Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #1 Skrevet 1. juli 2017 Sønnen min kommer i klasse med kun barn han ikke kjenner ettersom vi nylig har flyttet her til.Han har vanskelig for å bli kjent med barn når det er så mange andre der. Nå har vi fått utdelt klasseliste med tlfnr til foreldre å vet at to av barna bor 2 minutter unna oss.Blir det teit om jeg kontakter en av foreldrene å spør om de er intressert i møtes? Det hadde vært mye lettere for sønnen min å bli kjent med ett barn når de er alene enn når det er 18 andre barn rundt han Men så usikker på om det er innafor å kontakte foreldre jeg ikke kjenner å komme med ett sånt forslag. Anonymkode: 1bb25...903
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #2 Skrevet 1. juli 2017 Jeg hadde likt det om det var mitt barn som ble kontaktet slik. Anonymkode: 3fef7...661
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #3 Skrevet 1. juli 2017 Kjør på Er jo bare å forklare situasjonen for foreldrene 😊 Anonymkode: ef840...597
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #4 Skrevet 1. juli 2017 Høres ut som en god idé! Anonymkode: 71a59...d8a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #5 Skrevet 1. juli 2017 God idé - gjør det! Anonymkode: 298e5...7d8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #6 Skrevet 1. juli 2017 Mitt barn har allerede mange venner, så jeg hadde ikke vært interessert i å bruke noen timer i løpet av sommeren på å gjøre ditt barn trygg før skolestart. En egoist, men sommerukene er hellige for vår familie. Liker ikke å føle noen "forpliktelse" hvis jeg ikke absolutt MÅ! Anonymkode: f5735...547
me_87 Skrevet 1. juli 2017 #7 Skrevet 1. juli 2017 (endret) 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn har allerede mange venner, så jeg hadde ikke vært interessert i å bruke noen timer i løpet av sommeren på å gjøre ditt barn trygg før skolestart. En egoist, men sommerukene er hellige for vår familie. Liker ikke å føle noen "forpliktelse" hvis jeg ikke absolutt MÅ! Anonymkode: f5735...547 Endret 1. juli 2017 av me_87
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #8 Skrevet 1. juli 2017 Det gjorde vi sommeren før sønnen vår begynte på skole uten å kjenne noen. Det ble veldig godt motatt av de andre familiene! Anonymkode: f37aa...2d9
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #9 Skrevet 1. juli 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn har allerede mange venner, så jeg hadde ikke vært interessert i å bruke noen timer i løpet av sommeren på å gjøre ditt barn trygg før skolestart. En egoist, men sommerukene er hellige for vår familie. Liker ikke å føle noen "forpliktelse" hvis jeg ikke absolutt MÅ! Anonymkode: f5735...547 Høres ut som barna dine oppdras til å bli den egoisten du er. Alternativet er å oppdra barna dine til å være sosiale, omgås mange kjente og ukjente og tenke at dette er fin sosial trening for dine barn: å lære seg å bli kjent med nye barn. Anonymkode: f37aa...2d9
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #10 Skrevet 1. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det gjorde vi sommeren før sønnen vår begynte på skole uten å kjenne noen. Det ble veldig godt motatt av de andre familiene! Anonymkode: f37aa...2d9 Så bra å høre Hadde jo vært kjekt å bli litt bedre kjent når vi bor så nærmt hverandre,så håpe det blir posetivt motatt Anonymkode: 1bb25...903
amandine Skrevet 1. juli 2017 #11 Skrevet 1. juli 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn har allerede mange venner, så jeg hadde ikke vært interessert i å bruke noen timer i løpet av sommeren på å gjøre ditt barn trygg før skolestart. En egoist, men sommerukene er hellige for vår familie. Liker ikke å føle noen "forpliktelse" hvis jeg ikke absolutt MÅ! Anonymkode: f5735...547 Og med den innstillingen fostret du helt sikkert et barn man ikke nødvendigvis gidder å ha i omgangskretsen uansett, så det er nok helt ok at du avslår. De fleste andre derimot, vil mest sannsynlig synes det er hyggelig, og de ser at barna kan ha nytte av et stort nettverk av oppegående voksne og barn fra stødige og gode familier.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #12 Skrevet 1. juli 2017 Har inntrykk av at mange foreldre syns at barna har nok venner å derfor ikke er intressert i å bli kjent med flere,å er derfor jeg har vært veldig i tvil om jeg skal tørre å gjøre dette eller ikke. Anonymkode: 1bb25...903
amandine Skrevet 1. juli 2017 #13 Skrevet 1. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har inntrykk av at mange foreldre syns at barna har nok venner å derfor ikke er intressert i å bli kjent med flere,å er derfor jeg har vært veldig i tvil om jeg skal tørre å gjøre dette eller ikke. Anonymkode: 1bb25...903 Selvfølgelig tør du! Du har ingenting å tape, alt å vinne.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #14 Skrevet 1. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har inntrykk av at mange foreldre syns at barna har nok venner å derfor ikke er intressert i å bli kjent med flere,å er derfor jeg har vært veldig i tvil om jeg skal tørre å gjøre dette eller ikke. Anonymkode: 1bb25...903 At de har "nok venner", betyr ikke at ditt barn ikke skal ha noen venner. Anonymkode: b3732...0b2
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #15 Skrevet 1. juli 2017 25 minutter siden, me_87 skrev: Seriøst? Noen timer i løpet av en sommer? Anonymkode: a4bcd...31e
Nyttårs barn Skrevet 1. juli 2017 #16 Skrevet 1. juli 2017 Jeg synes det høres ut som en fin idé og hadde gjerne blitt med om jeg fikk en slik henvendelse. Oppdaget når mitt barn starter i 1 klasse at det var en klassekamerat som bodde to hus unna oss.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #17 Skrevet 1. juli 2017 5 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Jeg synes det høres ut som en fin idé og hadde gjerne blitt med om jeg fikk en slik henvendelse. Oppdaget når mitt barn starter i 1 klasse at det var en klassekamerat som bodde to hus unna oss. Her arrangerte skolen to bli kjent kvelder der de hadde laget ett kart over hvor de forskjellige barna bor,så vi fikk sett hvor nærmt mange av oss bodde.Dessverre så var de som bor nærmest oss ikke der den dagen vi kom så fikk ikke snakket med de. Anonymkode: 1bb25...903
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #18 Skrevet 1. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn har allerede mange venner, så jeg hadde ikke vært interessert i å bruke noen timer i løpet av sommeren på å gjøre ditt barn trygg før skolestart. En egoist, men sommerukene er hellige for vår familie. Liker ikke å føle noen "forpliktelse" hvis jeg ikke absolutt MÅ! Anonymkode: f5735...547 Vi får håpe du aldri er avhengig av at andre tenker 1 cm lenger enn egen nesetipp. Du høres ut som en som det er like greit å ikke ha i omgangskretsen. Anonymkode: 8ab8e...82f
Mrs. Kaizer Skrevet 1. juli 2017 #19 Skrevet 1. juli 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn har allerede mange venner, så jeg hadde ikke vært interessert i å bruke noen timer i løpet av sommeren på å gjøre ditt barn trygg før skolestart. En egoist, men sommerukene er hellige for vår familie. Liker ikke å føle noen "forpliktelse" hvis jeg ikke absolutt MÅ! Anonymkode: f5735...547 Sommerukene hellige?? Hva betyr det? Får ungene dine ikke være med venner ila sommeren? Og er det ikke bra at ungene får nye venner?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #20 Skrevet 2. juli 2017 Kjempe fin ide Veldig fint for gutten din å få noen kjente fjes første skoledag Jeg hadde ihvertfall vært positiv hvis jeg fikk en telefonsamtale fra deg Sommeren er lang for barna, så å bli kjent med nye hadde jo vært gøy. Anonymkode: 8ceb6...102
litekreativtbrukernavn Skrevet 2. juli 2017 #21 Skrevet 2. juli 2017 Kjør på 😊👍 Mine foreldre gjorde dette for meg. Dette var før mobiltelefonens tid (men ikke fasttelefon altså 😉), så stefaren min tok meg på skuldrene og så gikk han dør-til-dør der klassekameratene mine bodde i nabolaget. Vi flyttet dit sommeren før jeg skulle begynne i 2.klasse. Alle barna samlet seg, og de voksne drakk kaffe. Det hjalp meg til skolestart
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #22 Skrevet 2. juli 2017 Hadde blitt veldig glad om noen ringte meg å ville at barna skulle bli kjent. Mitt barn kjenner kun et barn godt, noen få veit han hvem er men kjenner få som begynner i 1 kl. Å uansett er det fint å bli kjent med flere. Hadde vi hatt en sånn liste hadde jeg sendt en mld å spurt noen av de nærmeste, men veit ikke noen Anonymkode: 01b6e...148
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #23 Skrevet 2. juli 2017 13 timer siden, me_87 skrev: Høres ikke du koselig ut. Selv om barnet ditt har venner kan det jo være fint med flere venner. Og jeg syntes det er viktig å lære barna våre å leke med forskjellige barn. Og lære de å være snille mot andre Anonymkode: 973d5...df8
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #24 Skrevet 2. juli 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn har allerede mange venner, så jeg hadde ikke vært interessert i å bruke noen timer i løpet av sommeren på å gjøre ditt barn trygg før skolestart. En egoist, men sommerukene er hellige for vår familie. Liker ikke å føle noen "forpliktelse" hvis jeg ikke absolutt MÅ! Anonymkode: f5735...547 Deg og dine barn, som får den oppdragelsen, trenger vi ikke omgås, kjenner jeg. Jeg liker åpne, hyggelige mennesker, jeg. Anonymkode: 1bd80...a72
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #25 Skrevet 2. juli 2017 Uansett da, så blir vel de fleste glade for at barna får mulighet til å bli kjent med flere som begynner i klassen. Om ikke så er det jo ikke værre enn at de sier det ikke passer pga planer de har. Kan jo hende det er flere som ikke har all verdens venner fra før også. Anonymkode: 01b6e...148
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå