Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #1 Skrevet 17. juni 2017 Noen som har gode tips til å motivere meg. Bør ned 20-25 kg. Anonymkode: e3799...1aa
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #2 Skrevet 17. juni 2017 Begynn nå så er du i mål i god tid til jul:) Går inn i et nytt år mye lettere! Tell kalorier og ha en spisedag i uken. Anonymkode: 03628...eff
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #3 Skrevet 17. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Noen som har gode tips til å motivere meg. Bør ned 20-25 kg. Anonymkode: e3799...1aa Vil anbefale deg sleeveoperasjon med så mye overvekt. Du kan klare å slanke deg de kiloene du trenger mange ganger men de vil komme igjen og igjen.. skal du ha en varig løsning er operasjon å anbefale. Anonymkode: 49ee6...1ae
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #4 Skrevet 17. juni 2017 Ønsker ikke å legge meg under kniven for å bli tynnere. Problemene med hva jeg putter i munnen og hvor aktiv jeg er forsvinner ikke ved en operasjon Anonymkode: e3799...1aa
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #5 Skrevet 17. juni 2017 Jeg gikk ned minst 25 kg med kostholdsendring og livsstilsendring og et mer aktivt liv. Og de kiloene har aldri kommet tilbake - nettopp fordi jeg gjorde en livsendring, ikke bare gikk på en slankekur. Det er 15-20 år siden jeg gikk ned de første 15+ kg. De siste 8-10 kg. gikk for 12 år siden, da på tre måneder ved omlegging til et litt mer lavkarbo kosthold (litt mer som et grovkarbokosthold). La da ikke om pga. vekten, men pga. helsen, og vekten ble en bonus. Siden da har jeg aldri tenkt vekt. Så lenge jeg spiser det som er riktig for min kropp så regulerer vekten seg selv. Har etter det i to omganger hatt langvarig sykdom som har gjort at jeg omtrent ikke har kunnet gjøre noe som helst noen år, og selv da har jeg ikke lagt på meg. Så ta et valg om en livsendring, Hi. Ikke tenk slankekur - for det innebærer at man etter slankekuren mest trolig går tilbake til gamle vaner, og da er det ikke rart om man går opp igjen. Ikke hør på operasjons-fantasten over her, det er fullt mulig å gå ned 20-25 kg på egen hånd, Hi, OG holde vekten etterpå. Man MÅ ikke gå opp igjen slik hun over her hevder (mistenker at det er hun som stadig hevder dette her inne og kommer med mye feilinformasjon i den forbindelse, dessverre). Det å gå ned de antall kilo trenger heller ikke ta veldig lang tid. Men ta det som et prosjekt, f.eks. til neste St. Hans skal du være gått ned 25 kg. Da vil du ha en fornuftig og ikke for tøff vektnedgang på nesten en halv kilo i uken. Og om du til neste St. Hans "bare" har gått ned 10 - 12 kg - supert, da er du allerede halvveis, og har fått gode og nye vaner som du kan holde på videre, så setter du deg et nytt mål da. Det beste for meg har vært å bli fri for sukkersuget som alltid gjorde at jeg spiste feil og for mye og for mye sjokolade og annet ugunstig. Da jeg la om kostholdet mitt til et som holdt blodsukkeret mitt stabilt, da forsvant søtsuget. For meg ble det en frihet, for jeg innså hvor mye tid og energi jeg hadde brukt på det sukkersuget tidligere. Går jeg tilbake til gamle uvaner så legger jeg på meg og får tilbake søtsuget. Men det frister ikke like mye lenger, og om jeg skeier ut noen dager nå så vil kroppen min istedenfor søtsug få "stabilsug", den vil ikke lenger være på sukkerkjøret, og dermed er det heller ingen problemet å fortsette det sunne kostholdet. Jeg spiser sunt og variert. Masse grønnsaker, fisk, kjøtt, nøtter, bær, litt frukt og mye gode oljer/fettsyrer. Så unngår jeg stort sett sukker, ris, pasta, potet. Men er ikke fanatisk, spiser det jeg får servert om jeg er bedt på mat, men passer da å tilpasse kosten før og etterpå. Sett deg oppnåelige mål. F.eks. kutt brus og søtsaker i første omgang, og bytt ut det meste av frukt med bær. Og så forplikter du deg til mer fysisk aktivitet/trening enn du har gjort til nå. Tenk at treningen skal gi deg en sterkere kropp som gjør hverdagen din lettere og med mindre vondter, og bonusen er at du får en bedre holdning som gjør at du ser bedre ut uavhengig av hvor mange kilo du har. Oppstramming og påvirkning av vekten er også en bonus. Skaff deg en treningsvenn om du trives med det, da kan dere motivere hverandre. For meg er det en seiersfølelse å kjenne at jeg gjennomfører det jeg har bestemt meg for, og jeg fokuserer på helse hele veien og det som føles bra for kroppen. Da blir det positivt å ta riktige valg hver dag for å nå de langsiktige målene. Bare bestem deg - dette greier du!!! Anonymkode: 2e13e...5e7
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #6 Skrevet 17. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg gikk ned minst 25 kg med kostholdsendring og livsstilsendring og et mer aktivt liv. Og de kiloene har aldri kommet tilbake - nettopp fordi jeg gjorde en livsendring, ikke bare gikk på en slankekur. Det er 15-20 år siden jeg gikk ned de første 15+ kg. De siste 8-10 kg. gikk for 12 år siden, da på tre måneder ved omlegging til et litt mer lavkarbo kosthold (litt mer som et grovkarbokosthold). La da ikke om pga. vekten, men pga. helsen, og vekten ble en bonus. Siden da har jeg aldri tenkt vekt. Så lenge jeg spiser det som er riktig for min kropp så regulerer vekten seg selv. Har etter det i to omganger hatt langvarig sykdom som har gjort at jeg omtrent ikke har kunnet gjøre noe som helst noen år, og selv da har jeg ikke lagt på meg. Så ta et valg om en livsendring, Hi. Ikke tenk slankekur - for det innebærer at man etter slankekuren mest trolig går tilbake til gamle vaner, og da er det ikke rart om man går opp igjen. Ikke hør på operasjons-fantasten over her, det er fullt mulig å gå ned 20-25 kg på egen hånd, Hi, OG holde vekten etterpå. Man MÅ ikke gå opp igjen slik hun over her hevder (mistenker at det er hun som stadig hevder dette her inne og kommer med mye feilinformasjon i den forbindelse, dessverre). Det å gå ned de antall kilo trenger heller ikke ta veldig lang tid. Men ta det som et prosjekt, f.eks. til neste St. Hans skal du være gått ned 25 kg. Da vil du ha en fornuftig og ikke for tøff vektnedgang på nesten en halv kilo i uken. Og om du til neste St. Hans "bare" har gått ned 10 - 12 kg - supert, da er du allerede halvveis, og har fått gode og nye vaner som du kan holde på videre, så setter du deg et nytt mål da. Det beste for meg har vært å bli fri for sukkersuget som alltid gjorde at jeg spiste feil og for mye og for mye sjokolade og annet ugunstig. Da jeg la om kostholdet mitt til et som holdt blodsukkeret mitt stabilt, da forsvant søtsuget. For meg ble det en frihet, for jeg innså hvor mye tid og energi jeg hadde brukt på det sukkersuget tidligere. Går jeg tilbake til gamle uvaner så legger jeg på meg og får tilbake søtsuget. Men det frister ikke like mye lenger, og om jeg skeier ut noen dager nå så vil kroppen min istedenfor søtsug få "stabilsug", den vil ikke lenger være på sukkerkjøret, og dermed er det heller ingen problemet å fortsette det sunne kostholdet. Jeg spiser sunt og variert. Masse grønnsaker, fisk, kjøtt, nøtter, bær, litt frukt og mye gode oljer/fettsyrer. Så unngår jeg stort sett sukker, ris, pasta, potet. Men er ikke fanatisk, spiser det jeg får servert om jeg er bedt på mat, men passer da å tilpasse kosten før og etterpå. Sett deg oppnåelige mål. F.eks. kutt brus og søtsaker i første omgang, og bytt ut det meste av frukt med bær. Og så forplikter du deg til mer fysisk aktivitet/trening enn du har gjort til nå. Tenk at treningen skal gi deg en sterkere kropp som gjør hverdagen din lettere og med mindre vondter, og bonusen er at du får en bedre holdning som gjør at du ser bedre ut uavhengig av hvor mange kilo du har. Oppstramming og påvirkning av vekten er også en bonus. Skaff deg en treningsvenn om du trives med det, da kan dere motivere hverandre. For meg er det en seiersfølelse å kjenne at jeg gjennomfører det jeg har bestemt meg for, og jeg fokuserer på helse hele veien og det som føles bra for kroppen. Da blir det positivt å ta riktige valg hver dag for å nå de langsiktige målene. Bare bestem deg - dette greier du!!! Anonymkode: 2e13e...5e7 Takk for utfyllende svar, det er dette jeg ønsker. Har allerede kuttet brus i 6 mnd. Så nå er det bare å bestemme seg og få ut fingeren. Anonymkode: e3799...1aa
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #7 Skrevet 17. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for utfyllende svar, det er dette jeg ønsker. Har allerede kuttet brus i 6 mnd. Så nå er det bare å bestemme seg og få ut fingeren. Anonymkode: e3799...1aa Så bra, da er du jo egentlig allerede i gang Et tips til - jeg er avhengig av å alltid ha sunn og riktig mat i hus, og jeg må ha noen sunne alternativer hvis jeg er veldig sulten. F.eks. noen nøtter, en gulrot eller et halvt eple kan være super redning når du må handle og er sulten. Planlegg slik at du alltid har noe sunt å spise, da er det lettere å velge sunt og enkelt fremfor usunt og enkelt. Bestem deg, mandag er du i gang, morgendagen planlegger du og mandagen starter du! Anonymkode: 2e13e...5e7
holahopp Skrevet 17. juni 2017 #8 Skrevet 17. juni 2017 Hvis du trenger en partner in crime så bare si ifra. For er i gang med akkurat det samme her.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #9 Skrevet 18. juni 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Ønsker ikke å legge meg under kniven for å bli tynnere. Problemene med hva jeg putter i munnen og hvor aktiv jeg er forsvinner ikke ved en operasjon Anonymkode: e3799...1aa Jo det gjør det. Du blir nok aldri noe annet enn en jojo slanker.. Anonymkode: 49ee6...1ae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #10 Skrevet 18. juni 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo det gjør det. Du blir nok aldri noe annet enn en jojo slanker.. Anonymkode: 49ee6...1ae Dette stemmer jo ikke. Har selv gått ned 40 kg med kaloritelling. Har ikke lagt på meg igjen. Har variert med kanskje +5 kg, men da gir jeg giret igjen og har slanket de bort i løpet av en mnds tid. Så man kan jo selvfølgelig lykkes uten operasjon! Anonymkode: 03628...eff
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #11 Skrevet 18. juni 2017 Jeg har gått ned 40 kg med lavkarbo, og har holdt vekten selv om jeg etterhvert økte litt i mengden på karbo. Anonymkode: 00e29...0f9
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #12 Skrevet 18. juni 2017 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil anbefale deg sleeveoperasjon med så mye overvekt. Du kan klare å slanke deg de kiloene du trenger mange ganger men de vil komme igjen og igjen.. skal du ha en varig løsning er operasjon å anbefale. Anonymkode: 49ee6...1ae Dummeste rådet! Du vet jo ikke hva hun veier. Hun kan veie 85 kg for alt du vet. Når det er snakk om slanking, begynn idag! Ikke start på mandag eller neste mandag. Tren! Jo mer du trener og "føler" du gjør en god jobb, jo mindre drittmat har du lyst på. Anonymkode: aa960...5f4
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #13 Skrevet 18. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo det gjør det. Du blir nok aldri noe annet enn en jojo slanker.. Anonymkode: 49ee6...1ae Du fortsetter å villede folk som er motiverte, og du forsøker å ta fra dem motivasjonen. Det er bare idioti fra din side, spesielt siden HI har fortalt at hun vet hva som er årsaken til overvekten og at hun ikke ønsker operasjon. Det er fullt mulig å gå ned i vekt OG holde seg normalvektig hvis man gjør en livsstilsendring istedenfor å bare tenke slankekur. Vil tro det er du som stadig har sagt at "forskning sier" for å backe argumentene dine. Og hver eneste gang har jeg fortalt deg hva som er en enorm svakhet med den forskningen du viser til - det meste tar kun for seg slankingen, og tar ikke hensyn til årsaken bak overvekten i utgangspunktet. Går man ned i vekt med ikke tar tak i årsaken til problemen så går mange opp igjen. Gjør man noe med årsaken og skaper en livsstilsendring så vil vekten holde seg stabil også etter man har gått ned i vekt! Anonymkode: 2e13e...5e7
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #14 Skrevet 18. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo det gjør det. Du blir nok aldri noe annet enn en jojo slanker.. Anonymkode: 49ee6...1ae Jojo slankere finner du også blant de opererte. Det er de som ikke har fått med seg hodet og sjela og som tror det kun handler om magemål. Touché. Anonymkode: a2ef7...1f6
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #15 Skrevet 18. juni 2017 Takk for gode tips og for at det er flere som er av samme oppfatning som meg når det gjelder slankeoperasjoner. Føler virkelig ikke at jeg har prøvd så hardt ennå at operasjon er eneste utveien. Anonymkode: e3799...1aa
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #16 Skrevet 18. juni 2017 Mitt tips er å begynne med det du skal spise mer av. Mer grønnsaker(av alle regnbuens farger, viktig med variasjon), mer sunt fett ( helmelk, fløte, rømme, fett fra kjøttkraft, avokado, olivenolje, litt nøtter, egg) mer gode proteinkilder (fisk, kjøtt, kylling) drikk mer vann, grønn te, og litt kaffe, spis grove brød, litt brød masse pålegg, mer bønner og linser, mer urter, . Så skal du ha mer søvn, mer bevegelse og aktivitet, mer familietid, mer kroppskontakt og mer sex(evt med deg selv). Øv deg opp til å tåle litt lenger mellomrom mellom måltidene, fordøyelsessystemet trenger pause, og da hjelper det ikke at maten er sunn hvis du spiser konstant (balanserte måltider hjelper deg med det, husk fett!!) Vær snill med deg selv! Legg bort skulle ha, burde ha! De hjelper deg ingenting. Mediter og finn roen. Det er absolutt mulig, og viljestyrke blir mindre viktig når du spiser balansert, fordi du ikke har lyst på godteri! Dette blir en livsstil! Og det er deilig med overskudd av energi, mer tid sammen med andre og ikke minst, spise seg mett på masse deilig mat!! Anonymkode: 32684...7a3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #17 Skrevet 18. juni 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo det gjør det. Du blir nok aldri noe annet enn en jojo slanker.. Anonymkode: 49ee6...1ae 25 kg er ikke så mye at man trenger en operasjon. Jeg personlig har gått ned 75 kg og holdt vekta nede i flere år. Har også fått barn uten å legge på meg så mye ekstra. Når det er sakt så kjenner jeg folk som har tatt operasjon, og det var det rette valget for dem. Kan vi ikke bare støtte og motivere, samme om vektnedgangen starter med en operasjon eller ikke? Å holde vekten nede er jo en utfordring for mange uansett. Anonymkode: 2e835...d4c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #18 Skrevet 18. juni 2017 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Ønsker ikke å legge meg under kniven for å bli tynnere. Problemene med hva jeg putter i munnen og hvor aktiv jeg er forsvinner ikke ved en operasjon Anonymkode: e3799...1aa Enig med deg i det med operasjon, 25 kilo er absolutt overkommnelig. Jeg gikk ned 25 kilo med streng lavkarbo. Du må bare bestemme deg for at dette skal du, så må du finne den veien og det kostholdet som er best for deg Anonymkode: 9f650...820
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #19 Skrevet 18. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: 25 kg er ikke så mye at man trenger en operasjon. Jeg personlig har gått ned 75 kg og holdt vekta nede i flere år. Har også fått barn uten å legge på meg så mye ekstra. Når det er sakt så kjenner jeg folk som har tatt operasjon, og det var det rette valget for dem. Kan vi ikke bare støtte og motivere, samme om vektnedgangen starter med en operasjon eller ikke? Å holde vekten nede er jo en utfordring for mange uansett. Anonymkode: 2e835...d4c Wow, jeg er skikkelig imponert Fy fader Har du hatt hudoppstramming og? Anonymkode: 9f650...820
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #20 Skrevet 18. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo det gjør det. Du blir nok aldri noe annet enn en jojo slanker.. Anonymkode: 49ee6...1ae Er det deg Koro51? Dette høres ut som et av dine sprudlende innspill............ Anonymkode: 9f650...820
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #21 Skrevet 18. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette stemmer jo ikke. Har selv gått ned 40 kg med kaloritelling. Har ikke lagt på meg igjen. Har variert med kanskje +5 kg, men da gir jeg giret igjen og har slanket de bort i løpet av en mnds tid. Så man kan jo selvfølgelig lykkes uten operasjon! Anonymkode: 03628...eff http://forskning.no/bakterier-overvekt/2017/06/fedmekirurgi-endret-tarmbakteriene Her kan du leste om endringer i tarmbakterier som påvirker sult/metthetsfølelsen. Det er nemlig sånn at sultfølelsen reguleres av andre mekanismer enn hjernen. Jeg har selv hatt 20 kg overvekt og slitt med overspising. Nå lenge etter operasjon er det ikke et problem i det hele tatt. Dette problemet er totalt borte og viser veldig konkret at det ble styrt av andre mekanismer enn at "det satt i hodet". Jeg har slanket meg fra mine 83-85 kg mange ganger og kommet ned i en normalvekt på 63-65 kg, men så fort jeg slakker opp på regimet som har tatt meg dit har jeg vært tilbake på startvekten. Uformelle tester basert på vekt, høyde, treningsvaner, hvilepuls etc viser at jeg tidligere hadde en "kroppslig alder" på 68 år, nå viser de samme testene en alder på 33 år. (Jeg er 45 år). Jeg har samtidig blitt kvitt høyt kolesterol, rygg/kneplager, plantar facitt (vet ikke om det skrives sånn😄), mye av søvnproblemer, mindre migrene og inkontinens. Dette er ting som blir bedre hos mange som er plaget med det før operasjon. I tillegg er det mange som også blir friske av diabetes veden slik operasjon. Jeg mener ikke at dette passet for alle med overvekt men man må se på realiteten i hva man driver med og den viser at kun ca 3 prosent klarer å gå ned i vekt og bli der over tid når man har en kraftig overvekt (over 10-15 kg). De 97% resterende ender som regel opp med FLERE kilo en før de startet. Da blir det fort en ond spiral med flere forsøk og mer overvekt og andre plager i tillegg til at man føler seg mislykket og lett blir deprimert og får enda lavere selvfølelse. Anonymkode: 49ee6...1ae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #22 Skrevet 18. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: http://forskning.no/bakterier-overvekt/2017/06/fedmekirurgi-endret-tarmbakteriene Her kan du leste om endringer i tarmbakterier som påvirker sult/metthetsfølelsen. Det er nemlig sånn at sultfølelsen reguleres av andre mekanismer enn hjernen. Jeg har selv hatt 20 kg overvekt og slitt med overspising. Nå lenge etter operasjon er det ikke et problem i det hele tatt. Dette problemet er totalt borte og viser veldig konkret at det ble styrt av andre mekanismer enn at "det satt i hodet". Jeg har slanket meg fra mine 83-85 kg mange ganger og kommet ned i en normalvekt på 63-65 kg, men så fort jeg slakker opp på regimet som har tatt meg dit har jeg vært tilbake på startvekten. Uformelle tester basert på vekt, høyde, treningsvaner, hvilepuls etc viser at jeg tidligere hadde en "kroppslig alder" på 68 år, nå viser de samme testene en alder på 33 år. (Jeg er 45 år). Jeg har samtidig blitt kvitt høyt kolesterol, rygg/kneplager, plantar facitt (vet ikke om det skrives sånn😄), mye av søvnproblemer, mindre migrene og inkontinens. Dette er ting som blir bedre hos mange som er plaget med det før operasjon. I tillegg er det mange som også blir friske av diabetes veden slik operasjon. Jeg mener ikke at dette passet for alle med overvekt men man må se på realiteten i hva man driver med og den viser at kun ca 3 prosent klarer å gå ned i vekt og bli der over tid når man har en kraftig overvekt (over 10-15 kg). De 97% resterende ender som regel opp med FLERE kilo en før de startet. Da blir det fort en ond spiral med flere forsøk og mer overvekt og andre plager i tillegg til at man føler seg mislykket og lett blir deprimert og får enda lavere selvfølelse. Anonymkode: 49ee6...1ae Du virker usunt opphengt i dette Anonymkode: 9f650...820
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #23 Skrevet 18. juni 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du virker usunt opphengt i dette Anonymkode: 9f650...820 Jeg er nok ikke det gitt. Synes bare det er greit med litt nyansert informasjon til de som sliter med et så stort problem som overvekt er for mange. Mange tror slanke operasjoner kun er for de som er 100 kg ++ men fakta er vel at man ofte får et mye bedre resultat hvis man tør ta tak i problemet på en måte som fungerer før det går så langt. Anonymkode: 49ee6...1ae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #24 Skrevet 18. juni 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Wow, jeg er skikkelig imponert Fy fader Har du hatt hudoppstramming og? Anonymkode: 9f650...820 Nei, ikke enda. Jeg er litt usikker på om vi er ferdige med barn. Så er det jo så sykt dyrt... Anonymkode: 2e835...d4c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #25 Skrevet 18. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, ikke enda. Jeg er litt usikker på om vi er ferdige med barn. Så er det jo så sykt dyrt... Anonymkode: 2e835...d4c Det er det. Tenkte du kanskje fikk det dekket siden du har gått ned så mye. Sykt flink har du uansett vært Anonymkode: 9f650...820
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå