Gå til innhold

Jeg skal få barn med....

Anbefalte innlegg

Skrevet

en som overhode ikke klarer å komme over en tabbe jeg gjorde i den perioden vi "holdt på"/var på vei til å bli sammen. Jeg hadde sex med en av Norges mest kjente menn, dvs en som han ser ofte på TV, sosiale medier o.l...

Det har ødelagt for forholdet vårt så ekstremt at jeg klarer ikke engang å sette ord på det. Han valgte å bli sammen med meg for vi elsker hverandre og vi skjønte umiddelbart at vi var sjelevenner. Klisjé, men sant. 

Jeg har fått mange snaps fra denne mannen jeg var med, men har slettet han. Så begynte han å følge meg på instagram og liker en del av bildene mine. Jeg følger ikke han engang, så jeg har ikke tenkt noe over det.

I ettermiddag konfronterte samboeren min meg med at han hadde likt bildene mine, og at han ikke kommer til å klare å være sammen med meg om han bestandig ser/hører denne mannen. Og han er kjendis, så jeg kan ingenting for det heller!! om jeg blokker han på instagram, så føler jeg at han vinner og at jeg har gått imot alt jeg har stått for. Nemlig at han MÅ stole på meg, jeg må ikke slette noen fra overalt for at han skal kunne gjøre det. Han er så sint, lei seg, bitter.. Og det er over 1 år siden! Og nå skal vi ha barn.. Og jeg aner ikke hva vi skal gjøre. Vi krangler altfor ofte nettopp pga denne kjente mannen. Og det gjør meg gal, for utenom det, så er jo alt så og si rosenrødt..... 

Hjelp!!! Hva skal jeg/vi gjøre!?

Anonymkode: 139a3...f25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blokkér denne superkjente mannen. Eller vil du egentlig være sammen med kjendisen? Dere må skjerpe dere begge to ❤

Anonymkode: 7d93b...af9

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blokkér denne superkjente mannen. Eller vil du egentlig være sammen med kjendisen? Dere må skjerpe dere begge to ❤

Anonymkode: 7d93b...af9

Skal gjøre det asap! Tusen takk, jeg tror jeg bare trengte å høre det fra en annen side. Vet han kommer til å sette utrolig stor pris på det! Burde vel gjort det for lengst.....

Skrevet

Var det et viktig moment at han er kjent? Er det stas å ha en kjendis som liker bildene dine? Bare slett han, blokker han, få han ut av livet ditt!! Hele cluet er jo at dette er viktig for mannen din og da bør du gjøre det 

Anonymkode: edc82...8cc

Skrevet

Hvis du må blokkere fortida di for at nåtida skal funke er det dødsens uansett. Mannen din er sjalu - det må HAN gjøre noe med, ikke du.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Var det et viktig moment at han er kjent? Er det stas å ha en kjendis som liker bildene dine? Bare slett han, blokker han, få han ut av livet ditt!! Hele cluet er jo at dette er viktig for mannen din og da bør du gjøre det 

Anonymkode: edc82...8cc

Det har vært ekstra vanskelig for han å komme over det da vi ser han mye på TV og lignende... Mine nærmeste sier han overreagerer og at han må komme seg over det for å beholde meg, men jeg føler mer med han enn som så, så ville bare spørre her hva dere tenker. 

Skrevet
Akkurat nå, sug lut skrev:

Hvis du må blokkere fortida di for at nåtida skal funke er det dødsens uansett. Mannen din er sjalu - det må HAN gjøre noe med, ikke du.

Han mener at det eneste jeg kan gjøre med det er ved å fjerne han.. Men jeg føler jo at jeg beviser at han kan stole på meg. Da bruker han argumentet at den "affæren" hendte da vi faktisk var nesten blitt sammen, og hadde holdt på i noen måneder. Det skjedde typ 2 uker før... 

Så jeg er litt splitta, samtidig som jeg skjønner han veldig godt. Hadde vært sjalu selv, da. hvis jeg hadde sett ei han hadde hatt sex med, på TV og overalt hele tiden..

Skrevet

Litt av et radarpar dere 2!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han mener at det eneste jeg kan gjøre med det er ved å fjerne han.. Men jeg føler jo at jeg beviser at han kan stole på meg. Da bruker han argumentet at den "affæren" hendte da vi faktisk var nesten blitt sammen, og hadde holdt på i noen måneder. Det skjedde typ 2 uker før... 

Så jeg er litt splitta, samtidig som jeg skjønner han veldig godt. Hadde vært sjalu selv, da. hvis jeg hadde sett ei han hadde hatt sex med, på TV og overalt hele tiden..

Men da hadde du forhåpentligvis innsett at sjalusien er DITT problem og noe du ikke kan laste ham for. Han er like urimelig mot deg som om han krevde av tv-selskaper og andre medier ta de ikke skulle vise dette mennesket, eneste forskjellen er at med deg så kan han tenkes å lykkes. Så da er det bare å vente på neste lille innskrenking av hva du kan være, ha, si, gjøre, tenke eller ha tenkt.

Skrevet (endret)

Det er litt forskjell på å være sjalu på en random fyr du rotet med etter dere var på vei til å bli sammen (kjent eller ei) som han "må" se hele tiden, og f.eks. en kompis du har hatt hele livet som du rotet med for ti år siden. Det koster deg ingenting å slette denne fyren; jeg tenker også at du innerst inne synes det er litt stas at han fortsetter å ta kontakt, uavhengig av om du er interessert. 

Endret av Leeloo76
Feil
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere hadde datet i flere mnd og du hadde sex med en annen?

Anonymkode: 0bde4...db5

Skrevet (endret)

🙈

Endret av Leeloo76
Dobbelpost
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere hadde datet i flere mnd og du hadde sex med en annen?

Anonymkode: 0bde4...db5

Samme tenkte jeg..... Hvis dere hadde datet i flere mnd, så var dere sammen (sånn er det i min verden)...

Anonymkode: 87d3c...980

Skrevet

Uff, mange navn her. Hva med å slutte å finne ut hvem det var og heller hjelpe henne?

HI,

Dette høres ut til å gi en dårlig start. Kanskje han (kjæresten din) må stilles et ultimatum. Du kan ikke forfølges livet ut av dette. Dere venter barn. Dere må konsentrere dere om barnet og kutte ut dette andre her. 

Skrevet

Jeg kan si det sånn at vi er 23 og 24 år og det var en yngre mann, IKKE Fredrik Skavlan eller eller Rune Rudberg 😂

Men som du sist her skrev, vi begge har blitt forfulgt av det lenge, og jeg føler meg gærn av det. Jeg vil han skal komme over det han også. Han stoler på meg nå, men greier fortsatt å bli kvalm og trist av tanken på det som skjedde i fjor... 

Og heeelt enig... Det eneste jeg vil er å fokusere på barnet vårt som kommer, og ikke den tabben jeg gjorde i fjor. 

Skrevet

Jeg synes dere bør gå i parterapi, Hi. Dere er forholdsvis unge, dere har et forholdsvis ferskt forhold. Dere har problemer med både tillit og andre ting i forholdet som kan bli ødeleggende for dere på sikt om dere ikke får ryddet ordentlig opp i det nå med det samme. Og nå venter dere barn forholdsvis tidlig i forholdet. Dere skylder barnet å rydde opp i forholdet før barnet kommer!

Hvis du og typen din virkelig er soulmates, da vil jeg tro han er villig til å rydde opp i forholdet han også. Ikke tenk på parterapi nå så mye som problemløsning, men mer som forebygging av problemer i fremtiden, dvs. en investering i forholdet.

Anonymkode: 21f39...a2e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes dere bør gå i parterapi, Hi. Dere er forholdsvis unge, dere har et forholdsvis ferskt forhold. Dere har problemer med både tillit og andre ting i forholdet som kan bli ødeleggende for dere på sikt om dere ikke får ryddet ordentlig opp i det nå med det samme. Og nå venter dere barn forholdsvis tidlig i forholdet. Dere skylder barnet å rydde opp i forholdet før barnet kommer!

Hvis du og typen din virkelig er soulmates, da vil jeg tro han er villig til å rydde opp i forholdet han også. Ikke tenk på parterapi nå så mye som problemløsning, men mer som forebygging av problemer i fremtiden, dvs. en investering i forholdet.

Han er veldig villig til å fikse det, han sier at det er det han har hatt lyst til hele tiden- altså komme seg over det som hendte. Han var komt seg over det, helt til jeg i vinter mottok meldinger fra den mannen om at han var i Oslo, og savnet meg og blabla. Da slettet jeg han! Men kjæresten min ble påminnet alt sammen..

Jeg har nevnt parterapi, jeg vil gi det en sjans! Det viktigeste for oss og ikke minst barnet er jo at vi ordner opp i det før babyen kommer.. Heldigvis er vi villige til det. Men altså.. Har han hatt grunn til å være bekymret og engstelig? Han vet jo at han kan stole på meg, og han sier han har det bra. Men plutselig ser han igjennom instagram, at den spesifikke mannen har likt bildet mitt, og bare den lille tingen kan ødelegge en hel ettermiddag..

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er veldig villig til å fikse det, han sier at det er det han har hatt lyst til hele tiden- altså komme seg over det som hendte. Han var komt seg over det, helt til jeg i vinter mottok meldinger fra den mannen om at han var i Oslo, og savnet meg og blabla. Da slettet jeg han! Men kjæresten min ble påminnet alt sammen..

Jeg har nevnt parterapi, jeg vil gi det en sjans! Det viktigeste for oss og ikke minst barnet er jo at vi ordner opp i det før babyen kommer.. Heldigvis er vi villige til det. Men altså.. Har han hatt grunn til å være bekymret og engstelig? Han vet jo at han kan stole på meg, og han sier han har det bra. Men plutselig ser han igjennom instagram, at den spesifikke mannen har likt bildet mitt, og bare den lille tingen kan ødelegge en hel ettermiddag..

Jeg mener han ikke har grunn til å være engstelig så lenge du har vært ærlig med ham fra dere to definerte dere som et par og du ikke har rotet med han andre etter det.

Du og han sier han har kommet over det, men han har jo ikke det siden det ble krise for ham at den andre mannen likte deg på instagram. Da er han ikke så ferdig med det som både han og du ønsker å tro.

Det er godt dere begge er villige til å gå i parterapi, for jeg tror slike ting kan være vanskelig å rydde opp i. Som andre sier så er det den som er sjalu som eier problemet så lenge den andre ikke har gjort noe som skal gi grunn til å bli utrygg.

Enten er typen din mer sjalu enn han vil innrømme - da må han jobbe med det. Men hvis han normalt ikke er sjalu, da vil jeg gjette på at du og han hadde litt forskjellige oppfatninger av når dere egentlig ble mer seriøst sammen. Folk er ulike der. Jeg er f.eks. typen som ikke liker å date flere på samme tid. Om jeg har troen på at det kan bli noe mer med en mann, da vil jeg at begge skal bare forholde seg til en, altså meg. For andre - deg? - er det greit å date og rote med andre frem til man har definert seg som kjærester. Ikke noe galt med noen av delene, men om du og mannen din er ulike der, så kan det bli problemer ut av det. Du er nok av den typen som kan rote rundt inntil du er i et forhold, men som er trofast i forholdet (antar jeg utfra det du skriver). Men om mannen din er som meg, så vil han ev. kunne føle at det du gjorde var en form for utroskap, selv om dere ikke offisielt var sammen enda. Han ser nok logisk sett at du ikke var utro, men fordi han kanskje var kommet et steg lenger enn deg på et tidligere stadium i forholdet, så kan din roting med han andre ha gjort ham usikker. Det at jeg har mine holdninger rundt dating, det er delvis fordi jeg føler jeg ikke kan være oppriktig og binde meg følelsesmessig til en person hvis jeg roter med andre + at jeg har erfart med et par menn at de som har datet og ligget med andre også er av den mer ustabile typen som gjerne ender som utro. Så mitt svar her baserer seg delvis på hvem jeg er som person og litt på erfaringer. Nå er riktignok jeg ikke sjalu av meg, når jeg går inn i et forhold velger jeg å ha tillit til partneren inntil denne ev. gjør noe som tilsier at jeg ikke bør ha det. Jeg hadde gjerne ikke likt at noen tok kontakt slik den kjendisen gjør med deg nå, om det var min mann som fikk slike meldinger og likes, men jeg hadde ikke sagt noe om det, fordi jeg forholder meg til at han valgte meg, ikke den andre. Poenget mitt er at det kan være en slik forskjell i din og hans holdning før dere ble ordentlig sammen som kan være årsaken til at han nå ikke takler dette særlig bra. Uansett tror jeg dere kan ordne det med parterapi om begge er innstilt på det :)

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har vært ekstra vanskelig for han å komme over det da vi ser han mye på TV og lignende... Mine nærmeste sier han overreagerer og at han må komme seg over det for å beholde meg, men jeg føler mer med han enn som så, så ville bare spørre her hva dere tenker. 

Tenker at sjalusi forteller mye om den sjalu personens eget selvbilde. Men ganske lite om kjærestens handlinger.

Det er ikke du som er problemet her, og heller ikke Petter Northug, eller hvem det nå er du hadde en fling med.

Anonymkode: 9961f...704

Skrevet

Har ikke lest alt, men hvorfor vet han alt dette? Hvorfor vet han om et ligg som i følge deg skjedde før dere ble sammen? Hvorfor vet han hvem det er? 

Hvordan kan du påstå alt annet er rosenrødt når en av de mest grunnleggende stenen i et forhold er brutt allerede før dere ble ordentlig sammen? Tillit... 

Hvorfor velge å få barn så tidlig i et forhold når dere i tillegg har såpass store problemer? 

Til sist må jeg si at mannen din nok sliter fryktelig med sjalusi og dette er noe han uavhengig av deg, hva som er skjedd og deres eventuelle fremtid, uansett bør ta tak i

Anonymkode: b56bf...bee

Skrevet

Du må gå imot alt du har stått for, at han må stole på deg... Når begynte du å stå for dette? Har ikke du praktisk talt vært utro, over flere mnd? Hvorfor fortalte du han dette i utgangspunktet? 

Anonymkode: cfad5...e96

Skrevet

Tråden er moderert. Begrunnelse:

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

* Persondebatt, personangrep, trakassering eller trusler.

Kira, moderator 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

en som overhode ikke klarer å komme over en tabbe jeg gjorde i den perioden vi "holdt på"/var på vei til å bli sammen. Jeg hadde sex med en av Norges mest kjente menn, dvs en som han ser ofte på TV, sosiale medier o.l...

Det har ødelagt for forholdet vårt så ekstremt at jeg klarer ikke engang å sette ord på det. Han valgte å bli sammen med meg for vi elsker hverandre og vi skjønte umiddelbart at vi var sjelevenner. Klisjé, men sant. 

Jeg har fått mange snaps fra denne mannen jeg var med, men har slettet han. Så begynte han å følge meg på instagram og liker en del av bildene mine. Jeg følger ikke han engang, så jeg har ikke tenkt noe over det.

I ettermiddag konfronterte samboeren min meg med at han hadde likt bildene mine, og at han ikke kommer til å klare å være sammen med meg om han bestandig ser/hører denne mannen. Og han er kjendis, så jeg kan ingenting for det heller!! om jeg blokker han på instagram, så føler jeg at han vinner og at jeg har gått imot alt jeg har stått for. Nemlig at han MÅ stole på meg, jeg må ikke slette noen fra overalt for at han skal kunne gjøre det. Han er så sint, lei seg, bitter.. Og det er over 1 år siden! Og nå skal vi ha barn.. Og jeg aner ikke hva vi skal gjøre. Vi krangler altfor ofte nettopp pga denne kjente mannen. Og det gjør meg gal, for utenom det, så er jo alt så og si rosenrødt..... 

Du blokkerer mannen fra Ig og face. Ferdig.

Anonymkode: 5a688...ea5

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du blokkerer mannen fra Ig og face. Ferdig.

Anonymkode: 5a688...ea5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke lest alt, men hvorfor vet han alt dette? Hvorfor vet han om et ligg som i følge deg skjedde før dere ble sammen? Hvorfor vet han hvem det er? 

Hvordan kan du påstå alt annet er rosenrødt når en av de mest grunnleggende stenen i et forhold er brutt allerede før dere ble ordentlig sammen? Tillit... 

Hvorfor velge å få barn så tidlig i et forhold når dere i tillegg har såpass store problemer? 

Til sist må jeg si at mannen din nok sliter fryktelig med sjalusi og dette er noe han uavhengig av deg, hva som er skjedd og deres eventuelle fremtid, uansett bør ta tak i

Anonymkode: b56bf...bee

Må signere noe her. Ja, det er mannen som er sjalu. Men det ser ut som HI har flashet hennes forhold med kjendisen for mannen sin? Hun gir også inntrykk i hovedinnlegget at "denne mannen er veeeeldig kjent" og virker nesten stolt av å ha ligget med en kjendis? Hun skriver også at denne "flingen" fant sted da de var på veg til å bli sammen - kanskje mannen oppfattet at de allerede var sammen den gangen? Her er det veldig lite info. Men uansett, jeg hadde foreslått parterapi. Dere har barn sammen, og uansett fortid og følelser, må dere samarbeide - om dere fortsetter å være sammen eller går fra hverandre. Ta det før det eskalerer enda mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...