Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Vi hadde bursdag i helga. En av guttene dukket ikke opp, uten at vi fikk beskjed. Ingen ting vi tok på vei for, her var 14 gutter som storkoste seg. Nå ringte moren til gutten. Hun hadde pakket sekken til skolen i dag og funnet invitasjonen. Sånt skjer, sa jeg, og hun tente på alle plugger. Hun kunne ikke forstå hvordan jeg kunne ta så lett på å ekskludere henbes barn ved å ikke ta hensyn til at en del batn er distre og glemsk. Sønnen hennes var visst lei seg over å ha glemt og gått glipp av bursdag, og det var min feil. Fra der ble samtalen opphetet og for min del svært spesiell. Jeg burde visst bruke tida mi til SMS til alle foreldre og forsikre meg om at alle husket å levere invitasjoner. Det gidder jeg virkelig ikke. Jeg kontret med at hun som mor til en gutt som tydelig har problemer med slikt burde ha sjekka sekken for lengst (invitasjonene gikk ut mandag) og spurte om hun hadde for vane å skjelle ut andre når hun kom til kort. Hun brøt samtalen. Ok, jeg var lite diplomatisk. Men jeg mener absolutt hun har mest grunn til å skamme seg. Hva gjør jeg nå? Tenkte å la det ligge. Men hun er ei slarvekjerring og hennes versjon av samtalen kommer nok til å spre seg blant mødrene. Bør jeg kanskje forklare meg? Anonymkode: 97e29...eae
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Nei, du bør ikke forklare deg. Hvis hun "er sånn" er også andre klar over det og vil la det gå inn det ene øret og ut det andre når hun legger ut. Du har ikke gjort noe galt her. Synd for gutten, men sånt skjer, som du selv sa. Anonymkode: d13cf...a21
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 La det ligge. Hennes versjon kan umulig bli helt gal for din del uansett, hun kan si at hun synes alle må sende sms om bursdag fordi barna kan glemme å levere hjemme og du nektet å gjøre det, men spiller det egentlig noen rolle... Hun fremstår jo som meget selvsentrert og spesiell, så hennes versjon blir nok fort gjennomskuet Her har forresten klassen en lukket facebookgruppe for foreldrene, og det er veldig greit. Der skriver inn når det er jentebursdager, guttebursdager eller klassebursdager, når man får opp et varsel om at noen har lagt inn noe på klassesiden sjekker man jo og kan da spørre barna om de har fått innbydelse fra "Turid" på skolen i dag. Det er greit på mange måter, for å etterlyse en regnbukse som noen har tatt med feil hjem, for å spørre om det er sant som poden sier at "alle" legger seg senere enn han om kvelden osv. Anbefales. Anonymkode: 1faa0...99c
beef sister Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 For en skulle. Jeg hadde ikke giddet å bruke mer tid på det. Hvis hun velger å sladre om dette, vil nok andre tenke sitt om henne.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 La det ligge! Det går ikke an å komme noen vei med slike folk. For sønnen hennes skyld er det også best å ikke oute Hans gale mor... Anonymkode: cc505...f17
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 Synes det var skikkelig kult at du kom på noe å svare jeg! Hadde selv blitt helt perpleks. Du har selvsagt ingenting å skamme deg over. Anonymkode: 9092d...f72
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 Her sendes det alltid ut mail på forhånd, for å unngå at barna roter bort innbydelsen Anonymkode: a6ecd...321
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her sendes det alltid ut mail på forhånd, for å unngå at barna roter bort innbydelsen Anonymkode: a6ecd...321 Her også. Anonymkode: 28da0...641
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 Synes du svarte godt, og du har helt rett. Jeg personlig ville nok forsikret meg om at alle hadde fått innbydelsene dersom det var noen som ikke svarte, men det er ikke noe man kan kreve av andre. Det er bare å la dette ligge. Anonymkode: bc249...767
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #11 Skrevet 19. juni 2017 Sweet jesus! For en skrulle. Alle andre skal passe på henne og hennes sønn. Gud forby at man tar ansvar for egen unge😱 Anonymkode: 5756f...e9a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #12 Skrevet 19. juni 2017 Hun burde ikke skjelt deg ut og det er ikke utestenging, men om du hadde bedt om tilbakemelding på hvem som kom og du ikke hadde hørt noe, burde du tatt en telefon eller sendt en melding. Det er såpass vanlig at noen glemmer eller mister slike invitasjoner at de etter vår erfaring Bøe følges opp med påminning eller invitasjon på mail i tillegg. Bare å sende med lapp i sekken er å be om at ikke alle får det med seg. Anonymkode: 552b3...f22
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. juni 2017 #13 Skrevet 19. juni 2017 (endret) Før klarte ungene å få med seg bursdagsinvitasjoner uten at foreldre måtte sende mail eller sms. Husker vi gledet oss sånn til bursdager, at vi faktisk ikke glemte det. Det er jo guttens ansvar å si ifra til moren, noe han ikke har gjort. Barn glemmer lett ja, men dersom han hadde gledet seg og sett veldig fram til denne bursdagen, så ville han heller ikke ha glemt den bort......Moren burde også ha sjekket sekken, hvis hun vet at gutten hennes er glemsom. Endret 19. juni 2017 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #14 Skrevet 19. juni 2017 3 minutter siden, Kari Mari skrev: Før klarte ungene å få med seg bursdagsinvitasjoner uten at foreldre måtte sende mail eller sms. Husker vi gledet oss sånn til bursdager, at vi faktisk ikke glemte det. Det er jo guttens ansvar å si ifra til moren, noe han ikke har gjort. Barn glemmer lett ja, men dersom han hadde gledet seg og sett veldig fram til denne bursdagen, så ville han heller ikke ha glemt den bort......Moren burde også ha sjekket sekken, hvis hun vet at gutten hennes er glemsom. Da jeg var barn var det ofte noen som glemte slike lapper. I tillegg var det ikke uvanlig at lappene ble stjålet fra mindre populære elever. Noen barn viste også at de ikke fiendtlig var velkomne, og valgte da å "glemme" lappen for ikke å miste ansikt hjemme. Anonymkode: 552b3...f22
Nyttårs barn Skrevet 19. juni 2017 #15 Skrevet 19. juni 2017 Det får være måte på å pakke inn barn i bomull og gasbind. Om gutten ble lei seg over å ha glemt innbydelsen, så husker han kanskje dette bedre neste gang. Om mora bør selvfølgelig sjekke sekken hans ofte om det er slik at han glemmer mye. Det er veldig greit å ha et godt forhold til barnas venners foreldre og slik sett var jo dette litt dumt, men jeg ville vel latt denne saken ligge.
MTF Skrevet 19. juni 2017 #16 Skrevet 19. juni 2017 Dette skal du bare la ligge. Uansett hvordan hun prøver å fremstille dette, og å legge dette på deg - vil jo ethvert oppegående menneske tenke at hun er hysterisk her. Her har det alltid vært sånn at man sier i fra dersom man IKKE kan komme i besøk, så med mindre man hører noe annet regner man med at vedkommende vil komme i besøket. Vår klasse har også en lukket FB-side der det av og til blir lagt ut invitasjoner, men slett ikke alltid. Er i 99% av tilfellene papirinvitasjon som går hjem i sekkene, og har enda ikke hørt om noen som ikke har klart å levere denne hjemme (barn er jo vanlighvis veldig opptatt av bursdagsbesøk, og selv om de kan glemme å si i fra om andre ting, glemmer de ikke invitasjoner ;-)) eller at foreldrene ikke ser etter og finner invitasjonen i sekken.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #17 Skrevet 19. juni 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da jeg var barn var det ofte noen som glemte slike lapper. I tillegg var det ikke uvanlig at lappene ble stjålet fra mindre populære elever. Noen barn viste også at de ikke fiendtlig var velkomne, og valgte da å "glemme" lappen for ikke å miste ansikt hjemme. Anonymkode: 552b3...f22 Poenget er, at da vi var barn, så var det ingen foreldre som ringte rundt og forsikret seg om at alle barna hadde fått invitasjoner. Vi hadde hverken data eller mobil, så vi passet jo på å vise invitasjonene vi fikk. Mest fordi vil gledet oss til bursdagen, og fordi vi ikke fikk x-antall påminnelser fra hverken skole eller andre foreldre......I dag er det jo en oppfølging og et mas uten like. Anonymkode: a1e7b...144
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #18 Skrevet 19. juni 2017 Du bør nok bare la det ligge. Skulle hun evt ta det opp i noen sammenhenger hadde jeg bare sagt at hun får begynne å sjekke sekken til barnet hve dag om han er så glemsk for da er det faktisk hennes jobb å hjelpe barnet. Har barn som har glemt invitasjoner og da er det kun ungenes skyld. Synd for bursdagsbarnet at de ikke kommer, men når jeg spør ungene hver dag om de har noen lapper med seg og jeg får nei, så er det mine barn som evt må gå glipp av en bursdag. De har lært det på den harde måten, men jeg syns ikke noe synd på de faktisk. De må faktisk lære seg ting selv, det betyr også å gi lapp om bursdagsinvitasjon hjemme. Jeg skal ikke sy puter under armene til mine unger. Jeg blir nemlig mstt av endel forldre til ungdommer fortiden. Vi har noen ungdommer og akkurat voksne på jobb og det er det mest utrolige noen foreldre gjør og sier. Når foreldre ringer og sier barnet må ha fri den og den dagen for da skal de ditt eller datt. Foreldre til en 18åring har ikke noe med dette å gjøre. Er det en overraskelse bursdag så er det greit, men utover det så må faktisk ungdommer og voksne ordne opp i ting selv syns jeg. Her må min 14åring siifra selv om hun ikke kan jobbe, hun må ringe og si hun er syk osv. Nå er det ikke ett problem egentlig, for det er bare å passe nabobarnet og lillesøsteer kan steppe inn om det er krise. Anonymkode: 0bdbc...d76
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #19 Skrevet 19. juni 2017 Er det så vanskelig å sende mail? Ikke alle barn får med seg invitasjonen hjem, noen har to hjem. Her sender alle en rask felles mail eller legger på gruppa på fb. Anonymkode: 28da0...641
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #20 Skrevet 19. juni 2017 Sønnen min har selv glemt å ta opp invitasjoner til bursdag, men tenker det er vår egen skyld som ikke sjekket sekken. Som regel er ungene helt i hundre, og kommer med invitasjonen selv. Hva i all verden gjorde folk før de hadde mail.... Litt ansvar må unger og foreldre ta selv. Flott svart HI. Hadde bare oversett hele greia. Anonymkode: a0bfc...a85
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #21 Skrevet 19. juni 2017 Ser at de fleste synes det er greit å la det ligge, det gjør jeg også. Så da bryr jeg meg ikke med noen forsvarstale om denne moren skulle begynne å spre grums. Og nei, jeg kommer ikke til å styre med facebook, mail eller SMS i fremtiden heller, sånn som enkelte mener heg skal. Dette er skolebarn, de må greie å få invitasjonen opp av sekken om de ønsker å komme i bursdag. HI Anonymkode: 97e29...eae
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #22 Skrevet 19. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser at de fleste synes det er greit å la det ligge, det gjør jeg også. Så da bryr jeg meg ikke med noen forsvarstale om denne moren skulle begynne å spre grums. Og nei, jeg kommer ikke til å styre med facebook, mail eller SMS i fremtiden heller, sånn som enkelte mener heg skal. Dette er skolebarn, de må greie å få invitasjonen opp av sekken om de ønsker å komme i bursdag. HI Anonymkode: 97e29...eae Her begynte vi med det etter at en bursdag ble boikottet, barn kan være urolig slemme... En gutt i klassen inviterte 20 gjester og "gi beskjed om du ikke kommer". Det kom fire stykker, resten hadde avtalt å ikke vise innbydelsen hjemme.... Noen vil nok si at bursdagsbarnet fikk som fortjent siden han er klassens bølle, med totalt manglende sosial forståelse og impulskontroll så de andre barna opplever han som aggressiv og slem. Men vi kan ikke ha det sånn at barna underslår innbydelser. Anonymkode: 1faa0...99c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #23 Skrevet 19. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser at de fleste synes det er greit å la det ligge, det gjør jeg også. Så da bryr jeg meg ikke med noen forsvarstale om denne moren skulle begynne å spre grums. Og nei, jeg kommer ikke til å styre med facebook, mail eller SMS i fremtiden heller, sånn som enkelte mener heg skal. Dette er skolebarn, de må greie å få invitasjonen opp av sekken om de ønsker å komme i bursdag. HI Anonymkode: 97e29...eae Hvor gamle er de da? Forskjell på en 7 åring og en 12 åring. Vi gjorde som deg en gang og dessverre hadde en elev mistet lappen og glemt å sagt ifra. Så nå sender jeg alltid felles sms til alle foreldrene dagen før og informerer om bursdagen og da har det faktisk hendt at et par stk(forelder) ikke har fått det med seg. Koster meg så lite i grunn. Anonymkode: 7632c...0eb
Nyttårs barn Skrevet 19. juni 2017 #24 Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Her begynte vi med det etter at en bursdag ble boikottet, barn kan være urolig slemme... En gutt i klassen inviterte 20 gjester og "gi beskjed om du ikke kommer". Det kom fire stykker, resten hadde avtalt å ikke vise innbydelsen hjemme.... Noen vil nok si at bursdagsbarnet fikk som fortjent siden han er klassens bølle, med totalt manglende sosial forståelse og impulskontroll så de andre barna opplever han som aggressiv og slem. Men vi kan ikke ha det sånn at barna underslår innbydelser. Anonymkode: 1faa0...99c Nei ser den, men nå er det ikke snakk om en boikott i HIs tilfelle. Det eksempelet du kommer med tyder jo på et dårlig klassemiljø.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #25 Skrevet 19. juni 2017 Heia hi👍🏻 Dama høres (p)syk ut så det er bare å forberede seg på mer fra henne i fremtiden😜 Anonymkode: 8f9c5...b7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå