Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Blir litt provosert. Meldte meg på som var eneste mulighet til at barnet mitt ble med. Fikk så beskjed om at kun fedre skulle med da dette var fast hvert år. Er dette greit? Anonymkode: c3f01...83d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Nei, det er ikke greit. Vi opplevde at alle guttene i klassen, med fedre, dro på tur. Min sønns far er død, så han ble ikke invitert. Det var krevende å fortelle en 9-åring. Anonymkode: c25cc...b66
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke greit. Vi opplevde at alle guttene i klassen, med fedre, dro på tur. Min sønns far er død, så han ble ikke invitert. Det var krevende å fortelle en 9-åring. Anonymkode: c25cc...b66 Huff for en vond situasjon. Føler dette er mer fedretur enn klassetur. Anonymkode: c3f01...83d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke greit. Vi opplevde at alle guttene i klassen, med fedre, dro på tur. Min sønns far er død, så han ble ikke invitert. Det var krevende å fortelle en 9-åring. Anonymkode: c25cc...b66 Idiotisk å ikke tenke på sønnen din i en sånn sammenheng. De burde involvert han og invitert med. Anonymkode: 2d381...a3e
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #5 Skrevet 16. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke greit. Vi opplevde at alle guttene i klassen, med fedre, dro på tur. Min sønns far er død, så han ble ikke invitert. Det var krevende å fortelle en 9-åring. Anonymkode: c25cc...b66 Jeg blir sjokkert! Er det mulig å være så klin idiotisk som de foreldrene/fedrene? Huff, så trist for deg og gutten din. Jeg vet ikke om jeg hadde greid å holde meg fra å bli eirende forbanna på neste foreldremøte. Håper det går bra for deg og sønnen din <3 Anonymkode: ca974...aea
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #6 Skrevet 17. juni 2017 Enig, dette var rystende lesning! Skjønner ikke folk at noen barn har det ille nok uten at de voksne trenger å legge stein til børa?! Høres ut som om det liksom blir greit å mobbe et barn for mangel på far... Anonymkode: 1a833...78f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #7 Skrevet 17. juni 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke greit. Vi opplevde at alle guttene i klassen, med fedre, dro på tur. Min sønns far er død, så han ble ikke invitert. Det var krevende å fortelle en 9-åring. Anonymkode: c25cc...b66 Hadde klistret på meg bart, tatt på en flanellskjorte og demonstrativt møtt opp😈 -Men nei, dette er jo "ekskludering", ikke greit! Det er jo de som ikke kan ha med far, av ymse grunner (helse, ikke kontakt osv). Ahhh, så mye dumme mennesker det finnes 🙈🤔 Anonymkode: ada95...cd0
MamsenMedToSmå Skrevet 17. juni 2017 #8 Skrevet 17. juni 2017 Nei, det er selvfølgelig ikke greit. Og svært korttenkt!! Og til hun hvor sønnen ble ekskludert fordi far er død; fy f****, så forferdelig gjort! Håper virkelig det skyltes en «uskyldig» forglemmelse!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #9 Skrevet 17. juni 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke greit. Vi opplevde at alle guttene i klassen, med fedre, dro på tur. Min sønns far er død, så han ble ikke invitert. Det var krevende å fortelle en 9-åring. Anonymkode: c25cc...b66 Forbanna idioter!!! 😡😡😡 Anonymkode: 5bd3d...50a
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #10 Skrevet 17. juni 2017 Det er helt vanlig her at på turer med f eks idrettslaget må foreldrevaktene ha samme kjønn som barna fra ca 8 år. Det er ufravikelig.Dette på grunn av overnatting i gymsaler, campinghytter osv med flere på samme rom. Dritkjipt for meg med bare jenter, jeg må ta alle slike oppdrag og far slipper unna. Skolen har ikke hatt overnatting enda, men mener det også der er slik at mødre følger jenter og fedre følger gutter. Men det er ikke like mange voksne som barn, en voksen pr 3-5 barn avhengig av alder på barna. Er du sikker på at alle måha med foreldre? Anonymkode: 768d7...b05
Evablaum Skrevet 17. juni 2017 #11 Skrevet 17. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er helt vanlig her at på turer med f eks idrettslaget må foreldrevaktene ha samme kjønn som barna fra ca 8 år. Det er ufravikelig.Dette på grunn av overnatting i gymsaler, campinghytter osv med flere på samme rom. Dritkjipt for meg med bare jenter, jeg må ta alle slike oppdrag og far slipper unna. Skolen har ikke hatt overnatting enda, men mener det også der er slik at mødre følger jenter og fedre følger gutter. Men det er ikke like mange voksne som barn, en voksen pr 3-5 barn avhengig av alder på barna. Er du sikker på at alle måha med foreldre? Anonymkode: 768d7...b05 Høres vel greit ut dette? Må ALT diskuteres..?!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #12 Skrevet 17. juni 2017 9 minutter siden, Evablaum skrev: Høres vel greit ut dette? Må ALT diskuteres..?! Ja, selvsagt er det greit. Bare kjipt å måtte ta alt selv, men slik er det jo. Hadde vi hatt bare gutter hadde ikke jeg fått bli med, og alt hadde falt på mannen. Men som sagt, en slipper unna med ca 1/3 av turene. Man må ikke være med hver gang. Naboen vår er alenepappa til to jenter, og tar ekstra dugnad i stedet for overnattingsturer. Anonymkode: 768d7...b05
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #13 Skrevet 17. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir litt provosert. Meldte meg på som var eneste mulighet til at barnet mitt ble med. Fikk så beskjed om at kun fedre skulle med da dette var fast hvert år. Er dette greit? Anonymkode: c3f01...83d Jeg har arrangert flere turer for elever som kontaktlærer, og også vært engasjert i skolekorps i 20 år. På tur trenger man et visst antall foreldrevakter, helst fordelt på kjønn. Jeg ser overhodet ikke behovet for at forelderen skal ha samme kjønn som barnet sitt. Dersom Lises far er med, sover han i hytte med guttene, mens Lise ivaretas av Henriks mor. De fleste barn er happy med å ikke ha egen forelder hengende over skulderen til enhver tid! Anonymkode: e33bc...0a7
*Miss Marple* Skrevet 17. juni 2017 #14 Skrevet 17. juni 2017 Det er jo på ingen måte greit å utestenge unger på grunn av de ikke har en far som kan være med! Min mann reiser mye og selvsagt stiller jeg opp på div arrangement uansett om de andre har med seg mødre eller fedre. Jeg hadde ikke godtatt en slik begrunnelse, rett og slett. Og de som utelot en niåring fordi han ikke har en pappa er jo bare ondskapsfulle.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #15 Skrevet 17. juni 2017 Dette hadde jeg laget stort bråk om. Hva med de som ikke har en far, eller far ikke ønsker samvær, har viktig jobbhelg, er syk osv osv?? Og han som ble ekskludert fordi far er død er jo rystende, her hadde jeg koblet inn avisen, kommunen, hele pakken Anonymkode: 1939f...20f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #16 Skrevet 17. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er helt vanlig her at på turer med f eks idrettslaget må foreldrevaktene ha samme kjønn som barna fra ca 8 år. Det er ufravikelig.Dette på grunn av overnatting i gymsaler, campinghytter osv med flere på samme rom. Dritkjipt for meg med bare jenter, jeg må ta alle slike oppdrag og far slipper unna. Skolen har ikke hatt overnatting enda, men mener det også der er slik at mødre følger jenter og fedre følger gutter. Men det er ikke like mange voksne som barn, en voksen pr 3-5 barn avhengig av alder på barna. Er du sikker på at alle måha med foreldre? Anonymkode: 768d7...b05 Jeg var på tur med sønnen min for et idrettslag i fjor og da sov alle i samme gymsal; mødre, fedre og barn i alle aldre. Det var vanlig praksis for deres turer forsto jeg. Anonymkode: 3c89b...f4c
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #17 Skrevet 17. juni 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir litt provosert. Meldte meg på som var eneste mulighet til at barnet mitt ble med. Fikk så beskjed om at kun fedre skulle med da dette var fast hvert år. Er dette greit? Anonymkode: c3f01...83d Hvorfor kan barnet ditt bare være med på turen dersom du som foreldre er med? Har barnet ditt spesielle behov som gjør at DU må være der til enhver tid? Vi har nettopp hatt leirskole. Der ønsket de at fedre og ikke mødre ble med. Det handler om gruppesammensetningen i klassen, at det allerede var med to kvinnelige lærere, at de har noen konflikter i jentegruppa som løses best uten jenteforeldre tilstede osv. Hvis jeg var deg ville jeg bedt om en forklaring på hvorfor de kun ønsker fedre med. Det kan jo rett og slett være at de tenker at barnet ditt har det best uten deg men at de synes det er vanskelig å si det til deg direkte...... Anonymkode: 8e5e4...a6e
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #18 Skrevet 17. juni 2017 helt greit, ingenting og bli provisert over, da tåler ikke du mye Anonymkode: a2b87...442
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #19 Skrevet 17. juni 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har arrangert flere turer for elever som kontaktlærer, og også vært engasjert i skolekorps i 20 år. På tur trenger man et visst antall foreldrevakter, helst fordelt på kjønn. Jeg ser overhodet ikke behovet for at forelderen skal ha samme kjønn som barnet sitt. Dersom Lises far er med, sover han i hytte med guttene, mens Lise ivaretas av Henriks mor. De fleste barn er happy med å ikke ha egen forelder hengende over skulderen til enhver tid! Anonymkode: e33bc...0a7 Det jeg reagerer på at det kun fedre som skal med. Guttetur. Jeg meldte meg på, men fikk beskjed om at det gikk ikke. Anonymkode: c3f01...83d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #20 Skrevet 17. juni 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: helt greit, ingenting og bli provisert over, da tåler ikke du mye Anonymkode: a2b87...442 Min sønn drar ikke uten meg så derfor jeg blir provosert. Anonymkode: c3f01...83d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #21 Skrevet 17. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kan barnet ditt bare være med på turen dersom du som foreldre er med? Har barnet ditt spesielle behov som gjør at DU må være der til enhver tid? Vi har nettopp hatt leirskole. Der ønsket de at fedre og ikke mødre ble med. Det handler om gruppesammensetningen i klassen, at det allerede var med to kvinnelige lærere, at de har noen konflikter i jentegruppa som løses best uten jenteforeldre tilstede osv. Hvis jeg var deg ville jeg bedt om en forklaring på hvorfor de kun ønsker fedre med. Det kan jo rett og slett være at de tenker at barnet ditt har det best uten deg men at de synes det er vanskelig å si det til deg direkte...... Anonymkode: 8e5e4...a6e Er kun fedre hørte at det har vært sånn bestandig. Min sønn vil ikke uten meg, ja han har spesielle behov kan ikke sosiale koder osv... Han hadde hatt godt av denne turen, men fikk mange bilder nå skjønner pappaene hadde en fin tur med resten av klassen. En for alle alle for en, ja jøss. Anonymkode: c3f01...83d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #22 Skrevet 17. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er kun fedre hørte at det har vært sånn bestandig. Min sønn vil ikke uten meg, ja han har spesielle behov kan ikke sosiale koder osv... Han hadde hatt godt av denne turen, men fikk mange bilder nå skjønner pappaene hadde en fin tur med resten av klassen. En for alle alle for en, ja jøss. Anonymkode: c3f01...83d Var dette en skoletur i regi av skolen tar du det opp med rektor. Anonymkode: 7a3df...a9b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #23 Skrevet 17. juni 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var dette en skoletur i regi av skolen tar du det opp med rektor. Anonymkode: 7a3df...a9b Ingen fra skolen var med. Anonymkode: c3f01...83d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #24 Skrevet 17. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ingen fra skolen var med. Anonymkode: c3f01...83d Hvilken klassetur var dette da? Anonymkode: 7a3df...a9b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #25 Skrevet 17. juni 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var dette en skoletur i regi av skolen tar du det opp med rektor. Anonymkode: 7a3df... 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken klassetur var dette da? Anonymkode: 7a3df...a9b Fast hvert år fra 4 trinn. Fau Anonymkode: c3f01...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå