Gå til innhold

Skal skolen/SFO smøre barna 1.kl?

Anbefalte innlegg

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her syns jeg du fikk mye negative svar. Jeg er også lærer, og i 1. kl handler mye om å få inn gode rutiner. De må (kollektivt) minnes på å gå på do, ta på regnbukse, ta på lue, legge matboksen i sekken og å smøre seg med solkrem. Sfo kan ikke smøre alle, men de kan selvsagt minne alle på det. 

Om det er få eller mange barn på Sfo er irrelevant, bemanningen skal jo stå til elevtallet. 

Anonymkode: 7ddd4...1eb

Ja, bemanningen er selvsagt større på større skoler, men med 240 barn (jeg tror faktisk tallet er enda høyere), er det ofte voksne på jobb som ikke kjenner hver enkelt. Barna løper overalt, ingen voksne har oversikt over hva hver og en gjør og hvem som evt har smurt seg med solkrem eller husket på å ta av seg genseren. 

Anonymkode: 4cfff...869

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man skjønner jo hvorfor vi er mest utsatt for hudkreft med den holdningen der.

Anonymkode: 1efa5...594

Okei, så lærere i andre land smører sine elever?

Anonymkode: fdfe8...b37

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, bemanningen er selvsagt større på større skoler, men med 240 barn (jeg tror faktisk tallet er enda høyere), er det ofte voksne på jobb som ikke kjenner hver enkelt. Barna løper overalt, ingen voksne har oversikt over hva hver og en gjør og hvem som evt har smurt seg med solkrem eller husket på å ta av seg genseren. 

Anonymkode: 4cfff...869

Det høres ut som en veldig utrygg situasjon? Hadde min 2. klassing taklet dårlig. Jeg er kun kjent med sfo på Vestlandet, mellomstor kommune. Tror ikke de har full kontroll på sfo på skolen min heller, altså, men de kan gi gode beskjeder til hele "avdelingen" (to klasser). 

Anonymkode: 7ddd4...1eb

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Okei, så lærere i andre land smører sine elever?

Anonymkode: fdfe8...b37

Norge har mest tilfeller av hudkreft i Europa.  90% av tilfellene har sammenheng med UV stråling. 

I barnehagen der jeg jobber er vi underbemannet og smører alle 25 barna tre ganger iløpet av dagen på disse dagene vi er endel ute, i tillegg til at det forventes at foreldrene selvsagt smører på morgenen. 

HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Norge har mest tilfeller av hudkreft i Europa.  90% av tilfellene har sammenheng med UV stråling. 

I barnehagen der jeg jobber er vi underbemannet og smører alle 25 barna tre ganger iløpet av dagen på disse dagene vi er endel ute, i tillegg til at det forventes at foreldrene selvsagt smører på morgenen. 

HI

Du kan jo ikke sammenligne det med skolen.

Anonymkode: 00f3b...286

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo ikke sammenligne det med skolen.

Anonymkode: 00f3b...286

På hvilken måte? 

Jeg forventer ikke at de ansatte på skolen eller SFO skal stille seg opp å smøre barna, men en felles beskjed i garderoben hadde vært nok (for mitt barn) til å huske på at det må smøre seg. Det er maks et års forskjell på de største barna i barnehagen til de minste på skolen. Vi snakker om barn som tidvis må minnes på å gå på toalettet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...