Gå til innhold

Er jeg rar som blir såret av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene barnet mitt kommenterer at jeg har rart hår. Og det sårer meg. Kanskje fordi jeg aldri er fornøyd med det selv heller, alltid bad hair day... Blir dere såret av denne typen kommentarer fra barna? 

Anonymkode: 57bfb...54a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Barn sier det første de tenker på uten ta de mener noe spesielt med det. Min datter forteller meg stadig at jeg ikke kan synge. Blir ikke lei meg av den grunn. 

Jeg tenker at du faktisk bør ta tak i selvbildet ditt, for jeg leser mellom linjene at du har et dårlig selvbilde. Det er noe du bør jobbe med å ikke gi videre til barna dine, og da må du først jobbe med deg selv. 

Anonymkode: e50de...e5c

Skrevet

Tullete å bli såret av noe som er fakta. 

Regner med at barnet ikke da det for å såre. 

Min datter sier mamma har babymage, det er jo sant. Jeg sliter med mye luft og har "foodbaby" hver kveld. 

Jeg tar meg virkelig ikke nær av det. Et barn bare konkluderer. De mobber ikke. 

Jeg ville jobbet med eget selvbilde var jeg deg. La gå, du har kanskje ikke den flotteste manken i verden, gjør det deg mindre verdt?

Nei!

Vi har alle vårt, du har åpenbart håret. 

Gi nå faen i det, du er frisk (går jeg ut i fra) er mamma, du er et menneske på godt og vondt. La nå ikke bagateller ødelegge. 

Anonymkode: fa3d2...a90

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke blitt lei meg for. Men jeg har små barn. Mulig det hadde vært annerledes hvis det var tenåringer. 

Min gutt sier at jeg har så stor mage at jeg må være gravid. Han er 4 år og ønsker seg veldig en lillesøster. Vet med meg selv at magen min er helt ok😊

Anonymkode: 53384...74c

Skrevet

Det hadde jeg ikke blitt såret over nei. Fra min tid i barnehage har unger fortalt meg de merkeligste ting. Husker godt en som sa til meg at "Wooow, du har mer hår på armene dine enn pappa". Armhårene mine er ikke min største stolthet, men det er helt sant at jeg har masse hår og det er bare slik det er. Barn sier ting rett ut uten å tenke, og nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet ditt er, men de har sjelden vonde baktanker med det. 

Syns heller du må jobbe litt med selvfølelsen din, for det må være utrolig slitsomt for deg å gå å ha slike tanker om hva folk mener om deg. 

Anonymkode: ba62d...0f8

Skrevet
33 minutter siden, Evablaum skrev:

Herregud 

Dette var virkelig et konstruktivt innlegg. You go, Evablaum. :roll:

Anonymkode: e50de...e5c

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg ikke blitt såret over nei. Fra min tid i barnehage har unger fortalt meg de merkeligste ting. Husker godt en som sa til meg at "Wooow, du har mer hår på armene dine enn pappa". Armhårene mine er ikke min største stolthet, men det er helt sant at jeg har masse hår og det er bare slik det er. Barn sier ting rett ut uten å tenke, og nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet ditt er, men de har sjelden vonde baktanker med det. 

Syns heller du må jobbe litt med selvfølelsen din, for det må være utrolig slitsomt for deg å gå å ha slike tanker om hva folk mener om deg. 

Anonymkode: ba62d...0f8

Jeg går jo ikke rundt og har tanker om det, men det stikker jo når en får slike anti-komplimenter. Men da er jeg altså rar som synes det stikker litt. 

Skrevet

Kommer nok litt an på hvor gammelt barnet er. Også kommer man jo til en tid der man bør forklare barnet at det ikke er spesielt hyggelig å kommentere utseendet til folk med mindre man har noe hyggelig å si. Men det er jo aldersbetinget. 

(Og det er lov å føle at det sårer litt, det kan man ikke alltid kontrollere! Noen ganger kan folk treffe ømme punkter uten at de mener noe med det.)

Anonymkode: 76e31...7f5

Gjest Antarctica
Skrevet

Mine barn "har ingen injurierende kraft", som Kåre Willoch ville ha formulert det. Men kanskje andre tar seg nær av hva barna deres syns om frisyren, ikke vet jeg. Jeg legger ikke så mye i det.

Skrevet

Denne tråden er ganske lik den med hun hvor barna synes nesa hennes var stygg. Der var det ikke måte på hvor mye støtte hi fikk. Her er det helt motsatt, merkelig

Anonymkode: 0e0ea...016

Gjest Antarctica
Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne tråden er ganske lik den med hun hvor barna synes nesa hennes var stygg. Der var det ikke måte på hvor mye støtte hi fikk. Her er det helt motsatt, merkelig

Nye brukere som svarer, muligens? Hun med nesa framstår også som hakket mer nevrotisk (gjemmer seg på do for å gråte, sparer til neseoperasjon) mens denne damen sikkert kan fikse biffen ved å ta fram en kam. Så det er vel ikke så merkelig. 

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

Nye brukere som svarer, muligens? Hun med nesa framstår også som hakket mer nevrotisk (gjemmer seg på do for å gråte, sparer til neseoperasjon) mens denne damen sikkert kan fikse biffen ved å ta fram en kam. Så det er vel ikke så merkelig. 

Så hun andre får mer sympati fordi hun er mer stakkarslig?

Gjest Antarctica
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var dine ord, som Vårherre sa til Pilatus. 

Skrevet
1 minutt siden, Pashla skrev:

Det var dine ord, som Vårherre sa til Pilatus. 

:legrine:

Skrevet
2 timer siden, Pashla skrev:

Ved å ta fram en kam?? Du er ikke rent lite frekk? Du mener jeg er ustelt og ikke ordner meg? Slike som deg ødelegger andre...

Skrevet

Selv om barnet skulle være lite og bare sier hva det ser, er nå dette en gyllen anledning til å forklare at andre kan bli lei seg over å bli kalt "rar" på den ene eller andre måten. Jeg blir ikke lei meg når femåringen sier jeg har dissende, rar rompe, men jeg vil jo helst ikke at han går rundt og sier sånt til andre.

Det var ganske flaut å ta praten (igjen), da femåringen kalte en venn av oss tykk, selv om han for så vidt bare sa sannheten. Heldigvis tok denne vennen det pent, også neste gang, da femåringen sa høyt og tydelig til meg "Ikke sant det ikke er morsomt at han er tykk?". 

Så TS, det er bare å begynne å trene de sosiale antennene til barnet ditt. Min erfaring er at det ikke er gjort i en håndvending...

(Håret kan jeg ikke hjelpe deg med. Jeg har rart hår selv...)

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går jo ikke rundt og har tanker om det, men det stikker jo når en får slike anti-komplimenter. Men da er jeg altså rar som synes det stikker litt. 

Dette får meg til å tenke at du har en jobb å gjøre for å bli fornøyd med deg selv. Du blir såret av hva barnet ditt sier, og nå er du muligens såret fordi andre DiB-brukere sier de ikke ville blitt såret av dette. Jeg synes du skal prøve å jobbe litt med deg selv og din oppfatning av deg selv, sånn at du kan bli mer fornøyd.

Og så er jeg enig med Mostly Harmless i at dette er en god mulighet til å trene opp folkeskikk hos barna. Hvis han/hun skulle si det igjen, så svarer du ganske rolig at du er klar over at han/hun synes det, men at det ikke er pent å si slike ting om andre mennesker for da kan de bli lei seg. 

Og så tenker jeg at hvis barnet ditt (litt avhengig av alder, selvsagt) får følelsen av at dette sårer deg eller går inn på deg, så er det nettopp det han/hun vil bruke når han/hun vil oppnå noe, eller er sint på deg for et eller annet. Så ikke gi slike uttalelser noen makt.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ved å ta fram en kam?? Du er ikke rent lite frekk? Du mener jeg er ustelt og ikke ordner meg? Slike som deg ødelegger andre...

Du fremstår som veldig sår og nærtaken både i hi og i svarene, du vrir og vender på ting til verste mening og reagerer deretter. Du er ikke rar, men du har nok veldig lav selvtillit og følelse av selvverd og det bør du ta tak i, både for egen del og for barna.

Anonymkode: b5eff...865

Gjest Antarctica
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis ungene sårer deg ved en sånn bagatell, og jeg sårer deg ved å foreslå ny frisyre, så er du i alle fall VELDIG hårsår. No pun intended.

Gjest Antarctica
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror den står 1-1

Skrevet

Håper du bare har ett barn HI, ellers kan fremtiden by på flere mindre flatterende komplimenter.. Stålsett deg.

Anonymkode: 928d8...89a

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper du bare har ett barn HI, ellers kan fremtiden by på flere mindre flatterende komplimenter.. Stålsett deg.

Anonymkode: 928d8...89a

Jeg har tre, de andre to sier ikke slikt. Men jeg skjønner jo ut fra svarene her at det ikke er uvanlig å si slike frekke ting, nesten alle svar her kommer fra samme type frekke personlighet. Folk eier jo hverken respekt for andre eller omtanke mer. Tragisk! 

Skrevet

Haha, nei hadde ikke tatt meg nær av det. 

Fått høre mange sannheter av barna , noen mer sanne en andre😅

Å ! Du har så myk moshomoshi mage! ( jepp har det og det er blant annet din feil😉) 

du har brune tenner du! 

( eh, nei, de er ikke brune, ikke kritthvite, men langt fra brune) 

du er den vakreste, fineste og beste Mamman i verden! ( nei, nei og nei😆) men takk  😍

Oi😳 Du har lange pupper altså! 

(Sto bøyd og tørket meg etter en dusj😂) 

du er sånn fillete på håret idag!            (What?!😳) 

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ene barnet mitt kommenterer at jeg har rart hår. Og det sårer meg. Kanskje fordi jeg aldri er fornøyd med det selv heller, alltid bad hair day... Blir dere såret av denne typen kommentarer fra barna? 

Klipp deg da vel. Eller la det være. Let it go

Anonymkode: 660fc...1a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...