Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #26 Skrevet 21. juni 2017 Fatter ikke hvordan noen da klarer å bli kåte og ha sex dagen etter en angivelig utskrapning , og spesielt hvis tragediehistorien om x antall aborter (mA og sa og hva det nå måtte vært)?! Jikes. Ha selv både mistet og skrapt ut opptil flere ganger, og hatt så vondt både i kropp (og ikke minst blødninger) og sjel at sex er vel det siste i mitt hode. -Derfor både liten forståelse for din ignorering av legens råd (man får både muntlig og skriftlig beskjed om både tampongbruk, sex og bading). Men prøv å gi kroppen litt ro, så går dette helt sikkert knall fint 👍 Anonymkode: b7342...837
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #27 Skrevet 21. juni 2017 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk vite at hovedproblemet var at man med penis ville dytte bakterier fra aborten inn mot/i livmoren igjen. Forhåpentligvis har det gått bra, men ikke ha sex på minst en/to uker nå, det er nemlig åpent inn til livmoren etter aborten selv om du ikke blør. Dra til lege ved feber/smerter/utflod som lukter. Anonymkode: c4d7d...f98 Tusen hjertelig! Det var bare penishode som var inni meg,noe mer ville vi ikke satse på. Men det er vel sikkert litt dumt bare det? Anonymkode: 1934d...5d3
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #28 Skrevet 21. juni 2017 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fatter ikke hvordan noen da klarer å bli kåte og ha sex dagen etter en angivelig utskrapning , og spesielt hvis tragediehistorien om x antall aborter (mA og sa og hva det nå måtte vært)?! Jikes. Ha selv både mistet og skrapt ut opptil flere ganger, og hatt så vondt både i kropp (og ikke minst blødninger) og sjel at sex er vel det siste i mitt hode. -Derfor både liten forståelse for din ignorering av legens råd (man får både muntlig og skriftlig beskjed om både tampongbruk, sex og bading). Men prøv å gi kroppen litt ro, så går dette helt sikkert knall fint 👍 Anonymkode: b7342...837 I går så kranglet vi og gråt om hverandre, var bare styr. Begge var sårbare og kranglet over bagateller, for å bare tenke på noe annet. Det var mer for å være nærme hverandre. Vi var forsiktige og vi passa på at det var kun penishode som var inni meg, mtp infeksjon. Jeg blødde mye i går, men ingenting i dag. Utifra legen så skjønte jeg at det var safe å ha sex så lenge man ikke blødde noe mer. Men over til noe viktigere.. du skrev du også har hatt noen MA. Har det gått bra etterpå? Har du barn? 🌸 Anonymkode: 1934d...5d3
Gjest Darwinia:-) Skrevet 21. juni 2017 #29 Skrevet 21. juni 2017 (endret) 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi ønsker barn, men vil jo selvfølgelig ikke bli gravid dagen etter en tøff MA og utskrapning. Dette er 2.gang på 3 måneder. Så jeg vil gjerne bli gravid igjen etter en menssyklus, men helst ikke nå. Derfor jeg spør jeg her. Men dere måå jo få det inn med teskje her da 😅 Anonymkode: 1934d...5d3 Nei, folk trenger ikke å få det inn med teskje, men noe litt mindre enn et lasteplan hadde vært fint. Ikke alle vet hva MA er og når du nevner at dere ikke ønsker barn er det ikke rart at folk misforstår. Lykke til med prøvinga. Alle gode ting er tre. Endret 21. juni 2017 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #30 Skrevet 21. juni 2017 Det er egentlig sunn fornuft, Hi. Du har et sår innvendig, sår beskytter man og utsetter dem ikke bevisst for bakterier. Selv om et sår har sluttet å blø så er det jo fort gjort at det begynner å blø igjen om det ikke får ro. Livmorhalsen din er nå utvidet, så bakterier kommer seg lettere inn enn ellers. For å være sikker - unngå sex et par uker. Om du og mannen din trenger nærhet er det mange andre måter dere kan gi hverandre det på enn en penetrering. Det er kanskje også noe dere bør tenke over før dere får barn, hvordan dere takler utfordringer på og hvordan dere reagerer på dem. Virker som om dere trenger å snakke sammen om det som skjer dere, men at dere istedenfor velger å finne på ting å krangle om. Om dere ikke finner mer hensiktsmessige måter å takle livets utfordringer på så kan det bli vanskelig når dere en dag får barn. Lær dere å kommunisere bedre, det vil dere ha stor nytte av når dere får barn og dere møter større utfordringer. Forhåpentligvis går det bra for deg nå, men vær obs på at du må oppsøke lege raskt om du får smerter, feber e.a. Regner med at du fikk et info-skriv fra sykehuset, les det og vær obs på symptomer på ev. infeksjon. Ikke ta noen sjanser fremover. Lykke til med neste graviditet! Anonymkode: 33046...545
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #31 Skrevet 21. juni 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: I går så kranglet vi og gråt om hverandre, var bare styr. Begge var sårbare og kranglet over bagateller, for å bare tenke på noe annet. Det var mer for å være nærme hverandre. Vi var forsiktige og vi passa på at det var kun penishode som var inni meg, mtp infeksjon. Jeg blødde mye i går, men ingenting i dag. Utifra legen så skjønte jeg at det var safe å ha sex så lenge man ikke blødde noe mer. Men over til noe viktigere.. du skrev du også har hatt noen MA. Har det gått bra etterpå? Har du barn? 🌸 Anonymkode: 1934d...5d3 Ja. Har et snart skolebarn, og en snart ferdig vokst i magen nå -Dette er 6. gang jeg er gravid. Har fått blodfortynnende og tett oppfølging de siste to gangene nå. 👍 Anonymkode: b7342...837
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #32 Skrevet 21. juni 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi ønsker barn, men vil jo selvfølgelig ikke bli gravid dagen etter en tøff MA og utskrapning. Dette er 2.gang på 3 måneder. Så jeg vil gjerne bli gravid igjen etter en menssyklus, men helst ikke nå. Derfor jeg spør jeg her. Men dere måå jo få det inn med teskje her da 😅 Anonymkode: 1934d...5d3 Men pule kan du... Anonymkode: 4d02c...b2a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #33 Skrevet 21. juni 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi ønsker barn, men vil jo selvfølgelig ikke bli gravid dagen etter en tøff MA og utskrapning. Dette er 2.gang på 3 måneder. Så jeg vil gjerne bli gravid igjen etter en menssyklus, men helst ikke nå. Derfor jeg spør jeg her. Men dere måå jo få det inn med teskje her da 😅 Anonymkode: 1934d...5d3 Men da sørger du jo for å beskytte deg, så du ikke blir gravid igjen med en gang Anonymkode: 5229d...371
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #34 Skrevet 21. juni 2017 Ikke bare kan man bli steril av en infeksjon etter abort eller fødsel, man kan i verste fall dø. I livmoren er det et åpent sår der morkaken satt, og derfra spres infeksjonen raskt ut i blodet. Blodforgiftning -sepsis- er potensielt dødelig, og hvis man ikke reagerer raskt på symptomene ved en infeksjon (høy feber, frysninger, illeluktende utflod/ blod, smerter i mage/ underliv) kan det ende riktig så ille. Jeg overlevde, men det var bare såvidt. Årsaken vites ikke, men jeg tror at smitten ble spredd inn til livmoren da de rotet fælt ved innsett av kateter etter fødsel. Så mitt tips til deg og alle andre- ha respekt for infeksjonsfaren etter fødsel/ abort, og ta kontakt med lege med én gang hvis feber!! Anonymkode: b8a34...71a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #35 Skrevet 21. juni 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke bare kan man bli steril av en infeksjon etter abort eller fødsel, man kan i verste fall dø. I livmoren er det et åpent sår der morkaken satt, og derfra spres infeksjonen raskt ut i blodet. Blodforgiftning -sepsis- er potensielt dødelig, og hvis man ikke reagerer raskt på symptomene ved en infeksjon (høy feber, frysninger, illeluktende utflod/ blod, smerter i mage/ underliv) kan det ende riktig så ille. Jeg overlevde, men det var bare såvidt. Årsaken vites ikke, men jeg tror at smitten ble spredd inn til livmoren da de rotet fælt ved innsett av kateter etter fødsel. Så mitt tips til deg og alle andre- ha respekt for infeksjonsfaren etter fødsel/ abort, og ta kontakt med lege med én gang hvis feber!! Anonymkode: b8a34...71a Hvor kjapt merket du symptomer? Anonymkode: 1934d...5d3
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #36 Skrevet 21. juni 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor kjapt merket du symptomer? Anonymkode: 1934d...5d3 Jeg ble dårlig et par-tre dager etter fødsel, det bygget seg gradvis opp og jeg følte meg virkelig ikke bra... som kraftig influensa, bare med rygg/ magesmerter istedet for sår hals og hoste. Varm og kald om hverandre, feber, så fikk tatt en sjekk på sykehuset. De tok prøver men fant ikke noe spesielt, så ble sendt hjem igjen. To dager senere ble jeg brått enda dårligere, da med skjelvinger/ frysninger i tillegg til magevondt (livmor), og dårlig utflod. Da bar det inn på sykehuset igjen, og videre rett på intensiven. Et døgn hvor jeg svevde mellom liv og død, etterfulgt av fire dager med antibiotika intravenøst på barsel. Ikke en drømmestart på permisjonen akkurat, skremmende og vond opplevelse som jeg ikke unner noen å gå gjennom.... Anonymkode: b8a34...71a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #37 Skrevet 21. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble dårlig et par-tre dager etter fødsel, det bygget seg gradvis opp og jeg følte meg virkelig ikke bra... som kraftig influensa, bare med rygg/ magesmerter istedet for sår hals og hoste. Varm og kald om hverandre, feber, så fikk tatt en sjekk på sykehuset. De tok prøver men fant ikke noe spesielt, så ble sendt hjem igjen. To dager senere ble jeg brått enda dårligere, da med skjelvinger/ frysninger i tillegg til magevondt (livmor), og dårlig utflod. Da bar det inn på sykehuset igjen, og videre rett på intensiven. Et døgn hvor jeg svevde mellom liv og død, etterfulgt av fire dager med antibiotika intravenøst på barsel. Ikke en drømmestart på permisjonen akkurat, skremmende og vond opplevelse som jeg ikke unner noen å gå gjennom.... Anonymkode: b8a34...71a Skjedde kusinen min også. Hun trodde kanskje det var en urinveisinfeksjon siden hun hadde vondt nederst i magen og ryggen, pluss feber. Plutselig ble hun veldig veldig dårlig, rett inn på sykehuset og intravenøs antibiotika i flere dager. Hun var så dårlig at de to første dagene på sykehuset var hun helt i en døs, husker de ikke engang.. Anonymkode: 28130...d37
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #38 Skrevet 21. juni 2017 Fy fasan. Det er skremmende greier. Sykepleieren sa til meg at så lenge jeg ikke blødde, var samleie greit. Men han var såvidt inni meg, om det skulle hjelpe.. Men likevel. Sliter sykt med magesmerter. Kommer i sånne kraftige "tak" Anonymkode: 1934d...5d3
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #39 Skrevet 21. juni 2017 Forhåpentligvis går det bra, men jeg skjønner ikke hvordan noen i det hele tatt kan tenke på å ha sex dagen etter en abort..... Anonymkode: 6710d...c0a
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #40 Skrevet 22. juni 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Forhåpentligvis går det bra, men jeg skjønner ikke hvordan noen i det hele tatt kan tenke på å ha sex dagen etter en abort..... Anonymkode: 6710d...c0a Kjærlighet og forelska da vettu. Anonymkode: 1934d...5d3
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #41 Skrevet 22. juni 2017 Er det mulig å være så negativt innstilt til andre mennesker i sårbare situasjoner som mange av dere som svarer HI er i denne tråden?! Dere burde ta en god kikk på dere selv i speilet og spørre om det virkelig er sånne mennesker dere ønsker å være. Om dere selv ikke kunne tenke dere å ha sex med mannen deres i en sårbar og følesmessig kaos-situasjon betyr ikke det at andre ikke ønsker det. Folk er forskjellige! Det som er rett for deg, trenger ikke å være rett for alle andre! Kjære HI - fikk du ikke noe skriv fra sjukehuset med tips om dette? Om du googler finner du nok også svar Lykke til videre, både med å bli gravide igjen,og å takle det du har vært igjennom nå <3 Anonymkode: 8b830...2b0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #42 Skrevet 22. juni 2017 Hjelpe det og slenge dritt til HI. Blir ein Klokare av det ? Anonym forum er nesten alle ut etter, ja kva tror du. Anonymkode: 96ffc...b98
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #43 Skrevet 22. juni 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjelpe det og slenge dritt til HI. Blir ein Klokare av det ? Anonym forum er nesten alle ut etter, ja kva tror du. Anonymkode: 96ffc...b98 Kva eg trur? Nei, eg veit ikkje. Kan ikkje du fortelje oss det? Anonymkode: c276c...df2
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #44 Skrevet 22. juni 2017 På 21.6.2017 den 21.35, Anonym bruker skrev: Men pule kan du... Anonymkode: 4d02c...b2a Høres ut som kaniner dette her jo.. Anonymkode: a3d68...98f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #45 Skrevet 22. juni 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det mulig å være så negativt innstilt til andre mennesker i sårbare situasjoner som mange av dere som svarer HI er i denne tråden?! Dere burde ta en god kikk på dere selv i speilet og spørre om det virkelig er sånne mennesker dere ønsker å være. Om dere selv ikke kunne tenke dere å ha sex med mannen deres i en sårbar og følesmessig kaos-situasjon betyr ikke det at andre ikke ønsker det. Folk er forskjellige! Det som er rett for deg, trenger ikke å være rett for alle andre! Kjære HI - fikk du ikke noe skriv fra sjukehuset med tips om dette? Om du googler finner du nok også svar Lykke til videre, både med å bli gravide igjen,og å takle det du har vært igjennom nå <3 Anonymkode: 8b830...2b0 Tusen hjertelig takk for svar! 🌸 Jo, fikk et skriv der det står at man skal avstå sex så lenge man blør. Jeg blødde litt samme dagen som inngrepet, men ingenting senere. Derfor tenkte vi at det var grønt lys, så lenge vi var forsiktige. Og det var vi! Han var såvidt inni meg. Vi vil selvsagt bli gravide igjen, men vil helst komme oss over/gjennom det vi går igjennom nå! Så ja, vi må nok bare være mer forsiktige fremover. Igjen, tusen takk <3 Anonymkode: 1934d...5d3
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #46 Skrevet 23. juni 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Kva eg trur? Nei, eg veit ikkje. Kan ikkje du fortelje oss det? Anonymkode: c276c...df2 Du har svart på det. Være stygg med andre. Anonymkode: 96ffc...b98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå