Gå til innhold

Mars 2018


Bearplace

Anbefalte innlegg

Flere som har opplevd influensa-smerter i kroppen? Er i uke 9 nå og det har bedret seg litt, men i uke 8 var alle musklene i kroppen ømme og vonde. Kjentes ut som at jeg hadde fått en real omgang juling, og til vanlig pleier jeg å tåle litt. Helt merkelig. Hadde litt feber og noe stigning på CRP, så det kan jo være noe av grunnen. Fikk medisiner mot UVI, uten at jeg hadde helt tydelige tegn på det. Legen mente det også bare kunne være graviditeten som førte til smertene. Merker jeg blir mer bekymra for smerter nå som jeg er gravid enn hva jeg normalt pleier. Blir jo så redd for at det skal være noe galt med den lille. 

Uke 8 har vært den tyngste uka hittil, med feber, hodepine, og guri malla så trøtt jeg har vært! Ellers har formen vært fin. Hvordan er formen deres? 

Spurte legen om han kunne mål HCG i blodet for å vite om det lå på normale verdier. Fikk beskjed på labben om at de ikke kan måle det før i uke 12. Er ikke det litt rart?

Nå gleder jeg meg til UL i uke 12/13. Klarer ikke å vente enda en månde med det. Dessuten har jeg ikke første svangerskapskontroll før i uke 14. Merker at jeg har et behov for bekreftelse om at den lille lever og har det bra. Gleder meg til å nå uke 12, å se den lille, og kunne fortelle det til de nærmeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, junior18 said:

Flere som har opplevd influensa-smerter i kroppen? Er i uke 9 nå og det har bedret seg litt, men i uke 8 var alle musklene i kroppen ømme og vonde. Kjentes ut som at jeg hadde fått en real omgang juling, og til vanlig pleier jeg å tåle litt. Helt merkelig. Hadde litt feber og noe stigning på CRP, så det kan jo være noe av grunnen. Fikk medisiner mot UVI, uten at jeg hadde helt tydelige tegn på det. Legen mente det også bare kunne være graviditeten som førte til smertene. Merker jeg blir mer bekymra for smerter nå som jeg er gravid enn hva jeg normalt pleier. Blir jo så redd for at det skal være noe galt med den lille. 

Uke 8 har vært den tyngste uka hittil, med feber, hodepine, og guri malla så trøtt jeg har vært! Ellers har formen vært fin. Hvordan er formen deres? 

Spurte legen om han kunne mål HCG i blodet for å vite om det lå på normale verdier. Fikk beskjed på labben om at de ikke kan måle det før i uke 12. Er ikke det litt rart?

Nå gleder jeg meg til UL i uke 12/13. Klarer ikke å vente enda en månde med det. Dessuten har jeg ikke første svangerskapskontroll før i uke 14. Merker at jeg har et behov for bekreftelse om at den lille lever og har det bra. Gleder meg til å nå uke 12, å se den lille, og kunne fortelle det til de nærmeste :)

Har det litt på samme måte er i uke 6 nå. Har allerede målt HCG så det var jo litt merkelig? Det måler de tidlig, er jo en av måtene de ser om det er xu eller sa..

spennende med ultralyd, lykke til ☺️ Jeg skal på torsdag for å se om det er på riktig plass ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, villekulla skrev:

Jeg venter litt til tidlig ul har gitt svar på om det er liv eller ikke.. :) Men er jo litt på gjerdet med tanke på xu o.l.. 

Ser den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg ut igjen. Spottet brunt og litt rosa. Symptomene er borte.

Ta blodprøve i morgen.

Regner med at selvom det er utvannet urin, så skal disse slå ut når en er 5 uker, samme når på dagen de tas? 😔😩😢

IMG_1452.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på! Er i uke 5+2 :) termin 22 mars ☺️ Hvordan går det me dere?? 

Endret av Dame27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dame27 skrev:

Hiver meg på! Er i uke 5+2 :) termin 22 mars ☺️

Er du sikker? Jeg får opp 4+6 på terminkalkulator og 5+0 på preglife appen. Har også termin 22. mars. (siste mens 14.06)

Melder meg ikke inn her helt enda med nick, er ikke helt klar for det enda. (synes jeg har for lite symptomer)

Anonymkode: f7558...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du sikker? Jeg får opp 4+6 på terminkalkulator og 5+0 på preglife appen. Har også termin 22. mars. (siste mens 14.06)

Melder meg ikke inn her helt enda med nick, er ikke helt klar for det enda. (synes jeg har for lite symptomer)

Anonymkode: f7558...3cc

Jeg hadde sist mens 12/6 😅 Har sett feil, jeg er 5+1 idag

Endret av Dame27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Arwen_79 said:

Da melder jeg meg ut igjen. Spottet brunt og litt rosa. Symptomene er borte.

Ta blodprøve i morgen.

Regner med at selvom det er utvannet urin, så skal disse slå ut når en er 5 uker, samme når på dagen de tas? 😔😩😢

IMG_1452.JPG

Håper blodprøven for de svarene du trenger 😊 det er jo veldig individuelt i forhold til hcg fra kvinne til kvinne og i forhold til tidspunkt det blir tatt.. krysser fingrene for deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom blødningene😢 Så vet ikke om det blir blodprøve, vet ikke om jeg orker å se det lave tallet. Ønsker alle her masse lykke til videre med svangerskapet, og kos dere masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arwen_79 skrev:

I dag kom blødningene😢 Så vet ikke om det blir blodprøve, vet ikke om jeg orker å se det lave tallet. Ønsker alle her masse lykke til videre med svangerskapet, og kos dere masse.

Der er ikke unormalt å blø tildlig i svangerskapet, kansje du burde sjekke så kan det hende du blir positivt overasket? Hvor langt er du på vei? 

Anonymkode: b1761...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der er ikke unormalt å blø tildlig i svangerskapet, kansje du burde sjekke så kan det hende du blir positivt overasket? Hvor langt er du på vei? 

Anonymkode: b1761...9ec

Dette er garantert en SA, blør som ved mensen og smerter, og symptomene er borte. Var bare i uke 5. Har en bunnløs sorg nå, siden vi ikke har barn fra før og har prøvd i alt for mange år. Så dette er tøft. Trøsten er at nå vet jeg at jeg kan bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arwen_79 skrev:

Dette er garantert en SA, blør som ved mensen og smerter, og symptomene er borte. Var bare i uke 5. Har en bunnløs sorg nå, siden vi ikke har barn fra før og har prøvd i alt for mange år. Så dette er tøft. Trøsten er at nå vet jeg at jeg kan bli gravid.

Huff:( ønsker deg masse lykke til med vidre forsøk! Nå vet du at det går. Prøv å tenk på det i sorgen.. mange klemmer!! 

Anonymkode: b1761...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Arwen_79 skrev:

Dette er garantert en SA, blør som ved mensen og smerter, og symptomene er borte. Var bare i uke 5. Har en bunnløs sorg nå, siden vi ikke har barn fra før og har prøvd i alt for mange år. Så dette er tøft. Trøsten er at nå vet jeg at jeg kan bli gravid.

Så trist :( Lykke til i videre forsøk <3  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Arwen_79 said:

Dette er garantert en SA, blør som ved mensen og smerter, og symptomene er borte. Var bare i uke 5. Har en bunnløs sorg nå, siden vi ikke har barn fra før og har prøvd i alt for mange år. Så dette er tøft. Trøsten er at nå vet jeg at jeg kan bli gravid.

Uff så kjedelig :( håper du kommer fort inn i gamet igjen <3 skal følge med det, har vært der og vet det er vondt. Men nå vet du at det er mulig, og kanskje kroppen har oppdaget at dette kan funke en annen gang. Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Er det flere enn meg som bekymrer meg mye? :P 

Anonymkode: b1761...9ec

Jeg er kjempebekymret selv. Har vært gjennom sa og xu før så er redd det kan bli noe slikt igjen. Krysser fingrene for at ultralyd i morgen viser liv og det på riktig sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, 1-2-3 <3 skrev:

Heisann☀️ Da joiner jeg dere her inne. Ifølge ladytimer har jeg termin 29.mars 2018❤️❤️

IMG_4324.JPG

Koselig! Hvor langt er du på vei? :) 

Anonymkode: b1761...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ultralyd og det ser ut som sliten sitter på riktig sted 😊 skal begynne å stole på symtomene mine og kyre tiden framover. Ny ul om to uker etter anbefaling fra jordmødrene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Koselig! Hvor langt er du på vei? :) 

Anonymkode: b1761...9ec

4 uker tror jeg. skal jeg ikke regne fra siste mens? (22.06) Har vært gravid 3 ganger før så burde virkelig kunne dette nå :D Testen regner bare alderen på fosteret sant? Eller skal den regne med de foregående ukene og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, 1-2-3 <3 skrev:

4 uker tror jeg. skal jeg ikke regne fra siste mens? (22.06) Har vært gravid 3 ganger før så burde virkelig kunne dette nå :D Testen regner bare alderen på fosteret sant? Eller skal den regne med de foregående ukene og?

Ja du regner fra første dag i siste mens:) set jeg fikk fortalt så jeg regnet sånn :D man skal plusse to uker på testresultatet. 

Anonymkode: b1761...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja du regner fra første dag i siste mens:) set jeg fikk fortalt så jeg regnet sånn :D man skal plusse to uker på testresultatet. 

Anonymkode: b1761...9ec

Det var bra :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Testet positivt på to tester, samt hos lege (ikke tatt blodprøve) for 4 uker siden ca. Brystene er snart for store for BHene mine, er MYE kvalm og slapp og ekstremt lettrørt. Har ikke blødd en dråpe siden mens sluttet 1 juni. Allikevel tar jeg meg selv i å hele tiden tenke "Tenk om det ikke er noen der inne da!?!? Tenk om det var falske positive tester" osv. Samboer og jeg er enige om å ikke ta en tidlig/ekstra ultralyd, men kjenner behovet for å "titte inn der" øker for hver dag :murvegg: 

Flere som har det slik? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, villekulla said:

Da har jeg vært på tidlig ultralyd og det ser ut som spiren sitter på riktig sted 😊 skal begynne å stole på symtomene mine og nyte tiden framover. Ny ul om to uker etter anbefaling fra jordmødrene 😊

Ser jeg ikke har sett over det jeg skrev 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fugit said:

Hei damer. Testet positivt på to tester, samt hos lege (ikke tatt blodprøve) for 4 uker siden ca. Brystene er snart for store for BHene mine, er MYE kvalm og slapp og ekstremt lettrørt. Har ikke blødd en dråpe siden mens sluttet 1 juni. Allikevel tar jeg meg selv i å hele tiden tenke "Tenk om det ikke er noen der inne da!?!? Tenk om det var falske positive tester" osv. Samboer og jeg er enige om å ikke ta en tidlig/ekstra ultralyd, men kjenner behovet for å "titte inn der" øker for hver dag :murvegg: 

Flere som har det slik? 

Har samme symptomer og var på tidlig ul i dag. Det så det ut som det var noe, men for lite til å si det helt sikkert. Fikk beskjed om å komme tilbake om 2 uker for å se igjen. Det har roet meg litt, men jeg har veldig lyst å se et lite hjerte slå💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...