eller søndag, litt usikkert mtp litt senere målinger helgen før. Ikke mens i dag, men murringer natt til i går og i dag.. bruker vanligvis å spotte et par dager før mens, men ingenting nå. Har hatt to SA i uke 5 på kort tid, en mens i mellom, SA forrige syklus, tempen gikk opp til 37.1 i går morres og 37.0 i dag, men dette kan vel også skyldes dersom det er varmt i rommet? Har vært varme netter her nå. 

Negative strimler. Dersom el var søndagen er jeg redd aksjeleggingen torsdagen før ikke har gjort nytten for seg :-/

Endret av Krussemynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått en svakt positiv test idag:O men forrige syklus hadde jeg også positive tester, så kom mensen etter 3 dager. Jeg tør ikke tenke at noe er annerledes denne gangen (pga pco og hormonforstyrrelser, for mye østradiol og for lite progesteron, sistnevnte må være tilstede for at egget fester seg og det ikke blir abort). Det er sååå kjipt at gynekologen har ferie nå! Har nesten lyst til å kjøpe masse Wild yam for å se om det hjelper egget denne gangen... men er litt skummelt å potensielt klusse til opplegget til gynekologen. Blir noen spennende dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2017 den 8.10, AkkMa skrev:

Der kom heksa to dager for tidlig. Og denne måneden har vi prøvd i et år :(

Driver å snik fyller med på deg ☺ Veit den følelsen når ein bikker eit år, men snart klaffer det for deg AkkMa 💜 den mnd det klaffa her forsøkte vi begge sinktablettet (det skal visst hjelpe blant anna på svømmarane til mannen) det var sikkert berre heilt tilfeldig då men. Håper neste pp blir den ppen for deg 💜

Endret av Minimeg123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kommer nok for fullt i dag, har sett på temp og merket på kroppen at den var på veg. Hadde visst el søndag, så da klaffet   Ikke aksjeleggingen. Syklusen denne mnd ble da 29 dager istedenfor 27 som vanlig, men det kan sikkert skyldes SA som forrige syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...