Gå til innhold

Sure sykepleiere


Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig må den døendes/alvorlig sykes ønske respekteres! Det er denne, og ingen andre, som er hovedpersonen her. At man ikke ønsker fokus på sykdommen betyr ikke at man stikker hodet i sanden. Det er heldigvis noen tiår siden helsepersonell hadde full råderett over pasientene. 

Anonymkode: aff1b...de4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
25 minutter siden, Pashla skrev:

Hva vet vel du om hva man "bør" snakke om ved et dødsleie? Det finnes ingen standardløsninger på sånt, og det trenger slett ikke være viktig eller forløsende at noen gir seg til å snakke om sykdommen og døden. Hva har det vel å si om den døende er full av angst og driver fortrengning? Når skal det liksom komme tilbake og plage vedkommende, han/hun dør jo fra sine plager. Fra angsten også. 

Palliativt team ved sykehuset har kreftsykepleier, psykiatrisk sykepleier, og de er de beste på smertelindring.. Dere burde få palliativt team på banen, selv om dere ikke synes det har noe å si om deres nærmeste har dødsangst.. De kan hjelpe dere alle i en vanskelig tid.. 

Anonymkode: c0250...27a

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner.

Ann Christin, admin

Skrevet
1 minutt siden, Ann Christin skrev:

Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner.

Ann Christin, admin

Takk, 

mvh HI 

Anonymkode: a6440...1ab

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk, jeg skal ta det videre. 

Det er ikke slik at alle er sure, noen er jo engler. 

Men, ang. hun som sa det med kreft diagnosen, pluss en annen som var direkte frekk, så vil jeg ta det opp. 

Vil ikke at andre skal oppleve det samme. 

Anonymkode: a6440...1ab

Da hadde jeg tatt henne med ut på gangen og konfrontert henne. Sykepleiere skal respektere pasientens ønsker. Har selv mistet nære i kreft, men vi opplevde alle hyggelige og imøtekommende.

Anonymkode: bae84...61f

Skrevet

Tråden er slettet for svar til tidligere slettede innlegg.

Ann Christin, admin

Skrevet

HI her! 

Jeg trenger pause, og da henger jeg f.eks på DiB, VG, Facebook osv som de fleste mennesker gjør. Enkelt og greit. 

Jeg har vært på sykehuset flere timer i dag (som alle andre dager). 

Personen det gjelder, blir svært glad da vi kommer og pusler rundt. Vi er flere stykker der, som pusler rundt og gjør det vi kan. Hadde også lang samtale i dag med sykepleier, og de viser hjertevarme og omsorg. 

Jeg spurte om det var vanlig at den som skal dø ikke ville snakke om det, og de sa det var slett ikke uvanlig. De har forsonet seg med det som kommer, men vil ha så gode dager som mulig. De vil høre hva familien har gjort i løpet av dagen, de vil mimre litt og ha det fint. Det er dette det handler om, den døende vil se at familien har det bra. Skulle vi bare grine, snakke om arv, praktiske ting så vil den som skal dø bare bli oppskaket, det betyr mer fysisk og psykisk smerte og det vil ingen. 

Vi er gode pårørende som ønsker kun det beste, vi vil vise den døende at vi elsker hn at vi gjør dette  av kjærlighet. 

Den siste tiden skal være preget av ro, harmoni  og kjærlighet. 

Jeg kjenner hele saken, og ikke minst den det gjelder. Ingen familier er like, ingen mennesker er like...vi gjør det på vår måte, andre må gjøre det på sin måte.

Dette blir min siste kommentar her inne vedr. dette. 

Takk til dere som har svart fine svar her inne, og ikke minst har støttet meg. 

Jeg kjenner dere ikke, men det varmer uansett. 

 

Anonymkode: a6440...1ab

Skrevet
37 minutter siden, Ann Christin skrev:

Tråden er slettet for svar til tidligere slettede innlegg.

Ann Christin, admin

Slettet for svar til tidligere slettede innlegg? Det må jo være helt feil. Flere av mine svar falt nok med i dragsuget nå, men det var ikke innlegg som tidligere var blitt slettet, hverken mine eller de jeg svarte på.

Jeg er glad for at dere modererer i denne tråden, men begrunnelsen du oppgir her henger ikke på greip!

Anonymkode: d6b1c...685

Skrevet

Hi - jeg er glad for at dere fikk snakket med sykepleierne i dag og at det ble en god opplevelse.

Fortsett å gjøre det som er riktig for dere den tiden dere har igjen sammen! <3

Anonymkode: d6b1c...685

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi - jeg er glad for at dere fikk snakket med sykepleierne i dag og at det ble en god opplevelse.

Fortsett å gjøre det som er riktig for dere den tiden dere har igjen sammen! <3

Anonymkode: d6b1c...685

❤️ 

HI

Anonymkode: a6440...1ab

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slettet for svar til tidligere slettede innlegg? Det må jo være helt feil. Flere av mine svar falt nok med i dragsuget nå, men det var ikke innlegg som tidligere var blitt slettet, hverken mine eller de jeg svarte på.

Jeg er glad for at dere modererer i denne tråden, men begrunnelsen du oppgir her henger ikke på greip!

Anonymkode: d6b1c...685

Det første innlegget som startet hele den sisten debatten var et innlegg som siterte et av de slettede innleggene. Dette kan skje ved at personen som skrev innlegget har trykket på siterknappen før jeg fikk ryddet eller ved å ha en gammel siden opp når de trykket på svar.

Ann Christin, admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...