Gå til innhold

Er jeg utakknemlig?


Anbefalte innlegg

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om han betaler alle boligutgifter, bil og regninger så hun i realiteten bor gratis, da er det jo ikke urimelig om hun betaler mat og klær til ungene. Vi vet ingenting om deres budsjett og fordeling ellers...

Anonymkode: ee1d1...3b3

Det urimelige er jo at han bruker sine penger til å bygge opp verdier mens hennes penger blir bokstavelig talt spist opp. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Helene Harepus skrev:

Det urimelige er jo at han bruker sine penger til å bygge opp verdier mens hennes penger blir bokstavelig talt spist opp. 

Om de er gift og har felleseie spiller det overhodet ingen rolle, hvem som betaler hva når et ektepar bygger seg opp verdier er uvesentlig. Om man skilles skal da verdiene de har bygget seg opp gjennom samlivet deles likt.

Om han eide huset før hun flyttet inn er det litt verre, for det man tar med seg inn i et ekteskap skal man ta med seg ut igjen også. Men mener det er noen regler for dette også, at hun skal ha sin del av verdistigning og det de har betalt ned på gjeld mens de har vært sammen.

Verre om de er samboere, da har hun gått i fellen...

Anonymkode: ee1d1...3b3

Skrevet

En kollega av meg var gift, men satt igjen med ingenting etter at de ble skilt. Han eide huset da de ble gift og bilen var kanskje firmabil, husker ikke. Nå leier hun en knøttliten leilighet, har ikke råd til å betale for skolefotografbilder osv., er godt oppe i årene og kommer alltid til å slite økonomisk. DON'T DO IT. Det er så mange martyrer og dørmatter her inne, hva feiler det folk? Man må faktisk passe på seg selv. Det er ikke fleecejakken som er problemet her!

Anonymkode: 07487...e36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...