Leeloo76 Skrevet 16. juni 2017 #26 Skrevet 16. juni 2017 Jeg anser meg selv som svært lite sjalu, og ønsker heller ikke å ha en sjalu kjæreste, men akkurat det å skulle beholde tilfeldige, spesielt nylige, flørter/ONS på sosiale medier når det tydeligvis plager kjæresten (som jeg synes er godt innenfor "normalt sjalu" i den settingen HI legger frem) bare for å holde på et prinsipp synes jeg faktisk ikke er OK. Spesielt når denne ONS faktisk fortsatt tar kontakt (likes er i 2017 for mange ofte det samme som å "ta kontakt", man sender ut en føler). Sist jeg fikk en seriøs kjæreste gikk jeg gjennom FB og slettet alle ONS som jeg ikke hadde noen annen relasjon med (noen var i tillegg gamle venner/skolekamerater, og det var lenge siden vi "rotet" eller hadde kontakt overhode, de lot jeg stå). Det var ikke noe han ba meg om, og jeg ba ikke ham om det samme, men for meg var det noe med å ikke ha noen løse tråder hengene når jeg gikk inn i et forhold, å ikke ha en "easy exit" om ting skulle bli litt vanskelig (ingen tvil om at mange tyr til gamle flammer når det butter i mot i eget forhold og man kanskje trenger litt bekreftelse, selv om det bare er en melding eller tre). Slett og blokk HI, at kjæresten må se ham av og til må han nesten tåle.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #27 Skrevet 16. juni 2017 Ja, kjæresten min sier nå i ettertid at han følte seg veldig knyttet til meg og at vi var på god vei til å bli sammen. Jeg hadde forpliktelsesangst, og gjorde denne tabben egentlig bare for å redde meg selv fra å bli skikkelig forelsket. Da dette skjedde, angret jeg, dro hjem, var superfortvila for jeg innså at det var han (kjæresten min), jeg ville være med. Han skjønte det var noe, så to dager etterpå fortalte jeg det. Det at han er kjent er ikke et viktig faktum er, utenom det at han aldri blir heeelt glemt grunnet TV og sosiale medier. Jeg blir glad for kritikk, for da innser jeg jo at kjæresten min ikke er sprø som blir lei seg av å se han overalt. Han er over det som skjedde (sier han), men blir sinna når han ser denne mannen skrive/like bildene mine. Men jeg har fjernet han, da ble kjæresten min sykt(!) glad og fornøyd, så tror det vil gå bra. Vi konfronterte også hverandre om at dette ikke kan være fokus siden vi er gravide. Jeg var litt dum å sa "er det ikke ålreit at han fremdeles kan se bildene mine på instagram, da? Så ser han om 2 måneder at jeg har stor babymage, og da er det lost case?" Trooodde jeg hadde et godt poeng, men da vart han selvsagt frustrert over at jeg føler vi må bruke dét som en statement. Skjønner det.. Anyways, tusen hjertelig for alle svar! Anonymkode: 139a3...f25
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #28 Skrevet 16. juni 2017 1 time siden, Leeloo76 skrev: Jeg anser meg selv som svært lite sjalu, og ønsker heller ikke å ha en sjalu kjæreste, men akkurat det å skulle beholde tilfeldige, spesielt nylige, flørter/ONS på sosiale medier når det tydeligvis plager kjæresten (som jeg synes er godt innenfor "normalt sjalu" i den settingen HI legger frem) bare for å holde på et prinsipp synes jeg faktisk ikke er OK. Spesielt når denne ONS faktisk fortsatt tar kontakt (likes er i 2017 for mange ofte det samme som å "ta kontakt", man sender ut en føler). Sist jeg fikk en seriøs kjæreste gikk jeg gjennom FB og slettet alle ONS som jeg ikke hadde noen annen relasjon med (noen var i tillegg gamle venner/skolekamerater, og det var lenge siden vi "rotet" eller hadde kontakt overhode, de lot jeg stå). Det var ikke noe han ba meg om, og jeg ba ikke ham om det samme, men for meg var det noe med å ikke ha noen løse tråder hengene når jeg gikk inn i et forhold, å ikke ha en "easy exit" om ting skulle bli litt vanskelig (ingen tvil om at mange tyr til gamle flammer når det butter i mot i eget forhold og man kanskje trenger litt bekreftelse, selv om det bare er en melding eller tre). Slett og blokk HI, at kjæresten må se ham av og til må han nesten tåle. Tusen hjertelig! Helt enig med deg. Det som sårer mest, er at han var sammen med en dame i 3 år rett før han møtte meg, og han liker å påpeke at han _aldri_ har vært sjalu før vi møttes. Jeg føler jeg ødela grunnlaget for forholdet da jeg lå med denne mannen bare 2-3 uker før vi offisielt ble kjærester. Men vi har jobbet mye med det, og det virker som det er på vei til å ordne seg. På tide.. Har slettet han, så håper det hjelper. At han må se han på TV sier han at han er helt klar over, så lenge han slipper å se han i sammenheng med meg, selvsagt! Anonymkode: 139a3...f25
Luksusdyret Skrevet 16. juni 2017 #29 Skrevet 16. juni 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, kjæresten min sier nå i ettertid at han følte seg veldig knyttet til meg og at vi var på god vei til å bli sammen. Jeg hadde forpliktelsesangst, og gjorde denne tabben egentlig bare for å redde meg selv fra å bli skikkelig forelsket. Da dette skjedde, angret jeg, dro hjem, var superfortvila for jeg innså at det var han (kjæresten min), jeg ville være med. Han skjønte det var noe, så to dager etterpå fortalte jeg det. Det at han er kjent er ikke et viktig faktum er, utenom det at han aldri blir heeelt glemt grunnet TV og sosiale medier. Jeg blir glad for kritikk, for da innser jeg jo at kjæresten min ikke er sprø som blir lei seg av å se han overalt. Han er over det som skjedde (sier han), men blir sinna når han ser denne mannen skrive/like bildene mine. Men jeg har fjernet han, da ble kjæresten min sykt(!) glad og fornøyd, så tror det vil gå bra. Vi konfronterte også hverandre om at dette ikke kan være fokus siden vi er gravide. Jeg var litt dum å sa "er det ikke ålreit at han fremdeles kan se bildene mine på instagram, da? Så ser han om 2 måneder at jeg har stor babymage, og da er det lost case?" Trooodde jeg hadde et godt poeng, men da vart han selvsagt frustrert over at jeg føler vi må bruke dét som en statement. Skjønner det.. Anyways, tusen hjertelig for alle svar! Anonymkode: 139a3...f25 Det er jo vondt å hele tiden ha påminnelse om noe sånt - her løste du problemet på en bra måte. Jeg ser ingen grunn til å ha random folk på sosiale medier som du ikke er knyttet til, og som din samboer misliker sterkt. Det er snakk om en ONS du hadde, ikke din søster eller eks du har barn med - så her var det riktig å slette denne mannen fra sosiale medier. Særlig når han ikke gir seg og kommenterer/gir likes på bildene dine.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #30 Skrevet 16. juni 2017 Jeg er en mann og har kjent på noe lignende. Vi var ikke sammen, men jeg var nok litt følelsesmessig involvert da jeg selv ble sjalu over denne kjendisen som jeg måtte se på TV, radio, nettaviser etc. Selv om det var old news for henne, så er det noe som heter out of sight, out of mind. Selv om man kan sette tilside tankene, så er det utenforliggende media som mot min vilje fikk tankene til å komme tilbake om igjen og om igjen. Det er verre når man også "oppleve" personen på TV. I dag er jeg sammen med en annen. Sjalusi, er en følelse personen selv må eie og ta ansvar for, men du la opp til en lei situasjon her. Dere var så å si sammen, uten å være det, så er det forståelig at han føler at denne mannen har truet hans emosjonelle forbindelse med deg. Så lenge han liket bildene dine var han også litt "på". Flott at du har tatt et standpunkt og fjernet denne kjendisen. "om jeg blokker han på instagram, så føler jeg at han vinner og at jeg har gått imot alt jeg har stått for. Nemlig at han MÅ stole på meg, jeg må ikke slette noen fra overalt for at han skal kunne gjøre det. " Nå har du slettet han så det er kanskje ikke så aktuelt, men "vinner" samboeren siden slettet han? På hvilken måte? Jeg tipper han føler seg som en taper hver gang han ser kjendisen. Ingen vinnere her. Å slette noe gammal morro fra sosiale medier burde heller ikke være "alt jeg har stått for". Du har viktigere prinsipper enn dette. Å ligge med kjendisen så nært opp til at du ble sammen med kjæresten var nok et emosjonelt tillitsbrudd for hans del. Jeg tror det ennå ikke er tiden for å stå på krava om at han MÅ stole på deg. Siden det snart er barn med i bildet så må dere begge jobbe litt for det. Du er en person som kan ta litt dårlige avgjørelser. Han er en person som i likhet med meg kan være litt mer sjalu enn det som er morsomt for noen av partene. Dere begge må lide for dårlig stemning, når han føler seg crap etter å ha sett kjendisen i media. Du fiksa some, nå må han ta seg sammen litt. Anonymkode: 430a9...a65
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #31 Skrevet 16. juni 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, kjæresten min sier nå i ettertid at han følte seg veldig knyttet til meg og at vi var på god vei til å bli sammen. Jeg hadde forpliktelsesangst, og gjorde denne tabben egentlig bare for å redde meg selv fra å bli skikkelig forelsket. Da dette skjedde, angret jeg, dro hjem, var superfortvila for jeg innså at det var han (kjæresten min), jeg ville være med. Han skjønte det var noe, så to dager etterpå fortalte jeg det. Det at han er kjent er ikke et viktig faktum er, utenom det at han aldri blir heeelt glemt grunnet TV og sosiale medier. Jeg blir glad for kritikk, for da innser jeg jo at kjæresten min ikke er sprø som blir lei seg av å se han overalt. Han er over det som skjedde (sier han), men blir sinna når han ser denne mannen skrive/like bildene mine. Men jeg har fjernet han, da ble kjæresten min sykt(!) glad og fornøyd, så tror det vil gå bra. Vi konfronterte også hverandre om at dette ikke kan være fokus siden vi er gravide. Jeg var litt dum å sa "er det ikke ålreit at han fremdeles kan se bildene mine på instagram, da? Så ser han om 2 måneder at jeg har stor babymage, og da er det lost case?" Trooodde jeg hadde et godt poeng, men da vart han selvsagt frustrert over at jeg føler vi må bruke dét som en statement. Skjønner det.. Anyways, tusen hjertelig for alle svar! Anonymkode: 139a3...f25 Jeg tror det uansett vil være lurt om dere går i parterapi sammen, Hi. Hvis ikke er det lett for at dette er noe som vil dukke opp stadig vekk i forholdet deres. Anonymkode: 21f39...a2e
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #32 Skrevet 16. juni 2017 7 timer siden, MrsRiddick skrev: Må signere noe her. Ja, det er mannen som er sjalu. Men det ser ut som HI har flashet hennes forhold med kjendisen for mannen sin? Hun gir også inntrykk i hovedinnlegget at "denne mannen er veeeeldig kjent" og virker nesten stolt av å ha ligget med en kjendis? Hun skriver også at denne "flingen" fant sted da de var på veg til å bli sammen - kanskje mannen oppfattet at de allerede var sammen den gangen? Her er det veldig lite info. Men uansett, jeg hadde foreslått parterapi. Dere har barn sammen, og uansett fortid og følelser, må dere samarbeide - om dere fortsetter å være sammen eller går fra hverandre. Ta det før det eskalerer enda mer. "Flashet"? Altså, å innrømme noe er å flashe det...? Anonymkode: 9961f...704
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2017 #33 Skrevet 16. juni 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det uansett vil være lurt om dere går i parterapi sammen, Hi. Hvis ikke er det lett for at dette er noe som vil dukke opp stadig vekk i forholdet deres. Anonymkode: 21f39...a2e Syns vel det er han som ikke klarer å glemme dette som bør pille seg avgårde i terapi. Anonymkode: 9961f...704
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå