Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #26 Skrevet 21. juni 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er det jeg tenker også. Skjønner ikke at hun må betale 36% skatt når hun leier. Hun har jo leid i alle år... Føler det er noe som skurrer. HI Anonymkode: eeb0d...0a8 Du skal ha ganske høy trygd for å trekke 36% skatt altså. Selv om hun ikke har noen gjeldsrenter eller annet å trekke fra på skatten tviler jeg på at hun som uføretrygdet betaler 36%. Anonymkode: cf2f4...1e9
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #27 Skrevet 21. juni 2017 Om hun eier leiligheten og har annen gjeld, som hun ikke forteller deg om, så kan det fort komme andre krav som har rett på å få sine enger ut av boet før du får dine. I verste fall kan det komme krav i det øyeblikket hun eier noe, og boligen kan bli tvangssolgt. Om du føler at dette er utrygt og at hun ikke er helt ærlig, så gjør du ikke dette. Hun kommer til deg for å få hjelp, det minste hun kan gjøre er å gå med på at dette da gjøres på dine premisser, ellers tror jeg du like gjerne kan gi henne de pengene. Anonymkode: 9f46a...f7f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #28 Skrevet 21. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Om hun eier leiligheten og har annen gjeld, som hun ikke forteller deg om, så kan det fort komme andre krav som har rett på å få sine enger ut av boet før du får dine. I verste fall kan det komme krav i det øyeblikket hun eier noe, og boligen kan bli tvangssolgt. Om du føler at dette er utrygt og at hun ikke er helt ærlig, så gjør du ikke dette. Hun kommer til deg for å få hjelp, det minste hun kan gjøre er å gå med på at dette da gjøres på dine premisser, ellers tror jeg du like gjerne kan gi henne de pengene. Anonymkode: 9f46a...f7f Det her er jo bare tull! Dersom hun har gjeld hvor det er gått så langt at det finnes tvangsgrunnlag eller rettslig avgjørelse, så har hun betalingsanmerkninger og får ikke lån. Dessuten er det ytterst sjelden man tvangsselger bolig som er fullbelånt da tvangssalg genererer lavere pris enn normal markedspris og at lån til bolig med pant i den har førsteprioritet dersom det ikke foreligger legalpant. Anonymkode: 534a8...a4c
Gjest Antarctica Skrevet 22. juni 2017 #29 Skrevet 22. juni 2017 På 21. juni 2017 den 14.02, Anonym bruker skrev: Det her er jo bare tull! Dersom hun har gjeld hvor det er gått så langt at det finnes tvangsgrunnlag eller rettslig avgjørelse, så har hun betalingsanmerkninger og får ikke lån. Dessuten er det ytterst sjelden man tvangsselger bolig som er fullbelånt da tvangssalg genererer lavere pris enn normal markedspris og at lån til bolig med pant i den har førsteprioritet dersom det ikke foreligger legalpant. Anonymkode: 534a8...a4c Hun får jo nettopp ikke lån! Det er jo derfor hun vil låne av sin niese...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #30 Skrevet 22. juni 2017 Akkurat nå, Pashla skrev: Hun får jo nettopp ikke lån! Det er jo derfor hun vil låne av sin niese... Jeg forsto det som at hun manglet egenkapital jeg, så hun må låne egenkapitalen av niesen og resten i banken...? Anonymkode: cf2f4...1e9
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #31 Skrevet 22. juni 2017 5 timer siden, Pashla skrev: Hun får jo nettopp ikke lån! Det er jo derfor hun vil låne av sin niese... Nei. Hun vil låne egenkapital av HI og låne resten i bank. HI vil kjøpe hele boligen og leie ut til tanten. Altså hun får lån, men har ikke høy nok inntekt, mange nok år igjen før dødsfall osv til å fullbelåne en bolig. Anonymkode: 534a8...a4c
Gjest Antarctica Skrevet 23. juni 2017 #32 Skrevet 23. juni 2017 Da har jeg misforstått. Jeg oppfattet det som om hun kun manglet en liten andel av finansieringen hvis niesen ville gå inn med penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå