Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #1 Skrevet 1. juli 2017 Ved siden av oss og på andre siden av veien, er det nå blitt plassert syriske flyktninger. Dvs kommunen har kjøpt hus til de. Greit det, men hver dag denne uken når jeg har kommet hjem fra jobb er alle barna i vår hage å leker. Alt er strødd utover og de løper hele tiden gjennom vår hage. Vi har både gjerde rundt hele vårt område og port. Igår når jeg kom hjem kl 15, før jeg hentet barna i bhg, var d 6 barn i Hagen vår. De hopper på trampolinen, drar ut sykler, bøtter og spader, bruker dissestativet osv.. rett nedenfor her ligger både skole og bhg.. jeg har gitt beskjed men de bryr seg ikke! Hva gjør jeg??? Vil ha tingene våre i fred. Låsen på trampolinen har de brutt opp, ene dissen er slitt av. Noen har tegnet på husveggen med tusj! Anonymkode: 27421...c91
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #2 Skrevet 1. juli 2017 Fy fader så frekt! Si tydelig i fra. Ring politiet om nødvendig. Lås inn alt av leker. Jeg hadde blitt rasende hvis de hadde fortsatt etter å ha fått beskjed. Hvis det fortsetter, ville jeg satt opp overvåkingskamera og fjernstyrt vanningsanlegg så kan du sette på det når du ser at det er noen i hagen. Anonymkode: c9658...770
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #3 Skrevet 1. juli 2017 Når du sa ifra, brukte du en mild og smilende tilnærming og spurte dem om de vær så snill...? I såfall, gå bort igjen og vær meget tydelig og bestemt uten å bli ufin. Følg ungene tilbake hver gang du finner dem der, og gi beskjed til foreldrene hver gang. Dersom det fortsatt ikke hjelper etter en stund, ville jeg tatt kontakt med politiet og hørt om det er noe du/de kan gjøre. Håper det er det, at man ikke må godta sånt 😬 Anonymkode: ec2fd...2df
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #4 Skrevet 1. juli 2017 Både jeg og mannen har gitt klar beskjed om at det ikke er greit. Vi har faktisk vurdert å sette opp kamera siden vi om to uker skal på ferie. Har virkelig ikke lyst til å være borte. Vi skal ta ned dissene, ny lås på trampolina som er bedre og har oppgradert uteboden så alt kan låses inn. Men kjenner jeg blir sprø av dette her... Anonymkode: 27421...c91
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #5 Skrevet 1. juli 2017 Hadde snakker med flyktningkonsulenten i kommunen. Anonymkode: 1e218...b0b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #6 Skrevet 1. juli 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde snakker med flyktningkonsulenten i kommunen. Anonymkode: 1e218...b0b Enig i denne, om dette er folk som kommunen har huset skal de ikke være til plage for nabolaget, som de nå er. Hadde også forlanget erstatning for ødelagte ting. Hva gjør de/du når du kommer hjem og det kreler av de i hagen? Hva sier foreldrene? Anonymkode: 865d9...7df
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #7 Skrevet 1. juli 2017 Kontakt den som er ansvarlig for flyktningene i kommunen. Anonymkode: 04825...b55
Mamma til 2 søte Skrevet 1. juli 2017 #8 Skrevet 1. juli 2017 Om dere har ok naboforhold, be noen naboer holde ett øye om de er hjemme mens dere er borte. Jeg hadde totalmugna! Fyfader så utrolig respektøst!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #9 Skrevet 1. juli 2017 Ta kontakt med kommunen, de skal ha en konsulent av noe slag som hjelper flyktningene til rette. Disse trenger helt tydelig en samtale om og opplæring i norsk skikk og bruk, forskjellen på ditt og mitt osv Anonymkode: f685a...464
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #10 Skrevet 1. juli 2017 Syriske guttunger har ingen respekt for kvinner. Få to menn til å ta/bære dem med seg hjem til faren /fedrene, og gi høylytt beskjed. Anonymkode: 4fd5f...da8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #11 Skrevet 1. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syriske guttunger har ingen respekt for kvinner. Få to menn til å ta/bære dem med seg hjem til faren /fedrene, og gi høylytt beskjed. Anonymkode: 4fd5f...da8 Tror faktisk anonym her er inne på noe. Hva du sier feirer de i. Mannen din, og gjerne noen kamerater av han må si ifra alene. Anonymkode: 8ed37...9f6
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #12 Skrevet 1. juli 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror faktisk anonym her er inne på noe. Hva du sier feirer de i. Mannen din, og gjerne noen kamerater av han må si ifra alene. Anonymkode: 8ed37...9f6 feirer de i, var driter de i....før mobilen forandret det. Anonymkode: 8ed37...9f6
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #13 Skrevet 1. juli 2017 Ungene tror vel det er lekeplass, siden dere har sånn overflod av lekeutstyr. Anonymkode: dce4c...55b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #14 Skrevet 1. juli 2017 Ville tatt ned trampolina før ferie sånn at du ikke risikerer at den blir ødelagt mens dere er borte. Anonymkode: 55b0f...646
Evablaum Skrevet 1. juli 2017 #15 Skrevet 1. juli 2017 De skulle gjerne prøvd seg i min hage. Første gangen: Mild, men bestemt. Andre gangen: For å si det sånn, det hadde blitt med andre gangen!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #16 Skrevet 1. juli 2017 Det hjelper ikke si ifra.. vi har bodd sånn i 5 år. Vi flytter nå pga dette 😏 Anonymkode: ff985...313
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #17 Skrevet 1. juli 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde snakker med flyktningkonsulenten i kommunen. Anonymkode: 1e218...b0b Enig!! De skjønner nok ikke hva som er skikk og bruk her i landet, og tror hagen deres er en offentlig lekeplass eller noe sånt.... Anonymkode: 0c948...409
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #18 Skrevet 1. juli 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig!! De skjønner nok ikke hva som er skikk og bruk her i landet, og tror hagen deres er en offentlig lekeplass eller noe sånt.... Anonymkode: 0c948...409 Igjen denne norske overforståelsesfulle og bortforklarende holdningen. Altså, disse menneskene er sannsynligvis ikke hjerneskadet. De kommer fra en annen kultur, ja, men man må likevel kunne anta at et oppegående menneske skjønner forskjellen på "mitt og ditt" iallfall når de har blitt gjort oppmerksom på det flere ganger. Det er nok noen språkbarrierer, ja, men tror ikke jeg hadde hatt problemer med å skjønne tegninga om noen hadde leksa opp for meg og gestikulert på polsk altså. Her er det nok heller viljen det står på, og da håper jeg det finnes noe dere kan gjøre for å sette makt bak ordene HI. Anonymkode: ec2fd...2df
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #19 Skrevet 1. juli 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig!! De skjønner nok ikke hva som er skikk og bruk her i landet, og tror hagen deres er en offentlig lekeplass eller noe sånt.... Anonymkode: 0c948...409 De lave forventningers rasisme... Anonymkode: e30ce...31e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #20 Skrevet 1. juli 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: De lave forventningers rasisme... Anonymkode: e30ce...31e Hva mente du med det? Tror hun kan være inne på noe. Er vanlig i mange land at en kan leke i andres hage, ikke noe rasistisk i det. Anonymkode: ef2b5...2b5
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #21 Skrevet 1. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva mente du med det? Tror hun kan være inne på noe. Er vanlig i mange land at en kan leke i andres hage, ikke noe rasistisk i det. Anonymkode: ef2b5...2b5 Det er vanlig i boligfeltet vårt også. Ingen innvandrere her da, men maser av norske unger som hopper i trampolina mi. Hvis jeg noengang skulle bli så kjip at jeg satte lås på den, så håper jeg noen slår meg i bakhodet med en stor agurk. Anonymkode: dce4c...55b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #22 Skrevet 1. juli 2017 Hvorfor ikke glede de barna som har mindre? Går du konkurs om trampolinen ryker? Del ❤️ Anonymkode: 76d8f...cdc
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #23 Skrevet 1. juli 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vanlig i boligfeltet vårt også. Ingen innvandrere her da, men maser av norske unger som hopper i trampolina mi. Hvis jeg noengang skulle bli så kjip at jeg satte lås på den, så håper jeg noen slår meg i bakhodet med en stor agurk. Anonymkode: dce4c...55b 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor ikke glede de barna som har mindre? Går du konkurs om trampolinen ryker? Del ❤️ Anonymkode: 76d8f...cdc Men har dere ikke lest alt HI skrive? Det er ikke bare snakk om litt uskyldig hopping. Men alt av leker ligger strødd, låsen på trampolinen er brutt opp, ene husken er slitt av, noen har tegnet på husveggen med tusj. Hvis det er slik etter kort tid, hvordan tror dere det vil se ut hvis de får fritt inntog? En annen ting er at HI er ansvarlig hvis noen skadet seg når de et hos henne. Å gi de tillatelse til å bruke HI sine ting vil være galskap. Det neste blir da at de bryter seg inn og bruker huset også. Anonymkode: 8ed37...9f6
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #24 Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Enig!! De skjønner nok ikke hva som er skikk og bruk her i landet, og tror hagen deres er en offentlig lekeplass eller noe sånt.... Anonymkode: 0c948...409 Må du slutte! De er vel ikke tilbakestående selv om de kommer fra et annet land? Hva med å innse fakta, de gir rett og slett faen, og antagelig kommer de til å dra rasismekortet om man snakker litt hardt til dem. Anonymkode: 1bbfa...994
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #25 Skrevet 1. juli 2017 HI, ta kontakt med kommunens flyktningekonsulent som flere har anbefalt. Ellers ville jeg montert ned alt dere kan montere ned før dere reiser bort. Og igjen fortalt naboene at de ikke får lov å bruke deres hage og lekeapparater. Selv om det ikke burde være nødvendig så kan det muligens virke bedre om mannen din sier fra - kanskje dere kan si fra sammen? Foreldrene er erstatningspliktige også, og det bør jo flyktningekonsulenten informere dem om. Om flyktningekonsulenten ikke kan ta tak i dette og gi dere en tilbakemelding i saken før ferien så ville jeg tatt bilder av ting som kan skades og montert opp kamera om det ikke er for dyrt. Ille at det skal være nødvendig! Anonymkode: d3646...c9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå