Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #27 Skrevet 30. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du mener liksomstemme til Erna, reell stemme til Siv. Anonymkode: 2f780...916 Nei, en ekte stemme til Høyre. De har den mest ansvarlige politikken. Anonymkode: e2976...359
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #28 Skrevet 30. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er siste måling jeg finner 22.juli 2017. Synkende rekkefølge. Ap 30,3 Høyre 24,2 Frp 11,6 Sp 1,6 KrF 4,8 SV 4,3 MDG 3,9 Venstre 3,6 Rødt 3,3 Jeg er for en sperregrense på 5% slik at partier faktisk får gjennomført politikken de står for istedenfor å måtte forhandle i etterkant. Anonymkode: d9266...7cb Helt enig ! Dessuten er der bare 2 partier som er seriøse nok til å styre landet, og det er de 2 største. Anonymkode: e2976...359
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #29 Skrevet 30. juni 2017 Skal stemme SV i år. Stemte MDG sist gang, og før det venstre. Har og stemt SV noen ganger før. Og AP en gang. Anonymkode: c6dc3...507
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #30 Skrevet 30. juni 2017 2 timer siden, MrsRiddick skrev: Her har jeg poppet litt popcorn og venter til tråden forvandler seg til drittslenging iht. parti man velger å stemme på. Det har allerede begynt, bring it on! Jeg bare sier - det er bra at valget er hemmelig i Norge. Da slipper man alle besserwissere som higer etter å fortelle deg hvorfor du stemmer feil. Det var min tanke også Mulig jeg forårsaker det også når jeg skriver at mitt valg står mellom Ap og Helsepartiet. Helsepartiet er riktignok et protestparti, men det er langt fra så snevert som mange tror. Det å fokusere mer på helse fra vugge til grav og ikke minst forebygging er avgjørende for samfunnets økonomi i fremtiden. Det brukes altfor lite penger på forebyggende helsearbeid, og på en del områder skaper vi uføre fordi mange ikke får hjelp eller behandling tidlig nok. Mange bruker opp sykemeldingsåret sitt i helsekø, og må over på aap. Det er forferdelig kostbart for samfunnet. Er selv helseutdannet og ser at mange kan komme tilbake til jobb langt raskere enn hva som skjer i dag, mange kunne unngått aap og uføretrygd også. Men da må vi få et annet fokus hvor helsevesen, nav, kommune ikke tenker så i bås som det gjøres nå. Får vi gjort noe med dette vil forebyggende arbeid gjøre at færre blir syke i utgangspunktet, mange vil slippe sykemelding, de som er sykemeldt får raskere hjelp og de som må over på aap kan få bedre og raskere hjelp til å komme tilbake i lønnet arbeid. Bedre eldreomsorg for de som får skrantende helse, eldre kan bo lengre hjemme, de får bedre helse/livskvalitet, langt mindre utgifter for både kommuner og stat og helsevesen. Alt dette vil igjen gi økt produksjon i samfunnet, langt mindre trygdeutgifter for staten, på sikt mindre utgifter til helsevesenet, langt bedre livskvalitet for folk. Og om partiet ikke kommer inn på Stortinget så mener jeg likevel de gjør en veldig viktig jobb i å øke bevisstheten både blant folk - og kanskje enda viktigere blant politikerne, noe som kanskje kan få politikerne til å tenke langt mer helhetlig og langsiktig enn de gjør nå. Nå er det viktigere å vinne neste valg enn å gå til valg på saker de vet på kortere sikt vil koste, selv om gevinsten på lang sikt vil være stor. Ingen politikere tør f.eks. gå ut og innrømme at Navreformen og deler av helsereformen er mislykket og at man burde ta tak i det på nytt og komme med en bedre reform - det tør de ikke, for de er redd for å miste stemmer. Derfor er det viktig å få opp både folks og politikeres bevissthet om dette. Velgerne må bli mer bevisste og kreve mer av politikerne. Og alle må ta mer ansvar for egen helse i tillegg. Anonymkode: 1c21c...ce1
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #31 Skrevet 30. juni 2017 Senterpartiet. Eneste partiet som vil sikre Norge selvstyre, og si opp Schengenavtalen. Eneste jeg sliter med er et eventuelt samarbeid med Støre.. 😡 Anonymkode: 2ccc2...6dd
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #32 Skrevet 30. juni 2017 Kanskje AP? Vet ikke. Anonymkode: b4753...9bd
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #33 Skrevet 30. juni 2017 6 timer siden, MrsRiddick skrev: Her har jeg poppet litt popcorn og venter til tråden forvandler seg til drittslenging iht. parti man velger å stemme på. Det har allerede begynt, bring it on! Jeg bare sier - det er bra at valget er hemmelig i Norge. Da slipper man alle besserwissere som higer etter å fortelle deg hvorfor du stemmer feil. Hvor ser du drittslenging hen...? Du må jammen være født negativ, som gidder deg opp lenge før det er grunnlag for det. Anonymkode: 2f780...916
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #34 Skrevet 30. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvor ser du drittslenging hen...? Du må jammen være født negativ, som gidder deg opp lenge før det er grunnlag for det. Anonymkode: 2f780...916 *hisser deg opp Anonymkode: 2f780...916
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #35 Skrevet 30. juni 2017 Må ta en for byen denne gang. Så da blir det senterpartiet. Anonymkode: c4189...30c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #36 Skrevet 30. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, en ekte stemme til Høyre. De har den mest ansvarlige politikken. Anonymkode: e2976...359 Selge ut jernbane, infrastruktur, velferdstjenester og naturressurser er ansvarlig, mener du..? Anonymkode: 2f780...916
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #37 Skrevet 30. juni 2017 Frp. Alternativt Høgre Anonymkode: e0ffb...e4b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #39 Skrevet 30. juni 2017 Jeg stemmer faktisk for Frp. Det tør jeg ikke si høyt. Jeg er utlending med høyskoleutdanning. Anonymkode: 1718c...78b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #40 Skrevet 30. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Selge ut jernbane, infrastruktur, velferdstjenester og naturressurser er ansvarlig, mener du..? Anonymkode: 2f780...916 Fakta er at AP i regjering solgte ut mer en dagens regjering. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/Har-solgt-ut-mest-440579b.html http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2015/01/23/1528/Jonas-Gahr-Stre/-hvor-var-jonas-gahr-stre-da-stoltenberg-solgte-norge http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/salg-av-statlige-selskaper-de-roedgroenne-17-de-borgerlige-13/a/24006256/ Anonymkode: 3445b...d1c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #41 Skrevet 30. juni 2017 Venstre eller MDG Anonymkode: 7298c...99b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #43 Skrevet 30. juni 2017 KrF, bare pga at vi selv er i småbarnsperioden.. Anonymkode: 543f8...dd8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #46 Skrevet 1. juli 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg stemmer faktisk for Frp. Det tør jeg ikke si høyt. Jeg er utlending med høyskoleutdanning. Anonymkode: 1718c...78b Trekk stigen opp etter deg... Anonymkode: 2f780...916
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #47 Skrevet 1. juli 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Fakta er at AP i regjering solgte ut mer en dagens regjering. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/Har-solgt-ut-mest-440579b.html http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2015/01/23/1528/Jonas-Gahr-Stre/-hvor-var-jonas-gahr-stre-da-stoltenberg-solgte-norge http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/salg-av-statlige-selskaper-de-roedgroenne-17-de-borgerlige-13/a/24006256/ Anonymkode: 3445b...d1c Spørsmålet er jo hva slags type eiendom man selger. Kredittkassen - altså, hallo, det er ikke statens jobb å drive privatbank. Anonymkode: 2f780...916
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #49 Skrevet 1. juli 2017 På 6/30/2017 den 10.06, Anonym bruker skrev: Arbeiderpartiet. Fire år med mørkeblått galskap er fire år for mye, nå må landet ledes i riktig retning av kompetente folk igjen. Anonymkode: 184b8...dd9 Da bør AP holde seg ute av regjering for evig tid hvis det er kompetente folk du ønsker. Anonymkode: cb3b2...088
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #50 Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da bør AP holde seg ute av regjering for evig tid hvis det er kompetente folk du ønsker. Anonymkode: cb3b2...088 Sånn at vi kan fortsette med Morna-Siv, tenker du? Og Solvik-Olsen som skal bygge så flotte, men billige veger? Veger uten ordentlig frostsikring, og som ikke vil tåle en norsk vinter og vår. Eller med lille søte Sylvi som under et snertent ytre er av de mørkeste blå, tilnærmet brune, politikere du klarer å grave fram i Norge. Du synes vi skal fortsette med Erna som selger Norge og naturressursene til Tyskland og Kina, bit for bit, i rasende fart? Du synes vi skal fortsette å sentralisere og privatisere Norge? Ellers takk, jeg ønsker et Norge eid av norske interesser, jeg ønsker en solidarisk politikk, med like muligheter for alle og en ansvarlig politikk som favner alle, ikke bare de rike. Jeg ønsker et levende Norge, med bosetning i hele landet, ikke bare i byene, men bosetning i alle bygder og et aktivt og levende landbruk. Ergo ønsker jeg Støre som statsminister, og en regjering sammensatt av Arbeiderpartiet og Senterpartiet. Anonymkode: 184b8...dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå